Mam wyciek oleju z pod wacum pompy i chciałbym to zrobic czy mozna ja uszczelnic silikonem i czy wyciagniecie jest spomplikowane oraz czy podczas wyciagania w pompie znajduje sie olej lub płyn.Mile widziane zdjecia i porady.
Printable View
Mam wyciek oleju z pod wacum pompy i chciałbym to zrobic czy mozna ja uszczelnic silikonem i czy wyciagniecie jest spomplikowane oraz czy podczas wyciagania w pompie znajduje sie olej lub płyn.Mile widziane zdjecia i porady.
masz tu fotoporadę na przykładzie Opla Vectry - to prawie identyczna pompa podciśnienia :
http://forum.vectraklub.pl/index.php...1&st=0&start=0
Jeśli pompa podciśnienia wyrzuca olej do serwa hamulca ,to za moment będzie serwo do wymiany.
Kolega Proxa z tego co pamiętam wykończył dwa serwa w ciągu 2 tyg zanim się zorientował ,że pompa puszcza olej...
Ale jeśli Tobie cieknie spod pompy to może zimmering wałka rozrządu przepuszcza olej z silnika i to jego trzeba wmienić ?
no zimmering wałka rozrządu już wymieniłem i ta uszczelka też była wymieniana u mechanika ale widze ze wszystko robia tak zeby miec ciagle robote. Olej jak to olej jet w różnych miejcach i z uporem maniaka wciskaja mi ze to uszczelka pod głowicą przepuszcza a to widac ze zapocenie jest ewidentnie od strony pompy. Dlatego chce to zrobic sam, bo nie mam sił do tych mechaników. a jak wczoraj byłem u nich to mi powiedziała nawet kobieta przyjmujaca zlecenia, ze faktycznie czasem wymieniaja po kilka razy te uszczeliki pod pompą ba sa wadliwe. szkoda gadac. wiedza ze zle robia ale próbuja kase wydębić za uszczelke pod głowicą, wiadomo wszem i wobec ze to nie mała kwota :(
dzięki chłopaki za pomoc, zdjęcia mi się bardzo przydały i zobrazowały co mnie czeka gdy ja rozkręce. Rozkręciłem i zrobiłem wszystko jak trzeba. Teraz tylko czekać i patrzeć czy wszystko wporzątku. Na szczęście jest to forum i jesteście wy :D
no i mam kolejny problem z wyciekiem oleju :(
ciekło mi też z pod uszczelki pod klawiaturą. Dałem do mechanika niby wymienili na nową. Nie wiem skąd taka mieli. Dzwoniłem do ASO i tam moge kupić ale z pokrywą za jedyne 570zł wiec troche sporo. Próbowałem zrobić to samemu, uszczelniłem silikonem wysokotemperaturowym. Spokój był przez około pół roku do dziś. Widze znów cieknie i to w sporej ilości a do tego przepuszcza ten silikon. Mam do was prośbe czy może mi ktos doradzić czym to uszczelnić? Może znacie jakiś dobry silkon z dobrej marki, może ten mój był za tandetny i sobie nie dał rady. Siedze i główkuje, ale moje pomysły zawiodły :(
Dalej Ci z pompy vacum cieknie? Bo nie idzie wyczytac z tego co napisałeś :)
DIEGO262 najwazniejsze zeby to wszystko dobrze odtłuscic i silicon najlepiej Reinz'a , Corteco, elring itp ale nie Technicoll bo on jest do bani , jest jeszcze opcja masą uszczelniającą taką jaka idzie do misy olejowej tym jak zakleisz to niema bata ze pusci :thumbright:
To wymień jeszcze płyn hamulcowy ;)
No tak gdzieś wyczytałem ,że jak się olej dostanie do serwa tą rurą od vacum pompy to się serwo popsuje, i przypadek kolegi Proxy raczej to potwierdził.
Kolego kisiel , jak się pompka vacum ,która jest chłodzona olejem , rozsypie od środka (no albo delikatnie rozszczelni) , to na nic Twoje uszczelnianie....
Cieknie mi z pod uszczeli pod klawiatura robilem juz to co najmniej 4 razy i bez zmian cieknie nadal,bede robic to w tym tygodniu poraz piaty, a samej uszczelki nie mozna kupic bo jest z cala pokrywa jako komplet za 570 zl
No tak , to ,że ciekne po głowicy to raczej serwa nie zabije , tu chodzi raczej o taką nieszczelność ,gdzie wewnętrznie pompka vacum jest nieszczelna i tą rurą od podciśnienia puszcza olej.
W A4/A6 1,9TDI 130KM gdy pompa vacum zaczęła ciec to oznaczało że trzeba ją wymienic i żadne uszczelnienie nie pomoże, może w A3 jest podobnie? Wiem to bo znajomi wymieniali te pompy w swoich autach i serwis dokładnie tak powiedział, że jak vacum cieknie to jak najszybciej trzeba ją wymienic :)
serwis zawsze tak będzie gadał a zwłaszcza aby wymienić u nich całą pompę, z tym że w silnikach PD pompa podciśnienia wygląda zupełnie inaczej niż w silnikach VP, w PD pompa vacuum jest zintegrowana z pompą paliwa i dlatego nazywa się ją pompą tandem (pompą podwójną) i o ile są problemy ze zlikwidowaniem wycieku spod pokrywy pompy paliwa to od strony pompy vacuum wystarczy wymienić tylko dostępny zestaw uszczelek. Rada na przyszłość jest taka - nie słuchać i nie wierzyć we wszystko co mówią serwisanci z ASO.
Napiszę to jeszcze raz , jak cieknie na łączeniu pompy z głowicą to to nie jest wina pompy tylko uszczelnienia ( no chyba ,że korpus jej pęknął i nowa uszczelka nic nie da) , ale jeśli olej przedostaje się do węża podciśnienia to trzeba jak najszybciej ją wymienić.
Chłopaki sprawa wyglada tak, że ciekło mi tez z pod pompy. zrobiłem to i jest wszystko git. Nie chciałem zakładac nowego tematu skoro mam juz swój ten. I ciekło mi też z pod uszczeli miedzy klawiatura a odlwem silnika. zakleiłem to jakies pół roku temu i nic sie lało do teraz. znów widze ze sie poci juz z przodu na łączeniu, a z tyłu silnika cieknie ostro. Wcześniej uszczelniłem to silikonem wysokotemperaturowym i dał rezultat krótkotrwały wiec chciałem sie was poradzic czym innym to uszczelnic zeby było na dłuży czas, poprostu chce sie pozbyc tego problemu. wymiena samej uszczelki nic nie dała. Tak jak pisałem podobno mechanik ja wymienił. Jednak jak dzwoniłem do aso pan powiedział że samej uszczelki nie kupie tylko razem z samą obudową za jedyne 570zł. sorki ale to duzo za dużo. Więc chce to uszczelnic jeszcze raz. Moje pomysły sie wyczerpały wiec poprosiłem was o pomoc. Mam nadzieje ze teraz juz jest wszystko jasne :)
pozdrawiam
Witam,
Również mam problem z wacum pompą sączy sie ropa od spodu, podobno trzeba wymienic uszczelkę, niestety usczelki niedostepne w oryginalne, serwis proponuje zakup nowej pompy. Możecie podać jakiż namiar na zastepcze usczelki tzn. zestaw naprawczy no i gidze we wrocku moga mi to wymienić ??
pozdro
damian
Też mam problem z pompą paliwa (tandem pompa, silnik AXR)... cieknie. W ASO można kupić tylko nową pompę za bagatela 1350 zł, ale w sklepie motoryzacyjnym znalazłem komplet uszczelniaczy do tej pompy za 68 zł (6 oringów uszczelniających i jeden jakby kapturek).
Pytanie czy ktoś z Was wymieniał już uszczelki i jest w stanie polecić jakiś serwis w okolicach Opola? W sklepie nie znają nikogo kto mółby to wymienić.
Witam , spotkał też i mnie problem wyciekającej ropy :o przerabiał już to ktoś ??? w którym dokładnie miejscu puszcza ?? bo wszystko w koło mam zlane paliwem ... i czy rzeczywiście są dostępne uszczelniacze do tego ???
Witam Chłopaki .
Mam problem ponieważ cieknie mi pompa paliwa w moim ASZ'cie z pod dekla... Gdzie moge dorwać do tego jakies uszczelniacze ? Szukam na allegro po sklepach i tylko albo dostaje odsyłacze to tu to tam albo nie ma ...
Prosze o jakies namiary albo może jak sobie z tym poradzić... Jak ktoś będzie miał może to nawet dzwonić czy sms 604468993
Pozdrawiam Tomek
Mam pytanie odnośnie pompy vacum. Zaznaczona na zdjęciu koncówka kreci się dookoła jak się ją ruszy ręką i ma lekki luz jak sie ją rusza na boki czy to normalne czy może końcówka uległa uszkodzeniu. Hamulce działają normalnie lecz wolę się zapytać na wszelki wypadek.
http://img855.imageshack.us/img855/9...2778934.th.jpg
Uploaded with ImageShack.us
Teoretycznie nie powinno się to ruszać. Powinno siedzieć ciasno, a jeśli się rusza, to znaczy, że może być nieszczelne. Z tego co wiem, to standard w tych pompkach. Można to uszczelnić sylikonem, lub innym klejem. Ja mam owinięte taśmą samowulkanizującą. Narazie jest OK. Jak masz gdzie i czym, to podłącz wszystko jak powinno być, i wepnij się gdzieś z miernikiem podciśnienia. na wolnych obrotach powinny być okolice -1 bara. Jeśli będzie sporo mniej, to albo pompka szmelc, albo nieszczelność. Jeśli nieszczelność to najlepiej obkleić jakimś klejem w miarę elastycznym i odpornym na temp. Jak dobrze pamiętam to kolega w passacie ma obklejone jakimś chyba dwu składnikowym. Trzyma jak talala. A u niego było tylko -0.4 Bara...........a teraz ma -1. Wszystko co jest na podciśnienie, wariowało......między innymi TURBO.
Właśnie tak myslałem,że powinno to siedzieć ciasno.Na pewno cos tam ucieka przez ten luz.Jutro to uszczelnie poxilina chyba będzie dobra do tego.
Witam. A ja mam takie pytanie, czy jest możliwe, że vacum za bardzo ciągnie i przez to hamulec może nie odbijać i być wciągany, że trzeba go odciągać? Jeżeli tak to co może być tego przyczyną?
Pompa nie spowoduje takiego efektu. Przyczyny szukał bym w pompie hamulcowej. Możesz spróbować wymienić płyn, może jest stary i jakiś syf utknoł w pompie albo w przewodach.
Pompę założyłem też nową, płyn również wymieniłem i dalej nic nie pomogło. Czterech mechaników rozkłada ręce gdyż nigdy takiego przypadku nie mieli.
Mozna vagiem sprawdzic stan tandem pompy oraz czy mozna ja wstepnie uruchomic przed zapaleniem silnika???
Witam
Chcia?bym si? upewni? czy taka pompa
http://moto.allegro.pl/pompa-paliwa-...216961356.html
b?dzie pasowa?a do ASZ'a? W mojej standardowo uwali? si? kr?ciec id?cy do serwa, ta z linku jest ju? nowsza i konstrukcja tej ko?c?wki jest chyba poprawiona (powinna by? mniej awaryjna, tak mi si? przynajmniej wydaje)
Dokładnie tak jak piszesz, to jest nowa wersja pompy gdzie wyeliminowano problem luźnego króćca, jest on wciskany i wykonany z plastiku na oringu, pompa będzie pasować.
Ja bym przyczyny szukał w serwie................albo przypchane przewody...........
VACUM nie zrobi większego podciśnienia niż -1bar.......wszystko działa do około -0.6 bara, powyżej tego robi się niebezpiecznie.
witam .panowie cieknie mi vacum pompa przy deklu i niestety mam luka co zostaje tylko wymina bo nie chce kleic zadnym uszczelniaczem . ale wiem ze moge zamienic na boscha w ktorej juz nie ma problemu z ciaknaca ropa przy deklu , i pytanie jezeli kupie uzywke i zamontuje to nie bede musial robic zadnych korekt w sofcie ?? bo obecnie mam wirus na 170koni . pozdrawiam
ja miałem luka w asz i wymieniłem na bosch. Auto chodzi jak talala. Programu nie musisz zmieniać. Pompa pcha tylko paliwo i robi podciśnienie, nic to się nie ma do mapy w sterowniku
dzieki kolego :) wlasnie sie tak zastanawialem czy nic nie bede musial robic , musze to wymienic bo dosc mocno leci mi paliwo ;/ pozdrawiam
Witam. Silnik 1.9 TDI ALH, od zawsze miałem problemy z doładowaniem turbo. Próbowałem już wszystkiego i dzisiaj się wkurzyłem i kupiłem sobie wskaznik podcisnienia. Jak terkocze sobie na luzie to jest -0,9 więc nie mogę się przyczepić. Ale np. jak na luzie zaczne hamować to pedał z kazdym wcisnieciem twardnieje a podciśnienia spada do -0,4 i jak przestanę pompować to w mniej wiecej 10 sekund odzyskuje te -0,9. Rozumiem, że tak nie powinno być i Vacum do wymiany ? Krociec zaklejony poxyliną bo oczywiście się ruszał, ale i tak to nic nie dało.
Bardzo proszę o upewnienie mnie w mojej diagnozie :)
Prawidlowe podcisnienie, wnioskuje ze sprawdzasz przy glownym przewodzie do serwa.
W tym przypadku tak bedzie, ze po kilku wcisnieciach hamulca tak moze spadac podcisninie.
Jesli masz problem ze sterowaniem turbo proponuje Ci sprawdzic podcisnienie po zaworku n75. Powinno byc ok -0,6 podcisnienia. Jesli masz sprawny zasobnik podcinienia i diode(czyli bialo-czarny zaworek zwrotny) wcisnkanie hamulca nie powinno miec wplywu na to podcisnienie.
Tak jest na głownym przewodzie i dla pewności zrobiłem jeszcze próbę na AGR przez to tak poźno piszę. I tak jak mówisz w AGR bardzo podobnie. Jutro z rana do razu zobaczę na n75. A co się w tym zasobniku podciśnienia może zepsuć skoro to zwykla plastikowa kula? Czyli podłaczyć pod n75 i pompować hamulcem i w ten sposób sobie sprawdzę czy pompa niedomaga?
Już miałem się poddac z tym nierównym doładowaniem ale ostatnio doszły mnie spadki mocy przy ostrzejszej próbie przyspieszenia lub dużym obciążeniu. I w dodatku słyszę z pompy podciśnienia taki cykanie metaliczne jakby.
Wiec tak. Jak odpaliłem auto dawało równo 0,6. Po delikatnej prze gazówce oczywiscie reagowała wskazówka zgodnie z przewidywaniami ale już nie było 0,6 a coś koło 0,55. Nie wiem czy to istotne. Chętnie bym już oddał te auto w jakieś fachowe ręcę bo już sie na program od roku wybieram. I taka loteria niekiedy dobrze doładuje a niekiedy logi jak z dupy...
Sprawdź szczelność króćca w Vacum. Na wolnych powinno być okolice -1 bara jak jest szczelnie.
Krociec już kleiłem Poxyliną bo był luźny i teraz trzyma sztywno. W Ibizie ale w AGR podciśnienie to samo czyli 0.9 i czytałem,że takie jest jeszcze w granicach normy niby.
Witam,
Ostatnio, jak wymieniałem oliwkę, zauważyłem (jak była zdjęta osłona dolna silnika), że chyba pompa vacum zaczyna podciekać, a może jakiś przewód pękł, to będę musiał dokładnie sprawdzić.
Mam w zw. z tym pytanko, bo numer pompy, to 038145209a i od strony zewnętrznej (od aku), blaszka jest koloru (na męskie oko :p) złotego, a na aukcjach można znaleźć vacu o tym samym oznaczeniu, tylko z czarną blaszką. Czy one się czymś różnią?
http://allegro.pl/pompa-vacum-audi-a...855005477.html
http://allegro.pl/pompa-vacum-audi-v...817551753.html
Z góry dzięki za info.
Pozdrawiam
pewnie olej Ci wycieka ,a z tego powodu nie trzeba wymieniac pompy. Istniej zestawy naprawcze w cenie ok 50 zl . temat idealny dla Ciebie
http://www.a3-club.net/forum/showthr...UST-z-Allegro-!!!
Hmm...temat na dłuższą dłubanką, na którą nie mam na nieszczęście czasu, ale będzie trzeba jak najszybciej ogarnąć.
No cóż, trzeba wyciągnąć, rozkręcić, bo może faktycznie tylko uszczelka sparciała...
Dzięki PROSTO
10 minut odkrecasz i tyle samo przykrecasz + czas na oczyszczenie czyli max 40 minut , dlubania nie ma wiele bo praktycznie tyle samo zajmie czasu wymiana na inna
Witam, cieknie mi pompa vacum. Mam pompe firmy luk, na deklu od pompy nie ma zadnego numeru, jest tylko napis luk bmf. Chcem wymienic luka na boscha. Wedlug etki w ASZ byla pompa o numerze 038 145 209 Q. Czy pompa z tego linku bedzie pasowala : http://allegro.pl/bosch-pompa-vacum-...957842671.html
Pytanie do tych co wymieniali pompę, wymieniał ktoś na coś innego niż niż używkę? np:
http://allegro.pl/pompa-vacum-wakum-...429223266.html
http://allegro.pl/vacum-wakum-pompa-...373637268.html
http://allegro.pl/pompa-vacum-wakum-...431699037.html
Są jakieś bardziej polecane firmy?
Uszczelniałem już 3 razy i znów cieknie.
Czy dla silnika ASZ z podgrzewanym płynem chłodzącym za pomocą świec żarowych będą pasować pompy Bosh - 038145209M lub 038145209Q?
Pasuje jedna i druga. Ta z końcówką Q jest najnowszą wersją pompy vacum
Dzięki. Tych z Q jest mało na alledrogo, a jak są to 300zł w górę. Tych z M jest dużo więcej i za 150zł można znaleźć nawet z rocznika 07.