|
rozrząd miałem wymieniony z pompą wody przy przebiegu 148tys teraz mam prawie 153tys. Chyba że kur... źle złożyli? może to być przyczyną także?
Może być. Pewny jesteś, że to góra klekocze? Może oleju nie dostaje?
Opisz problem lepiej trochę.
- kiedy dokładnie i przy jakiej okazji się to zaczęło
- jaki masz olej zalany i kiedy był zmieniany
- co to za piana w zbiorniczku dokładnie i co się dzieje z układem chłodzenia (wymacaj węże, sprawdź ciśnienie, sprawdź termostat i pompę wody),
- silnik ma drgania, dymi, drga wskazówka obrotomierza, stracił moc, dziwnie ciągnie w całym zakresie obrotów - nagłe wzrosty i spadki mocy?
- palą wszystkie cylindry dobrze?
Jak coś to możesz w sobotę do mnie zajechać może coś ustalimy.
Ostatnio edytowany przez cosmo-pl - 16-09-10 o 22:17
Z reguly jak jest taki plyn, to przewaznie wskazuje to na uszczelke pod glowica... olej kiedy byl wymieniany? Moze popychacze juz niedomagaja - w poprzednim aucie wymienialem bo stukaly... jedz do porzadnego mechanika niech zdiagnozuje czemu masz ten plyn taki... to moze byc przyczyna wszystkiego...
-wydaje mi się że zaczęło sie po wymianie rozrządu ale nie od razu, nie jestem pewien na 100 procent. Może wcześniej też klekotało ale nie zwracałem na to uwagi.
-olej był wymieniony przy 150tys przebiegu a teraz jest 153tys, poprzedni właściciel mówił że lał MOBIL 1 S 2000 10W40, natomiast na fakturach z ASO widnieje olej CASTROL ale nie wiem jaki dokładnie bo nie napisane jest na tych fakturach, ja zalełem mobila 1 s 2000 10W40.
-Z układem nic poważnego sie nie dzieje, troche długo mi sie nagrzewa silnik zanim wskoczy 90 stopni, a tak po za tym to przy prędkości 150-180km/h spada temperatura silnika z 90 stopni do 70-65 stopni czy to normalne? nie wiem. Piana jest taka nie za duża ale u znajomego w passacie jest czysty płyn, u mnie jest taka jak w PIWIE dość widoczna. Co do termostatu to nie wiem ale chyba jest dobry bo wnętrze normalnie sie nagrzewa bez problemowo. Pompa wody wymieniona przy rozrządzie, chyba że mechanik mnie oszukał i nie wymienił tylko wziął kasę, w co wątpie.
-silnik pracuje dobrze, nie traci na mocy, jak jest nie nagrzany jeszcze to ma troszke wiecej mocy ale to dlatego chyba bo jest na automatycznym ssaniu.
Obroty czasem troszeczke skacza ale szczególnie przy mocnym skręcaniu na pierwszym biegu, po za tym raz jak stałem na biegu jałowym to tak skoczyło od 900obr do 1100obr.Klekot dochodzi od lewej strony bardziej u dołu silnika stojąc przodem do maski. Silnik nie dymi i nie bierze oleju.
-Cylindry raczej w normie nie słychac aby któryś nie startował albo nie równo pracował. codmo gdzie można się z Tobą spotkać w warszawie???? było by fajnie
- może być napinacz paska rozrządu i dlatego masz problemy
- rozumiem, że zmieniłeś na tego mobila cały olej, wlepka może być z castrola jak nie mieli z mobila (większość warsztatów z nimi współpracuje)
- termostat do wymiany i to też może być powód jak się przycina, że Ci wodę gotuje na małym obiegu
- wydaje mi się, że napinacz, obroty mogą skakać czasem, warto sprawdzić dolot i jego szczelność ewentualnie czyszczenie przepustnicy i/ lub przepływki
- napisz na PW to się jakoś umówimy. Generalnie, żeby obczaić napinacz na 100%, to trzeb by mechanika ale może na ucho coś się uda ustalić
Ogólnie jak się ustali co i jak to olej też może być do wymiany jak go za bardzo przegrzałeś, bo stracił pewnie sporo swoich właściwości. Jak zostanie usterka naprawiona to bym Ci to polecał. Sprawdziłbym przy okazji też ciśnienie jego w układzie, czy np pompa nie ma zbyt słabego wydatku, a wystarczający, żeby Ci się lampka nie świeciła.
@mlodyA3
Może być też uszczelka, ale jak to jest rozrząd i źle pompa wody działa to pieni płyn, bo go gotuje w silniku ze względu na słaby przepływ i wybija do zbiornika właśnie pianę. Przynajmniej tak mi się wydaje.
Ostatnio edytowany przez cosmo-pl - 18-09-10 o 16:24
Mialem podobny problem w astrze ! Cos stukalo i jezdzilem z tym az wkoncu pasek rozrzadu pekl! A na rozrzadzie bylo zrobione z 25tys , po regeneracji glowicy i nowym rozrzadzie juz nie stukalo!
Termostat na 90% do wymiany. Nie ma opcji aby tak temperatura spadała jak opisujesz. 10% zostawiam na uszkodzoną pompe wody która, nie wytwarza obiegu i przez to spada temperatura a przy okazji może ona powodować dziwny hałas. Na odległość ciężko powiedzieć na 100%. Nie bardzo rozumie tylko piane w zbiorniczku która wskazuje zazwyczaj na uszkodzoną uszczelke lub głowice/blok
Klekot możesz mieć z kilku powodów zawory panewki ale ja miałem kiedyś taki problem i stawiam na panewki a woda sie pieni bo coś sie do niej dostało, nic do niej nie dolewałeś nie wiem może płyn uszczelniający do układu chłodzenia??
nie nic nie dolewałem do układu chłodzenia, kurde tylko nie pamiętam czy piana zaczęła się robić po wymianie rozrządu czy przed. Boję się że mój kolega mechanik mnie wysterował, powiedział że pompa wody i rozrząd wymieniony, a jak się może okazać nie koniecznie. Powiedzcie czy jak rozrząd jest źle złożony to da się go jakoś poprawić czy trzeba nowy znów? bo mi sie na nowy nie uśmiech znów 700zł wyłożyć
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)