..........
Printable View
..........
też wymieniłem na wieksza kratke :lol: :lol: :lol:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...qhafthi19.html
Ty masz zrobiony jedyny sluszny mod 8) ... ja pokazalem polsrodek jakby ktos jeszcze tego patentu nie znal :wink:Cytuj:
Oryginalnie napisane przez da3
a moglbys napisac jak zmiesciles ten IC i jak go zamontowales? to ic od ARL'a??Cytuj:
Oryginalnie napisane przez da3
tak to ic z arlCytuj:
Oryginalnie napisane przez DTM
ja tam tylko asystowalem, montowali mi go CS teraz raczej nie zalecany jest ten ic :roll:
w tamtych czasach nie bylo innych teraz zalecaja ic z przodu z tym moim duza rzezba byla zeby go zmiescic.
masz klime? jesli tak to czy przekladana byla chlodnica klimy na sam przod czy ic poszedl na przod? z czym bylo tyle problemu? co przeszkadzalo? cos trzeba bylo wyciac?Cytuj:
Oryginalnie napisane przez da3
i najwazniejsze: dlaczegoteraz jest raczej niezalecany :?:
znam jedna taka ize co jezdzi z takim ic i nie ma problemow a moc sporo ponad serie :D
Klime mam, z przodu sa chlodnice pozniej ic, trzeba bylo wycinac, oczywiscie mozna to bylo obejsc zmieniajac pas przedni wraz z chlodnicami na ten od 150 :wink:
dlaczego jest niezalecany, bo duzo latwiej i bez ingerencji mozna zamontowac FMIC
moze i latwiej ale drozej :!: i FIMC to zbyt ogolne okreslenie bo ten od arla to tez FIMC :wink:Cytuj:
Oryginalnie napisane przez da3
ja sie zdecyduje na ten od arl'a i sprobuje go zamontowac przed wszystkimi chlodnicami bo calego pasa przedniego z chlodnicami nie bede zmienial - koszta :(
a rzezbic tez za duzo nie chce :?
z tego co pamietam to nie da sie przed zamontowac musialbys chyba caly pas przedni wyciac, najlepiej przedzwon do CS i zapytaj maja to najlepiej przecwiczone :mrgreen:
kurcze a ostatnio rozmawialem z kims kto ma tak zalozony :roll: - wylecialo mi z glowy :?Cytuj:
Oryginalnie napisane przez da3
no a co do kosztow to zaloz mi lepsze chlodzenie od tego arl'a w cenie ok 900zl :?:
DTM przecież ja mam z przodu przed chłodnicami, teraz akurat oddałem do drobnej poprawki ale jutro powinienem go mieć spowrotem to zrobie dokładne fotki.
Znalazłem co nie co:
http://images1.fotosik.pl/12/jjkc0j0o9t7i05nwm.jpg http://images2.fotosik.pl/12/51sx4oxkx6h2dbjam.jpg http://images1.fotosik.pl/12/wx2njx7jkl6o7vctm.jpg
wlasnie zapomnialem ze to Ty :oops: jakis po tej nieszczesnej matmie jestem przymulony :oops:Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Skapol
musiales cos ciac?
Tak, koło południa wkleje co i jak.Cytuj:
Oryginalnie napisane przez DTM
Ja również czekam na relacje bo chcę zminieć ICCytuj:
Oryginalnie napisane przez Skapol
ok - ja do tego czasu postaram sie wstac :wink:Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Skapol
Chcialbym wznowic temat...
Mozna wziasc rowniez kratke z S3 Nr. 8L9 821 172 A. Koszt w de aktualnie 18,79€...
Nie mozna jednak kupic samej kratki tylko trzeba kupic z nadkolem.
To cale nadkole z kratka z S3 nie pasuje jednak do A3 dlatego trzeba kratke wyciac i przelozyc do A3. Troche skomplikowane ale wyglada nawet nawet...
Wyglada to mnie wiecej tak:
http://images33.fotosik.pl/70/2f78188fe3850f55.jpg
http://images24.fotosik.pl/122/14e7f9e0c0d0822d.jpg
http://images26.fotosik.pl/122/acf5cdf9279bb7e2.jpg
http://images34.fotosik.pl/70/431f46de509513b9.jpg
http://images33.fotosik.pl/70/b5ae47904ef31fd0.jpg
Tak sobie myslalem ze najtansza metoda bylo by wziasc nozyk i zrobic pare naciec w tym orginalnym nadkolu w ksztalcie takim |_| i pozniej suszarka ocieplic ze platik zrobi sie gietki i wygnac. :geek: hehe
Co wy na to ? Jakies zastrzezenia?
Widac ze szczeliny sa w miare duze wiec na pewno pomysl rownie dobry :thumleft:
IMO w naszych warunkach bez sensu kupowac cale nadkole (pewnie jest sporo drozsze w Nas niz rownowartosc 18EUR) bo to po prostu drogo wyjdzie :-(
dokladnie mozna za ok 112zl kupic :!:Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Mach
pomysl super ale koszta tez nie male :???:
mi by sie nie chcialo kleic :wink: dlatego polecialem nitami w kolo :twisted:
Przeszukalem troche niemieckie forum i zobaczcie co znalazlem:
http://images34.fotosik.pl/70/97340a41b029a907.jpg http://images23.fotosik.pl/121/1901baa4c9d00a34.jpg
Troche prymitywnie ale niezly pomysl i napewno bez wydatkow...
w PL tez u kogos tak widzialem... chyba ktos z OCP
IMO za duze szpary moze sie chlapac :roll:
Panowie czy po zamontowaniu kratki w nadkolu za IC slychac u Was swist (dosc glosny) na postoju?? Ostatnio zamontowalem owa kratke i po uruchomieniu silnika strasznie swiszczy.
zadnych zmian nie powinno byc
... moze masz rozszczelniony IC
zadnych zmian dzwiekowych nie powinno byc :!:
przeciez z IC nic nie swiszczy... wszystko powienno byc szczelne
zdejmij jeszcze raz nadkole i sprawdz poloczenia IC i tzw "nalesnika" czyli tego przewezenia co idzie do IC.... moze Ci sie srubokret obsunal i uszkodzilem IC :?
Pozwole sobie zademonstrowac mojego moda na s3 :mrgreen:
Tak wyglada nadkole z S3 wiec dlaczego by to nie przeniesc do A3 :D
http://images23.fotosik.pl/121/3da9243b70547f9cmed.jpg
Do roboty:
http://images32.fotosik.pl/70/8dce30ef472bdbafmed.jpg
http://images24.fotosik.pl/122/f57166605320c653med.jpg
Troche wycinania:
http://images31.fotosik.pl/70/add62c24172cdc1dmed.jpg
Troche klejenia:
http://images33.fotosik.pl/70/01f254c76cb7eabamed.jpg
http://images23.fotosik.pl/121/40129895c90d18a3med.jpg
http://images25.fotosik.pl/121/b28accf640fc8356med.jpg
http://images34.fotosik.pl/70/bc1864eb863e2cc8med.jpg
Gotowe
kupiles ori nadkole z S3 :?: oplacalo Ci sie :shock:
robota jak zwykle u Ciebie - profi :!: 8)
takCytuj:
Oryginalnie napisane przez DTM
no chyba widac co nie? :twisted:Cytuj:
Oryginalnie napisane przez DTM
A wiesz co zawalilem sprawe bo to nadkole by nawet do A3 podeszlo ale zajarzylem dopiero jak bylo juz w czesciach a tak by bylo bez ciecia i klejenia...:(Cytuj:
Oryginalnie napisane przez DTM
co sie znajduje za ta mniejsza kratka wentylacyjna u gory po prawej :?:
to moze napiszesz cos na temat roznic w wymiarach?? podeszloby bez problemu czy trzebaby cos ciac?Cytuj:
Oryginalnie napisane przez hanluk
i napisz ile ojro Cie wynioslo nadkole :P
Nie wiem... Moze tylko tak zrobili albo moze w S3 jest IC wiekszy albo cosik.Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Mach
Kieruje to pytanie do posiadaczy s-ki...
Wiec nie przykladalem tego nadkola do auta tylko porownalem A3 do S3(w czesciach) dlatego nie moge dac 100% gwarancji ( bo jak cos nie bedzie pasowalo to bedzie na mnie) i ku mojemu zdziwieniu trzeba by bylo 1 dziure na srube zrobic w tym nakolu z s-ki a reszta byla prawie identyczna male roznice w ksztalcie a mianowicie z jednego konca w A3 nadkole jest lekko zagiete i zachodzi na blache a w S3 jest proste (co w niczym nie przeszkadza jedynie mogloby sie troszke wiecej brudu zbierac po nim) i jedno miejsce na boku w A3 jest bardziej wygiete niz w S3 i tu mogloby troche odstawac( mysle max.0,5cm jedna sruba wiecej i byloby po sprawie)Cytuj:
Oryginalnie napisane przez DTM
Koszt jak juz pisalem 18,79€ a ze jestem krotko po wyplacie wiec mozna sobie pozwolic *joke*
Jesli kogos to interesuje to tu numerki nadkola do S3: 8L9 821 172 A
Na forum jestem od 3 dni i obiecalem ze umieszcze fotki mego auta i zgodnie z obietnica robie to....
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...ae7186718.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...58b7417cf.html
Jeszcze 2 dni temu do glowy by mi nie przyszlo ze bede mogl sie pochwalic :roll: tak extremalnym tuningiem chlodzenia IC :monkey:
jelen mial troche mniej szczenscia
Koszt naprawy z nowym zderzakiem to ok 350 zl wiec nie jest zle, szkoda mi tylko tego jelonka...
Mod: a tak powaznie to co Twoj post ma wspolnego z tematem :roll: Ostrzezenia slowne :evil:
Czy wie ktoś może czy kierownica IC z autek przed i po liftingu jest inna :?: Pytam dlatego bo w autkach przed jest kratka z otworami i nie ma problemu a jak by założyć spojler do autka z przed liftu od autka po lifcie to w tym miejscu są halogeny :| Więc może ktoś wie czy kierowce IC są różne :?:
Z tego co wiem to jest taka sama (ale gowy nie dam). Po prostu jak sa halogeny to dodatkowo ograniczaja doplyw powietrza do IC :(Cytuj:
Oryginalnie napisane przez macio116
Odswieze. A czy rzeczywiscie odczuliscie poprawe po zrobieniu tych kratek?
Psychiczna napewno ale dynamicznej nie odczułem moze i jest nie mowie ze nie :D
Szalu nie ma, ale temp na VAG w dolocie spadla o kilka zauwazalnych stopni przy mocnym nagrzaniu.Cytuj:
Oryginalnie napisane przez lukas3339
Jak wlozysz reke po ostrej jezdzie miedzy kolo z ta kratke to jest goraco... czyli cos tam musi ta kratka uciekac... wiec przeplyw sie poprawia.
W kazdym razie rokoty nie duzo, koszta miniamlne wiec nie ma przeciwskazac zeby przynitowac w to miejsce kratke :wink:
Po przeczytaniu tematu wczoraj wieczorem i mnie naszlo odrazu z rana na zrobienie sobie takie fentylacji.. zdziwlio mnie jedynie czemu czegos takiego odrazu nie ma w dieslu.. przeciez w Skodzie Fabi jest juz seryjnie w dieslu.. a tutaj zamiescilem zdjecie jak to wyglada u mnie :) nie chcialem zasmiecac zdjeciami tego tenatu :)
moja A Trójeczka
U mnie w serii 90 ta modyfikacja nie ma pewnie większego sensu, ale skoro autko trafiło do lakiernika (kobiecinka wymusiła pierwszeństwo).
Postanowiłem zmajstrować sobie taka kratkę kosztowała ona cale 4 złote.
http://images24.fotosik.pl/180/8822ae40a8914c2dm.jpg
ściąłem ranty może niepotrzebnie:
http://images32.fotosik.pl/185/9b5879f41db10067.jpg
wyciąłem skalpelem dziurkę trochę mniejsza od kratki
http://images32.fotosik.pl/185/95b9498250291023m.jpg
i wkleiłem kratkę:
http://images32.fotosik.pl/185/831e5d0352d6bfbc.jpg
http://images33.fotosik.pl/185/7cb178e18f318c39.jpg
witam witam tez zrobilem sobie taki zabieg , zakupilem ori nadkole od s3 i niestety troche szersze jest i ni w zab nie pasuje , bez ciecia i klejenia nie uda sie tego zrobic:) ale na pierwszy rzut oka prawie sa identyczne lecz od s3 jest szersze troszke nadkole.
Witam ,
a tak z ciekawosci jakiego kleju uzywaliscie do wklejenia tej kratki , jakich wymiarow krata pasuje najlepiej ?
ja oddalem dwa nadkola swoje stare i nowe od s3 do warsztatu gdzie "spawaja" plastik i, nałozyli jedno na drugie odrysowali ladnie i przeniesli z jednego na drugie:) wyglada to jak oryginal od s3:) postarali sie panowie
moja kratka jest przynitowana. dokładnych wymiarów nie pamiętam, ale jest to ok. 15 cm x 25 cm (szerokość x wysokość). jest elastyczna więc nie ma problemu z w miarę sporą wysokością. przed nitowaniem pomalowalem ją na czarno.
szkoda, że autor tematu wykasował pierwszego posta...
Powiedzcie mi panowie czy po takim zabiegu osiągi się poprawiły ? Odczuwalne są i ile koni? Pytam tak z Ciekawości ;)
Oj w upalne dni to różnica jest i to bez dwóch zdań. Ja przynajmniej odczuwam. Bardziej się muli.
U mnie wygląda to tak. Koszty zerowe a może coś pomoże. Założyłem kierownice IC, myślę że to w dużej może coś pomóc, gdyż IC mam zasłonięty halogenem. Oto zdjęcia:
http://www.forum.a3-club.net/showthr...386#post183386
ja zrobilem na blachowkrety. bardzo ladnie wyglada i sie trzyma :)
u mnie było odczuwalne - nieznacznie lepiej się zbierał i prędkość max wzrosła o 5km/h na tym samym odcinku, montowałem w czerwcu, nie mierzyłem na hamowni,
wiem że ciężko porównywać 2 inne auta ale po zamontowaniu próbowaliśmy się z kumplem na elastyczność (on golfem 4 - ale ten sam silnik AGR):
- na 4 biegu od 60km/h zacząłem mu odchodzić od 75-80km/h
- na 3 biegu od 2000 rph odejście było od razu
w obydwu przypadkach nie było to odejście na długość auta na danym biegu
nie długo koleś zamontuje sobie takową kratkę i będzie robić chipa u tego samego kolesia, wtedy porównamy osiągi z wykresami z hamowni - oraz jaka jest różnica w aerodynamice
mam kierownice na ic , wlot jest ten plastik ktory przykrywa hak ,jak by go wyciagnac i naciac (ma tylko jeden wlot.. jedna luke ,jak by zrobic 2- 3 luki) kilku krotnie by wzroslo dostarczenie powietrza ,jak myslicie da to cos ? bo mysle czy nie wyciac ....
dziś patrzyłem i co... wycięcie spowoduje znaczące schłodzenie IC to może naprawde znacząco wpłynąć na chłodzenie IC.
ja z okazji wymiany kapci zamontowałem kratkę chromoniklową kupioną w MerkuryMarket za 15zł i przykręciłem wkrętami do blachy takimi którymi łączy się profile aluminiowe tzw. pchełki, może to za pięknie nie wygląda ale to nie ma wyglądać tylko spełniać swoją funkcje czyli polepszyć chłodzenie
http://images32.fotosik.pl/198/840140a726351f46m.jpg
http://images23.fotosik.pl/185/becd1e44da3696eem.jpg