Strona 58 z 154 PierwszyPierwszy ... 848565758596068108 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 571 do 580 z 1538

Temat: Jakie opony na zime polecacie ?

  1. #571
    monik's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2008
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    zielone
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    10 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    do 8L standardowo przewidziane są opony w rozmiarze 195/65 R15 na wszystkich czterech kołach. 195/50 będzie wyglądało śmiesznie na tym aucie, będzie ono niżej stało (-30mm w stosunku do 195/65) a dodatkowo licznik będzie zawyżał prędkość (mniejsza średnica koła)
    Ostatnio edytowany przez monik - 15-12-10 o 14:22
    Best ET: 14.764@1/4mile

  2. #572
    Mewa83's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    B-B
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ATD
    Pomógł
    10 razy
    Podziękował
    34 razy

    Domyślny

    Ok, wycofałem się z tych opon, o tej porze sezonu nie ma dużego wyboru opon, czy Micheliny 195/65 będą dobre? Czy cena tutaj jest uzasadniona? I drugie pytanie, czy nic się nie stanie, jak jakiś czas będę jeździł z przodu na osi 195/65 a tył te stare 195/50 Firestone Winterhawk?

  3. #573
    marty's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    WE
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    inny

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Mewa83 Pokaż post
    czy nic się nie stanie, jak jakiś czas będę jeździł z przodu na osi 195/65 a tył te stare 195/50 Firestone Winterhawk?
    Jeśli Twoje auto posiada ASR/ESP, to te systemy będą wariować. Inna sprawa, że przy takiej konfiguracji auto może mieć dziwne właściwości jezdne.

  4. #574
    pajak381's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Włocławek/...
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    marty hmmm wyjaśnij mi proszę co ma profil opony do tych systemów??

    ASR- głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (tzw. buksowanie, mielenie)

    ESP- układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. System ten uaktywnia się samoczynnie, przyhamowując jedno lub kilka kół, z chwilą, gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu.

    na moje to tylko tył będzie ci niżej stał, a systemom nic nie będzie!
    najważniejsze jest to zebyś na jednej osi miał takie same opony( ten sam rodzaj, rozmiar)

  5. #575
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdańska
    Auto
    F30 328i
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    29 razy
    Podziękował
    39 razy

    Domyślny

    Nie profil ,tylko obwód kola.Na jednej osi 195/65,na drugiej 195/50.W tym przypadku 9,2%(18,3cm) różnicy.

  6. #576
    mathrix's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    Smerfetka
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8T ARZ
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Pogoda jaka jest każdy widzi, więc miałem okazje sprawdzić moje Continentale TS830.
    Nie będę się zbędnie rozpisywał, auto idzie jak po sznurku i patrząc na stosunek cena/jakość (200-250zł/szt) jak dla mnie są to najlepsze opony na których dotąd jeździłem.

    Pozdro.

  7. #577
    pajak381's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Włocławek/...
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    James a co to za różnica- obwód czy profil??
    przecież obwód zależy właśnie również między innymi od profilu(+ rozmiar koła, no i szerokość)!!!
    profil to stosunek wysokości opony do szerokości opony wyrażony w %,
    a więc skoro mając jedną szrokość stałą i rozmiar ( bo mówimy o 195 r 15) to od profilu zależy twój obwód!

    jak by nie było jaki to ma wpływ na te systemy....??

  8. #578
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdańska
    Auto
    F30 328i
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    29 razy
    Podziękował
    39 razy

    Domyślny

    Profil to dla mnie to:



    Edit:
    dopiero zauwazylem ze w PL macie jednak wysokosc na mysli...

    http://www.opony.com.pl/artykul/prof...filowe/?id=104


    Czytajac "profil" myslalem jednak po niemiecku i zle zrozumialem


    A co do obwodu....Przy roznicy w obwodzie na poszczegolnych osiach,to koła o różnym obwodzie będą miały różne prędkości obrotowe.Systemy maja z pewnoscia jakies tolerancje,ale uwyzam ze przy roznicy o 9,2% moze juz sobie nie poradzic i glupiec.
    Ostatnio edytowany przez James - 16-12-10 o 14:31

  9. #579
    monik's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2008
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    zielone
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    10 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez pajak381 Pokaż post
    jak by nie było jaki to ma wpływ na te systemy....??
    za Passat forum:

    "Na początek trochę teorii (tu podeprę się instrukcją)

    Elektroniczny program stabilizujący (ESP) Zawiera w sobie systemy Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS) oraz układ zapobiegający uślizgowi przednich kół przy ruszaniu (ASR). ESP zmniejsza niebezpieczeństwo zarzucenia, przy czym hamuje poszczególne koła. Za pomocą skrętu kierownicy i prędkości samochodu wyznaczany jest kierunek jazdy określony przez kierowcę i porównywany z rzeczywistym zachowaniem się samochodu. W razie odchylenia, jak np na początku zarzucenia samochodu układ ESP hamuje automatycznie odpowiednie koło.

    Układ ASR (będący zarówno samodzielnym systemem jak i integralną częścią układu ESP) zapobiega w samochodach z przednim napędem, poprzez zmniejszenie mocy silnika, nadmiernym obrotom kół napędowych podczas przyspieszania, Urządzenie współpracuje w całym zakresie prędkości z ABS. Dzięki regulacjo poślizgu ruszanie, przyspieszanie i podjazd pod wzniesiennia zostaje znacznie ułatwiony.

    W celu zagwarantowania bezusterkowego działania ASR należy założyć na wszystkich czterech kołach takie same opony. Różne obwody opon mogą prowadzić do nieoczekiwanego zmniejszenia mocy silnika)

    I tu dochodzimy do sedna
    Konkluzja. Twój samochód myśli, że jest w ciągłym poślizgu. Jak jedziesz szybko tył obraca się wolniej niż przód i samochód chce to wyrównać. Zatem zmień kapcie na identyczne i problem zniknie."

    Reasumując - gdy jedna oś kręci się wolniej niż druga, to systemy uznają to za poślizg i próbują to wyrównać. Stąd to wariowanie.
    Best ET: 14.764@1/4mile

  10. Podziękowania dla monik za pomoc w problemie

    julo23 (18-12-10)

  11. #580
    leviatanm's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    RZE
    Auto
    VOLVO S60 2.4T
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    15 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez monik Pokaż post
    Reasumując - gdy jedna oś kręci się wolniej niż druga, to systemy uznają to za poślizg i próbują to wyrównać. Stąd to wariowanie.
    o kurcze
    dobrze że to przeczytałem
    wlasnie smigam na 15 z przodu z zimówkami a na tyle mam jeszcze 17 z letnimi i czasami esp mi glupieje .
    Teraz mam przyczyne
    leviatanm

Strona 58 z 154 PierwszyPierwszy ... 848565758596068108 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •