Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 12

Temat: Audi concert / chorus 1 - HOW TO - moje rozwiazania

  1. #1
    MS's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    DW
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL

    Domyślny Audi concert / chorus 1 - HOW TO - moje rozwiazania

    Dla Wszystkich którzy bedą pytac co i jak
    I) Jak wyciągnąć radio:
    Dwie blaszki wkładasz w "stronę drzwi" wciskając, następnie po około 3 cm "zanużenia" opierając o ściankę dziurki w radiu (robisz jakby dźwignię) odpychasz zaciski w stronę radia (od drzwi do środka) i wyciągasz.

    Mod: Dodaję fotkę radia:


    Wkładasz blaszki like that :
    RADIO
    <---\ /--->
    potem naciskasz
    RADIO
    -->/ \<---

    Legenda:
    /,\, - blaszki
    --> <-- kierunek nacisku



    Mini FAQ:
    1)Jak podłączone są przednie głośniki?
    W seriach podłączone sa bezpośrednio do wzmacnianego wyjścia z radia (20W).
    Advanced:
    -Sygnał z procesora dźwięku TDA7342 pobierany jest z wyjścia 25 i 24
    -TDA7342 wyjścia 9 i 4 dają podbicie LOUD i łączą się z 25,24 w multipleskserze MC14551B skąd wyprowadzone są na wzmacniacz radiowy.

    2)Jak podłączone sa tylne głośniki ?
    Tylne głośniki o ile takie są, podłączone są za pomocą wyjścia liniowego. Tył jak i subwoofer są urządzeniami aktywnymi (potrzebują zasilania). Na wyżej zamieszczonym zdjęciu jest to kostka "C" PIN'y 1,2,3,6.
    Advanced:
    Wyjścia Line OUT zaczynają się w procesorze dźwięku TDA7342 i sa to odpowiednio :25(LP) ,23(LR), 24(RF), 22(RR) - te wyjścia są bez podbicia LOUD jednak są pobite przez regulację BASS,TREBLE , BAL, FADER w/w jednostce.

    3)Dlaczego nie działa mi głośność ?
    Przyczyn może być kilka, jednak główne i najczęściej spotykane są dwie:
    - uszkodzone pokrętło, objawy to: nie działa , regulacja głośności , basów , sopranów , fader i balansu.
    - uszkodzony EEPROM (jednostka sterująca główna) MC68HC05B32, objawy działa regulacja : BASS, TREBELE, BAL,FADER, nie działa TYLKO GŁOŚNOŚĆ
    Rozwiązanie:
    -wymienić eeprom (drogie),
    -kupić nowe radio(taniej )
    -ominąć procesor dźwięku który sterowany jest cyfrowo po szynie SDA/SCL (to rozwiązanie będzie poniżej)
    -podłączyć własny multiprocesor na przykład zewnętrzy który będzie wysyłał wasne sygnały do procesora dźwięku (tabelką kodów dysponuję)

    4)Skąd wziąść zasilanie do NAWIGACJI 12V (na stałe - rozwiązanie bez zapalniczki)?
    O ile nie masz podłaczonej automatycznej anteny zewnętrznej (chyba żadna A3 nie ma )
    możesz wykorzystać PIN 5 na kostce "A", który po właczeniu radia przekazuje 12 V na tym właśnie pinie. Zaleta wszystko działa bez kluczyka i tylko wtedy gdy zechcesz pomiędzy polecam wstawić mały bezpiecznik około 1,5 A.

    5)Jak podłączyć zewnętrzne źródło dźwięku ?
    W przypadku gdy nie korzystamy z kasety (chyba mało kto je jeszcze ma) możemy wykonać układ który pozwoli nam podłaczyć każde źródło dźwięku na przykład mające na wyjściu minijack złączę. Cały układ będzie działał w momencie włożenia kasety do odwtwarzacza - co będzie swojego rodzaju przełącznikiem stanu, aby tak się stało musimy wpiąc się w odpowiednie miejsca na płycie głównej radia przed układem procesora dźwięku TDA 7342, który znajduje się pod mechanizmem kasety.

    Step 1 Wymontowujemy radio, ściągamy górną i dolną osłonę, wymontowujemy mechanizm kasety.
    Step 2 Szukamy malutkiej kości z oznaczeniem TDA 7342.
    Step 3 Wpinamy się w instalację jak na zdjęciach poniżej

    Opis i układ nóżek TDA 7342 przedstawiam poniżej - jest to układ jaki zobaczymy na płycie.



    Schemat :



    Po wykonaniu i lutowaniu przewodów w odpowiednich zaznaczonych na obrazkach miejscach włączamy radio i podłączamy Ipod , PDA czy jakieś inne urządzenie. Wszystkei z nich działają dopiero po włączeniu kasety a przestają po jej wyciągnięciu. Warto też wyciągnąć głowicę magnetofonu jeśli nie chcemy łączyć sygnałów i przerywać oryginalnych ścieżek na płycie.

    Górny obrazek(schemat) również przedstawia sposób ominięcia regulacji głosu i wyprowadzenie regulacji na potencjometry zewnętrzne. Potencjometry są dwa jeden do regulacji przodu drugi tyłu.

    Jeszcze jedna opcja wpadła mi do głowy potencjometry ALPS mają załączony silnik sterujący. Jeśli wykorzystamy je do regulacji głośności możemy również zrobić malutką instalcję z przyciskiem +/- gdzieś w tylnej części auta dla pasażerów jadących z tyłu którzy sami będa mogli dawać sobie głośniej lub ciszej kierowca będzie miał możliwość sterowania potencjometrami na przykład zamontowanymi w miejscach zaślepek przycisków na konsoli Układ można dodatkowo spiąc równiolegle i gdy nie ma się tempomatu w miejsce przycisków tempomatu zamontować sterowanie z kierownicy silnikami potencjometrów.

    Pozdrawiam
    MS









    zamieszczam link do instrukcji w PDF-ie gdyby fotki wygasły
    http://hostuje.net/file.php?id=84f76...8bb84f95b389ee
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 30-07-15 o 19:38

  2. #2
    MiG25's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Żyrardów
    Auto
    .:OOOO:.
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    83 razy

    Domyślny

    Tuż przed moim wyjazdem do Danii w mojej zmieniarce laser szlag trafił na dobre.Była ona produkcji Panasonic (Matsushita) i była ona podłączona do radia Concert kablem o schemacie:



    Na miejscu znalazłem w okazyjnej cenie (50PLN) używaną zmieniarkę Panasonic CX-DP601. Z informacji z netu wyczytałem ,że pasuje ona idealnie. Niestety po podłączeniu lipa. Na elektrodzie wyczytałem kilka sprzecznych informacji:
    1. Trzeba zmostkować Piny 7 i 8 w zmieniarce
    2. Pin 8 wg schematu to masa więc zmostkowanie spowoduje spalenie radia (lub w najlepszym przypadku jego bezpiecznik)
    3. Logika Panasonica jest na 5V (więc na Pin 7 powinno być podane 5V, radia grupy VW dają 12V), jedna zmieniarka po 5sekundach poszła z dymem
    4. Działa i nic się nie pali przy podaniu 12V

    Trzeci punkt zweryfikowałem błyskawicznie (nieświadomy podłączyłem od razu , na szczęście nic sie nie stało) Zmieniarka zmieniała płyty natomiast nie była wykrywana przez radio.

    Przerobiłem połączenie na takie:



    Czyli napięcie jest obniżone do 10V oraz jest połączony Pin 7 z Pinem 8 ( po wcześniejszym sprawdzeniu miernikiem ,czy faktycznie pin 8 to nie masa) i zmieniarka ruszyła i działa od kilku dni.

    Zastąpienie prostownika LM7810 na LM7805 ( napięcie 5V) powoduje ,że zmieniarka nie jest wykrywana.
    Można jeszcze kombinować i spróbować osobno podać na Pin 8 - 5V , a na Pin 7 - 10V, ale stwierdziłem ,że mi to już wystarcza i dalej już się nie bawię.

  3. #3
    pas5's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bern(Szwajcaria)
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Hej,

    Moje rozwiązanie bez wkładania/posiadani kasety

    Wpiąłem się pod PIN 13 i PIN 7 (Radio) i w momencie jak podłączam coś pod kabel np. MP3 radio przestaje grać i słychać to co ja chcę
    Trzeba do tego jeszcze odpiąć kabel od głowicy kasety (mała płytka) bo ostro zniekształca dźwięk
    i najlepiej włączyć fale AM zamiast FM bo wtedy szelesty/szumy są naprawdę znikome.

    W ten oto sposób mam Wejście Liniowe(Aux-In) w radiu Chorus "z wersją bez kasety"

    Dzięki za schemat układu. Bez tego od razu szukałbym innego radia. A tak 10 PLN i jest Aux-In

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowany przez pas5 - 13-07-09 o 19:17
    A3 1.9 TDI ASZ - 170KM/385Nm

  4. #4
    pas5's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bern(Szwajcaria)
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    To co mam obecnie - rozwiązanie "bez-kasetowe":
    Dla posiadaczy radia Chorus(I) bez możliwości podłączenia Aux-In.
    1. Schemat procesora TDA 7342: wpiąłem się kabelkiem pod PIN 13 i PIN 7(Radio) i w momencie jak podłączam np. MP3, radio "przestaje grać" i słychać to co ja chcę.
    2. Trzeba do tego jeszcze odpiąć kabel od głowicy kasety (mała płytka) bo potrafi zniekształcić dźwięk
    3. Najlepiej jeszcze włączyć fale AM zamiast FM, bo wtedy szelesty/szumy są naprawdę znikome spowodowane połączonymi liniami/sygnałami radia i MP3 .

    Najbliższe plany:
    4. Można spróbować pod lampkę/diodę przycisku AM(w panelu radia) podpiąć przekaźnik, który będzie przełączał na pinach(13 i 7 procesora TDA 7342) pomiędzy moim "kabelkiem aux-in" a oryginalnym sygnałem z Radia.
    Czyli przycisk AM "zastąpi" przycisk Audi-In/CD, którego w radiach Chorus brakuje

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowany przez PROSTO - 17-10-10 o 13:49
    A3 1.9 TDI ASZ - 170KM/385Nm

  5. #5

    Data dołączenia
    Aug 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    olsztyn
    Auto
    audi a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 APF
    Pomógł
    3 razy

    Domyślny

    witam
    mam problem z wyprowadzeniem sygnału aux w chorus 1
    szukam schematu podłączenia ale nie widzę zdjęcia opisu co i jak się wpiąć .może ktoś pod powiedzieć?

  6. #6
    Marbon's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bielsko-Białą
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASV
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny



    wpiąłem się pod piny 13 i 7 na TDA 7342 i na FM słyszę i radio i mp3 a jak przełączam na AM ta słyszę mp3 no i szumy z AM których nie da się wyeliminować,
    dołączam się do groźby kolegi o ponownym wrzuceniu schematu jak podłączyć się pod kasetę

  7. #7
    kadlubek's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    W-wa / Wrocek / Chełm
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    31 razy
    Podziękował
    38 razy

    Domyślny

    nie zrobisz tak, bo z tego co kojarze na pinach 13 i 7 ida sygnaly z radia i to z AM i FM , cyfrowo wyjscie przechodzi i tak chyba na procesor RDS . Radia z obsluga CD maja prosto bo wystarczy wpiac sie w 5 i 11.
    Podstawowa sprawa to to ze scalak jest sterowany i ma WYJ/WEJ "cyfrowe" na 26,27,28 (DIG GND). Tam w postaci ramek tak jak cos w sieci ETHERNET przekazywane sa na poziomie '0' i '1' do procesora

    Rozwiazan jest wiele albo przynajmniej kilka, mozna zrobic z przelacznikiem, mozna podlaczyc sie tez pod tor kasety i wlozyc kasete w mechanizm zeby pracowal. Wyjac tasme z glowicy.
    Mozna zrobic prosty przelacznik np na tranzystorze NPN, i 3 rezystorkach , wyzwalajacych baze/komitera.

    Po przekroczeniu napiecia tranzystor wychodzi ze stanu bazowego i przelacza na AUX . To chyba najlepsze i najelegantsze sterowanie.

    Po podlaczeniu taki efekt w samochodzie , oczywiscie problem z potencjometrem glosnosci dal znac pod koniec o sobie

    http://tinypic.com/r/ohkax0/5
    Ostatnio edytowany przez kadlubek - 12-02-12 o 19:54

  8. #8
    kadlubek's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    W-wa / Wrocek / Chełm
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    31 razy
    Podziękował
    38 razy

    Domyślny

    Dzisiaj wzialem sie za robote, nie chcialo mi sie jednak szukac rezystorow a sprawdzilem dwa tranzystory i okazaly sie spalone, wiec pomyslalem ze jakos inaczej podepne. A wiec podobnie jak wczesniej napisane przez kolegow wybralem IN 1 na scalaku, czyli 7 i 13, z tym ze widzialem ze idzie sygnal analogowy ze scalaka AM/FM (TDA 1592T - nozki 10 i 11 - Vol i Vor). Zeby bezpieczniej nie przesilac wejscia i odfiltrowac wybralem oczywiscie przed kondensatorem. Mase podlaczam tez do tego scalaczka AM/FM - wszystko zaznaczylem na zdjeciach .
    Zapewniam ze to rozwiazanie jest w 100 % skuteczne.

    Nie ma szumow, wylacza sie stacja nawet dzwiek z FM/AM i nie ma przebic. Specjalnie podglosnilem na maksa radio jak i mp3 i nie slyszalem zadnych szumow.
    Wreszcie uslyszalem dobry dzwiek w A3

    A wiec tyl plyty glownej :

    Zaznaczone miejsca gdzie wlutujemy sie z lewym kanalem, prawym i masa (na bialo)

    Po podlaczeniu, Wpinamy sie przed kondensatory monolityczne do nich sa tez podpiete kondensatorki SMD Proponuje lepiej zaizolowac nawet mase, zeby nie bylo przebic. Nie jestem elektrykiem wiec nie mam do tego umiejetnosci.

    Kabel puscilem bokiem - jakos sie nawet upchal przez szpare.

    Nawet nie sadzilem ze to radio tak moze czysto zagrac, az jestem w szoku !

  9. #9

    Data dołączenia
    Mar 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Podkarpacie RJS
    Auto
    Audi A3 99/00
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Podziękował
    7 razy

    Domyślny

    Koledzy znalazłem w internecie ciekawe rozwiązanie. Wszystko jest na filmiku
    http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-...-samochodowego

  10. #10
    PasiBrzuch's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Ostrów lubelski
    Auto
    Audi A3 1.8T 8L 1999r
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8T ARZ
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    17 razy

    Domyślny

    Wstawiam własne foto:






    Mów mi Paweł

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •