wielkie dzieki !
Printable View
wielkie dzieki !
Bedin szukamy. W tym temacie masz napisana nawet rozpiske przeze mnie wraz z kolorami kablii po Polsku.
Poza tym oie pompki maja te sama rozpiske.
no kurde wlasnie suzkam szukam i lecialem do 26 str i przerwa , nie moge znalezc tego co Ty pisales DanioUk
podziekowal.
ps. moze by to wykopać na 1 post, obedzie sie bez spamu na przyszlosc...
Witam czytając temat zauważyłem że pare osób ma taki sam problem jaki ja miałem.
mianowicie przy zamykaniu auta rygielki chowają się od razu a pompka i tak buczy przez około 15s bagażnik pozostaje otwarty(przynajmniej w wersji poliftowej)
zaczynamy od sprawdzenia wirnika grafitowego jeśli jest cały to sprawdzamy szczelność układu pneumatycznego (dmuchnąć i pociągnąć powietrze w obu wężykach) jeżeli rygielki się chowają i wysuwają a powietrze nie uchodzi to jest wszystko ok
teraz zatykamy oba wyjścia z pompki palcami i naciskamy na centralke przy otwieraniu po około 3s wyłącza sie a przy zamykaniu czujemy ciśnienia na palcach i pompka nadal pracuje i tu właśnie leży nasz problem
ściągamy małą zaślepke przy wyjściach z pompki i widzimy prosty układ dwa metalowe styki(dwie blaszki) a pomiędzy nimi stalowy drucik coś ala wyprostowana zszywka do papieru
podpinamy cały układ i obserwujemy zachowanie naszego drucika przy otwieraniu i zamykaniu auta po czym zauważamy że jak otwieramy drucik dotyka styku po około 4s
a przy zamykaniu po 4s drucik zatrzymuje się około niecałego milimetra przed stykiem i właśnie dlatego pompka dalej buczy uważam że jest tak z powodu zabrudzenia, ale nie wiedziałem jak się tam dostać aby to wyczyścić i nie chcialem tam pryskać wd40
postanowiłem więc pomóc dotrzeć "chłopakowi" do mety wyginając bardzo delikatnie styk żeby był bliżej drucika
Efekt autko elegancko się otwiera i zamyka a pompka nie pracuje dłużej niż 4 sekundy
Te blaszki to wyłącznik krańcowy który wyłącza kompresorek po zetknięciu środkowej blaszki z krańcową.
Za poruszanie tej środkowej odpowiada biała gruszka którą widać po ściągnięciu denka pompki i wyjęciu płytki z elektroniką. Jest w niej membrana która może pęknąć przez co straci szczelność. Pod tą jasna płytką do której jest zamocowana gruszka jest plastik z kanałami powietrznymi zakończonymi uszczelkami na których również może wystąpić nieszczelność. Tak więc jeśli zatkasz oba wyjścia powietrzne pompki, naciśniesz na pilocie otwieranie/ zamykanie i pomka się nie wyłączy w ciągu około 1-2 sekund to prawdopodobnie masz nieszczelność w tym układzie.
I to jest właśnie najlepsze gdy miałem rozebraną pompke podpiołem silnik na "krótko" i nie było żadnych przedmuchów i dla tego właśnie stwierdziłem że to z powodu zabrudzenia.
za bardzo nie wiem jak zdemontować tą płytke z gruszką żeby poczyścić krańcówke....
no chyba że jest może nieszczelność w kanale pod białą płytką ale uważam że jak by dmuchało spod samej płytki to i tak powinienem to wyczuć...
szczerze mówiąc zaintrygowałeś mnie jutro znowu ją rozbiore i posprawdzam
W pompce są 4 zaczepy które musisz odgiąć i jednocześnie wypychać ten element z gruszką na zewnątrz pompki, jak już wyjdzie to okręcasz jedna śrubkę i znowu 4 zatrzaski łączące jasną płytkę z czarnym plastikem.
Witam. Niestety jakims cudem woda skapala mi na pompke i doszlo do zwarcia. Na poczatku nie wiedzialem o co chodzi ale nie dzialal mi centralny, podswietlenie w srodku i otwieranie szyb tez padlo:). Na plytce w sroku jest przyjarane i na wtyczkach tez. Czy jest sens dawac to do elektryka czy odrazu szukac nowej? Dodam, ze mam na mojej numer 8D0 862 257 B. to chyba nie jest z a3? Wazne ze wszystko dziala. Jesli mam szukac nowej to jakie numery sa wymienne z moim? Pozdr