Powodzenia i jedź z tym do kogoś ogarniętego, kto będzie umiał ocenić, czy pompa jest walnięta, czy nie jest. Z którego roku masz auto?
Printable View
Powodzenia i jedź z tym do kogoś ogarniętego, kto będzie umiał ocenić, czy pompa jest walnięta, czy nie jest. Z którego roku masz auto?
Dzisiaj zrobiłem logi na VAGU. Między grupą 003 a 007 różnica temperatury była może coś ok 1-1.5 stopnia. Oscylowały w granicach 84-85.5 stopni. Silnik był rozgrzany na na wskazówce cały czas 90 stopni na klimatroniku kanał 49 też 87-88 stopni. Posadziłem brata kazałem mu trochę gazować na jałowym biegu i dolna rura w pewnej chwili zrobiła się ciepła, czyli termostat otworzył się. Myślę że już wszystko jest ok(bo bałem się że może źle termostat zamontowałem, robiłem to pierwszy raz). Co do oznaczenia kanału 51 muszę poszukać bo widzę że forumowicze mają różną ilość kanałów. Ja akurat mam 89 i poszperam w necie co ten kanał 51 oznacza.
Jeszcze takie pytanie. Po wymianie tego termostatu kiedy osiąga 90 stopni po włączeniu nawiewu na przednią szybę czuć spalenizną plastiku przez ok 3 sekundy a potem już nie czuć nic, co dziwne jak najpierw włączę nawiew przez kratki to nie czuje tego. Wcześniej jak nie dogrzewał się silnik to nic nie czułem.
Przecież Ci napisałem, że wszystko dobrze. Pytanie z czym jest spięty 51 kanał, ale pewnie nie sprawdziliście tego w VAG-u. No cóż, tak jak pisałem w różnych autach było różnie. Spalenizna to nie ten dział, ale może po prostu na nagrzewnicy się coś osadziło, jak nie była przez długi czas ogrzewana.
W pon jade do mechanika zobaczymy co powie a auto mam z 97r :)
No to rozrząd co 60k km ;) powodzenia.
Witam, również mam problem z temperaturą w moim 1.6 AVU. Mianowicie, jeżdżę ostatnio na wysokiej temperaturze grubo ponad 100 st. C.
Temperatura spokojnie wzrasta sobie przekraczając magiczne 90 st. do około 108-115 na klimatroniku (kanał 49), na Vagu w sterowniku silnika jest troszkę mniej stopni: 115 na klimatroniku to 110 na VAG'u w sterowniku silnika.
W sterowniku instrumentów - czyli to co idzie na zegary, temperatura pokrywa się z tym co pokazuje klimatronik. i przy temp. 115 klimatronik i 110 w sterowniku silnika włącza się wentylator na moje oko 2 bieg wentylatora, gdyż dosyć głośno chodzi. Pierwszy bieg wentylatora jest znacznie cichszy (udało mi się go usłyszeć przy włączeniu klimatyzacji oraz gdy odpaliłem testy wykonawcze w sterowniku silnika - testy oczywiście przeszedł).
Zastanawia mnie fakt, iż wydaje mi się, że nie włącza mi się 1 bieg wentylatora jak napisał Sztomel
Dodatkowo temperatura wzrasta czasami mi do blisko 120 i samochód zaczyna mi piszczeć, że temperatura za wysoka. I jak to miałem ostatnio 3 razy na trasie (160km) po kliku sekundach spada do moich standardowych 108-114 na klimatroniku. Czasem trzeba naprawdę się zatrzymać i poczekać aż temperatura spadnie trochę...
Ostatnio wymieniany został rozrząd oczywiście z pompą wody oraz robiony remont silnika i tu oczywiście nowa uszczelka pod głowicą.
Bezpośrednio przed oddaniem do warsztatu wskazówka machnęła mi się w trasie na około 110 stopni po czym zaraz wróciła na 90, z tego wnioskuję, że miało to już miejsce przed remontem.
Wymieniony został wtedy czujnik temperatury lecz jak zobaczyłem, że temperatura mi wskoczyła na 106 stopni na Vagu, gdzie nigdy nic takiego się nie działo to wstawiłem z powrotem swój stary myśląc, że tamten był wadliwy, lecz wskazania okazały się później takie same...
Wymieniony został klika dni temu termostat (Vernet), lecz nic to nie dało... Tak więc teraz pytanie do was czy macie może jakiś pomysł co do tego przypadku.
Dodam tez, że po zapaleniu kontrolki o temperaturze otwieram maskę: to nie widać by woda się gotowała ani nie słychać nic niepokojącego.
Płynu oczywiście mi nie ubywa.
Błędu na Vag'u to jedynie i zaznaczam iż jest tam obecnie rozregulowane LPG:P:
16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
P0171 - 35-10 - - - Intermittent
17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow
P1423 - 35-10 - - - Intermittent
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-00 - -
Wczoraj bylem u mechanika bo wyciagnal pompe i okazuje sie ze jest dobra... tak czy tak rozrzad musialem wymienic wiec nie ma straty ale dalej nie wiadomo co powoduje ze sie grzeje ? Uszczelka pod glowica ? Tylko cisnienie sie zadne nie robiło dalej prosze o jakas pomoc :)
No to jedź na test CO2 i sprawdź jaki wynik da. Ciężko powiedzieć, jeżeli to na pewno nie pompa. Być może uszczelka, albo układ jest gdzieś przypchany. A sprawdził jak w ręku, czy odpiął wąż i zobaczył, że jest przepływ?? Co więcej trzeba ustalić, czy na pewno dane wpływające do ECU są dobre - wtyczka zaśniedziała, albo uwalona płytka może też tak przekłamywać. Miernik w rękę i trzeba zobaczyć, co czujnik, jakie opory podaje. Dziura jakaś (nie ubywa płynu?) Dobrze jest sprawdzić termometrem, jaka ta temp faktycznie jest. Na allegro za 20/30 PLN można kupić, a jak nie to szukaj w necie, są sklepy. ;) Ostatecznie zmieniłeś tą pompę?? Powinno się co drugi pasek to robić.
@jairek
Nic nowego nie wymyślimy w tym przypadku, bo jest on dokładnie taki sam, jak poprzednie. Z tą różnicą, że poszukiwania zacząłbym od sprawdzenia instalacji gazowej i tego jak jest wpięta w układ chłodzenia. Jak reduktor jest za wysoko, albo źle wpięty, to będzie się układ zapowietrzał i gotował. Standardowy przykład niefachowego montażu. Trzeba to sprawdzić na samym początku.
Jak instalacja ma działać prawidłowo, to trzeba sprawdzić, czy błędy są od niej, czy nie. Pierwszy wskazuje na dziurę w dolocie, przepływomierz albo coś innego. Moim zdaniem dziura w dolocie - kolektorze i być może odmie. Kolektor był ruszany podczas montażu i może ktoś go źle założył. Zacząłbym od niego - kupił nową uszczelkę i sprawdził, czy dysze są prawidłowo osadzone. Ogólnie masz przecieki na pierwotnym i wtórnym zasileniu, z tego wygląda. Pewnie wszystko trzeba będzie rozebrać i z nowymi uszczelkami złożyć na nowo. Ostatni błąd może być pochodną dwóch pierwszych, ze względu na niewłaściwy skład mieszanki - zbyt ubogo. Nie jeździłbym na gazie przy takich wskazaniach, bo istnieje spore ryzyko awarii albo nawet wystrzału.
Jeżeli ktoś taką manianę odwalił przy montażu, że nieschludnie to poskładał, że są przecieki, to być może, tak samo przepołowił bez mózgu układ chłodzenia. Musisz najpierw to ogarnąć i sprawdzić u kogoś kumatego. Szukaj u nas na forum, albo na lpg-forum.pl
Jeszcze jedno - sztomel nie pisał o AVU. One działają inaczej. Jest to układ z podgrzaniem, czyli zaczyna się otwierać przy 105oC. Wentylator włącza się dopiero, jak chłodnica się zagrzeje. To co u Ciebie się dzieje, to jest awaryjne włączenie, przez ECU, który wykrywa zbyt wysoką temp - sygnał na deskę. Jeżeli wykluczysz instalację i potem, po kolei to co już opisywałem a propos czujnika i termostatu, to szukać trzeba będzie przy pompie albo uszczelce, ewentualnie ECU, tudzież grzanie termostatu od strony ECU. Nie obędzie się bez miernika na pewno.
Dzięki wielkie ;) Co do dziur w dolocie to coś jest nie tak, bo mam spadki obrotów przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, potem do idą góry i się normują. Dolot na swój sposób sprawdzałem ale jedynie wymieniona została rura od przepływomierza do przepustnicy cała wraz z odmą (tu była spora dziura). Przepustnica czyszczona i uszczelniona. Dolny kolektor dolotowy ściągałem na święta by zmienić uszczelki, bo na zimnym cały chodził i gasł :P Co do przepływomierza to jak badałem falowanie (bo kiedyś było większe) to podmieniałem od kolegi (o tych samych numerach) i nie było żadnych zmian, zresztą przepustnica też podmieniana była:)
Gaz to jest u mnie katorga od kiedy go tylko założyłem problem za problemem... Raz go poprawiali, w tym i nowe nawierty w kolektor i fakt było lepiej przez miesiąc może;P
Tak więc zaczynam szukać dobrego gazownika w trójmieście bądź Olsztynie:)
Kolektor do wymiany w takim razie. Nie wierci się dwa raz. Na pewno jest gdzieś dziura, po dyszach. Ogarnij tą instalacje najpierw. Powodzenia.