Pokazane rezultaty 1 do 5 z 5

Temat: Przyciski polift

  1. #1
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Mar 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    2 razy

    Domyślny Przyciski polift

    Chciałbym by ktoś udzielił informacji do czego służy pierwszy od lewej przycisk w poliftowych A3
    Pod drugi mam podłączony ESP

    Pozdrawiam

  2. #2
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    783 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    Start - Stop
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  3. #3
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Mar 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    2 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Miro Pokaż post
    Start - Stop
    Tyle że co tym włączamy ? można jaśniej ?

  4. #4
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    783 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    System Start - Stop wyłączy silnik, gdy tylko samochód zatrzyma się a kierowca będzie przytrzymywał wciśnięty pedał hamulca. W momencie zwolnienia hamulca silnik uruchomi się ponownie - cicho, wygodnie i szybko.

    Działają one zwykle następująco: gdy kierowca zbliża się do czerwonego światła, zatrzymuje auto i włącza „luz” oraz zdejmuje nogę ze sprzęgła - silnik wyłącza się. Często na wyświetlaczu pokazana zostaje informacja „Start-Stop”. Gdy np. światło zmieni się na żółte, kierowca wciska sprzęgło, silnik uruchamia się automatycznie, a wspomniana informacja gaśnie. Wystarczy teraz włączyć bieg i ruszyć. Jeżeli samochód wyposażony jest w skrzynię automatyczną, klasyczną lub dwusprzęgłową, procedura może wymagać np. tylko położenia nogi na hamulcu, a potem jej zdjęcia.


    Układ taki wymaga odpowiedniego oprogramowania odczytującego stan naładowania akumulatora, wyjątkowo sprawnego systemu załączania rozrusznika (niektóre firmy stosują tu rozrusznik zazębiony na stałe i sprzęgło jednokierunkowe pierścienia zębatego na wale korbowym, inne mają odpowiednie systemy zatrzymujące wał korbowy silnika w szczególnym punkcie, ułatwiającym szybki rozruch), poza tym potrzebna jest przetwornica prądu gwarantująca stabilność napięcia instalacji elektrycznej, oraz akumulator, który jest bardzo odporny na wielokrotne cykle ładowania i rozładowania. Stosuje się tu akumulatory żelowe lub z tzw. uwięzionym elektrolitem.
    Rzecz jest jednak warta zachodu, bo dzięki systemowi Start-Stop oszczędza się w mieście nawet do 0,2 l/100 km paliwa i co nie mniej ważne - nie emituje się dużej ilości spalin.


    Nie ma mowy o doposazeniu w ten system starego auta
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  5. #5
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Mar 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    2 razy

    Domyślny

    Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź Mireczku , jesteś kochanym forumowiczem.Na pewno zebrane tu przez Ciebie informacje przydadzą się naszym kolegom.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •