Ja o tym doskonale wiem.
Mało realne i bardzo wątpliwa teza.
Tak się zastanawiam jak można ją źle założyć ? Jeśli w układzie wodnym nie ma nadmiernego ciśnienia i nie ma jakiś niepokojących objawów to wszystko jest dobrze.
Printable View
Ja o tym doskonale wiem.
Mało realne i bardzo wątpliwa teza.
Tak się zastanawiam jak można ją źle założyć ? Jeśli w układzie wodnym nie ma nadmiernego ciśnienia i nie ma jakiś niepokojących objawów to wszystko jest dobrze.
Wadliwe pierścienie, prowadnice i uszczelniacze zaworów od razu do zrobienia.
Dokładnie jak kolega wyżej napisał ;) Chyba nawet jakiś czas temu pytał tu w temacie o nadmierne zużycie oleju ;P
Ja jutro muszę znowu jechać do warsztatu było okej a teraz mam jakiśmega duży wyciek oleju aż plamy widać pod autem świeżutkie :( ech ...
Witam, tak czytam i czytam wątek i dochodzę do wniosku, że również czeka chyba i mnie to również. Mam ubytki oleju, silnik nie kopci zarówno jak jest zimny zaraz po odpaleniu jak i jest ciepły, silnik zalany Mobil Super 2000 10W40, poprzedni olej jakiej marki był tego nie wiem, Wiem tylko, że zalany był półsyntetykiem. Przebieg 193 tyś - oryginalny ! Zastanawiam się czy by pomogło zalaniem go Motulem lub Liqui Moly ? Czy ubytki oleju mogą być spowodowane nieszczelną odmą ? Troszkę jest "spocona". Miałem poprzednio też Audi A4 model B5 i też silnik 1.6 ale tam nie miałem takich problemów sprzedałem z przebiegiem 240 tyś km, na 10 tyś jak wziął 4 setki to wszystko. A tutaj mega rozczarowanie.
Pierwsze co to zmień olej, ten mobil to ścierwo jakich mało...
Co do odmy to tak, może tam jego pewna część uciekać, ale raczej niewielka.
Też ostatnio stałem przed wyborem oleju, zalałem Mutula 6100 10/40 i póki co jest git malina. Także śmiało możesz brać Motula i będziesz zadowolony. Pobór oleju powinien się zmniejszyć, a i silnik będzie lepiej chroniony.
Ok, rozumiem podziękował :)
A ja mam takie pytanko ,dzisiaj zapaliła mi się lapka ostrzegawcza oleju.Cały monitor na czerwono.Olej stan się zgadza nic nie wycieka.Czyżby pompa oleju siadła .Pojeździłem jeszcze po mieście i samochód do obrotów 1.600 nie zapala lampki oleju ale już wyżej zapala się .Proszę o pomoc i jeśli nie w tym temacie napisałem proszę admina o wyrozumiałość ;)
Silnik ogarnięty, autko obecnie jest na docieraniu zobaczymy efekty...
Jakie koszty? Jak go docierasz?
Pierścienie, uszczelniacze, uszczelka pod pokrywę zaworów, uszczelka pod głowicę i inne pierdołki jak nowy olej i filtr oleju i powietrza, plus zakup kompletnego rozrządu łącznie z pompą wody jak termostatem 690 plnów. Robocizna 500 plnów w tym już planowanie głowicy, razem 1200 licząc. Styl jazdy spokojny bez szaleństw nie mniej jednak z różnym zakresem obrotów (do 3tyś) na poszczególnych biegach i prędkościach nie przekraczając 90-100 km/h. Jak na razie zero ubytku oleju :) zrobione już ponad 500km. Zalany Motul 6100 Synergie 10w40.
Witam!
Moja A3 1.8 125km bierze mi olej ok 0,6l na 1700km mi zjadła, w tym momencie zrobiłem 1700km i sprawdzałem poziom oleju i jest minimalnie za połową ( w dół) Info o aucie:
1.Olej 10w40 Elf
2.poci mi się delikatnie na uszczelce pokrywy zaworów( brudne od oleju świece)
3.Samochód nie kopci ( rano tak jakby na biało, ale to pewnie para lub że zimny)
4.Od roku nie dolaewałem płynu chłodniczego a teraz troszku mi ubyło
5.Auto ma chyba normalnego kopa
Może ktoś coś doradzi co z tym? czy to norma w tych autach :)
A przeciwnie jak jest za dużo oleju to można jeździć czy lepiej spuścić? Tak mam i staram się nie przekraczać 3 tyś obrotów.
Lepiej upuścić, bo może uszczelnienia wywalić. Zresztą, po coś zrobili MAX znacznik, do którego można nalać oliwy. Możesz spróbować spuścić prze bagnet, jakąś większą strzykawkę i kawałek czystego (z 50cm) wężyka i sobie spokojnie upuścisz ile potrzeba.
Tak jak mówisz spróbuje sam zrobić. We wtorek poszukam strzykawki będzie trochę zabawy :) . Dzięki.
tak jest, uszczelka pod głowicą Ci padła. Kolega wyzej pisal ze koszt naprawy za czesci i robote wyszedl go cos kolo 1200zl. Bierz sie za to i raczej nie jezdzij juz nim, mimo ze Ci sie jeszcze uciagnie bo mozesz zajechac silnik..
Ale objawy wskazują, że uszczelka pod czapką przepuszcza jak już wyżej mój przedmówca napisał.
Osobiście zdejmując już głowicę wykonałbym całą jej renowacje, tj. nowe uszczelniacze, prowadnice, sprawdzenie szczelności i splanowanie, więc tu raczej 500zł na pewno nie wystarczy. Rozrząd wiadomo też jest droższy niż w 1.6. Stawiałbym na sumę końcową ~1500zł, zależnie od warsztatu oczywiście.
No to w sumie jakoś długo z tym nie zwlekaj, bo jednak uszczelka pod głowicą może ponieść za sobą duże konsekwencje. Powodzenia ! :)
Jeśli o mnie chodzi przejechane ponad 1800 km od zrobienia silnika. Wymiana po 1500 km. Zero ubytków jeśli chodzi o olej, zarówno przed wymianą i zrobieniu silnika jak i po wymianie :) Koszta nie małe poniosłem, ale teraz chociaż wiem co i kiedy było zrobione :)
Witam!
Odpowie mi ktoś na mój problem związany z braniem oleju post #615 . Z góry dzieki
Przeczytałeś cały topic ? Wydaje mi się, że chyba nie do końca, a właściwie nie od początku. Wszystko masz w tym topicu.
Panowie po zmianie oleju z castrol magnatec 10w40 na motul 6100 10w40 i przepłukaniu silnika motul engine clean spalanie oleju spadło w naprawdę dużym stopniu, znikło też kopcenie na wyższych obrotach. W ostatnim czasie wymieniłem również pękniętą odmę/odpowietrznik na pokrywie zaworów. Odma dosłownie tylko wisiała nad pokrywą i trzymała się tylko na wężach, w ogóle nie przylegała do pokrywy. Zastanawiam się jak duże mogły być ubytki oleju przez tą usterkę, silnik cały czas pluł na około olejem.
witam. tak jak wszyscy moje A3 AKL bierze olej... 250ml na 1000km... nie wiem czy to duzo czy mało .... oczywiscie nie kopci ma moc i nie ma wyciekow, niedawno wymieniałem uszczelke po deklem, kompletny rozrzad... kołata mi się po głowie taki pomysł żeby, bo wiadomo samochód nie jest nowy i nie wiąże się z nim na wieki, a mnianowicie- wymieniłbym olej na Varvoline Max Live+ ceramizer BL i zobaczył bym co się z tym bedzie działo... tylko nie wiem jaki olej wlać do tej pory jeżdziłem na castrol magnatec 10w-40? prosze o jakies porady :D
Nie wlewaj zadnych ceramizerow... Zalej tylko valvo max life 10/40 i git, a castrola wywalaj czym predzej. 250/1000km to nie ma sie czym martwic przy tym silniku...
właśnie nie wiem co z tym ceramizerem kosztuje 60 zł i może to tylko wrzucenie pieniędzy w błoto... ale dzieki za rade... aaa jeszcze jedno bo koleś w sklepie polecił mi jeszcze Motul 6100 Syneryie czy jakos tak ???
Oba te w/w oleje są bdb, więc spokojnie sobie któryś z nich zalej.
Siema.
Mam taki problem że wyskoczyła mi kontrolka min. oleju i dolałem trochę oleju i wszystko było dobrze ale niestety po około 2 dniach i przejechałem może jakieś 30km znowu się zapaliła i tak jeszcze miałem 2 razy i już nic się nie działo i specjalnie szybciej jeździłem żeby sprawdzić czy coś dalej bierze ale było oleju tak jak powinno ale po kilku dniach i przejechaniu jakieś 150km znowu się zapaliła kontrolka :/ nigdzie wycieków nie widziałem jak jeździłem to też nie widać żeby kopcił na niebiesko jedynie zakopci trochę jak długo stoi i go odpalę. Zastanawiam się czy może coś z turbiną albo może uszczelniacze zaworowe. jak wjadę na jakiś kanał to sprawdzę czy w dolocie jest olej czy go tam nie ma. Co innego mogę sprawdzić ? Jak znajomy mechanik będzie miał czas to do niego jeszcze podjadę.
edit
Przed chwilą byłem sprawdzić stan oleju i jest w normie nie wiem co się dzieje :/
Witam, zastanawiał się nad remontem silnika ponieważ bierze dużo oleju jakiś litr na 3-4 tys motula 15w50, poranne odpalanie jest bardzo głośne, tzn dzwonią chyba szklanki, nawet jak się rozgrzeje tez je słychać tylko mniej. Remontować silnik czy poszukać drugiego silnika? Ewentualnie co robić, wymieniać w moim silniku?
W 1.6 ? Począwszy od głowicy, a skończywszy na pierścieniach. Dodatkowo radziłbym zmienić panewki przy okazji.
czyli pierścienie, uszczelniacze, palnowanie głowicy, panweki, szklanki co jeszcze?
Jeśli oddasz głowicę do specjalistycznego zakładu to oni się głowicą zajmą, wymienią uszczelniacze, prowadnice, sprawdzą szczelność oraz splanują. No i to co wymieniłeś to raczej wszystko. Oczywiście nie licząc uszczelek itp.
Ja proponuję zrobić płukankę, litr na 3-4 tyś to nie dużo. Mi brał około litra na tysiąc, zrobiłem płukankę Liqui Moly, branie się troche obniżyło, teraz po 2 tyś od wymiany dolałem 0,9 litra. I może zmień olej na Motula 10w40 6100.
a nie za szkodzi zmiana oleju z 15W50 na 10W40 ?
15W40
brawo dla tego co Ci to wlal do auta...
Zmieniaj na 10W40
Kosmo mi taki doradził, bo mobila 10w40 brał litr na 1000km, po zalaniu 15W50 splanie oleju spadło, ale odzywają sie szklanki dosyć głośno, jak zaleje 10W40 ucichną?
Zmienić ten olej musisz, także do dzieła. Powinny ucichnąć, zobaczysz.
jak dolewasz litr na tysiąc dobrze przelicz czy warto remontować czy nie szukać po znajomych pewnego słupka
bfq chyba do najdroższych nie należy.
Wyremontuje to pojezdzi a na uzywce moze za jakis czas miec ten sam problem pytanie najważniejsze czy planuje dalsza przyszlosc z autem czy w nie.dalekiej przyszlosci zmiana
Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka
nie no chce nim jeszcze pojezdzić, nie stać mnie na drugie auto narazie :)
to prosta kalkulacja jest, poszukaj ile masz za słupek w stanie pewnym a ile musiałbyś zapłacić za remont, ja myślę że jak w normalnej kasie kupisz słupek to wyjdzie to zdecydowanie korzystniej niż remont który jeśli zrobi Ci jakiś paproch niewiele może pomóc i sprawności póżniej pełnej i tak nie będzie.
Pozdrówki
Marcin
A jak sprawdzisz blok, zalejesz nafta na noc a zacznie silnik pracowac to uszczelniacze olejowe i tak moga puscic naprzekladalem sie silnikow i jest to jak w lotto albo wygrasz albo nie , nie zaleznie jakie numery dasz
Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka
Dokładnie jak Misiek pisze. Dla mnie jeśli auto ma zostać jeszcze kilka lat to warto się pokusić o remont, bo znaleźć 1.6, które będzie OK to ciężki wyczyn niestety..
A możesz to rozwinąć, dlaczego ten olej u kolegi jest zły?
Oto normy:
ACEA Standardy: ACEA A3/B4
API Standardy: API SERVICES SL/CF
Dopuszczenia producentów : VW 501 00 / 505 00 ; MB-Approval 229.1
Doradzone miał bardzo dobrze, a głupie sugestie tylko mogą mu narobić problemów. I nic mu nie umilknie w tym silniku, bo standardowo leciały w tych głowicach prowadnice, które jak wiadomo są odpowiedzialne za utrzymani trzonka zaworu w odpowiedniej pozycji. Kasator na to nic nie pomoże. Jakim więc cudem ma mu się poprawić na mniej lepkim oleju? Skoro zapewne są tam niezłe szpary. Olej 15W50 spowoduje przynajmniej, że nie będzie tracił fortuny na dolewki oleju i nie zatruje dookoła sąsiadów. Ten Motul jest specjalnie tak zaprojektowany aby lepkość obniżała się wraz ze wzrostem temperatury w silniku już zużytym, stąd parametry SAE. Nadal jest jednak pompowalny w temperaturach, których minerał już stoi, dlatego że to właśnie półsyntetyk i to dobrej jakości.
@Rytel
Kolego Rytel, nie zaglądam tu za często, może się to niedługo zmieni ale trzymaj się tego co Ci powiedziałem. Niech sobie dzwoni i dopóki się nie zwiększy zużycie na tym oleju, to jeździj. Potem remont głowicy ale samej najprawdopodobniej. Nie ma co szaleć z wymianą silnika, bo każdy z tego modelu, jak i 1.8 cierpiał na tą samą przypadłość - kiepskiej jakości prowadnice zaworowe. Dół zapewne jest dobry. Ostatecznie wątpliwości rozwieje, nie wróżenie na forum, przez ludzi, którzy nie widzieli na oczy tego silnika ale próba olejowa i prawidłowy pomiar kompresji.
Dobry remont głowicy plus cylindry możesz wykonać do 2500 ze wszystkim (dół i góra) - to wariant pesymistyczny. Optymistyczny to około 1200-1500 PLN za głowicę. Jeżeli będzie spoko, to nawet w 800 PLN plus eksploatacja się zamkniesz. Ocenę tego co trzeba zrobić wykonuje się po otwarciu silnika. Wtedy widać w jakim stanie są zawory, wałki, gniazda, sprężyny, szklanki, czy nie są porysowane gładzie i nie ma w nich wyczuwalnych rowków itp. Są dobre zakłady, poszukaj na forach z Twoich okolic. Warto też sobie pewne rzeczy zrobić na zaś, nawet jak nie są zużyte ale to trzeba już by pomierzyć co i jak z nią.
Głowicę zwalić możesz sam, tak samo jak wyjąć silnik. Jest instrukcja krok po kroku co robić, nawet na tym forum. Jak masz klucz dynamometryczny, to i sam założysz. Dostęp jest bardzo dobry i jeżeli postąpisz zgodnie z instrukcjami to to ogarniesz w jeden weekend. Jeżeli miałbyś problem to napisz na priva wyślę Ci skan z książki odpowiednich stron. Potem transport do zakładu na przyczepce, jak wszystko albo w bagażniku autem taty jak sama głowica. Dużo dzięki temu zaoszczędzisz.
Gdyby okazało się że trzeba robić również dół, to warto po prostu to zrobić, niż bawić się w nowy silnik, który też nie wiadomo w jakim może być stanie. Są zestawy naprawcze do audi i przy dobrze wykonanej robocie, spokojnie drugie tyle km ten silnik przejedzie.
Na razie jednak bym się za to nie brał, bo moim zdaniem to wywalanie pieniędzy w błoto, ponieważ spalanie jest w normie, zwłaszcza że z tego co pamiętam to śmigasz na lpg.
oto rozwiniecie:
Zalanie 15W40 nie rozwiaze problemu tylko odwlecze go w czasie
Nie potrzeba do tego pisac kilku stron A4
No ale ja mu nie naprawiałem silnika olejem i nie jest tu mowa o 15W40 tylko 15W50, który jest półsyntetykiem dodatkowo, nie minerałem i który się normalnie użytkuje. Przeczytaj jeszcze raz post kolegi. Moim i jego celem było aby mu mniej zużywał i żeby nie bankrutował na dolewki. Olej bardzo dobrej klasy, w sam raz do nieszczelnych konstrukcji, które go przepalają. Nie wiem dlaczego miałby być zły i nadal się nie dowiedziałem w sumie tego.
moj blad
faktycznie mowa o 15W50 co zmienia postac rzeczy
Darekpb dobrze pisze mialem tosamo litr na 500km to kasa szła na olej zrobiłem to co wyzej kolega napisał i jest spokój .Delikatnie coś tam łyknie ,ale mam już 6 tys po remoncie i dolałem może z 50 gram ,i to tylko dlatego ,że mam gaz a z tego co słyszałem przy gazie ma prawo brać delikatnie