Witam po diagnozie wychodzi że padł moduł komfortu czy jak wymienie na taki sam o tym samym oznaczeniu bedzie coś trzeba kodować np. centralny zamek
Printable View
Witam po diagnozie wychodzi że padł moduł komfortu czy jak wymienie na taki sam o tym samym oznaczeniu bedzie coś trzeba kodować np. centralny zamek
Witam
Na jakiej podstawie sadzisz ze nie dzialaja wycieraczki?
Jest kilka powodow braku pracy wycieraczek.
1.mdoul
2. instalacja
3. wtyczka
4. komp widzi otwarta maske
podrawiam
jek bedziesz zmienial modul ,to najpierw zczytaj sobie kodowanie z pierwszego bedzie ci latwiej zakodowac nowy , sprawdz na poczatek przekazniki zaczym zaczniesz wymieniac modul
Mam podobny problem wczoraj wsiadam do samochodu i patrze ze świeci kontrolka mówiąca o nie domnknięciu klapy silnika, równolegle przestały działac wycieraczki podczas postoju ( w trkacie jazdy działają) oraz spryskiwacze.. od czego zacząc ?
Mam pytanko, u mnie problem jest taki. Płyn z spryskiwaczy nie chce psikać w ogóle, tzn czasem psika ale bardzo rzadko i nie ma reguły. Błędów nie wywala, płyn do pełna zalany. Czy to pompka może być czy coś innego? Jak tam się dostać - trzeba zdjąć zderzak!?
Pozdrawiam.
Dzięki z góry za odp!
po zdjeciu nadkola jest widac zbiornik rowniez po zdjeciu kratki halogenu. Zdjecie zderzaka podaje nam zbiornik jak na tacy
W którą stronę iść? Czy to jedyny problem z tą pompką?
ja bym zaczal od wypiecia przewodow z dyszy spryskiwaczy i sprawdzil czy jest poprawa, nie bedzie to pozostaje dostac sie do pompki i sprawdzic droznosc przewodow i sama pompke
najprawdopodobniej mikroprzełącznik się rozsypał. Ja po odłączeniu (przy lewym reflektorze) czujnika problemu już nie miałem. Przełącznik to koszt 180zł w ASO
vipenzo,
rozkręć nadkole (prawe) od strony zderzaka. Dostaniesz się do zbiorniczka.
Wypnij kostkę z silniczka.
Sprawdź czy w kostce pojawi się prąd po naciśnięciu manetki. Jeśli brak to elektryka - manetka lub przekaźnik/bezpiecznik.
Jeśli jest to sprawdź silniczek "na krótko". Jeśli nie działa to wymiana.
Później jeśli silniczek działa i jest prąd w kostce to tak jak radzi Prosto - dysze lub łączenie po drodze.
@Enten i PROSTO
Hej, właśnie przed chwilką skończyłem przeglądać wszystko to co kazaliście. I tak to wygląda: zdjąłem kratkę halogena i bez problemu dostałem się do silniczka zbiorniczka sprysku. Na początku założyłem inny działający na 100% i bez rezultatów. Następnie sprawdziłem napięcie przychodzące w kostce podczas włączania manetką - i dochodzi normalnie do kostki. Podłączyłem więc sam silniczek pod 12V i działał, drugi również. Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i jest ok również. Co do łączenia to ciężko tam zoabczyć nie rozbierając sporo rzeczy - ale czy iść w tym kierunku? Co do dyszy to nie wiem jak je sprawdzić...
@pablopm48 - gdzie mogę ten mikro-przełącznik znaleźć?
PS. dodam że wycieraczki normalnie chodzą, i problem sprysku dotyczy również tylnej szyby - ale to już znacznie wcześniej nie działało
Z góry dzięki za kolejne info.
do HoTT1e
i co problem rozwiązany ???
co było przyczyną i jakie koszty poniosłeś ???
vipenzo jeśli silniczek spryskiwaczy działa ci prawidłowo to sprawdź jeszcze przekaźniki na bordzie od jego działania to są przekaźniki opisane DWP-H i DWP-V(obok przekaźnika od terminalu 75), jeśli i one okażą się sprawne to musisz szukać problemu w przewodach do nich lub samej manetce.
ale ale...
słuchajcie..... jeżeli dochodzi prąd do kostki a sam silniczek działa to jedyna przerwa jest w samej kostce i w niej trzeba szukać przyczyny, prawda?
bo jeśli piszesz vipenzo, że prąd do kostki dochodzi, zgadza się? a sam silniczek na krótko działa to....?
wina w kostce? któryś pin ukruszony? sprawdź dokładnie połączenie bo z tego co piszesz to musi działać...
Zamieniłem te dwa przekaźniki miejscami (bo oba są 395) te opisane jako DWP-H i DWP-V i zadziałało! Wróciłem do poprzedniego ustawienia i jutro szukam przekaźnika na podmianę. Dzięki wielkie!
Dziś podmieniłem przekaźnik i wszystko działa jak należy! Super dzięki!
Pozdrawiam
vipenzo jak ci napisałem na PW oba są od pompki spryskiwacza więc szukaj przyczyny twojego problemu w samych przekaźnikach lub w wiązce dochądzącej do nich bo możesz nie mieć gdzieś styku i stąd ten problem.
Witam, godzinę temu wsiadając do auta włączyłem przymarznięte do szyby wycieraczki z nadzieją, że lód "puści" natomiast usłyszałem tylko trzask i od tego momentu wycieraczki nie działają jak powinny.
Teraz po ich włączeniu słychać tylko odgłos przypominający tarcie zębatki o coś.
Filmik: https://www.youtube.com/watch?v=FoSj...ature=youtu.be
Ktoś miał podobny problem? Nie rozbierałem jeszcze tego, bo już ciemno jest.
Bardzo proszę o porady, uruchomiłem dziś wycieraczki a na szybie był śnieg, niestety mokry i cieżki.
wycieraczka zatrzymała się w połowie i przestała działać. bezpieczniki ok.
Już raz wymieniałem ten silniczek i słono zapłaciłem, myślicie że powtórka z rozrywki ?
wycieraczka tył?
zdemontuj tapicerkę klapy i sprawdź czy prąd dochodzi do wtyczki od silniczka (manetka oczywiście włączona) jak dochodzi to zn, że silniczek się zjarał i jest do wymiany
Witam trochę odświeżę temat jeżeli bezpieczniki są dobre gdzie dalej szukać wycieraczek na krótko nie da się podłączyć by zatrybiły :mad:
Witam , pomóżcie mi zdiagnozować przyczynę, mianowicie przestały działać mi wycieraczki przednie
tylne działają , spryskiwacze przód tył też. Wszystkie bezpieczniki sprawdzone .. zero reakcji. Czy mógł się spalić silniczek wycieraczek tak bez przyczyn ?
Zdiagnozuj vcds-em. Można przeprowadzić test wycieraczek jak również włączyć pozycję serwisową tzn, że wycieraczki powinny wyjechać ci na połowę szyby. W 8p polift ta funkcja dostępna jest również z pozycji komputera na fisie
Dzięki za cenne info , a co jeśli wycieraczki nie ruszą? czy mogę sądzić że to może być wina przekaźników skoro wszędzie ,,płynie prąd,, .
Jeżeli dojdzie do przyczyny spalonego silniczka to mam ważne pytanie : Mój silniczek ma oznaczenia 8P1 955 119A , a na allegro itd są takie tyle że z innymi literami na końcu B , D itp . Czym mogą one sie różnić?
Silnik wycieraczek nie ma zasilania po przekaźniku, wtyczka wpięta do silnika ma trzy przewody: zasilanie czyli plus, mase czyli minus, i przewód LIN do komunikacji z bordem. Skoro plus i mase na wtyce sprawdziłeś, to pozostaje sprawdzić ten ostatni (najcieńszy przewód LIN) za pomocą kompa (centr. elektr.(09) > test elekt. wykon. (03)> z zakładki wybierasz silnik wycieraczek > start. Będzie działać, to problemu trzeba szukać: manetka, moduł pod kierownicą lub przewody łączące ww moduły. Nie będzie, to będą błędy w bordzie i problem leży po stronie sterownika bądź silniczka.
Smiało możesz kupować z wyższym, sam silnik i jego mocowanie nie zmieniło się, zmiana dotyczyła ramion ale od numeru 119 E
Serwus, mam klopot z wycieraczkami... opisze co sie dzieje..
pozycja ZERO - wiadomo nic :)
jedno w doł - akcja raz wycieraczki
i teraz - jedno do góry - wycieraczki zadziałają tylko raz...i dalej nic wiecej się nie dzieje! absolutnie nic - nie kumam dlaczego... ???
koljny do gory wycieraczki juz działają trybem ciaglym - czyli pracują caly czas.
I nie wiem co z tym patentem zrobic ??? pomoecie Panowie ?
Jak dajesz jeden raz do góry to owszem załączają się raz i kolejne włączenie wycieraczek zależy od intensywności deszczu na szybę gdyż dalszą pracą steruje czujnik deszczu. Sprawdzałeś to w czasie jazdy w deszczu? Możesz jeszcze regulować sobie ich pracę za pomocą tej rolki na prawej manetce.
acinr_PL wlasnie wiem,ze tak powinno byc a kompletnie to tak nie dziala - tak jak by czujnik deszczu w ogole nie reagował lub go nie bylo .. gdzie on powinen byc zamontowany - bo wiem,ze w aucie byla wymieniona przednia szyba, dla przykladu mam czujnik zmierzchu ktry dziala idealnie...
rolka tylko powduje jedno uruchomienie wycieraczek - pozniej juz szyba moka moze lac.. i nic kompletnie sie nie dzieje
Panowie odświeżę temat gdyż : tak jak pisałem przestały działać wycieraczki , zakupiłem silniczek tyle że z końcówką B.(wczesniej miałem A)
Wszystko grało lecz po trzech dniach tak samo przestały działać , bez przyczyn w trakcie jazdy.. zero reakcji . tylna , spryski wszystko działa .
Jakie wg was mogą byc przyczyny ? bezpieczniki , przekaźniki wszystko cacy .
robiłeś test przednich wycieraczek vagiem? Od tego zacznij
Hej!
Jak wiemy na gałce wycieraczek jest taki mały "przesuwak", który można regulować sobie ich częstotliwość, tak? Dobrze rozumiem, że jak ustawiam gałkę np. w pierwszej pozycji to mogę sobie "doregulować" to tym przyciskiem? U mnie niestety przerzucanie go całkiem na lewo lub na prawo niczego nie zmienia - wycieraczki poruszają się z taką samą częstotliwością. Ktoś może wie co jest tego przyczyną?
Być może problem leży z samym przełącznikiem.
Witam. Mam taki problem. Pojawił się po wymianie żarówek w lampach przednich i od tej pory nie moge skasować błędu a i wycieraczki przestały działać. Po podpięciu VCDS wyrzucił takie błedy:*
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
02071 - Lokalna magistrala danych*
004 - Brak sygnału / brak komunikacji
01520 - Czujnik rozpoznawania deszczu i światła (G397)*
004 - Brak sygnału / brak komunikacji
00153 - Silnik wycieraczek po stronie kierowcy (V216)*
004 - Brak sygnału / brak komunikacji
Znajomy podłączył mi auto również pod program VW (nie pamietam dokładnej nazwy oprogramowania) i tam był komunikat o tym czujniku deszczu i że wycieraczki w związku z niedziałającym czujnikiem zostały na ten czas zdezaktywowane. A teraz jak deszcz popada to nawet recznie nie moge wączyć wycieraczek i autem da się jezdzić tylko wtedy jak jest pewność że nie bedzie padac.
Czy miał ktoś podobny problem i udało się go rozwiązać?
Sprawdź bezpieczniki do silniczka wycieraczek, bo możliwe że on padł, rozpiskę bezpieczników( tych pod maską i w kabinie ) masz w warsztacie.
Bezpieczniki pod maską i w kabinie z lewej strony deski rozdzielczej sprawdzone, wszystkie sprawne. W blokach pomiarowych grupa 008 Brightness pokazuje 0 , Rain Quantity tez 0. Chcialem sprawdzic wycieraczki ale nie wiem gdzie mozna je z poziomu VCDSa zalaczyc na test. Az niemozliwe ze nagle w tym samym momencie padly wycieraczki i czujniki w lusterku. Czy mozna sadzic ze padl jakis moduł ktory tym zarzadza?
Sprawdź czy mechanicznie nie są zatarte. Spróbuj je poruszyć. U mnie, kiedy wycieraczki stanęły, okazało się że zatarły się na trzpieniu, w którym porusza się cały mechanizm - rozebranie przeczyszczenie i przesmarowanie rozwiązało problem.
Problem rozwiązany. Uszkodzona była elektronika zintegrowana z silniczkiem wycieraczek. Przez to wywalało błedy o uszkodzonym czujniku deszczu zmierzchu i braku komunikacji z magistralą danych.
https://imgshare.io/images/2020/01/19/wycieraczki.jpgPanowie, martwe wycieraczki przod tyl.
swiezo kupione auto z tym problemem.
Pod VAG manetki ok - sygnaly ok.
Sygnal klapy ok.
testowane z nowym sinikiem - zero reakcji.
napiecia glowne stale w kostce do silnika ok.
Bledy:
02071 - Lokalna magistrala danych
004 - Brak sygna3u / brak komunikacji
00153 - Silnik wycieraczek po stronie kierowcy (V216)
004 - Brak sygna3u / brak komunikacji
00061 - Oowietlenie przestrzeni na nogi
012 - usterka elektryczna w obwodzie
dostalem schemat instalacji:
https://imgshare.io/images/2020/01/19/wycieraczki.jpg
https://imgshare.io/images/2020/01/19/wycieraczki.jpg
Silnik wycieraczek przod to M57.
Czym jest urzadzenie E6? modul komfortu w bagazniku? (czy te 3 moduly e6 to jedno urzadzenie rozbite tylko na schemacie?)
Obstawiam uszkodzenie tego elementu albo lini komunikacyjnej miedzy e6 a m57.
Witam u mnie problem wygląda następujaco:
Wycieraczki działają na wszystkich prędkościach po z a czasowym po przyspieszeniu ich na włączniku zespolonym tylko raz wyczyszczą szybę i dalej nie działają czy ten problem może być związany z jakimś sterownikiem?
A ma któryś z Was czujnik deszczu?
Tak, ja mam. Ale nie wiem jak się go włącza lub wyłącza.
Może jestem w błędzie. Najwyżej mnie ktoś poprawi.
Przełącz manetkę wycieraczek w pierwszą pozycję do góry. Weź sobie jakiś spryskiwacz z wodą albo butelkę i polej szybę(z zewnątrz :D) w okolicy lusterka wewnętrznego. Jeżeli wycieraczki zadziałają, to jest ok. Problem, który opisujecie, to jest opcja częstotliwości reakcji na padający deszcz i uruchamianie wycieraczek, a nie czasowe wycieranie szyby(co X sekund).
Otóż sprawdzałem to zaraz po zakupie podczas jazdy w deszczu. Wycieraczki w pozycji pierwszej nie reagują na deszcz. Machną raz i tyle. Zmiana częstotliwości powoduje znowu machnięcie raz i tyle.
EDIT: Dziś włączyłem manetkę w pierwszą pozycję, padał deszcz, czujnik działa ale... czy pada mocno czy lekko, machnie raz i później różnie, po 10 sekundach, po minucie, po 3, znowu po 10 sekundach. O co tu chodzi? Czy jest możliwość wyłączenia czujnika i regulowania manualnie częstotliwościa ruchu wycieraczek? Dodam, że na każdym poziomie manetki (częstotliwości) one latają jak chcą.
Witam, mam problem z przednim mechanizmem wycieraczek w swoim świeżo sprowadzonym Audi. Elektrycznie i mechanicznie wszystko działa tylko z podszybia słychać stuki, rozkręciłem wszystko wyjąłem mechanizm i się okazuję, że blacha która łączy silnik z mechanizmem obija z lewej i prawej strony o takie blaszki/dystanse strasznie to słychać wewnątrz samochodu jak wycieraczki są włączone. Poniżej w linku dla zobrazowania zdjęcie z neta zapożyczone aby bardziej naświetlić sprawę. Zaznaczone na zdjęciu strzałką zieloną blacha która podczas pracy silnika uderza w blachę zaznaczoną czerwoną strzałką. Czy ktoś z was miał podobny problem i sobie z tym poradził?
https://zapodaj.net/ef0d1603faec7.jpg.html
z góry dziękuję za odp i pomoc :)
EDIT: Sprawa się wyjaśniła okazało się, że ramię mechanizmu ocierało o uchwyt gdzie mechanizm jest przykręcony. Po odgięciu w odpowiednią stronę wszystko wróciło do normy i działa prawidłowo :)