LPG + wolne obroty + dławienie
Witam jakiś 1000km temu założyłem instalację gazową. Najpierw samochód przygasał gdy dodawałem gazu (na LPG). Pojechałem, gazownik zmienił opcję "dotrysku" paliwa. Pierwsze odczucie - było ok, ale rano, gdy był zimny okazało się, że przy zimnym silniku nadal gaśnie (po rozgrzaniu było ok). Pojechałem więc raz jeszcze na mapowanie wtrysków. Nic nie pomogło. Odstawiłem jeszcze raz samochód. Tym razem na dwa dni co by mogli na zimnym testować. Dostałem informację, że wymienili listwę wtryskową (i dobrze swoją drogą bo włożyli magic jet, a podobno są dobre). Niby problem ustał - samochód nie gaśnie, ale jak jest zimny i dodam gazu obroty nadal spadają. Teraz jadę na pierwszy przegląd i znowu będę musiał samochód zostawić do regulacji coś czuję.
Tak więc w skrócie obiawy: Zimny silnik po przełączeniu na lpg ma jakieś 1,5sek opóźnienia przy dodawaniu gazu i przygasa.
Macie może pomysł co do przyczyny? Instalacja KME Diego, listwy wtryskowe magic jet, reduktor KME. Nie robią problemu, że samochód odstawiam do regulacji 3 razy, ale miło by było, żeby to już zakończyć.
Jeśli temat był poruszony na formu, to przepraszam, ale nie mogę znaleźć.
LPG + wolne obroty + dławienie
Cytuj:
Oryginalnie napisane przez
KOPACABANA
gaz mam od kwietnia, temp standardowo 30 stopni. Pewnie będę musial się przejechać tam i zakręcić z tą temperaturą, bo gaz tankuje na Axanie juz w drugim samochodzie i było spoko. Moze być tak, że jedna instalacja toleruje gorszy gaz, a druga nie ?
30 stopni to odpowiednia temperatura. Co do tolerowania gazu to wydaje mi się, ze kwestia wtrysków ... No i zestrojenia tego. Ja bym spróbował zalać na Bp lub Orlenie i go trochę pogonić. Jak to nie da efektu to musisz jechać do gaziarza na regulacje lub filtry sa juz zasyfione. Ile Km zrobiłeś od ostatniej wymiany?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1.6 AKL błąd sondy, falujące obroty + gaśnie po wciśnięciu sprzęgła na LPG
Panowie od jakiegoś pół roku borykam się z problemami w moim AKL, które występuja tylko i wyłącznie przy pracy silnika na gazie, na benzynie jest idealnie wszystko. Mianowicie, gdy podczas jazdy wcisnę sprzęgło, obroty spadają poniżej 900, następnie skaczą na 1100-1200 i lądują na jałowych ~850, jednak czasami potrafią spaść poniżej 400rpm i silnik gaśnie. Do tego na biegu jałowym obroty faluja (skaczą 750-900), a od niedawna pojawiło się dławienie podczas przyspieszania (dodaję gazu, następuje mocne szarpnięcie, i po tym silnik znów przyspiesza normalnie). Z błędów zapisanych w ECU to te 2 od sondy:
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/6737040376f7.png
Dodam że sonda była zmieniana 2 lata temu (Magneti Marelli) przed założeniem LPG. Błąd 537 towarzyszy od początku zamontowania lpg (uboga mieszanka więc nie ma znaczenia), natomiast 525 pojawił się niedawno, i prawdopodobnie wskazuje na walniętą sondę, czy jest możliwe że padła po 2 latach? dodam że w blokach pomiarowych sonda zmienia normalnie wartości przy dodawaniu gazu.
Czyściłem również przepustnicę, adaptowałem, zmieniałem przepływkę i nic. Proszę o potwierdzenie, czy wszystkie te objawy mogą być przez walniętą sondę (nie chciałbym utopić prawie 300pln na nową Boscha na darmo)
Problem z obrotami, lekko trzącha budą, przewody?
Witam próbowałem wyszukać na forum czegoś podobnego i fakt coś tam znalazłem, ale nie jest to do końca to :/
Pacjent to Audi A3 1,8 AGN 125km z 97 roku + gaz (od 50tys km.)
Auto próbuje uregulować już od dłuższego czasu i nic, zawsze to samo. Wymieniałem świece, przewody zapłonowe (najpierw wymieniłem na BOSCHA - nówki okazały się wadliwe, a że miałem dostęp do używanych, założyłem je i auto chodziło w porządku), czyszczony przepływomierz, przepustnica (+adaptacja), jedyne czego jeszcze nie zrobiłem to wymiana sondy lambda. Jeśli chodzi o gaz to wymieniłem także reduktor i wtryski (bo szarpał na zimnym - teraz już jest git)
Problem polega na tym, że po pierwsze autem trzeba chwile pokręcić żeby zapaliło średnio 4 obroty. Następnie na benzynie względnie jest okej, jednak na wolnych obrotach bujają się one 720/780 tak cały czas, chwilowo lekko trząsając czuć na kierownicy i na plecach, a i jeszcze przy 1800 obrotów zawsze tak jakby mały rezonansik się pojawiał nie wiem od czego tak to równo słychać że chodzi przy dodawaniu gazu. I na koniec gaz, którego nie mogę wyregulować, bo często przy tych 1800/1900 obrotów przy większym obciążeniu jak się rozpędzam np. pod górkę z 1400 obr przerwie zarówno czuć to że tak jakby się zakrztusił, a do tego po pierdzi w wydechu.
Jeśli ktoś spotkał by się z czymś podobnym bardzo bym prosił o pomoc, czy przewody do wymiany? Sonda? A może coś jeszcze innego?
Z góry dzięki za pomoc.
Dławienie na ciepłym silniku.
Cześć chłopaki,
Od jakiegoś czasu mam problem z moją A3 i kurczę potrzebuję waszej pomocy... mianowicie...
Rocznik 2003
Silnik APG 1.8 + LPG
Objawy:
Tylko przy rozgrzanym silniku ok 90 C mam dziwny problem z przyśpieszaniem... przy dojazdach do skrzyżowań, lub przy ostrzejszych zakrętach kiedy mam wrzucony 1-2 bieg, mam takie sporadyczne zadławienie... coś jak wypadnięcie zapłonu, dzieję się tak na benzynie(dużo rzadziej) i na gazie (praktycznie zawsze).
Zauważyłem też że kiedy silnik jest rozgrzany(90C), to obrotomierz na liczniku pokazuję obroty w okolicach 600, na VAGu jest dobrze (praktycznie stałe 800)
Dochodzi do tego błąd P0171 uboga mieszanka
Ostatnio wymieniane:
CEWKA
Przepływa
Termostat
Przewody NGK
Świece Bosch jakieś za 10 zł (mogą być za słabe?)
Wszystkie filtry wymienne ok 8 miesięcy temu
Będę szalenie wdzięczny za wszelkie sugestie :-)
Oczywiście jak uda mi się rozwiązać problem to napiszę co było tego powodem, żeby było dla potomnych.
[LPG] Nierówna praca silnika na lpg
Witam wszystkich słuchajcie na zimnym silniku na benzynie samochód ładnie rowno pracuje ale gdy przełączy się na gaz obroty spadają, potrafi zgasnąć i cały samochód drży nie pali na jeden cylinder. Jednak gdy silnik się zagrzeje drgania są dużo mniejsze prawie jak na benzynie. Wymieniane świece bosha pół roku temu. Gaz przełącza się tez dosc poznio temp silnika ok 70 stopni. Miał ktos już taki problem? Jakieś pomysły? 1.6
Dławienie silnika. wzmaga się na LPG
Witam mam problem z swoją audi a3 8l 1.8 125 5v +LPG. Otóż przy delikatnym dodawaniu gazu nic się nie dzieje. Jednak gdy dodam gaz gwałtownie silnik mocno się zadławi a na LPG objawy się nasilają. Do tego słychać lekki świsty z okolicy przepustnicy (przeczyściłem ją całą). Moze to być np uszkodzona mambrama reduktora ? albo jakieś wężyki od podciśnienia ? CHECK nie pali się. Wstawie filmik aby to pokazać.https://www.youtube.com/watch?v=5b2qCEOpUQ8
- - - Aktualizacja postu - - -
Zapomniałem dodać, że przy rozgrzanym silniku objawy te lekko słabną.
Chwilowe falujące obroty i brak reakcji na pedał gazu
Audi A3 8L 1.6 BENZ+LPG AKL 2000r
Witam, gdy silnik jest zimny i odpalę auto to po upływnie około 30sek. zaczynają falować obroty i podczas tego falowania auto nie ma reakcji na pedał gazu po kilku sekundach problem znika i wszystko wraca do normy. Ma ktoś jakieś pomysły lub miał ktoś taki problem? Dodam że auto ma 305k przebiegu.