ja wlasnie mam takie gluche buczenie i gosc mi powiedzial ze to moze byc napinacz ale poczytam jeszcze troche o tym i sproboje sam sie tym zajac a jak naprawie to dam tutaj znac.
ja wlasnie mam takie gluche buczenie i gosc mi powiedzial ze to moze byc napinacz ale poczytam jeszcze troche o tym i sproboje sam sie tym zajac a jak naprawie to dam tutaj znac.
|
Może jakiś filmik ?? czy nie wyłapie tego buczenia ??
nagram jak bede w domu to wrzuce tutaj.
Mam podobny problem...cały rozrząd pompa rolki napinacze paski powymieniane...Wszystko było dobrze dopóki nie przyszły niskie temperatury...objawia się to stukaniem w okolicach alternatora - napinacza...Co najlepsze gdy auto chwilkę pochodzi (mam na myśli 2-4 min) stukanie przestaje dawać o sobie znać...Ostatnio zauważyłem, że przy większych mrozach stukanie ustało...czasem zdarzy mu się znowu dać znać o sobie....ale narazie póki co zima jest i nie mam jak tam rzucić okiem....obawiam się tylko że jak przejdą przymrozki to już nic nie usłyszę hehe Chętnie posłucham kolego jak to słychać u Ciebie...wtedy sobie porównam...Jak narazie przypuszam że to coś z alternatorem...bo czasem słychać zgrzyt przy odpaleniu...ale to należy do rzadkości...
u mnie raczej jest gluche buczenie.
ciekawe czy to rolka napinajaca czy kolo pasowe albo cos innego ;p
postaram sie do tego dojsc w weekend chyba ze ktos z was ma jakies sugestie...
A to buczenie masz cały czas czy tylko objawia się przy odpaleniu auta? Mi to się dzieje zazwyczaj na zimnym silniku...przy kolejnych odpaleniach (na zagrzanym silniku) objaw ten zanika...Nawet to buczenie jest całkiem inne niż u Ciebie...ale narazie za to się nie wezmę bo nie mam warunków...za zimno jest...ciekawe co dolega twojej maleńkiej
Napinacz wymieniony, tamten miał naprawdę dość,
Teraz tylko pytanie jaką funkcję pełni koło pasowe alternatora to sprzęgiełko??
w stronę kabiny powinno się kręcić swobodnie nie obracając wałka alternatora a w stronę świateł oczywiście ma napędzać u mnie jak kręcę w stronę kabiny to napędza wałek jak przytrzymam wirnik to się też kręci ale już oczywiście bez wałka
Jak w TDI ASZ 130 wymontować alternator i napinacz ?
Znaczy nie zrozumcie źle chodzi mi o to czy musze wyciągać zbiornik z płynem do sprysku bo zaś aby wyciągnąć jego muszę chyba wyciągnąć lampe a to zaś zderzak
przeszkadza też przewód powietrza - też by wypadało wykręcić lampe aby go wyjąć
więc potrzebuje rady co wykręcać ?
adam_wad mi się udało bez demontowania lampy, przewodu i zbiorniczka. Odkręcasz trzy śruby od napinacza paska (są od góry), później masz dostęp do dwóch śrub alternatora, dolna jest trochę schowana, ale przy odpowiednich narzędziach nie będzie problemu
Ja też sam wymieniałem napinacz da się to zrobić tak jak pisał włodek z tą różnicą, że ja zdjąłem przewód idący od IC do EGR. Zdjęcie tego zajmie Ci max 10 min(po jednej opasce na każdym końcu) a dzięki temu będziesz miał już sporo miejsca do manewru. Powodzenia
A3 1.9 TDI AHF++ Powered by Rogalotti
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)