Intecooler mam rozumiec a co mi to da? Mam seryjne auto do tego na LPG
Ale bedzie niebawem 180KM
Intecooler mam rozumiec a co mi to da? Mam seryjne auto do tego na LPG
Ale bedzie niebawem 180KM
Było: A3 8l, S3 8l, Evo IX, Evo X; F10; A6 c7 3.0bTDI 380KM@770NM; W212 E63s 700KM@1000NM
Obecnie: S1000XR | A4 Allroad 8W9 | Jeep WJ 4,7 V8 | Fiat 126p 1982 | -> soon...
|
tak oczywiscie chodzi o intercooler, sorry za tak skrotowe pisanie![]()
Seryjny IC jak wiadkomo wcisniety jest przed prawe przednie nadkole. Problemem dla ktorego wymienia sie go na przedni, duzy IC jest praktycznie slaba jego wydajnosc.
Temperatura w dolocie podnosi sie, seryjny IC juz nie jest w stanie jej znaczaco obnizyc![]()
Od przodu seryjny IC ma cos w rodziaju kierownicy powietrza, problem jest w tym ze za IC nie ma zadnego odprowadzenia powietrza. Nagrzane od IC powietrze gotuje sie dalej w nadkolu (co jaksne dalej prowadzi to do podnoszenia temp w dolocie). Stad spadek osiagow po nagrzaniu auta (zwlaszcza w okresie goracych dnia), tzw "puchniecie auta".
Dlatego popularnym modem przy SMIC jest montaz tego typu kratki w nadkolu, zeby gorace powietrze mialo gdzie ujsc, zeby wymusic pewniem przeplyw powietrze prze IC.
Nic lepszego i tanszego z seryjnym IC nie zrobisz > kolejny krok to wymiana na FMIC czyli przedni.
A to nie wiedzialem
Dobrze wiedziec
Wiec czeka mnei wizyta w kastoramie - ta kratka to wentylacyjna? jakas tam?
A jak z blotem? Nie wpada? I nie zapycha IC?
Było: A3 8l, S3 8l, Evo IX, Evo X; F10; A6 c7 3.0bTDI 380KM@770NM; W212 E63s 700KM@1000NM
Obecnie: S1000XR | A4 Allroad 8W9 | Jeep WJ 4,7 V8 | Fiat 126p 1982 | -> soon...
Kratka wentylacyjna, zwykla aluminiowa, na etykiecie powinna byc napisala powierzchnia laczna otworow (warto mozliwie najwydajniejsza). koszt to kilkanascie zl.Oryginalnie napisane przez (A)rturo
z woda blotem nie ma problemow bo wyloty sa zaktyte od gory daszkami...od dolu nie naleci![]()
zreszta miedzy IC a nadkolem jest miejsce zeby ze woda (np z mycia) sobie splynela.
Wiele osob takia kratke ma zamontowana nie slyszalem zeby byly jakikolwiek problemy![]()
No to super - na wiosne pomysle. tzn. kupie teraz ta kratke i bede montowal
A w jakiich odstepach jest ona umocowana
Ile cm od dolu i od lewego boku?
BTW: jak cizpowales auto w VTG ile placiles?
Szukam taniego rozwiazania aby moje auto zyskalo 30KM i ani grama wiecej
Było: A3 8l, S3 8l, Evo IX, Evo X; F10; A6 c7 3.0bTDI 380KM@770NM; W212 E63s 700KM@1000NM
Obecnie: S1000XR | A4 Allroad 8W9 | Jeep WJ 4,7 V8 | Fiat 126p 1982 | -> soon...
Polozenie kratki nie jest jakos szczegolnie obliczaneOryginalnie napisane przez (A)rturo
![]()
Duzo szersza juz sie nie zmiesci, jest jakies po 5 cm odstepow z boku. polozenie w pionie tez w miere na oko tak zeby bylo na wprost IC.
Co do programu w VTG to wiem ze sama taka usluga nie jest tam tania (a wrecz droga w porownaniu do samego programu u innych). Ja zmienialem u nich turbo wiec z robota, materialami + kilk rzeczy trzeba bylo wymienic bo byly inne w zwyklej k03 + strojenie i hamowania na obciazeniowce zaplacilem cos ok 2500zł (jednak to chyba slabe odniesienie bo za tego typu kompleksowe prace to inaczej licza).
Jesli chcesz sam ligthowy program to mysle inny z powodzeniem spelnia Twoje oczekiwania. Masters, Unitornic (choc jakos nawiecej kontrowersji budzi) .
Gdyby nie fault turbo osobiscie udalbym sie do Marka (bo robil mi juz inne auto w domu 2.0TDI i jak najbardziej bylem zadowolony ze wspolpracy). Poza tym Marek to rowny gosc![]()
http://allegro.pl/show_item.php?item=73801733 - a co myslisz o tym?
Z tego co czytalem i widzialem troche osob u niego robilo robil tez kilak 1.8T wlasnie
800zl razem z hamownia kosztuje taka przyjemnosc
A gdzie indziej sie pytalem to w granicach 1500zl
A sadze ze nasze silniki sa dosc popularne
Było: A3 8l, S3 8l, Evo IX, Evo X; F10; A6 c7 3.0bTDI 380KM@770NM; W212 E63s 700KM@1000NM
Obecnie: S1000XR | A4 Allroad 8W9 | Jeep WJ 4,7 V8 | Fiat 126p 1982 | -> soon...
Odpusc sobie rozne wynalazki z allegro.
Lepiej przezaczyc na to troche wiecej kaski i udac sie tak gdzie ktos poniesie odpowiedzialnosc ze to co robipozatym w razie problemow, potrzeby korekty etc pozadny tuner Cie nie oleje i uzyskasz support.
Zapodaj program w pozadnej firmie i z glowy problemy.
No to powysylam maile z pytaniem..
U mnie w Lodzi jest firma zastec i jedrysiak i zycza sobie 1500zl
Bede szukac dalej
Było: A3 8l, S3 8l, Evo IX, Evo X; F10; A6 c7 3.0bTDI 380KM@770NM; W212 E63s 700KM@1000NM
Obecnie: S1000XR | A4 Allroad 8W9 | Jeep WJ 4,7 V8 | Fiat 126p 1982 | -> soon...
BTW: kazdy motor ma jakas tam indywidualna charakterystyke, kazda "seria" jest inna (dlatego homujemy tez przed programem). wiec dobry program powinien byc napisany pod konkretne auto a nie wgrywany "z polki"
Zgodnie z zasada jak cos sie do wszystkiego to jest do niczego![]()
Odnosnie "regionalnych" tunerow to popytaj na forach na pewno ktos juz robic progam w ZT. Ja nie mam podstac zeby ich oceniac.
Jednak zastanow sie nad wycieczka do Wawy.
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)