Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 11

Temat: Pomocy...Czy to napewno uszczelka pod glowica???

  1. #1

    Data dołączenia
    Feb 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kalisz
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD

    Domyślny Pomocy...Czy to napewno uszczelka pod glowica???

    Witam.Mam pewien dylemat.Od jakiegos czasu zauwazylem czeste ubytki plynu chodzacego,troche mnie to zaniepokoilo tym bardziej ze auto mam od 4-5 tygodni a wiem ze poprzedni wlasciciel wsypal uszczelniacz(zloty proszek na korku zbiorniczka) .Oddalem auto do mechanika ktory : 1.podobno zrobil jakis test na cisnienie w ukladzie i stwierdzil ze jest zaj3biste! 2.zmienil termostat bo ponoc to moglo byc w kilkunastu procentach przyczyna(nie pomoglo... mam nowy termostat ) 3. po jezdzie probnej potwierdzil moje odczucia ze w trasie po jakims czasie jazdy auto dostaje mula tzn.jest takie odczucie jakby odcinalo turbo (mechanik stwierdzil ze komputer moze odcinac przez wysokie cisnienie) Postawiona diagnoza: na 99% uszczelka pod glowica.Pytanie do was-jak sadzicie czy to jest to??? Pozdrawiam

  2. #2
    dario201's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Szaflary/Zakopane
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    moze tez byc pompa wody mi jak ubywalo i zrobili mi rozrzad to przestalo a duzo ci ubywa
    AGU

  3. #3

    Data dołączenia
    Feb 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kalisz
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD

    Domyślny

    Nie jestem w stanie ocenic ile ubywa,to zalezy od stylu jazdy...jesli jezdze wolno to po ok. tygodniu komputer mnie informuje zejest malo wody,a jesli deptam grubo to nawet po jednym dniu.Mechanik mowil ze to jest dowod na to ze uszczelka poniewaz jak jezdze wolno nie ma takiego cisnienia w silniku,a jak deptam to sie wytwarza wieksze przez co system nie wytrzymuje cisnienia i "wypluwa" wode.

  4. #4

    Data dołączenia
    Sep 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Niedaleko
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    Zlej wodę z chłodnicy i zobacz, czy nie ma w niej oleju. Najwyżej zalejesz z powrotem te samą. Jeżeli jest olej, to jest źle. Nawet bardzo źle bym powiedział. A notlauf, czyli muł może być spowodowany czym innym. Podpinałeś auto pod VAG? Pewnie pokaże ci błąd 17958 - za niskie ciśnienie doładowania.

    To, że łapie muła jest w tym momencie raczej mniejszym problemem, niż ten ubytek wody. Muł przy próbie przekroczenia większej prędkości to może być:
    - zapieczone łopatki turbosprężarki
    - nieszczelność lub zanieczyszczenie w układzie sterowania turbo
    - uszkodzona gruszka sterująca turbo (trzeba ręką sprawdzić, czy cięgno chodzi w pełnym zakresie)
    - uszkodzony/brudny przepływomierz lub filtr powietrza
    - uszkodzony/zabrudzony zawór N75

    Stawiam na to, że raczej mułowatość nie jest problemem związanym z ubytkiem wody. Notlauf w TDI to powszechny problem.

  5. #5
    netes's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    -
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez stopi Pokaż post
    - zapieczone łopatki turbosprężarki
    Nie może, to AGR, tu nie ma zmiennej geometrii łopatek.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez stopi Pokaż post
    - uszkodzona gruszka sterująca turbo (trzeba ręką sprawdzić, czy cięgno chodzi w pełnym zakresie)
    Nie może, w AGR turbo ma wastegate, nie gruszkę.

  6. #6

    Data dołączenia
    Sep 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Niedaleko
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    Racja. Nie zwróciłem uwagi, że przecież ma inny silnik

  7. #7

    Data dołączenia
    Mar 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Olsztyn
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL

    Domyślny Uszczelka pod głowicą??1.6 AEH

    Witam!
    Zacznę od tego, że szukałem już na forum, ale nie znalazłem swoich objawów...
    Od jakiegoś czasu zauważyłem, że zaczyna ubywać płynu chłodzącego, nie extremalnie, ale co jakiś czas muszę dolać. Olej ubywa w normnie czyli jakieś 0.5 L na 1000 km. Robię krótkie odcinki, ok 5-6 km tak więc czytałem że lekka maź na korku to normalka. Natomiast ostatnio trzeba było się ,,pogrzać" w samochodzie i jak odjeżdzałem zauważyłem mokrą plamę na wylocie rury wydechowej... Po oględzinach widać że lekko coś z niej kapie, i teraz pytanie czy to uszczelka, czy ten płyn z rury to normalka?? Nie chce przegiąć, bo jeżeli chodzi o uszczelkę to trzeba od razu to robić. Miał ktoś coś podobnego??
    Nie widać objawów mieszania się płynu chłodzącego i oleju. Korek od zbiornika wyr. czysty.

  8. #8
    Adagio's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Kilka dni temu zmieniałem u siebie chłodnicę wody. Po założeniu nowej przeczyściłem układ radiator flushem bo poprzedni właściciel dolewał uszczelniacza i zalałem koncentratem G12.
    I teraz nie wiem czy źle nalałem tego płynu czy jak bo zaobserwowałem białą gęstą pianę unoszącą się na płynie w zbiorniczku wyrównawczym. Wcześniej tak nie miałem. Mam nadzieję że to nie uszczelka pod głowicą...

    Macie jakieś sugestie?

  9. #9

    Data dołączenia
    Jan 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    8 razy
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    To tak się dzieje jak się doleje tego odkamieniacza do chłodnicy STP ja też miałem taka piane jak używałem uszczelniacza STP po wymianie płynu na nowy było ok
    Części do grupy VAG oryginalne i zamienniki oraz płyny eksploatacyjne, polecam sklep u tego forumowicza ELEMENATEUR ma najtańsze i bezkonkurencyjne ceny na rynku naprawdę polecam

  10. #10
    etanol's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bielsko Biała/Gliwice/Tarnowskie Góry
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    10 razy

    Domyślny

    myśle ze poprostu nie wypłukało dokładnie tego specyfiku i w połączeniu z płynem chłodniczym może coś zapieniło, nie wiem natomiast czy jest sie czym martwić, wg mnie resztki koncentratu z czasem wyparują, ale nie gwarantuje

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •