Witam
Chce zakupic letnie opony i jedna z nich posiada zdarty fragment gumy- tak jak na zdjęciu. Można z tym bezpiecznie jeździc czy taka opona to już złom?
Zdjęcie-
http://img3.imageshack.us/img3/7515/5844240363.th.jpg
Pozdr
Printable View
Witam
Chce zakupic letnie opony i jedna z nich posiada zdarty fragment gumy- tak jak na zdjęciu. Można z tym bezpiecznie jeździc czy taka opona to już złom?
Zdjęcie-
http://img3.imageshack.us/img3/7515/5844240363.th.jpg
Pozdr
A jaka to opona ? ( w sensie , czy to jest zeskrobany fragment rantu co ma chronić felgę,czy jakby treść opony :) ) może zdjęcie z innej perspektywy ,żeby było widać jak głęboko wchodzi...
No ja bym wymienił, niepotrzebne ryzyko, a bezpieczeństwo najważniejsze.
A mnie sie wydaje ze nie jest to od krawęznika , sprawdz koego czy gosc który sprzedaje tą opone , poprostu nie usunął w ten sposób daty produkcji .
mozliwe ze usunal date produkcji, dostalem tylko to zdjecie uszkodzenia. Opona to Dunlop 9000, ogolnie bardzo ładna i w dobrej cenie :)
za napisem DOT znajduję się data produkcji pewnie ta opona to jakiś stary bubel
Tak sie robi sie, kiedy "komplet" opon ,nie do konca tak naprawdę jest kompletem ;) Wiele ogłoszen w necie dotyczy "nowych" opon , które przelezały w magazynach nawet po kilka lat - tylko zapomina sie tego dodac w ogłoszeniu :)
czyli jesli to leżak to odpuścic?
Moim zdaniem ewidentnie 'znożowany' DOT czyli produkcja - tak jak poprzednicy piszą leżak zapewne, więc ja sugeruję odpuścić.
takie rzeczy jak opony, powinno ogladac sie przed kupnem,
nie jestem zwolennikiem kupna opon uzywanych na allegro czy przez internet,
typ bardziej jak kolega widzi, tylko walek na walku
Odpuść nie ryzykuj, zdrowie ważniejsze. Ze zdjęcia widać że została wytarta data produkcji.
to jest ta aukcja- http://moto.allegro.pl/item584424036...lop_sport.html
oferta jest super bo opona ma 7,5mm a cena 55zl to jak za darmo :)
W sumie mam komplet dobrych, ale na jednej mam 3?atki i mi ci?gle powietrze schodzi dlatego szukam jednej ?adnej ?eby podmienic :)
Na bezpieczeństwie nie oszczędzaj bo może to się źle skończyć...
Takie okazje lepiej omijać z daleka :neutral:
nie kus losu kolego, wiem cos o tym, kiedys złapałem gume w jednym kole a ze odbywało się to na trasie szybkiego ruchu musiałem zjechac troche na tym flaku z tej drogi by nie stwazac zagrożenia, w rezultacie spowodowało to że opona sie troszkę pozdzierała i popekała na rantach.
ale naprawiłem flaka w wulkanizacji i wydawałosię ze jest ok gdy napompowali powietrze,
to było zgubne, za jakiś czas jechałem do innego miasta i nagle cos strzeliło i zaczęło sciągac samochód , okazało się że wystrzeliła ta opona w której wtedy złzpałem tego flaka, normalnie zrobiła sie dziura w przetartym muiescu z boku opony.
Dobrze że nie jechałem wtedy szybko bo Bóg jeden wie jak by się to skończyło.
ODRADZAM!
Witam Wszystki
Jestem swiezym uzytkownikiem tego forum, ale na temat opon moge cos sie wypowiedziec.
Jesli chodzi o podejzenia wiekszosci ludzi, ze to jest zdarty DOT to sa w błedzie. Nie jest powiedziane, ze jak na oponie jest znaczek DOT to zaraz odbok tego napisu ma sie znajdowac data produkcji opon. Otoz data jest troche dalej patrzac od lewej do prawej. Przypadkowo tak sie stało ... :) Jesli chodzi o uszkodzenie opony jest ono typowe w oponach tego rozmiaru sprowadzananych z Niemiec lub innych panstw UE. Opona ma zdarty kawałek płaszcza ochronnego, ktory nie odpowiada za wzmocnienie ani konstrukcje opony. Jest to czysto estetyczna sprawa. Opona jest kierunkowa wiec mozna schowac to do srodka. W przypadku opony asymetrycznej nie byłoby to mozliwe. Jednoczesnie chce Cie poinformowac, ze to sie wzieło od uszkodzenia mechanicznego, czyli uderzenia lub tez otarcia o kraweznik. W takiej sytuacji trzeba taka opone sprawdzic poprzez napapowanie i wtedy jestes w stanie okreslic w 100% czy wszystko jest ok. Jest to jeden z najdłuzej produkowanych modeli Dunlopa, wiec data produkcji moze byc naprawde bardzo zroznicowana.
pozdr:thumbright:
Gryf - obejrzyj dokładnie zdjecie , to nie jest otarcie . Jakos dziwnie zaczyna sie i konczy bardzo głeboko , nazwyczajnie w swiecie jest to wyciete nozem po którym nawet zostały slady. Otarcie na oponie nie jest tak punktowe , obrót koła powoduje zniszczenie na wiekszym odcinku .
tak za napisem dot jest takie podłużne zaokrąglone okienko i w nim jest data produkcji a dokładniej tydzień roku i sam rok , widać że to na chama ktoś wytargał
to jest po nożu lub szlifierce kontowej, nie warto zdrowia i życia ryzykować
gdy kupowałem opony do mojej A3, jeszcze w Niemczech to facet powiedział ze jak nie obejrzy samochodu to mi opon o podanym przeze mnie rozmiarze nie sprzeda i tyle. On nie może pozwolić mi na takie ryzykowanie.
Dodano:
to jest po nożu lub szlifierce kontowej, nie warto zdrowia i życia ryzykować
gdy kupowałem opony do mojej A3, jeszcze w Niemczech to facet powiedział ze jak nie obejrzy samochodu to mi opon o podanym przeze mnie rozmiarze nie sprzeda i tyle. On nie może pozwolić mi na takie ryzykowanie.
nie ważne czy ten ślad na oponie jest od noża, krawężnika czy szlifierki!!! Po co to komu wiedzieć? Tak jak kolega GRYF napisal jest to jedynie sprawa estetyki. Po zdjęciu widać że jest to powierzchowne uszkodzenie a tego typu uszkodzenia nie wplywają na konstrukcję opony. Nie twierdzę że ta opona jest w 100% pewna bo to można określić jedynie po zamontowaniu (tak samo chcąc uslyszeć diagnozę lekarza nie wystarczy do niego zadzwonić i opowiedzieć co cie boli, trzeba umówić się na wizytę! ;)
wątpie żeby sprzedawcy w taki sposób usuwali znacznik DOT niszcząc przy tym oponę , ten znacznik jest przeważnie wypukły i wystrczy ściąć nożem do tapet i troche papierem ściernym i śladu nie ma po docie , moim zdaniem to jest uszkodzenie mechaniczne , tak na oko to nie wygląda tragicznie uszkodzony jest rimm gard chroni on w pewnym stopniu felgę i odpowiada za sztywność opony przy wchodzeniu w zakręty . ale ocenić tą oponę można tylko po napompowaniu ( i to do 3-3,5 bara ) ponieważ mogły przerwać się nitki kordu tekstylnego i wtedy na oponie wyjdzie taki bąbel z boku i taka opona to szmelc !
Witam ponownie
Zeby nie było jakichkolwiek watpliwosci to przedsatwiam zdjecie... 1. czesc brakujac, 2. DOT opony, czyli data produkcji. Zdjecie które zrobiłem tyczy sie opony Dunlop SP 9090 w tym samy rozmiarze. Sorry za jakosc ale rozbiłem to na biegu.
http://img520.imageshack.us/img520/8276/zdjcie0077.jpg
Jesli chodzi o brakujacy element został oderwany lub tez odciety. Czesc tej opony odpowiada za ochrone Waszej ładnej felgi. Boczna czesc oponu zrobiona jest z kordu "sznurkowego". Kord ten pod wzgledem wygladu nie rozni sie niczym od zwykłego sznurka i jest bardzo elastyczny. W sytuacji kontakut z kraweznikem przy tej sile i nacisku, kraweznika ( lub tez inna przeszkoda ) działa jak noz do tapet i taki element porostu sie odrywa. Nie zachecam do zakupu ! bo nie o to chodzi. Nie ma zamiaru sie wykłocac! Chciałem tylko pomoc bo akurat wiem o czym pisze i nie leje wody. Zajmowałem sie zgrzewaniem i naprawianiem opon przez wiele lat i takich sytuacji widziałem na prawde bardzo, bardzo duzo. Ostateczna decyzja nalezy do naszego kolegi...
Pozdr!! :D
teraz już sam niewiem :) sprzedający zapewnia ze opona nie posiada innych uszkodzeń i jest z 2006roku, jeśli to wszystko prawda to chyba nie mam co sie obawiac tego uszkodzenia opony?
Ja bym takiej opony nie kupil.Nie wiadomo co juz ma za soba.Na oponach sie nie oszczedza.
Ja na twoim miejscu wziąłbym tą oponę, ale umówiłbym się ze sprzedawcą że jeśli po zamontowaniu wyjdzie jakieś "jajo" to mu odeśle. Ale sądze że będzie o.k. i będziesz zadowolony...
Pozdrawiam.... i powodzenia.
zgadzam sie z przedmowca :) zwłaszcza, ze cena jest bardzo atrakcyjna.:thumbright: Zrób tj. powiedział elroy81
pozdro i powodzenia życze !! ;)
teraz tobie nic nie wyjdzie bo juz widzialem taka opone z podobnym ubytkiem i wszystko bylo ok i tak naprawde to jest lekki ubytek bo jest tylko starta powloka wiechrznia nie doszlo jeszcze do druty czy tez sznurka. To zalezy tez jakimi szybkosciami sie poruszasz i jakie ciezary wozisz no i oczywiscie od stylu jazdy ale wydaje mi sie ze zjezdzisz ta opone do konca i w tym miejscu nic jej dalej nie bedzie
Witam panowie dzis przez przypadek tknelo mnie zeby zobaczyc oponki w swoje w swojej A3 .
Z ciekawosci chcialem zobaczyc jak mocno opony sa zuzyte bo juz troche km zrobilem na nich .
Dotykajac wewnetrznej opony zauwazylem zadzior straszny , przyjechalem do domu i oczywiscie odrazu sciagnelem opone , i to co zobaczylem to wpadlem w szok.
Z 2 miesiace temu robilem kontrolnie przeglad na stacji czy wszystko jest ok , wydaje mi sie ze moze diagnosta cos przeoczyl , bo nigdzie w dziure nie wjechalem zeby zkrzywilo mi wahacz, cisnienie opon w normie 2,5 bara , non stop , jak na moje oko to ewidetnie jest zla zbieznosc prawego kola ,lewe jest doslownie minimalnie zjechane tez od wewnatrz ale prawe to masakra co widac na zdjeciach , co o tym sadzicie panowie ?
https://drive.google.com/file/d/1UJK...ew?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1HI6...ew?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1TRX...ew?usp=sharing
Sprawdz zbieżność, coś jest nie halo skoro tak ora opone.