co do sterownika wentylatorów to znajduje sie pod akumulatorem jest przykręcony na dwie śruby bodajże 10.
ciężko jest zdjąć te dwie wtyczki
ja pierw odkręciłem sterownik od belki a następnie odłączyłem wtyczki
Printable View
co do sterownika wentylatorów to znajduje sie pod akumulatorem jest przykręcony na dwie śruby bodajże 10.
ciężko jest zdjąć te dwie wtyczki
ja pierw odkręciłem sterownik od belki a następnie odłączyłem wtyczki
a akumulator trzeba wyjąc ?? czy da rade to ominąć ?
słuchaj ja otworzysz maskę samochodu i staniesz na wprost akumulatora to zobaczysz dwie śruby w odległości 2 cm( na belce) odkręć je i sterownik będziesz miał praktycznie zdjęty oczywiście po odłączeniu wtyczek a ciężko schodzą :D
akumulatora nie zdejmuj
kolego ostatnie pytanie do Ciebie, numery na tym sterowniku są od strony silnika wybite czy od strony tej belki do ktorej jest przykręcony ? ?? bo chciałbym przeczytać jaki to sterownik z jakim oznaczeniem
Moim zdaniem może być ale zanim ruszysz do wymiany to zdiagnozuj dobrze układ chłodzenia i spróbuj odpowietrzania na sam początek. Potem sprawdź ciśnienie w nim panujące w normalnej temperaturze pracy, chłodnicę oleju, ciśnienie oleju, ciśnienie na cylindrach.
Pompa wody może pompować, ale może nie wytwarzać wystarczającego przepływu. Jeżeli z nią coś nie tak, powinno Ci wyjść na testach. Co VAG pokazuje podczas wzrostu temp na licznikach, jakie odczyty z innych czujników??
Zabrudzenie w układzie chłodzenia? Można spuścić płyn i spróbować przedmuchać go pod ciśnieniem. Zakamieniona lub zatkana chłodnica, powodująca wzrost ciśnienia i przegrzanie w układzie?
Problem z elektryką i stąd te błędy, wenty się załączają prawidłowo? Problem z napinaczem rozrządu?
Ostatecznie może być blok pęknięty. Jak olej?
Więcej pomysłów nie mam.
oslablem czytajac to
uklad wodny czy tez chlodzacy nie posiada "prawdziwego" odpowietrznika jego role pelni korek w zbiorniczku wyrownawczym,mozemy stawac na glowie i nie odpowietrzymy ukladu bo to dzieje sie samoczynnie
w jakim tescie wyjdzie ze wirnik pompy wody jest ukrecony albo polamany?chyba jak wyciagniemy termostat i wlozymy palec w kanal wody wtedy bedzie czuc czy wirnik jest ok.pompa moze dzialac na wolnych obrotach a na wyzszych juz nie ale to da sie zauwazyc po gwaltownie rosnacej temperaturze.dodatkowo niesprawna pompa nie daje jak sam stwierdziles cisnienia i tym samym nie ma obiegu a wiec i cieplego powietrza w kabinie by nie bylo a autor ma.
a jak korek jest zatkany albo zepsuty? co się stanie jak po odkręceniu puścimy zapowietrzony układ, żeby bez tego korka nagle chodził? (Gorący wąż górny, zimny dolny) Stawaniem na głowie, to rzeczywiście nie odpowietrzymy.
Wykaże. Po zmianie ciśnienia będzie coś można ocenić, jak się wykluczy pozostałe aspekty. Odkręca się korek od zbiorniczka i w to miejsce się zakręca ciśnieniomierz specjalny. Fakt walnięta pompa, powoduje brak grzania ale pół walnięta? Może Ci krążyć po układzie i grzanie będzie (chociaż nie wiadomo jakie to grzanie u kolegi jest), a silnik będzie miał i tak za lichy obieg.
Mam jeszcze inną teorię na pompę, na jałowych i niskich obrotach działa, jak przyspiesza, to daje dupy i nie tłoczy odpowiednio lub w ogóle. Stąd ogrzewanie, wszystko ok ale i tak się przegrzewa.
Fakt faktem, przypadek dziwny jakiś i niełatwy. Dlatego dałem wiele możliwości. Mam nadzieję, że się wytłumaczyłem?
PROSTO na słabości można się przejść po świeżym powietrzu np. ;)
sam na swoim aucie sprawdzilem co to znaczy walnieta pompa,jedynym objawem byla rosnaca temp,dzialo sie to zima wiec termostat rzadko kiedy sie otwieral.caly tydzien siedzialem,profilaktycznie termostat wymienilem,sprawdzilem czujniki,porownalem temperature na vagu zegarach i climatroniku.przeplukalem caly uklad,sprawdzilem przeplyw cieczy przez chlodnice.z czasem jak wirnik coraz bardziej rozpadal sie to wzrosty temp byly coraz wyrazniejsze.
zaktany korek to jest przypadek jedne na 1000 aut.mowisz zalozyc przyzad do pomiaru cisnienia,tutaj malo kto ma vag'a a gdzie taki sprzet.
opisalem Twoja druga teorie w swoim poprzednim poscie jak rowniez wczesniej.
pamietaj iz kazdy plyn czy woda plynie tam gdzie ma latwiej i lzej czyli w wezach o duzej srednicy,do chlodniczki dochodza male wezyki (srednica chyba fi 12) dodatkowo chlodniczka stawia opor wiec przy niesprawnej pompie nie ma sily ze przepchnie tam plyn
tyle z wyjasnien
w warsztacie powinni mieć. No ja się z Tobą zgadzam PROSTO, zwłaszcza jak nie ustało po wymianie termostatu, to prawdopodobnie pompa. Ale zakładam, że jak coś jest mało prawdopodobne, to nie znaczy, że niemożliwe, dlatego podałem wszystko co mi do głowy przyszło (taniej jest korek odkręcić jakby nie było). No nic jak kolega znajdzie, to może napisze co to było.
Pozdrawiam
pytanie mam jeszcze za 100 punktów, skoro nie działają mi wentylatory na pierwszym biegu, a załączają się razem z klimą (po jej włączeniu) to dlaczego i tak temperatura idzie mi na ~99-100 :/ ? skoro wiatrak się kręci ?
i zastanawiam się czy da coś wymiana sterownika, bo jak zacznie działać pierwszy bieg i być może on i tak nic nie pomoże :/ wnioskując działania wiatraków po włączeniu klimy :/
Nie doczytałem się czy temperatura po załączeniu wiatraków spada i jak szybko, może one się nie kręcą już za dobrze po prostu? Może nagrasz filmik, wrzucisz na yt i zapodasz link, a ktoś z tym samym silnikiem się wypowie. Jeżeli zdiagnozowałeś sterowniki to się nimi zajmij. Temperatura za wysoka o jakieś 2-4 stopnie, bo wiatraki powinny startować chyba odrobinę wcześniej (tak jest u mnie) ale nie jestem pewien jak dla Twojego modelu powinno być. Olej sam w sobie ma średnio około 100 i 102 czy 104, nie robi na nim wrażenia. Jedyny minus jest taki, że od 104 do 94 (u mnie marszowa temperatura) jest 10 stopni różnicy i mniejszy zapas Tobie zostaje. Prawda jest też taka, że Twój silnik jest turbodoładowany, więc to inne temperatury. Przegrzeb tematy, osób z silnikiem podobnym do Twojego i porównaj ich temperatury, potem podaj nam wyniki, to może Ci pomożemy i temat lepiej potomnym się przyda. Za Ciebie niestety tego nie zrobimy ;)
no wiec tak, czytałem i się dowiadywałem ze nie ma znaczenia czy 1.8T czy bez T, ma być 90 .. wiatraki mają załączać przy chyba ~95 - pierwszy bieg i potem przy 102 - drugi bieg, u mnie jest tak że wiatrak startuje dopiero przy 102, czyli wychodzi ze to już drugi bieg, wcześniej ani drgnie :/ - - u mnie temperatura przy normalnej jeździe (ok 2,5 tys) wynosi 99 stopni :/ jak go trochę pocisnę to spadnie może do 96-97 po czym gdy zwolnię znów rośnie do 99, jak podpiłuje pod górkę to zaraz powyżej 100 się robi i czuć ze wentylatory ruszyły ... :/
sprawdziłem najpierw wtyczkę przy samym czujniku - i da się zrobić 2 kombinacje - i w pierwszej nic sie nie dzieje, a w drugiej wiatraki kręcą sie jak oszalałe :/
potem odpiąłem wtyczkę od samych wentylatorów i tu wyszło, że oba biegi działają <hmmm> - to mowie sterownik ..
ale dziś podumałem trochę i przecież wentylatory się kręcą cały czas na klimie (tylko nie wiem czy to bieg pierwszy czy drugi - obstawiam ze 2) no i na postoju temperatura waha się od 98-100,
i nie wiem o co z tym w ogóle biega :/
90 na liczniku ale to jest z czujnika z chłodnicy, klima pokazuje na wyświetlaczu z silnika. Nie wiem, które opisujesz cały czas. Napisz jaśniej. Na liczniku bez znaczenia na model ma być 90 z lekkimi wychyłami ale Twoje temperatury są jeszcze w normie producenta.
Biegi są po to, że każdy układ ma pewną bezwładność i jak zostanie ona lekko przełamana, to może nie dać się łatwo wrócić do poprzedniego stanu w cyklu miejskim, chociaż 2 powinna spuścić temperaturę do prawidłowej. Jak w trasie się zachowuje? Mnie martwi, że te wentylatory za późno startują po prostu.
Panowie potwierdzi mi ktoś czy we wtyczce czujnika w chłodnicy (po podpięciu na krótko odpowiednich inów zalaczy się pierwszy bieg, a po podpięciu pod inni pin załączy sie drugi szybszy bieg ?
mam jeszcze takie pytanie, bo zamółwiłem sobie juz nowy sterownik wentylatorów - myślęze jutro już będzie albo najpoźniej we czwartek ..
mam tylko pytanie czy podczas jazdy auto jest chłodzone tylko pędem powietrza ? czy pomagają mu się ochłodzić wentylatory ?
mowa oczywiście o jeździe normalnej, taka jazda bez pałowania
widze ze podjeliscie decyzje gdy mnie nie bylo.podczas jazdy niezaleznie czy ktos ostro wstawia czy jedzie spokojnie slinik jest chlodzony poprzez podmuch wiatru,w pierwszej kolejnosci jest chlodnica pozniej w duzo mniejszym stopniu sam silnik.wentylatory najczesciej uruchamiaja sie w cyklu miejskim gdy podmuch jest prawie ze zerowy
widze ze sa tu bledy.wskazowka licznika dostaje sygnal z czujnika temperatury na wezach przy bloku a nie z zadnej chlodnicy,gdyby tak bylo to dopiero latem byly by wskazania(maly obieg).
nie ma tu tez znaczenai zadna bezwladnosc,2 bieg zalancza sie w krytycznym momencie tj gdy jedziemy dlugo w korku i na dworze panuje bardzo wysoka temperatur.w takiej sytuacji podmych powietrza ktory powsatej w wyniku jazdy jest zerowy i tym samym wentylator musi sam sobie poradzic-piszac najprosciej
no to ja juz nic nie rozumiem :/ nie rozumiem dlaczego podczas normalnej jazdy nawet w trasie, gdzie prędkośc wynosi około 100 km/h mam temperature na klimatroniki 98 stopni :/ dodam ze mam nowy termostat :/ - i duże nie trzeba aby temperaturra skoczyła na 102 i zaraz czuć że wiatraki ruszyły na drugim biegu :/
co do wymiany tego termowłącznika - to dlatego ze we wtyczce od czujnika z chłodnicy nie włącza się pierwszy bieg, natomiast przy samej wtyczce od wiatraka (po podpięciu do aku) działa zarówno wolny i szybki beig.
wymiana na nowy termostat nie oznacza ze bedzie juz wszystko ok,byly przypadki ze i nowy fiksowal aczkolwiek nie zrzucam winy na niego.bedziesz mial o ile dobrze zrozumialem czujnik tyemperatury na chlodnicy,zalozysz i bedziesz wiedzial co i jak.teraz to juz nic nie poradze poki go nie zmienisz
nie nie, będe wymieniał sterownik wentylatorów, ten pod aku, bo skoro (po zwarciu, 2 pinów) we wtyczce od samego czujnika z chłodnicy nie włącza się pierwszy bieg, a po zwarciu innej kombinacji rusza szybki bieg, natomiast przy samej wtyczce od wiatraka (po podpięciu do aku) działa zarówno wolny i szybki bieg
i powiem krótko = dalej lipa :/
panowie ratujcie :( bardzo prosiłbym aby ktoś sprawdził u siebie na wtyczce tego zasranego czujnika w chłodnicy (on ma 3 piny) czy jak zrobi 3 kombinacje zwarcia pinów to czy uruchomią się 2 biegi wentylatorów, bo u mnie z 3 kombinacji wiatraki uruchamia tylko jedna :/
i mam zagadkę ehh :/
mam taki pomysl na sprawdzenie czyjnika temperatury na chlodnicy.wiaze sie to z wykreceniem go i wlozeniem do np czajnika bezprzewodowego.podlaczyc przewody do kazdej z nozek i wyciagnac ja na zewnatrz.podpiac miernik i sprawdzic go na przejscie .czajnik taki gotuje sie do 100*C wiec powinien otworzyc sie i pokazac przejscie chocby na pierwszy bieg.
jezeli dysponujesz termometrem o duzej skali to wystarczy jakis garnek,zaznaczam iz trzeba poswiecic czajnik bezprzewodowy.
przyjacielu PROSTO sam czujnik wydaje mi się ze jest sprawny, chodzi mi tylko o to ze w jego wtyczce po podaniu napięcia nie zalacza się pierwszy bieg :/ dziala tylko drugi :/
a zaś we wtyczce samego wentylatrora (tez tam są 3 piny) tam działają oba biegi :/
ehh
teraz chodzi o to czy drugi sterownik tez jest machnięty ? :/ (bo dziala tak jak mój)
czy nie dochodzi napięcie do niego :/
i byłbym bardzoooo wdzięczny za pomoc, aby ktoś mogł to sprawdzić u siebie ehh czy we wtyczce tego czujnika da się włączyć oba biegi
to nie to auto ale sprawdzenie tak samo się wykonuje http://www.youtube.com/watch?v=JZCrT...eature=related
i u mnie nie działają w ten sposób oba biegi :/ czyli wychodzi na to ze albo mam oba sterowniki machnięte albo jest przerwa na kablu od pierwszego biegu do sterownika wentylatorów
jakieś jeszcze są możliwości ?
witam pytanie co do czujnika temp silnika..czy uszkodzenie czujnika temp cieczy chlodzacej moze wplynac na brak mocy przy rozgrzanym silniku?na zimnym ma moc a jak tylko wzrosnie wskazowka od temp silnika to brakuje mocy a3 1.8 125 PS????
nie ma wplywu na moc
poczytaj tematy o czujniku halla
ok.na wagu wyskakuje mi czujnik halla jakies zwarcie moze to miec wplyw na ten brak mocy zaraz jak tylko auto zlapie temperature pow 60 stopni?
kolego ale czego Ty nie rozumiesz ?
- masz blad na kompie
- czytales o tym ( mam nadzieje ) i wiesz jakie sa objawy kiedy cos sie z czujnikiem halla dzieje
masz juz jakis trop...
czego wiecej oczekujesz od forum ? przeciez my Ci tego nie naprawimy przed komputerem :confused:
oczekuje podpowiedzi od tych urzytkownikow ktorzy zmagaja sie z tym samym problemem jezeli nie wiesz kolego to po co sie wypowiadasz?po prostu nie odpisuj...
nie trafia wiec poczytaj troche
http://warsztaty.samochodowka.intern...ki/cz_polo.htm
w skrocie-zla praca czujnika powoduje podanie sygnalu na cekwe w zlym momecie a tym samym nie ma iskry gdy powinna byc badz jest za pozno,to samo tyczy sie paliwa.i masz juz problem z brakiem mocy,dodatkowo masz kolektor ssacy o zmiennej pojemnosci jak rowniez zmienne fazy-czujnika halla rowniez za to po czesci odpowiada
dzieki przesledze wszystko:)
jezeli na wagu wyskakuje czujnik halla G 40 przerwa lub zwarcie do plusa to jest on do wymiany czy po prostu gdzies styki wystarczy przeczyscic?
pierw przeczysc styki i zobacz czy wiazka do niego idaca nie jest uszkodzona
P.s.
chyba nie w tym temacie piszesz
pzdr
ok dzieki sprawdze..P.S to z braku czasu ze tak wskakuje w inne tematy
Witam
Z góry przepraszam jeżeli piszę w złym temacie. Mam następujący problem - silnik rozgrzewa mi się normalnie do 90stopni lecz gdy zaczynam wkręcać go na wyższe obroty temperatura spada do 75 - 80 stopni. Co to może oznaczać?
Witam!
To moje początki na forum więc bądźcie wyrozumiali.
Mam okropny problem. Moje A3 się nie dogrzewało i mechanik poradził wymienić termostat, co nastąpiło. Silnik nie dogrzewa się nadal. Przez lato wszystko było w porządku, ale przyszły temp ok. 0 stopni i mniej i znów to samo. Termostat został wymieniony jeszcze raz. Temp dochodzi do ok 80 stopni po przejechaniu ok. 30km i jak tylko jadę wolniej to spada gwałtownie. W dodatku jak rano odpalam zimny samochód to świeci się taka kontrolka od temperatury na czerwono. Nie wiem co mam robić pomocy...
Pozdrawiam
musisz wymienic czujnik temperatury jesli termostat masz OK
a z ta kontrolna z rana:
dolej plynu chlodniczego a jesli to nie pomoze to przeczysc np. nozyczkami czujnik w zbiorniczku wyrownawczym ( takie 2 druciki )
Miałem podobne objawy (totalne szaleństwo wskazań temperatury) jak Ty krasnaljr pod koniec listopada. Wymieniłem czujnik temperatury płynu. Wskazania i temperatura narasta teraz w sposób płynny i działa na pewno prawidłowo, ale dochodzi max do 85 stopni i finito......... nie wiem czy tu nie jest winny termostat :scratch:
Ja mam ten sam problem (po wymianie termostatu). Jak auto jest w ruchu i obroty trzymam powyżej 1800 to temperatura elegancko stoi na 90, ale jak postoje chwile w korku albo pojadę oszczędnie kolo 1500 obrotów to temperatura spada. Zostawiałem auto u znajomego mechanika, który mi powiedział, że to nie czujnik tylko jakieś grzałki, są zje..ne, które dogrzewają silnik jak jest zimno (niby taki system dogrzewania silnika). Naczytałem się o tych termostatach, czujnikach, temperaturach silnika itp. na forum, że już sam nie wiem co sądzić:P
jakie grzalki co dogrzewaja silnik ? :)
Haha nie wiem:P. Ale właśnie sobie pomyślałem, ze wymienię czujnik i zobaczę co się dzieje :). A orientujecie się może mniej więcej ile taki czujnik w ASO stoi, czy się opłaca w ASO to zrobić:P?
czujnik ok 50 PLN z wymianą (tyle płaciłem w maju, normalny warsztat nie ASO ) zapytaj przy okazji czy mechanik nie ma "starej" zawleczki do czujnika, warto założyć metalową bo nowe plastikowe lubia wypaść gdy dostaną temperatury.
Mam problem, jadąc na gazie w pewnym momencie na światłach zgasł mi silnik i przez chwile nie chciał odpalić, po chwili i kilku próbach udało sie ale od tej pory nie wyświetla sie temperatura silnika (płynu chłodzącego?) próbując znowu jechać na gazie auto znowu zgasło jednak jakieś 2 godziny później jeździło normalnie z tym że nie mam wskazania temperatury? Co mogło być przyczyną i co ewentualnie wymienić? Czy to jest kwestia czujnika wody?
Witam
Mam następujący problem, gdy odpalam samochód z rana w temperaturze minusowej to obroty silnika falują mi od 800 do 1500 obrotów, raz nawet mi zgasł. Odpala za pierwszym razem potem następują te wahania, ale jak nacisnę gaz i odjadę ze 100 metrów to problem znika. Ktoś domyśla się co to może być? Może związek z tym ma to, że ostatnio podczas jazdy ze stała prędkością nie dogrzewa mi się silnik , natomiast podczas jazdy w mieście( ze stawaniem na światłach i w korkach) jest już wszystko spoko. Bardzo proszę o odpowiedz
Pawel_yu może koledze chodzi o podgrzewacz wody?
Ja miałem taką sytuacje ale po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy.Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Endoc
porównaj temperature z temp. w klimatroniku, kanał 49(jeżeli masz przedlifta)Cytuj:
Oryginalnie napisane przez error_404
Ja mam pytanie odnośnie nagrzewania się silnika. Jeśli wszystko jest jak należy po przejechaniu mniej więcej jakiej odległości silnik powinien osiągnąć 90 stopni?? Mam wrażenie że u mnie to długo trwa...
przy tych temp tak do 5km
u mnie wystarczą 2km :) dmdash ma AGN i ma podobnie, On chyba potrzebuje troche wiecej
Zalezy jeszcze jaka u Was temperatura i jakie obroty :P
u mnie dzisiaj po przejechaniu 10km było 58stopni (na kanale 51- polift),
ale przy pierwszym kilometrze było już 40stopni
temp zewnętrzna ok. -4
obroty do 3000
Czy to nie za mało?