Kto wymianial filtr paliwa w 1.8T ?
Jest przy zbiorniku, tak?
Jakies podpowiedzi/wskazowki podczas wymiany ?
Jaki najlepiej kupic ?
Printable View
Kto wymianial filtr paliwa w 1.8T ?
Jest przy zbiorniku, tak?
Jakies podpowiedzi/wskazowki podczas wymiany ?
Jaki najlepiej kupic ?
Najlepiej na podnośniku bo na kanale trochę ciężko dojść
odkręcasz opaskę i zdejmujesz przewody i zakładasz nowy
Najlepiej kupić oryginalny :) po numerze katalogowym w Skodzie poszukaj
Pozdrawiam
Wymieniam przy kazdym przegladzei profilaktycznie.
Kupuje marki Knecht(uzywany do pierwszego montarzu) tak jak i pozostale filtry.
Filtr jest podwieszony przy prawym tylnym kole. Zamontowany chyba na opasce zaciskowej, krocce do przewodow zaklada sie na szybkozlaczki: http://etka.auto2.ru/au/A3/2002/209/50/2566818/ . W sumie 5 min roboty.
Wymieniam tak czesto bo jakos nie mam zaufania do jakosci naszych polskich benzyn.
Pozdrawiam.
No ja tez wymienialem
Tak jak kalin pisze 5 min roboty
Ja kupilem filtrona - cale 23zl
Dzieki juz wiem :D
Kupie Knechta tak jak wszystkie pozostale filtry :wink:
A ktoś się wypowie na temat czy filtry Manna są lepsze od Knechta i jakie były montowane oryginalnie w Audi A3 8L?
filtr jak filtr, ważne żeby był regularnie zmieniany
jak wymienialem filtr u siebie na knechta to ten stary wygladal dokladnie tak samo i mial takie same napisy i taka sama czcionka jak knecht tyle ze mial znaczek Audi
Odkopę trochę temat - może mnie nikt nie zlinczuje:
Chciałem wymienić filtr paliwa ale obejma jest strasznie zapieczona i nawet WD40 nic nie daje. Zostaje chyba tylko ją przeciąć (oczywiście ręcznie) lecz pytanie czy ona nie jest jakos specjalnie mocowana ? Założę nową bez problemu ?
Miałem podobna sytuację , wstaw nowa normalną obejme i będzie git :)
Albo załóż dwie opaski plastikowe tgz trytyrki i będzie git :D
Niech mi nikt nie mówi, że wymiana filtra paliwa to 5 minut roboty. Miejsca mało a te zasr........... spinki nie chciały puścić. Walczyliśmy z teściem ze 2h żeby zdjąć i nie urwać (dobrze, że on to cierpliwy człowiek). Jak by było mało to z ciekawości postanowiłem zajrzeć do węża w stronę silnika i cóż...........dostałem prysznic z benzyny po twarzy :D Po wymianie trzeba trochę pokręcić zanim auto poprawnie zapali. Kluczyk do opaski trzymającej filtr - 7mm.
Na koniec brzeszczotem zrobiłem "sekcje zwłok" staremu filtrowi :p
Panowie :) szybkie pytanie
czy dowolne 1.8T ma ten sam filtr paliwa co S3 ?
Wg katalogu Manna to tak WK 730/1 https://www.mann-hummel.com/mf_prodk...nOLK/clear.gif
Da się te spinki co idą na filtr paliwa wyrzucić i jakoś na opaski zrobić? U mnie po wymianie niestety chyba cieknie ...
Tzw ty-tytki albo opaski metalowe ściągane idealnie zdają egzamin ;-)
Wysłane z mojego GT-I9300
http://images61.fotosik.pl/725/ada496edb70f59admed.jpg
Tu akurat nie jest A3 ale chodzi mi że mam takie złączki jak na zdjęciu zaznaczyłem i cieknie z nich... czy koledze fredi.master chodziło żeby wyrzucić te spinki naciągnąć na filtr przewody i spiąć trytytkami ?
Ja myślałem o tych dużych opaskach. Może źle zalozyles te końcówki? Bo one muszą dobrze "zaskoczyć"
Nie wiem czy naciagniesz przewód na dziubek filtra :-/
Wysłane z mojego GT-I9300
nawet jezeli naciagniesz przewod nie uszczelnisz go w zaden sposob. Nie skrecisz tego na obejmy metalowe bo plastik nie jest plastyczny a skrecajac za mocno polamiesz go. moza pobawic sie w jakies redukcje z przejsciem na inne przewod np gumowy ale to jest straszna rzezba
Niestety jedna końcówka okazała się uszkodzona. Wytoczyłem redukcje na gumowy przewód i już jest ok ale bardzo ciężko było ją wcisnąć.
ciekawe czy pozostanie to bez skutkow ubocznych.
Dziś postanowiłem że wymienię sam filtr paliwa w moim A3. Jako że robiłem to po raz pierwszy trochę musiałem się namęczyć no i oczywiście nie obyło się bez przygód.
Na początku nie wiedziałem jak zdjąć szybkozłączki przewodu paliwowego i z jednej strony ułamałem końcówkę filtra i została w szybko złączce.
Od strony wchodzącej do filtra niestety było jeszcze gorzej, mimo że użyłem małej siły złączka złamała się i końcówka została w przewodzie. Ułamała się w taki sposób że nie mam pomysłu jak ją wyjąć z przewodu bo nic nie z niej nie wystaje ponad przewód.
Ze stroną wychodzącą sobie poradziłem i wyciągnąłem końcówkę filtra z wtyczki. Problem polega na tym że nie mam pomysłu jak wyjąć złamaną pozostałość z przewodu przewodu od strony wchodzącej do filtra paliwa. Próbowałem nakręcić śrubkę i wyciągnąć lecz nie udało się.
Teraz moje pytanie:
1. Czy ktoś podpowie mi jak fachowo nazywają się te złączki ponieważ muszę kupić co najmniej jedną.
2. Czy ktoś miał podobny problem lub ktoś ma dla mnie radę jak wyciągnąć złamaną pozostałość z przewodu paliwowego?
3. Czy nie prostszym i łatwiejszym rozwiązaniem (i może nie drogim) będzie zakup nowego przewodu od strony wchodzącej do filtra (bo wyciągnięcie złamanej części z przewodu może okazać sie mega trudne lub niemożliwe bez uszkodzenia przewodu)?
4. Może ktoś poleci jakiś sklep gdzie można nabyć te części (Katowice i okolice)
5. Jak się wyciąga wtyczki z przewodu paliwowego? (Próbowałem wykręcać ale nie udało mi się)
Z góry dzięki za rady bo na ten moment samochód stoi na kanale bez filtra i nie mam pomysłu jak ten problem ugryźć. :(:(:confused:
Tego chyba nie da się dokupić, jest to element całego przewodu, etka nie podaje nr tego elementu tylko całego przewodu. Mało by u mnie brakło i też bym je rozwalił na szczęście wszystko poszło ok. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale tam nie ma co ułamać :) Na złącza filtra nakładasz takie tulejki plastikowe, no i wciskasz do szybkozłączki, tulejka opiera się o oring.Blokujesz zapinkę i siedzi na filtrze.
Fotka złączki u mnie(z wyrwanym zabezpieczeniem):http://zapodaj.net/7549e644f0852.jpg.html
Pytanie czy wymiana przewodu podającego paliwo do filtra jest skomplikowane i czasochłonne? Dałbym rade sam ? Drugie pytanie ile mniej wiecej koszt takiego przewodu?
A co do złączki ułamała mi się w zgięciu na równi z przewodem w taki sposób że nie mogę jej złapać by wyjąć z przewodu. Tak czy siak będe musiał kupić jedną złączke bo mam ułamaną, chyba że dodają to do zakupu razem z przewodem.
nigdzie nie potrafię znaleźć ani złączki ani przewodu do kupna ;/
Wie ktoś gdzie to można kupić? Czy w ASO są takie rzeczy dostępne od ręki?
Tu masz trochę http://www.a3-club.net/forum/showthr...a-w-1-8T/page2
Możesz pobawić się w redukcję i przejściówki tak doraźnie.
http://ifotos.pl/zobacz/uklad-pal_wrrpnxe.jpg
Chodzi mi o przewód zaznaczony nr 1, złączka zlamała się w zgięciu i została w przewodzie, jak narazie udało mi się tylko znaleźć cały przewód http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2952 nie wiem czy da sie znaleźć same złączki, ciekawi mnie czy dostane gdzieś ten przewód od ręki i czy dam rade go wymienić bez problemu
dzięki zaraz poczytam
Nie wiem czy od diesla nie pasowałby końcówki. Ja u siebie rozbierałem i były podobne :D
http://allegro.pl/przewod-waz-rurka-...922799593.html
to nie cos takiego
Kupiłem 25cm przewodu paliwowego 8mm, i dwie opaski zaciskowe. Jakoś połączyłem stary przewód z filtrem i samochód odpalił i jezdził. Oryginalny przewód zamówiłem w ASO i dopiero jutro będę miał do odbioru. Wczoraj samochód na prowizorycznym połączeniu normalnie jezdził a dzis rano przed praca nie odpalil. Pompowałem i kręciłem 20 minut i nic.
Macie jakies pomysly jak go odpalic? Skoro wczoraj wszystko bylo ok, paliwo w baku w normie.
Cześć.Odświeże temat ,pisząc jak w moim przypadku wyglądała wymiana filtra(filtr marki Kamoka za 22zł). Oczywiście na początku samochód podnosimy na lewarku,filtr znajduję się w tylnej części auta zaraz przy baku , jest połączony przewodem który wchodzi(od baku) do filtra i z drugiej strony wychodzi(do silnika). Przewód paliwowy jest z tworzywa sztucznego i oczywiście największym problemem było dla mnie jego zdjęcie. Próbowałem go zdjąć ręcznie ,szarpałem ,ściskałem i nic,już zaczynałem powątpiewać w powodzenie tej wymiany,aż w końcu zauważyłem,że na tej szybkozłaczce znajduję sie taki plastikowy "przycisk" (był skierowany w góre więc trudno było to zauwazyc), scisnąłem go ,przewód popchnałem lekko do przodu,później kombinerkami zacząłem lekko ciągnać no i zszedł.Oczywiście z filtra wyleciało sporo benzyny,więc uważajcie na to ;) Filtr zdejmujemy ,zakładamy nowy , ja swój zabezpieczyłem plastikowymi spinaczami("tyrtyrki :D"). Przed odpaleniem kilka razy przekręciłem zapłon,samochód odpalił i finito. Życze powodzenia !
PS. Na tym filmiku gość pokazuje jak ścisnąć ten przewód https://www.youtube.com/watch?v=D7Nn3rNOXFs