witam
mam taki problem zle wybiera mi biegi, tzn zamiast wstecznego mam 1 bieg reszta jest dobrze , lewarek stal sie taki luzny, wszystko jakby przeszlo bardziej w lewa strone, niewiecie co to moze byc?
Printable View
witam
mam taki problem zle wybiera mi biegi, tzn zamiast wstecznego mam 1 bieg reszta jest dobrze , lewarek stal sie taki luzny, wszystko jakby przeszlo bardziej w lewa strone, niewiecie co to moze byc?
być moż coś w rodzaju wodżika tobie pękło przy skrzyni. Miałem tak w poprzednim aucie
dzieki zobaczy sie
Pisałem już o podobnym problemie, wpisz w wyszukiwarce " Problem z biegami AGN" to powinno Ci pomóc
kolego wyreguluj cięgna, ja miałem to samo
mi rozwaliło skrzynie podobno są wadliwe w a3 i gol4 zabezpieczenie wypada i urywa tryb rozwala mechanizm różnicowy i obudowe ze skrzynią trzeba uważać bo później są niezłe koszty jedz do kogoś kto się zna i lepiej niech to zrobi szybko
Odświeżam temat. Ja mam czasami problem z wrzuceniem pierwszego biegu! Dwójka też czasem nie chce wskoczyć. Wsteczny działa bez problemów. Jeśli chodzi o bieg pierwszy to jest tak, że czasem wchodzi idealnie a czasami w ogóle nie chce wskoczyć. Nie mam pojęcia co to może być. Dziś jedzie do mechanika i być może doleję oleju do skrzyni. Ktoś ma jakiś pomysł lub poradę co to może być?
To raczej wygląda na wytarte synchronizatory.
dzisiaj mój był u mechanika i rozmawiałem z nim na ten temat bo u mnie jest podobnie... Dziwnie mi odpowiedział, chyba chcąc mnie uspokoić. Mianowicie powiedział, że to tak może być na początku bo olej jest gesty i tak łatwo nie pomaga we wchodzeniu biegów.
U mnie właśnie tak jest na początku jazdy, raczej do momentu nierozgrzania silnika. Może ma rację, ale niepewności mam...
sprobojcie sobie wyregulowac biegi, u mnie troszke to pomoglo, wyrabiaja sie troszke gumy na linkach i czesto sie troszke przestawiaja, w niektorych skrzyniach macie 2 srubki na 13 , jedna jest dostepna bez problwemu bez sciagania puchy filtra powietrza do drugiej przydaje sie sciagnac...w niektorych regulacja jest na wsporniku ciegien biegow podregulujcie i zobaczccie
Witam u mnie dwójka i trójka wskakuje z takim jakbym przeskokiem.Gdzie znajde te cięgna i jak się je reguluje.Pozdr;)
kolego ciegna znajdyuja sie pod maska przy skrzyni biegow pod filtrem powietrza , a jesli juz ich nie dojrzysz to raczej nie bierz sie moze lepiej sam za ta regulacje bo mozesz pogubic wszystkie biegi :)
Tylko ze ja mam tdi umnie może być inaczej.??
tak jak opisalem wyzej, poki co spotkalem sie z dwoma regulacjami, moze jest i wiecej ich, jedne maja od gory przy skrzyni biegow, drugie na mocowaniach linek przy podporze dokreceanej do skrzyni biegow bardziej przy scianie grodziowej
To i ja podepnę się pod temat.
Czy jest jakiś mądry sposób na regulację cięgien wypróbowany przez fachowców.
Albo regulacja odbywa się metodą prób i błędów tak do skutku .
Zauważyłem że u mnie biegi taż nie trafiają precyzyjnie i jest taki plastik który przesuwa
góra dół mechanizm.
Chciałbym wiedzieć jak to się nazywa i gdzie można coś takiego kupić bo ma on spore luzy.
Czy ktoś może mi napisać ile mniej więcej kosztują plastiki po których idą cięgna skrzyni biegów. Mam je wyrobione i ciężko wchodzą biegi tak stwierdził mój magik. Mój samochód 8l 1.6 AEH
Kupiłem zestaw naprawczy do skrzyni biegów z serwisu skody
- 2x łącznik stabilizatora 1J0711803C,
- 1x łącznik mechanizmu wybierania 1J0711596E,
- 1x drążek przełączania 1J0711183D.
Kosztowało mnie to 58 zł i 21 zł przesyłka za pobraniem.
Jakoś w tygodniu zamontuję to i dam znać czy biegi stawiają jeszcze opór.
Dzisiaj wszystko wymieniłem i skrzynia zaczęła w końcu normalnie działać , nie muszę już drugi raz wciskać sprzęgła aby wrzucić bieg. ;)
Witam, wczoraj przytrafiła mi się usterka, jadąc w trasie zaczęło coś stukać podczas puszczania pedału gazu na biegu (gdzieś z pod maski), na szczęście udało się wrócić do wawy bez jakichkolwiek problemów ale w pewnym momencie nie ruszyłem ze świateł bo żaden z biegów tak jakby nie wszedł do końca. Po wrzuceniu obojętnie jakiego biegu i puszczaniu sprzęgła słychać jakieś zgrzytanie tak jakby nie do końca coś zaskoczyło. Sprzęgło chodzi tak jak chodziło, drążek zmiany biegów też. Proszę o pomoc co to może być, chciałbym się czegoś dowiedzieć zanim oddam ją do warsztatu, nie chciał bym być naciągnięty na zbędne koszty, ewentualnie może coś we własnym zakresie da się zrobić.
ps: a może przegub...
ja jak kupilem moja audi, to po przejechaniu niecalych 10 km mialem podobne objawy. autko niestety na lawete. Jak sie okazalo, wypadl mi przegob. Z tego co mi wiadomo byl wymieniany na nieoryginalny i okazal sie za krotki. Mam nadzieje, ze nie masz tego samego bo koszta nie male;/
oryginalny przegub 429zl to dla mnie troche duzo
@sobut10 no ja swoim autkiem zrobilem jakies 16k km wiec raczej jest wlasciwej dlugosci i podejrzewam ze jest ori. Dzis juz nie dam rady do niego zajrzec ale jutro postaram sie ustalic czy to przegub, no i moze jakis kolega ogarniety pomoze wymienic, bo szczerze mowiac chcialbym to zrobic we wlasnym zakresie
Sorrki za brak pl znakow ale pisze z telefonu
A ja jestem tak zrypany po pracy że już nie mam czasu na czytanie ( chociaż nie powiem czytam to forum z wielką pasją i dzięki temu porobiłem już mnóstwo rzeczy w aucie ) i w związku z tym opiszę swój problem i może mi ktoś odpowie.
A3 1.9 TDI 8 L AGR
Mam problem z 1 i 3 po rozgrzaniu auta (na zimno jest ok) wygląda to tak że nie mogę prawie wrzucić 1 i 3 z wyższego biegu,nie mogę zredukować. Problem się pojawia przy większych prędkościach (np jak chce wyprzedzić). Sprzęgło mi bierze dość wysoko jeśli to ma jakieś znaczenie.
w tym przypadku przyczyne problemu upatrywalbym w skrzyni biegow albo w nadmiernym luzie koncowke linek zmiany biegow,przy skrzyni.polozenie pedalu sprzegla nie ma tu znaczenia poniewaz jes tto uklad hydrauliczny przez co nic nam nie powie jego polozenie.wczesniej sprawdz jeszcze ilosc oleju w skrzyni biegow choc malo relane jest aby to byla usterka
Ja też mam podobny problem, jedynka czasem wchodzi jak po maśle a nie raz jest tak że, trzeba użyć więcej siły i jakoś wtedy wchodzi ale z oporem. Dwójka natomiast wchodzi lepiej ale tez tak jakby coś tam zawadzało i czuć taki lekki przeskok w pewnym momencie i dopiero wchodzi. Reszta biegów jest ok.
Olej w skrzyni wymieniałem jakiś 1000km temu ale nie pomogło.
bieg pierwszy moze wchodzic z oporami poniewaz nie jest synchronizowany,ale to by wystepowalo tylko w przypadku redukcji z biegu wyzszego na nizszy i podczas zmiany z wstecznego na bieg od jazdy do przodu.u Ciebi ejest problem z biegiem 1 i 2 wiec sprzeglo odpada,moze synchronizator,moze widelki przelanczajace,moze lozyskow skrzyni,a moze sam mechanizm zmiany biegow-zakonczenie linek przy skrzyni..jest duzo mozliwosci
We wtorek mój mechanik będzie mi robił sprzęgło i rozrząd więc powiem wam co tam u mnie siedziało w tej skrzyni. Czy to wina sprzęgła czy też synchro a może skrzynia się po prostu sypie. Po pierwszych oględzinach to niby wina sprzęgła ale wszystko się okaże jak wyprujemy skrzynie :P
Nawet nie widziałem że w mojej audi AGR jest sztywne sprzęgło a nie dwumas :p bardzo mnie to cieszy
Witam, a u mnie okazało się że problem był z przegubem wewnętrznym i półosią. Stało się to dlatego, że guma która miała chronić przegub przed zanieczyszczeniami i wilgocią nie spełniła swojej funkcji i wieloklin na ośce i w przegubie zardzewiały i się wytarły:( jestem obecnie w trakcie oczekiwania na części... postaram się wrzucić jakieś fotostory z wymiany i opis co i jak, może się komuś przyda (jeżeli nie ma jeszcze takiego opisu).
pozdrawiam
Otóż mam AGRa 96 rok i problem mam taki, że mam problem z wbijaniem biegów... nic nie trzeszczy (tak jak przy nie wciśniętym sprzęgle) tylko po prostu drążek się blokuje i dupa nie chce wejść 1234 bo 5 raczej spoko. Problem pojawia się raczej przy redukcjach. Czasami też zaraz po odpaleniu wsteczny wbije i nie mogę go wyciągnąć.... po kilku mocniejszych ******h drążkiem wyskakuje.
odświeżam bo nie doszedłem z mechanikiem co to może być....
odpowietrzone sprzęgło
sprzęgło nowe.. sachsa
Witam.
Problem z pracą skrzyni pojawia się gdy auto osiągnie temperaturę. Polega na tym, że podczas zmiany biegów przy 3000obr/min pojawia się dźwięk jakby coś wyło w skrzyni. Zdarza się to tylko podczas jazdy. Na postoju nic się nie dzieje. A gdy auto jeszcze jest zimne to wszystko jest ok bez zarzutu. wszystkie biegi chodzą ok nawet jak wyje. Może wina leży w łożyskach? Może olej?
Dokładnie wycie trwa gdy mam auto obojętnie na jakim biegu ale przy 3000 obr/min gdy zmieniam bieg na wyższy. i to zjawisko pojawia się gdy wcisnę sprzęgło. I ten moment gdy auto jest wysprzęglone to pojawia się wycie ale jak obroty spadną do 2500 to jest ok i jak zapnę juz bieg to jest ok. ale to wszystko pojawia się gdy samochód osiągnie 90 stopni. A jak jest zimny to wszystko ok.
Jak samochód stoi i jest rozgrzany to też wszystko ok. Może to być wina oleju? Jak się rozgrzeje to może jest za rzadki i stąd to wycie. Biegi chodzą płynnie cały czas
Wycie ma taki metaliczny dźwięk jakby tryby na sucho chodziły.
Ale trwa krótko to wycie.
Pomóżcie jak możecie. Dzięki
Tez mialem problem z biegami tylko ze u mnie siadly poduchy silnika wymienilem i jest git..no prawie:D
a co powiecie koledzy na to ze mam dziwne zachowanie podczas ruszania z jedynki.. przy starcie galka zaczyna drgac i wpada w male wibracje a jak wbije dwojke to juz sie takie cos nie dzieje a poza tym to rowniez mam problem z wbiciem biegu 1 i czasem niby wbije wsteczny to jedzie do przodu i musze jeszcze raz wbijac nie wiecie jak sa to koszty bo niechcialbym wymieniac skrzyni?:/
nie wchodzi mi lekko 1 i 5 reszta elegancko, czy regulacja taka jak tu:
http://www.youtube.com/watch?v=tp9ggefOjAE
wystarcza i tak ja nalezy przeprowadzic jak goscio pokazuje ?
Witam ja mam znowu inny problem czasem mi nie wchodzi 1 musze 2 raz sprzeglo wcisnac i wejdzie i czasem jak chce szybko 2 wbic to mi zgrzyta ten objaw nie jest czesty co to moze byc ???
Posiadam Audi A3 1.9tdi 200r 90 km
wysprzeglik
A gdzie takie cos kupic allegro ??
mozesz podpytac czy w miesnym nie maja...
sora ale nie znam innej odp. na pytanie "gdzie kupic czesc do samochodu"
W mięsnym nie maja :D
Czyli na 100% będzie to ??
zalezne jest to od temperatury czy to nie ma wplywu?dzieje sie to podczas szybkiej czy wolnej zmiany biegow?towarzyszy temu jakie dziwek?bieg trzeba mocniej wcisnac tak jakby przez sile?dwukrotne naduszenie pedalu sprzegla pomaga?jak wchodzi bieg podczas gdy silnik nie pracuje?
proba takiego ustawienia na pewno nie zaszkodzi pod warunkiem ze koncowki (zakonczenia ciegien przy skrzyni) nie sa wyrobione tzn nie maja nadmiernego luzy
A takie pytanie koledzy bo nie znalazłem wprost odpowiedzi w tematach :
jak w moim autku nasmarować te cięgna,a może coś innego zrobić, bo objawy mam takie, że same biegi można powiedzieć wchodzą niby dobrze a tak jakby coś trzymało drążek albo te cięgna takie dziwne uczucie?
Olej wymieniony w skrzyni na właściwy.
Witam
Mam problem z drugim biegiem, mianowicie ponad rok temu dwójka zaczęła wchodzić czasem z chrupnięciem pomimo że sprzęgło działa i było wciśnięte, wymieniłem olej w skrzyni ale jeszcze gorzej zaczął działać drugi bieg. Zauważyłem że po ok 10 minutach jazdy w zimie przy wrzucaniu drugiego biegu skrzynia już nie zgrzyta, teraz na wiosnę wyraźnie to zauważyłem że w cieplejsze dni problem znikł a w chłodniejsze występował, obecnie przy temperaturach po 20 stopni wszystko jest ok. Czy Ktoś wie co może być przyczyną ? Myślałem że to synchronizator drugiego biegu ale on chyba nie działa zależnie od temperatury oleju, chyba że się mylę ? Ewentualnie czy mogę zalać jakiś inny olej tak żebym w zimę nie musiał czekać aż skrzynia "się rozgrzeje" ?
A to ja się podepnę mam podobnie jak kolega czater, z jedynki na dwójkę czasem mi chrupnie - tak jak by sprzęgło było nie dociśnięte (a jest) - z tym, że u mnie to wygląda tak, że jak zmiana biegu następuje powoli - naprawdę powoli to wszystko ok - a jak normalnie - to często mam to chrup :P Problem występuje tylko z 1 - na 2 - reszta działa bez problemu.
No dobra, a jak olej wymieniłem i mam taki objaw jakby mi drążek coś trzymało i tak ciężko idzie to co by to mogło być ?
Same biegi nie chrupią i wchodzą normalnie tylko tak ciężko drążkiem operować...
Witam 7 dni temu wymieniłem sprzęgło w swoim aucie po kilku dniach wbiłem wsteczny ujechałem ok pół metra i zablokowało mi oba koła. Muszę ruszyć parę razy od przodu i do tyłu za którymś razem uda mi się wycofać. I teraz pytanie co to może być i czy może to być wina mechanika który to sprzęgło wymieniał??
Panowie u mnie problem wygląda następująco:
W poniedziałek chcialem podjechać kawałek do tyłu potem do przodu ale jak wrzucilem jedynke to przestala dzialać wszystkie biegi sprawdzilem i tylko wsteczny wchodzil, do przodu zaden nie. z czasem jak "wajchowałem" na boki drążkiem to coś się zblokowalo i w ogole nie moglem ruszyć wajchą od biegow. dodam trylko że wczesniej nic sie z biegami nie działo lekko wchodziły nie wydobywaly sie zadne dziwne odglosy ze skrzyni, nic nie wskazywalo żeby coś miało sie zepsuć. miał ktoś podobny problem? i co trzeba wymienić? jaki może być tego koszt?