|
Wszystko wskazuje na przegub...
no wlasnie to samo mialem, pojedz do mechanika, niech sprawdzi lozysko w tym kole. wymienisz i sam zobaczysz.
ja nie wiedzialem co sie dzieje przy skrecie w lewo, kolega doradzil, jedz i wymien to lozysko. wymienilem i nie ma tego stukania.
wymiana przegubu nic niedala dalej jest to samo.jeszcze raz zaczalem sie szarpac z kolem i znalazlem niewielki luz jak ruszam kierownica slychac ciche stukanie,tylko ze niemoge tego zlokalizowac jakby na listwie zebatej albo lozysko.to bicie na kole jest tylko gdy ruszam kolem w poziomie.jezeli byla by to listwa zebata(przekladnia)to oba kola by bily w wejsciu w lewy i prawy zakrey?
Na podstawie objawów które podałeś w pierwszym poście obstawiał bym łożysko, proponuje podjechać do dobrego zakładu żeby sprawdzili Ci je w obu przednich kołach. Miałem bardzo podobne objawy u siebie i wymiana łożyska rozwiązała sprawę. W moim przypadku wyszła dziwna sprawa bo podczas jazdy było słychać i odczuwało się wrażenie jakby padnięte było łożysko prawe a przy oględzinach wyszło że lewe. W jednym z tematów na forum jest prosty sposób sprawdzenia łożysk, skrzyni i przegubów pod domem, przeczytaj sobie post 16. (BartOwl'a) z linku poniżej:
http://a3-club.net/forum/showthread....%EA#post198663
Jak poobracasz rękami tak zablokowane koła to jeśli w którymś jest padnięte łożsko to bedzie ono stawiało większy opór i/lub będziesz słyszał nieprzyjemne odgłosy
Swoją drogą luzy na maglownicy też możesz mieć bo to w naszych niuniach dość wrażliwy element (w szczególności na polskich drogach) ale objawy o których piszesz to wg mnie łożysko któregoś z przednich kół. W poście 7. piszesz, że autko było bite, nie dostało przypadkiem w któreś z przednich kół? taki pstryczek może nadwyrężyć łożysko i rzeguby ale jak przegub już wymieniłeś to zostaje to pierwsze.
jeśli to jest bicie , a nie stukanie na skręconych kołach i piszesz że auto było bite to raczej zainteresowałbym się dokładną geometrią zawieszenia , a nie np. łożyskami , czy przegubami ,apropo przegubów to ewentualnie możesz obejrzeć półosie czy na skręconych kołach mają min. wzdłużny luz bo po uderzeniu może być poprostu coś przesunięte w elementach zawieszenia i półoś zrobiła się za długa i może prężyć wywołując bicie , a co do geometri wiadomo,że przy skręconych kołach dość dużo zmienia się kąt pochylenia czy np.pochylenie sworznia zwrotnicy (wiadomo że w zasadzie regulujemy tylko zbieżność bo inne wartości nie podlegają regulacji , ale niestety przy stłuczce mogą się zmienić) złe ustawienie może powodować takie objawy, pozdro
ja mowie ze lozysko, mialem to samo.LOZYSKO, jedz do dobrego mechanikna to ci sam to powie.
nie [polecam diadowskich mechanikow, wlansie mialem problem modulem u nich. gosc nie potrafil nawet poprawnie zamontowac modulu!!!!!!
bylem dzis na diagnostyce na szarpakach i niestety niejest to lozysko a przekladnia kierownicza(magielnica). na zgaszonym silniku luzy byly niewyczuwalne bo olej do wspomagania blokowal dopiero przy zapalonym silniku na szarpakach luzy zrobily sie widoczne.taka diagnoze podali diagnosci
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)