Strona 9 z 11 PierwszyPierwszy ... 7891011 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 81 do 90 z 109

Temat: Stuki w zawieszeniu

  1. #81

    Data dołączenia
    Jun 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BKC
    Pomógł
    raz

    Domyślny

    Witam.
    Taka krótka choć kosztowna dość historia...zbyt szybkiej diagnozy.

    Pacjent:
    -A3 (oczywiście ), 1,9 tdi 2004/5-lubie podkreślać tą piątkę choć to tylko modelowe.
    Problem:
    -Nieszczęsne stuki przedniego zawieszenia. Nic strasznego ale tak wk..denerwuje,że uhhh.
    zwłaszcza po Skodzie Roomster w której nic a nic nie pukło stukło.
    Historia:
    Czerwiec 2014
    "Nowy" piękny samochodzik prosto z kraju żabozjadaczy ląduje pod blokiem.
    Coś tam dolega coś tam dokucza ale tak już jest z tymi "nowymi" autkami.
    Poczytałem co nieco na forum co nieco pozmieniałem dołożyłem - więc czas na drobne poprawki.
    Zawieszenie lekko stuka po prawej stronie-diagnostyka-Stacja kontroli pojazdów.
    Wszystko super - nic, absolutnie nic nie wychodzi.
    Amorki przód 76 % lewy, Prawy 78%. Jak nówki.
    Szukamy dalej , szarpaki, łomy , bujanie...nic
    Próba pierwsza-prewencyjnie wymiana łącznika i tylnej tulei wahacza ...dalej stuka.
    Znajomy mechanik sprawdza wszystko co się da ... nic nie wychodzi.
    Tydzień później znów diagnostyka-diagnosta patrzy jak na wariata...
    Ale uwaga znalezione!!!!
    Nie był dokręcony amortyzator na górze-ta śruba co ściąga nurnik do poduszki.
    Cudo...cały tydzień spokoju.
    Po tym czasie znów stuka. niby ciut inaczej ale też po prawej i ... i stuka.
    Nie na dużych dziurach, nie przy szybkiej jeździe po bruku czy kamieniach tylko krawężnik, próg zwalniający jakieś tory tramwajowe...
    Masakra....
    Diagnosta parzy spode łba... .
    Nic...nic i już
    może łożysko ale tylko może...
    OK. Wymieniłem. Dalej stuka.
    Do diagnosty już nie jadę...obciach.
    Wymieniam prawą poduszkę amortyzatora z łożyskiem . Stuka dalej
    Czytam fora, łapie się każdej wiadomości.
    Wczoraj przeczytałem o stukających amorkach...ok. Niech będzie
    Dziś rano znajomy mechanik z głupkowatym uśmiechem ( w końcu patrzy na wariata ) wymienia amorki
    460 zł za dwa Sachsy plus wymiana 100zł i lewy łącznik-85zł bo nie szło odkręcić.
    poskładane .
    Stuka....
    Przy wjeździe do warsztatu już stuka . wjazd wyjazd wjazd wyjazd.....stuk puk stuk puk
    łom w rękę bujanie nic....
    w końcu zakładam rękawice i sam włażę do kanału.
    Mechanik za kierownicą na kanale w poprzek deska
    On przejeżdża do przodu i do tyłu , a ja biegam po kanale i łapie za każdy element i ....
    ....na początku pisałem o tym,że zmieniałem tuleję wahacza i łącznik....ta pieruńska tuleja nie wychodziła na niczym
    Była elastyczna na szarpakach, pod naciskiem się uginała, ale stukała gdy najeżdżałem na przeszkodę jak właśnie ta deska....
    Zmieniona-100zł tym razem TRW-w samochodzie....cisza - mogę szybko czy wolno wjechać na każde tory i ...nic cisza.
    Morał:
    w sumie nie wiem jaki jest morał-wiem za to ,że wystarczyło na początku dokręcić McPersona...i byłoby bez kosztów.
    a po drugie , że coś nie wychodzi na statycznych obciążeniach nie znaczy ,że jest na pewno sprawne.
    Pozdrawiam kolegów. Może się komuś przyda.

  2. Podziękowania dla adam.a za pomoc w problemie

    daanoon (08-10-14)

  3. #82

    Data dołączenia
    Jun 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    G-D
    Auto
    audi a3
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.9TDI BKC

    Domyślny

    Witam!
    Widzę, że to stały problem w tym samochodzie.
    U mnie zaczęło delikatnie pukać na małych nierównościach przy wolnej jeździe po za tym cisza można "100 km/h" po dziurach i nic.
    Wymieniłem:
    - łączniki stabilizatora
    - górne mocowania + łożyska amortyzatora
    - amortyzatory
    - tuleje wahacza
    (amory BILSTEIN reszta LEMFORDER)
    Jak stukało tak dalej stuka.

    Pojechałem do fachowca od zawieszenia i układu kierowniczego i:
    - maglownica ok
    - drążki + końcówki ok
    - sworznie ok
    - zbieżność + kąty ok

    Doszły jeszcze dodatkowe objawy tj. przed skrętem w prawo (wyjazd z drogi podporządkowanej na główną kąt 90 stopni) redukuje do 2 biegu, wchodzę w zakręt (prędkość pomiędzy 20 a 40 km/h), puszczam sprzęgło, daje gazu (wszystko na skręconych kołach i pomału zaczynam prostować) coś puknie kilka razy i po wyprostowaniu kół cisza.
    Przy skrętach w lewo problem nie występuje.
    Przy ruszaniu z miejsca stuki nie występują tak samo jak przy wyższych prędkościach i innych biegach.
    Kolejny objaw to przyjeździe z prędkością około 80 do 100 słychać głuche rytmiczne buczenie (dopiero jak się rozgrzeje samochód).
    No i jak wiadomo te delikatne stuki przy wolnych prędkościach na "kocich łbach".

    Wszystko jest tak sprzeczne ze sobą, że nie wiem co robić gdyż niby wskazywałoby to na łożysko lub przegub a z drugiej strony niby to nie to i to stukanie.
    Ręce opadają

    Macie może jeszcze jakieś pomysły o co może chodzić???

  4. #83
    Enten's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Otwock
    Auto
    Audi a3, Golf mk1 1.9TDI ASZ
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    52 razy
    Podziękował
    18 razy

    Domyślny

    a gumy stabilizatora?
    My life be like Ooh Ahh...

    ... wracam do gry
    BKD+GTB2260VK = 245ps/510Nm

    by EvolutionMotorSport


    Zużycie paliwa - Motostat.pl

    mój golf mk1 http://www.a3-club.net/forum/showthr...57#post1331057

  5. #84

    Data dołączenia
    Jun 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    G-D
    Auto
    audi a3
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.9TDI BKC

    Domyślny

    Gumki posiadam febiego ale niestety nie zdążyłem ich wymienić gdyż zabrakło mi czasu a musiałbym wyjąć cały drążek stabilizatora (okucia metalowe gumek są nie rozbieralne pod samochodem w kanale).
    Przymierzam się jeszcze do wymiany przegubów, łożysk, drążków z końcówkami i sworzni + oczywiście te gumki na drążku.
    Zastanawia mnie jednak czy nie będę musiał odkręcić całych sani żeby wydostać drążek na wierzch.
    Dodam jeszcze iż dzisiaj sprawdziłem i pukanie przy skrętach w prawo występuje również na innych biegach oczywiście proporcjonalnie z prędkością.
    Im wyższy bieg i wyższa prędkość przy skręcie zapuka.
    Ręce opadaja

    - - - Aktualizacja postu - - -

    Dodatkowy objaw doszedł.
    Podczas postoju na poboczu prawe koło na asfalcie (u góry, amortyzator w normalnej pozycji) lewe na poboczu (na dole, amortyzator ściśnięty) podczas ruszania powoli do przodu coś "chrobocze lub puka" w lewym przednim kole, podobnie do strzelania przegubu. Zawieszenie ustawione dokładnie tak samo jak przy skręcie w prawo opisanym powyżej a efekt taki sam, z tą różnicą iż podczas jazdy chrobocze przy skręcie w prawo a jak jest na takim ukosie to chrobocze przy jeździe na wprost (tylko przy wolnym ruszaniu).

  6. #85

    Data dołączenia
    Jun 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    wrocław
    Auto
    audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0 AXW

    Domyślny

    Co moze byc przyczyna tych stukow
    F

  7. #86

    Data dołączenia
    Jun 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Londyn
    Auto
    Audi 1.8 TFSI - BZB
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    inny
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    A co moze być przyczyna churgotania takie hrrhrrr objawia sie tylko przy skręceniu w prawo ?

  8. #87

    Data dołączenia
    Jun 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    wrocław
    Auto
    audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0 AXW

    Domyślny

    Przegub zewnetrzny
    Co odpowiada za te stuki

  9. #88

    Data dołączenia
    Jun 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Katowice
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0 TDI CR CBBB (170KM)

    Domyślny Łożyska kolumny McPhersona - czy czekać z wymianą?

    Cześć, podepnę się pod temat - jakiś czas temu zauważyłem (właściwie to usłyszałem) takie dziwne stuki z przedniego zawieszenia. Pojawiały się tylko na bardzo niewielkiej prędkości lub staniu w miejscu i skręcaniu kierownicą.
    Mechanik zdiagnozował problem w częściowo zatartych/zużytych łożyskach kolumn McPhersona.

    I teraz co ważne - mechanik powiedział, że póki co mogę to olać i nie robić, gdyż jest to jeszcze bardzo delikatne stukanie, jeszcze nie ma większego problemu a koszt wymiany pod względem robocizny jest dość spory bo musiałbym w to wrzucić 300 ziko za samą robociznę.

    Generalnie moje pytanie jest takie - czy rzeczywiście można to trochę "olać" czy jednak warto zrobić od razu? Nie chodzi mi tu o jakieś oszczędzanie kasy czy coś bo to też nie jest jeszcze jakaś super duża kwota, bardziej obawiam się, żeby nic innego przez to się nie sypnęło, jeśli sobie ten problem na jakiś czas zignoruję. Co o tym sądzicie?

  10. #89
    klamamoto's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    A3-CLUB.NET frakcja Bielsko
    Auto
    OOOO 264HP CS
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny

    decyzja należy do Ciebie ale robiąc to zrób całość czyli poduszki i łożyska amortyzatorów po obu stronach bo może się okazać że wymienisz jedno a drugie za jakiś czas się odezwie i zapłacisz podwójnie a tak będziesz miał zrobione kompletnie

  11. #90

    Data dołączenia
    Sep 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Moon :D
    Auto
    a3
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    2 razy

    Domyślny

    Dokładnie na zawieszeniu i hamulcach się nie oszczędza to twoje bezpieczeństwo. Koszty nie są aż tak straszne wiec lepiej zrobić raz i mieś spokój na trochę

Strona 9 z 11 PierwszyPierwszy ... 7891011 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •