Dzisiaj wyczyściłem przepustnice było z deka nagaru ale po zmontowaniu jej powrotem jest ok. nie falują obroty ale są za wysokie powinny był ok. 1000 a są powyżej co może być
Printable View
Dzisiaj wyczyściłem przepustnice było z deka nagaru ale po zmontowaniu jej powrotem jest ok. nie falują obroty ale są za wysokie powinny był ok. 1000 a są powyżej co może być
wachowicz_domel, ale ona sie jaksi czas ustawia wiec musisz troche pojezdzic aby sie zadaptowala
z tydzień powinno wystarczyć i sama się zaadoptuje albo za dwa dni jechać na VAG'a celemCytuj:
Oryginalnie napisane przez wachowicz_domel
wyczyszczenia błędów biegu jałowego
u mnie po ok. 200 km sie ustawila , zaraz po czyszczeniu tez głupiała !Q!!
Panowie, zeby nie klepac co chwile nowych teamtow o tym samym to po czyszczeniu przepystnicy sa 3 wyjscia.
Rozlaczenie aku na dluzszy czas np na noc.
Adaptacja przepustnicy przy pomocy VAGa.
Pojezdzienie az sie samo ustabilizuje. Kropka :wink:
Wystarczy po wbudowaniu włączyć na 5 min zapłon i sama sie zaadaptuje. Słychać wtedy nawet jak pracuje :wink:
a moze jakas instrukcja jak wyczyscic przepustnice? Jak wogole sie do niej zabrac? Dzis probowalem jakos to wyjac ale juz same zaciski sprawiaja tyle problemu, ze dalem spokoj. Moze jakies foty? 1,8 AGN.
Po odlaczeniu akumulatora obroty spadly tak, ze na skrzyzowaniu gasl, koles vagiem zrobil , ze juz nie gasnie ale obroty faluja nadal lekko wiec bym sobie wyczyscil :]
Bede wdzieczny za instrukcje jak sie za to zabrac.
Hej
deejay2003:
1.Luzujesz opaskę rury powietrza i ją zdejmujesz.
2.Odkręcasz 4 śruby przepustnicy na imbus.
3.Wyciągasz przepustnice (wcześniej odepnij węże i kostkę oraz linkę od gazu)
4.Czyścisz przepustnice (pędzelek, rozpuszczalnik i na błysk:P)
5.Składasz wszystko po kolei (ja zawsze składam przepustnice do kolektora na silikonie, żeby była szczelność)
6.Niech ktoś Ci VAGiem zrobi adaptacje.
7.Wkładasz lewą rękę do zamrażarki-hehehehe:P
PS:Jeśli jesteś laikiem to zacznij próbować coś działać przy aucie, bo za byle g***o każdy mechanik będzie Cię kasował na PLNy.
Przy okazji; ma ktoś może VAGCOM-a w jakiejś dobrej wersji? Jakby co to proszę o info na PW.
PZDR
Wybaczcie, że odświeżę tego kotleta ;)
Czyściłem dzisiaj przepustnicę - wszystko przebiegło bez najmniejszego problemu. Zapytanie mam natomiast takie: do przepustnicy dochodzą dwa wężyki z płynem chłodzącym. Nakłada się je na metalowe rurki wystające z przepustnicy. Czy powinien byc przepływ powietrza pomiędzy tymi rurkami? Jedna była strasznie zabita jakimiś syfami..wyczyściłem ile tylko mogłem ale nie było przepływu powietrza pomiędzy nimi a bałem się podłączac tego pod kopmresor (jeśli jest tam jakaś pompka czy blokada to nie chciałbym jej zepsuc). Czy brak chłodzenia przepustnicy i tego mechanizmu, który jest pod plastikiem może powodowac dławienie się samochodu lub falowanie obrotów?? Czy może ktoś pomóc w tej sprawie???
Tak, przeplyw powinien byc. Nie sadze by w srodku byly jakies delikatne czesci . A chlodzenie nie powinno miec wplywu na objawy ktore wskazales - to prawdopodobnie wina samej przepustnicy. A ten mechanizm pod plastikiem to czujnik polozenia przepustnicy.
Kup sobie tak jak radzi kolega spraj do czyszczenia gazników lub przepustnic ja używam kent one shot i jest czyste jak łza http://www.nokaut.pl/oferta/kent-zmy...zol-500ml.html mozna czyscic na zapalonym silniku potem naoliw tulejki prowadzace przepustnice.
Taka jedna info która wydaje mi się sensowna a dostałem ją od mechanika: dla osób, które mają gaz, po czyszczeniu i adaptacji przepustnicy należy jeździć na benzynie do czasu jej pełnego zaadoptowania (ok. 100 km). Inaczej komputer może nałapać nieprawidłowych danych wynikających z pracy na gazie i przepustnica będzie nieprawidłowo zaadoptowana (praca na gazie uniemożliwi komputerowi właściwy powrót do ustawień fabrycznych). Wydaje mi się to sensowne, ale jeśli ktos ma odpowiednią wiedzę to proszę o ewentualne dementi :)
jeszcze jedno pytanko z mojej stony
czyscilem przepusnice juz 2 razy (ogolnie brudna nie byla ale nie zszkodzi:P )
i pytanie mam takie jak czesto trzeba wymieniac ta uszczelke miedzy kolektorem a przepustnica??
ja ja tylko czyscilem powiniennem ja nasaczyc jakims olejem albo cos??
aha i odnosnie wezy gumowych musze wymienic jeden (ok fi 10) chyba jakis od cisnienia bo syczy kolo kolektora i nie wiem czy moge uzyc jakiegos weza podobnego (czy musi byc to jakis specjalny odporny na temp, cisnienie, czy inne rzeczy)
przypomne ze na bank to wezyk w ktorym jest tylko powietrze (nie zdne plyny i oleje)
pzdr
a jezeli chodzi o ta linke od gazu to nie ma problemu pozniej z zalozeniem jej?
nie ma zadnego problemu z założeniem.jakbys z czyms nie mogl sobie poradzic pisz do mnie na pw :)
Witam! wyczyscilem przepustnice i mam pewne pytanko... otoz przypadkiem urwala mi sie malutka rurka.. wychodzi ona z kolektora ssacego (jest przyczepiona z rura od czujnika spalin) do rury ktora odprowadza(tak przynajmniej skumalem) reszte oleju ktory sie uzbiera przed przepustnica.. ta malutka rurka ma jeszcze mniejszy otwor w srodku i ZASYSA powietrze i teraz pytanie czy konieczna jest wymiana tego ? trzeba to chyba uznac jako "lewe" powietrze juz za przepustnica.. ? :(
Musisz wymienić, bo będzie ciągnąć lewe powietrze za przepływką, a co za tym idzie będą falowały obroty itd. Klejenie i tym podobne to raczej rozwiązanie "na krótką metę".
sorki moze glupie pytanie z mojej strony (nie bic! )
ale czy ktos mogl by mi pokazac rysunek gdzie w przepustnicy znajduje sie ten silniczek krokowy (mam delikatne falowanie przy 800obr/min za ktore odpowiada ten silniczek)
czyscilem przepustnice ale nadal wystepuja wiec moze nie wyczyscilem tego silniczka krokowego (w innym zakresie autko spisuje sie na medal)
pozdrawiam
a jest jakis czujnik ktory steruje ssaniem??bo ja mam taki problem ze auto chodzi caly czas na 1200rpm.przepustnice czyscilem sade wymienilem ale wywalilo mi blad czujnika rpm!co myslicie o tamim czyms??
chester A3 - silniczek znajduje sie pod czarna plastikowa obudowa.A po czyszczeniu zrobiles adaptacje?
mateo87 - http://www.a3-club.net/forum/showthr...&highlight=g28
ale co do ssania to odpowiada za nie czujnik temperatury.
Najprawdopodobniej wywaliło Ci błąd 513, czyli błąd czujnika G28. Wchodzi on(patrząc na silnik od przodu) w prawą dolną część bloku silnika.
Czy można znaleźć gdzieś zamiennik tej uszczelki pod przepustnicę? Ona jest z jakiegoś innego materiału? Bo może poszukam w sklepie motoryzacyjnym i podam tylko wymiary 66,5x1,8x7,5 i gotowe?
W VW na grochowskiej w Wawie nie mają tej uszczelki, ale i tak bym jej nie kupił bo to 30 zeta za kawałek gumki...
Panowie takie pytanie ;) Na vag'u wywalilo mi blad 17916 ;) Czyli przepustnica do czyszczenia ;) w sumie obroty mi tak bardzo nie faluja, teraz chyba wgle ;o od jakiegos miesiaca, ale nie wazne ;) Moje pytanie, czy nie znajac sie prawie wgle na mechanice, dam rade wyczycic sam ta przepustnice ? Czy poza tym ze faluja obroty, samochod traci przez to troche na mocy ?
Mechanik zarzyczyl sobie za czyszcenie adaptacje itp. 100zl :) to duzo ?
Wystarczy zdjac rure plastikową która łaczy przepływke z przepustnica,otworzyc przepustnice i wyczyscic ja dokładnie w środku i przesłone również.Tak jest duzo szybciej bez ściągania całości i można dokładnie ja wyczyścić.
Kilka minut roboty,przed tym odlacz aku.Podłącz go jak już wyczyścisz ja i założysz ta rurę,włącz stacyjkę na około minute bez odpalania auta-przepustnica będzie pracowała przez chwile i powinna sie w tym momencie zaadoptować.
Falowanie to moze być jakaś nieszczelość np: odma pęknieta,wężyk podcisnienia,uszczekla pod kolektorem ssącym,lub którąś z opasek trzymających gumowe połącznia kolektora nie trzyma mocno i łapie lewe powietrze w tym miejscu.To przekłada sie na falowanie obrotów i spadek mocy.
Czy 100zł to duzo?no ja bym tyle nie dał za kilka minut prostej pracy.Dasz rade sam.
Wyczyszczenie przepływki też pomoże odzyskać kilka utraconych koni:)
Witam! Mam problem. Ostatnio po operacji wymiany uszczelniaczy zaworowych przy okazji wyczyściłem sobie przepustnice, która po wyjęciu okazała się bardzo brudna. Jeszcze wymieniłem czujnik płynu chłodzącego. Po tej operacji obroty zaczęły mi wariować, co wiem że normalne. Jak piszą na forum po ok 200km miała się sama ustawić. Niestety ja zrobiłem już 450km i nadal czasami skaczą w zakresie 900-1900 na biegu jałowym :mad:. Czy przepustnica jak jest zamknięta ma być "szczelna"? Mam na myśli to że jak moją zamknąłem to widziałem minimalny prześwit między przegrodą, a obudową (małe szczelinki). Nie mogę adoptować Vag-iem bo mi program siadł :( (jak ktoś ma dobrą wersje proszę na pw) POZDRAWIAM
Nie może być szczelna bo silnik pracując na obrotach jałowych musi dostawać powietrza do spalenia:)
Kąt otwarcia przepustnicy bez wciskania gazu wynosi w/g vaga 3 stopnie,max otwarcie to 85 stopni.
A adaptacje robie zazwyczaj tak jak napisalem powyżej i zawsze jest ok,może nie podłączyłeś przepływki i dlatego tak obroty skaczą.
Może ktoś podać jakie dokładnie klucze i narzędzia trzeba mieć przy zdejmowaniu przepustnicy i dostaniu się do niej? Mój "warsztat" jest bardzo ubogi muszę dokupić co nieco.
do zdjęcia przepustnicy wystarczy imbus-są 4 śruby.opaskę zdejmiesz kombinerkami.jeśli chcesz zdjąć to kup uszczelką do niej.można czyścić na aucie-wtedy zdejmujesz opaskę i czyścisz.adaptacja-włacz zapłon na 5minut(pierwsza pozycja kluczyka/!!nie zapalaj auta!!) i do pełnej adaptacji machnij ok.100km.jeśli masz wag to zaadoptuj vag-iem.wyjdzie na to samo
polecam środek do czyszczenia gaźników firmy boll
Właśnie jestem już po czyszczeniu przepustnicy i na ok 25 km auto mi zgasło 3 razy samo na niskich obrotach. Czy to normalne zanim przepustnica się zaadoptuje bo troche czytałem i chyba tak ale chcę się upewnić ? Przełączyłem na benzynę od razu po czyszczeniu bo mam i gaz.
Pozdrawiam!
Czy przy demontażu przepustnicy warto przy okazji wyczyścić krokowiec czy lepiej nie tykać jak jest ok ?
zostaw go w spokoju bo później cuda wianki mogą być.ale warto uszczelkę przy przepustnicy wymienić na nową.koszt 8zł w aso
Tak tez myslalem, aby z nim nie eksperymentowac jesli jest ok ;-)
Co do uszczelki to hmm, tylko ja w aso idzie dostac czy w motoryzacyjnym tez da rade ??
no ja w aso kupowałem bo nigdzie indziej nie mieli lub twierdzili że takowa nie istnieje
Panowie takie szybkie pytanko.
Dziś wyczyściłem sobie przepustnicę i obroty dziwnie się zachowują. Po odpaleniu jak samochód sobie stoi jest wszystko ok - 8oo obr. Ale jak się przejadę to po chwili wskazówka wskakuje na 1200 i tak zostaje bądź faluje. Wiem, że przepustnica po czyszczeniu musi się zaadoptować i świadczą o tym te dziwne obroty? I ile trzeba zrobić kilometrów, żeby wszystko wróciło do normy?
od 50km do 200 :P ale jest druga metoda , nie sprawdzałem jej , włóż kluczyk do stacyjki , przekreć na zapłon , odczekaj 5 minut , wyciag kluczyk i odpal auto :P:D gdzies o tym słyszałem :P zreszta sam musze zrobić przepustnice a mechanicy mi odradzają i kazują mi kupić nową orginalną :(
sloniki8888 zmień mechanika(złodzieja) na innego;)
kamil1905
adaptacja bez vag-a
po czyszczeniu:
-przykręcić kluczyk na pierwszą pozycję
-odczekać 5 minut(przepustnica pracuje i ustawia wartości)
-wyciągnąć kluczyk
-włączyć zapłon/auto
zakończenie adaptacji i ustawienie wartości dokona się po około 150km
lub zaadaptować vag-iem
http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm
zakładka procedury diagnostyczne i na dole adaptacja nastawnika przepustnicy:)
Kamil, u mnie po czyszczeniu byly takie same objawy, przepustnica smietnik, bynajmniej moja. Na nowej tj.uzywanej wszystko jest sii, dodam, ze adaptacje nic nie dawaly.
Ale u mnie nic się przedtem nie działo. Wyczyściłem profilaktycznie. Poczekam aż się zaadoptuje.
Jak czyszcząc można ją uszkodzić jak cały moduł sterujący jest zabudowany. Ja mam elektryczną a u Ciebie jest zapewne na lince;)
Klamamato : No chyba zmienie , chociaz mi sie wydawal gosc konkretny :-P
Mi przy tej adaptacji 150 km gasł pare razy jak wchodziłem w zakręty ... była masakra tak musiałem uważać.
Kamil, ja też czyściłem w sumie profilaktycznie, po prostu podejrzewam, że moja była już wytarta i gdy tylko dokładniej wyczyściłem osad/brud zaczęło nie pracować tak jak powinno.
Ok. W takim razie czekam sobie jeszcze aż się zaadoptuje. Obroty wciąć się bawią.
EDIT. U mnie wszystko z obrotami jest już ok. Winna była nie przepustnica tylko urwany wężyk od podciśnienia (ten króciec co odchodzi bezpośrednio od kolektora ssącego). Już był prawie oderwany po całości. Przyczynę falowań obrotów i dławienia silnika na wolnych obrotach pomógł mi zlokalizować wskaźnik doładowania.
Także niefartownie zgrało się to z czyszczeniem przepustnicy i to mnie zmyliło;)
Pojawił się u mnie problem z falowaniem obrotów, początkowo falowały w granicach 640-740 obr/min teraz dzieje sie tak ze po dodaniu gazu i puszczeniu jak obroty spadaja to kilka razy zafaluje pomiędzy 1500-1600 obr/min, spada do tych 640-740 i cały czas faluje. Zaglądałem do przepustnicy to w środku jest dużo oleju, spróbuje ją dzisiaj odkręcić i wyczyścić. Dodatkowo jak zauważyłem falowanie obrotów wyskoczył mi błąd na VAGu od sondy. Macie jakieś pomysły co z tym zrobić bo myślę że to nie chodzi o sam brudny przepływomierz. Dodam też że bierze mi sporo oleju jakieś 0.5l/1000km. A3 1.6 BFQ.
problem może być z podciśnieniem sprawdź przewody z odpowietrzenia silnika i z nim związane przewody elastyczne
niestety przez pewną okoliczność nie udało mi się wyczyścić tej przepustnicy :/ ale podłączyłem go niedawno pod kompa to błąd sondy zniknął natomiast pojawił się błąd na pierwszym cylindrze. '16555 - d cylindrów 1 : system pomiaru paliwa: system za ubogi'. Właśnie coś takiego mi wywaliło.
musisz sprawdzić ile volt jest na sądzie lambda i czy jest wartość stała czy spada powinno być 13v
A w jaki sposób to zrobić? sorry ale jestem trochę zielony :/ mój pierwszy samochód.
pisałeś że go podłączałeś do kompa a piszesz że jesteś zielony , podłącz jeszcze raz i sprawdź wartość rzeczywistą sądy (wygląda na to że się kończy ) masz zamontowany gaz?
Falują mi lekko obroty i chcę wyczyścić przepustnicę. Jak to najlepiej zrobić? Czy demontaż jest konieczny? Chcę to zrobić własnoręcznie ale boję sie, że zaraz coś spieprzę. Ma ktoś może zdjęcia z czyszczenia przepustnicy (jeśli demontował, to z demontażu też). Czy rozcienczalnik ekstrakcyjny sie do tego nada?
Po zdjęciu opaski z rury powietrza mam widok na bok przepustnicy. I jest ona przytwierdzona 3 (widzę tylko 3) śrubami imbusami 5. Jak te śruby odkręce to bede mogl bez problemu wyjąć ją i później zakręcić?