To akurat bez różnicy.
Printable View
To akurat bez różnicy.
czy 0.5 llitra oleju na 1800 km to duzo i czy po wymienie uszczelek niżej wymienionych mogło to być powodoem ?
zauważyłem to po wymianie uszczelki pod pokrywa i pod kolektorem
Obie wymieniałem mniej wiecej w tym samy czasie wiec nie mam pojecia po której dokładnie :/
Cześć, od niedawna moje Audi A3 8P 1.6 z LPG, 2004 r., zaczęło brać olej, i to gigantyczne ilości - litr na 500 km. Problem zauważyłem po montażu LPG, ale to niekoniecznie przyczyna problemu - przed montażem auto miałem tylko dwa miesiące, więc może po prostu handlarz zalał je jakimś motodoktorem, który przestał działać akurat po montażu LPG? Oczywiście po zakupie były wymieniane filtry i olej, leję 5w30. Na silniku widać oznaki wycieków, ale czy są aż tak znaczne, żeby na 500 km szedł litr oleju? Na zdjęciach zaznaczyłem "krytyczne" miejsca. Aha, samochód dymi, ale na biało i wydaje mi się, że raczej na mrozie, a nie cały czas.
Na pierwszym filmiku słychać spod wlewu oleju dźwięk przypominający zasysanie, świst.
https://youtu.be/85nZ0NYQbD0
Na drugim filmiku dziwna sprawa, nie wiem, czy ma znaczenie - gdy obroty spadają, to wskazówka na chwilę zatrzymuje się na ~ok. 1150 obr./min , po czym opada dalej.
https://youtu.be/FxTpTOOqWcQ
Będę wdzięczny za pomoc i ewentualne porady, gdzie może leżeć problem, a gdzie na pewno nie - do mechaników oczywiście zamierzam się udać, ale chcę najpierw poznać opinie obiektywnych forumowiczów.
Zdjęcia:
http://oi64.tinypic.com/2uyfywn.jpg
http://oi68.tinypic.com/24epc06.jpg
http://oi65.tinypic.com/ev8bbq.jpg
http://oi63.tinypic.com/2iw5cue.jpg
http://oi67.tinypic.com/21dhr9x.jpg
Piszę tutaj, proszę o skasowanie posta z tematu "Wyciek oleju".
Witam. 3 miesiące temu regenerowałem turbo w serwisie boscha. Po regeneracji zaczęły się problem mianowicie gdy odebrałem samochód po naprawie sprawdzałem stan oleju były trochę przelany po przejechaniu 55 km poszedł mi jakiś płyn wydechem więc auto pojechało na gwarancję wspomniałem im o tym że jest za dużo oleju nalane to powiedziel mi że tak ma być że turbo sobie musi jeszcze wziąć ten olej co był przelany po oględzinach co się stało stwierdzili że wtryski leją więc im powiedziałem że nie możliwe bo żadnych objawów nie ma i nie było że jak chcą to mogą sobie wyciągać i sprawdzać na swój koszt i wyszło na moje że wtryski są dobre i postawili błędną diagnozę. Ostatnio sprawdzałem stan oleju i byłem zaskoczony bo musiałem dolać 800 ml gdzie po regeneracji przejechałem 4 tyś. Km wcześniej przed regeneracją samochód nie brał nic oleju od wymiany do wymiany. Następny problem jaki zauważyłem to pompa paliwa przecieka po ich grzebaniu. Pojawiły się również wycieki oraz ubytki w płynie chłodniczym . Ostatnio byłem u nich na sprawdzenie czemu tyle oleju bierze to stwierdzili że wycieków nie ma samochód się tylko poci ale to normalne chociaż wycieki widać gołym okiem. Wspomniałem również że ubywa płyn chłodniczy to dolali tak że było ponad max jakieś 100 ml więc go ściągnąłem strzykawką. Stwierdzili również że turbo nie przepuszcza bo ściągnął rurę idącą do ic i nie ma ani grama oleju że jest sucho nie chciałem w to uwierzyć więc gdy samochód odebrałem to sam ściągnąłem rurę i okazało się że jest tam olej niedużo aczkolwiek jest. Wszystko wygląda tak że samochód jest w wiele gorszym stanie po naprawie niż przed aż żałuję że zaprowadziłem do nich samochód. Wydawało by się że serwis boscha jest dobrym serwisem. Co mam zrobić w takiej sytuacji? Czy przyjmą samochód na gwarancję czy będą się wykręcać że to moja wina ? Czy to oni popsuli czy nie ? Proszę o poradę bo nie mam już siły do nich i do samochodu ciągle coś po tym serwisie wyskakuje i tylko same koszta się pojawiają. Jakby chciał człowiek gdzieś w dalszą trasę jechać to normalnie strach bo nie wiadomo co się może stać.
Siemka.
Mam problem z moją audi. Silnik to 1.9 TDI AXR 101km. Silnik zaczął wyrzucać olej przez intercooler (zaolejona kratka na zderzaku). Było zregenerowane turbo bo były luzy. Po tej akcji 2/3 miesiące spokoju i znów... W odmie był olej, więc zdjąłem pokrywę, odma była drożna, ale profilaktycznie wymyłem benzyną ekstrakcyjną. I nadal ten olej znika.. Turbo suche, z intercoolera też przestało lecieć, a olej jednak znika..
Co to może być, bo już serio nie mam pomysłów.. Pierścienie się skończyły? Myślę nad pojechaniem na komputer, ale nie wiem czy to dobry pomysł, bo to raczej (zaznaczam "raczej") nie jest problem natury elektrycznej choć oczywiście mogę się mylić...
Dziękuję za wszelką pomoc,
Pozdrawiam :)
Czytam starsze posty i nie wierzę, że wy do 1.6 w A3 lejecie 10W40..dramat..producent zalecił 5W30 w porywach 5W40 a wy dalej majster by Poland 10W40...porażka..
Siema,
napiszę ten post z tego względu że sam dużo kombinowałem i próbowałem sobie wmówić że branie oleju jest spowodowane "czymś" innym a nie głowica (uszczelniacze) i pierścienie tłokowe. MOWA O SILNIKACH 1.6 MPI BSE,BFQ,BSF,BGU itp.
Dla potomnych aby nie musieli szukać i się zastanawiać bo sam tak robiłem i modliłem się aby pomogło.
Z początku wiadomo... płukanka niby czyści nagar przez co "odmiękną" pierścienie. Błąd. Robiłem płukankę 2 razy. Pierwszy raz po zakupie,drugi raz przy wymianie uszczelki pokrywy...z tym że była wlana płukana oraz 3l ropy do 4l oleju. Łącznie ponad 7 l. Po spuszczeniu zawartości michy a wyszło więcej niż 7l/kg bo około 10l ! Tak tyle było nagaru w misie i głowicy. Nic NIE DAŁO !!! Płukanka NIE wymyje nagaru z pierścieni( o tym potem). Płukanki bardzo ładnie usuwają nagar w postaci "mułu",grubego nagaru który jest się w stanie rozpuścić przez płukanki etc. Płukanka wyczyści ładnie pod pokrywą zaworów WIĘKSZY syf ale NIE stary zaschnięty nagar. Chyba że ktoś będzie płukał kilka razy...bez sensu bo cenowo i tak wyjdzie lepiej remont. Misa także będzie wyczyszczona oraz w jakimś stopniu kanały olejowe.
ZAPAMIĘTAJCIE PŁUKANKA NIE WYPŁUCZE NAGARU SPOD PIERŚCIENI.
Po tym próbach "naprawy" a raczej odmulenia wyszło od razu że uszczelniacze nie żyją. Kopcił po każdej przegazówce po ponownym depnięciu.
Zalanie cudownych środków nawet od Liqui Moly nic nie da... dlaczego? Już tłumaczę!
Pierwsze co zastosowałem wyciszacz popychaczy. NIC nie dało. ( o tym potem)
Następnie stop wyciekom oleju od Liqui Moly. Właściwości regenerujące gume (uszczelniacze). Też guzik. Nic nie dało.
Tak od drugiej płukanki i zalaniu oleju LM Molygen 5W30 samochód zrobił aż 1300 km gdzie spalił łącznie 0.5l oleju + 2x300 ml dodatków od LM oraz kolejną dolewkę w ilości ok. 300 ml czyli 1.4l. Gdzie przy remoncie JUŻ nie było tyle ile powinno czyli ponad 1.5-1.8l. ( o tym dalej )
Następnie były nierównomierne trzęsawki silnika. Jak się okazało po podłączeniu sonda kaput i wypadanie zapłonu na 3 garze. Silnik zaczął chodzić jak stary diesel.
Meritum!
Decyzja z dnia na dzień robimy silnik.
Razem z kolegą (mechanikiem) + garaż zaczęliśmy to rozkładać.
Pod pokrywą jak się okazało lepiej niż było przed drugą płukanką ale nadal syf. Wracając do oleju. po 1.3k km olej wyglądał jak w dieslu po 10k km :) Więc wyobraźcie sobie jaki był syf w silniku.
Pod zdjęciu głowicy okazało się że... 1 cylinder jest ok,2 cylinder może być, 3 i 4 cylinder złopie olej aż miło.
Do tego okazało się że popychacze są całe a jedynie prowadnice i uszczelniacze zaworowe do wymiany.( wątek dodatków do wyciszania i znajomości niektórych mechaników co się dzieje i co może pomóc oraz próby przywrócenia właściwości gumy na uszczelniaczach. Dalej twarde. Nie miały jak spełniać swojej fukncji.
Po zdjęciu michy olejowej (liczyliśmy że bedzię gnój i muł okazało się...że micha po płukanka jest czyściutka i jedynie do lekkiego czyszczenia.
Po wyjęciu tłoków...okazuje się że pierścienie uszczelniające i zgarniające pracują dobrze i nie są zapieczone. Miały nagar w rowkach co wiadomo że jest złe ale spełniały swoją funkcję.
Pierścienie olejowe stały dęba! Dopiero wyjęcie 1 części pierścienia powodowało że całość dało się wyjąć. Okropna ilość nagaru która zablokowała rowki olejowe,zapiekła cała sprężynkę. Jak to miało działać? ( wątek płukanek że niby wymywają nagar z pierścieni:confused:)
Blok w 1.6 MPI BSE jest pancerny. Najmniejszej ryski,widoczne rysy honownicze ,pod palcami NIC nie było czuć a przebieg 230k (raczej 330k). Stan bloku jak u Profesora Chrisa gdzie naprawiał Skode O2 z powodu nadmiernego zużycia oleju.
Czopy wału korbowodowych tak samo. Bez rys,idealny stan.
Panewki? Zwykle ślady dobrego dotarcia.
Remont głowicy tj. uszczelniacze,prowadnice oraz lekki szlif wałka bo miał wżery ( albo długo stał albo ****owy olej a raczej jedno i drugie)
Wymiana panewek korbowodowych.
Wymiana pierścieni.
+ uszczelki,świece,pasek,śruby głowicy itp.
Koszt części? skromne 808 zł razem z zaciskaczem do pierścieni,olejem filtrem i płynem chłodniczym! Bez owych części 600 zł :). Ktoś zaraz powie że na ****owych firmach.
Kolbenshmidta panewki
Mahle Pierścienie
Uszczelki,oringi itp Victor lub Elring
Nie licząc uszczelek kolektora bo miałem wymienione 1k km wcześniej. Co nie zmienia faktu że byłoby to dodatkowe 120-150 zł maksymalnie.
Olej na dotarcie Mobil 3000 5W40
Docelowy olej Liqui Moly Molygen 5W30. TEN OLEJ SERDECZNIE POLECAM. Mega właściwości czyszczące silnik,mega silny film olejowy,nawet podczas mycia tłoków itp nie mieszał się z benzyną ekstrakcyjną i innymi rozpuszczalnikami bezpiecznymi dla tłoków.
Zwykłe wzięcie na palec pokazuje jakość oleju w porównaniu do Mobil 3000 5W40. Nie jestem żadnym opłaconym od LM tylko zwykłym użytkownikiem który zdaje relacje z używania danego oleju.
Czas roboty?
Przeliczając robotę po 8h wyszło łącznie 4 dni :) De facto od wtorku do soboty z tym że piątek to była przerwa bo czekaliśmy na głowicę.
Efekt?
Przez aktualne 750km(nadal na dotarciu) jazda do 2500-2700 obrotów zużycie oleju wyniosło...0 ml.
Dosłownie NIC nie ubyło z bagnetu jak było zalane po remoncie. Nie czuć smrodu palonego oleju ze spalin. Silnik chodzi równo i cicho.
I jedynie taki mały remont dał efekt którego oczekuję KAŻDY a raczej 90% posiadaczy 1.6 MPI.
Do tego w/w sonda odżyła i zaczęła pracować.
Nie ma co się łudzić że przestanie pić olej bo przerobiłem każdy sposób. Nie kombinujcie i nie marnujcie kasy na teksty typu " na tym oleju palił mi tyle, a na tamtym nic" lub na magiczne środki TO SĄ KUR*A BUJDY !!!! Nie ma prawa brać oleju (wiadomo że zawsze coś każdy silnik wypije bo fizyki i zasad termodynamiki nie oszukasz)
Dlatego nie ma co szukać cudów a jedynie brać się za silnik i mieć z główki
Łączny koszt remontu bez kasy dla kolegi?
808 zł + 400 zł głowica ( po znajomości). 1200 zł remont silnika w 2020 roku.
Śmieszne sytuacje mnie spotykały gdzie dla testu pytałem mechaników itp.... za same części zawołali od 1500 do 2000 zł. + głowica 1000 zł + robota i wychodzi ok 3-4k
Nie dość że zarabiają na ogromnej marży na częściach to sami wołają za remont ok 1k. Do tego czeka się 2 tygodnie aż zrobią bo to zajmuje. Dupa a nie zajmuje. Robią po 2-5 samochodów jednocześnie i tak wychodzi.
Na życzenie mogę wrzucić zdjęcia ale chyba nie o to w tym chodzi a o samo wyjaśnienie tego jak co i dlaczego aby nie marnować czasu i pieniędzy!
EDIT:
Przy 942 km został zmieniony olej. Nie ubyło nic podczas dotarcia silnika.
Aktualnie zrobione 1191 km od remontu i 250 km od wymiany oleju na LM Molygen 5W30 gdzie też nic nie ubyło. Po dotarciu i zmianie oleju zacząłem jeżdzić normalnie czyli zmiana biegów przy 3k rpm,rozpędzenie się/dołączenie do ruchu więc przeciągałem 2/3 do 4-4.5k rpm.
Do tego dochodzi wyprzedzanie,wymijanie zawalidróg gdzie też przeciągałem biegi do prawie 5k rpm.
Oczywiście po rozgrzaniu. Wtedy jedynie do 2.5k
Jeżeli by dalej chlał olej to byłoby to widoczne od razu.
Podsumowując cały okres od remontu do dotarcia.
Oleju nie bierze nic. Nie kopci. Nie śmierdzi spalonym olejem. Nie ma problemów z drgawkami.
Tak że udało się temat ogarnąć i zrobić z 1.5l/1000km potrzebne 0/1000 km :)
Teraz mogę powiedzieć że jestem szczęśliwym posiadaczem 1.6 :shaking2::shaking2::shaking2: jeżeli chodzi o jego kulturę pracy :)
Dlatego proszę i uświadamiam posiadaczy 1.6. Nie bawcie się i nie kombinujcie. Remont i temat od ręki odchodzi do lamusa ;)
Trzymajcie się i życzę długi tras bez dolewek !
EDIT2:
Po kolejnym 1000km po zmianie oleju NIC nie ubywa :) Jak było na bagnecie to tyle jest.
Rura od wydechu w końcu czysta.
Z tymi 2500/2700 obrotów to pojechałeś. Jeździłem pół roku w miescie kręcąc go do 3000 rpm i nic nie brał. Nagle jak zacząłem trasy latać i obroty po 4/5 tysięcy to lekko po 200ml bierze na 1000km. Pytanie czy na trasach go targałeś np po remoncie?
Nie przeczytałeś ze zrozumieniem. Na dotarciu jeździłem z obrotami 2500-2700. Teraz kilka tysięcy po remoncie nie bierze nic na każdych obrotach. Czy jadę 2500 czy 4500. Susza. Nie bierze nic:) Wcześniej nie tyrałem go a jeździłem normalnie. Przeczytaj dokładnie co było po rozebraniu motoru. Też czytałem że powyżej 4k zaczyna brać itp. Nie zależy to tak dokładnie od tego. Ojciec mial O1. Autostrada 400km 4k non stop (BFQ) i co? Nic nie bral. Po prostu zadbany silnik