Witam,
Za każdym razem gdy samochód postoi dłużej muszę ponownie nastawić poprawną godzinę.
Czy zegar wskazujący godzinę ma osobną baterię podtrzymującą?
Jeśli tak, to jak gdzie jest i jak można ją wymienić?
Pozdrawiam, Grzesiek
Printable View
Witam,
Za każdym razem gdy samochód postoi dłużej muszę ponownie nastawić poprawną godzinę.
Czy zegar wskazujący godzinę ma osobną baterię podtrzymującą?
Jeśli tak, to jak gdzie jest i jak można ją wymienić?
Pozdrawiam, Grzesiek
nie ma żadnej extra baterii... obstawiam słaby akumulator
ps: masz zegar sterowany falami radiowymi czy zwykły?
Zegar na 90% jest zwykły a nie radiowy.
Akumulator ma dopiero rok, i cała elektronika działa bez problemu, także rozruch silnika, więc nie podejrzewam że to jego wina.
Jakieś inne sugestie?
A data jest poprawna?? Duże są różnice w czasie?
Może odłącz akumulator na dłużej i zobacz co będzie.
Nie ma daty.
Na górze wyświetlacza jest pokazany czas, a na dole temperatura.
Generalnie dziwna sprawa z tym zegarem. Chyba trafiłem na dość rzadki przypadek.
Spróbuje zaobserwować jakieś zależności w (nie)działaniu.
Po dłuższym odłączeniu akumulatora nie będzie potrzebne przeprowadzenie programowania jakichś funkcji?
zwykle zegary bez FIS-a , skoro wyswietla na dole temperature, wiec nie ma tez odbiornika radiowego.
wszystko wskazuje na akumulator, podladuje sie to jest ok
zadnych funkcji nie stracisz, nie przeceniajcie swoich 8p, to proste auto
Żaden ze mnie fachowiec, czy ekspert, ale skoro akumulator bez problemu uruchamia rozrusznik czy radio po dłuższej przerwie, to bez problemu powinien podtrzymać zegar, w końcu pobór prądu powinien być w tym przypadku niewielki.
Zobaczę co będzie dalej, może uda mi się znaleźć coś na ten temat.
Przecież nie będę kupował nowego akumulatora tylko dlatego że mam problemy z zegarem :)
witam,
sprawa dotyczy zwykłego licznika bez fisa, co pewien czas resetuję się zegar oraz radio ( trzeba wpisywać kod). Zauważyłem to już dawno, choć teraz jak zrobiło się cieplej problemy zaczęły się nasilać. Dodam, iż akumulator nówka, zmieniany w zimie.
Co może być problemem? może trzeba przeczyścić klemy?
U mnie ustawiona godzina jest tracona tylko po odłączeniu akumulatora. Miałem zegary bez fis teraz mam z fis i jest tak samo. (Dodatkowo w zegarze z fis data jest mimo wszystko zapamiętana)
Jeśli dodatkowo rozkodowuje się radio, to moim zdaniem musi być to akumulator.
Przeczyszczenie klem nie zawszkodzi. Może to problem alternatora, które nie doładowuje akumulatora?
Witam
grzes124 rozwiązałeś problem z zerującym się zegarem? Otóż mam to samo i troszkę więcej ;) Po nocy lub dłuższym postoju często mam wyzerowany zegar tak jakby ktoś kleme odłączył dodatkowo po nocy jak otwieram drzwi kierowcy i w momencie zamykania mrugnie mi podświetlenie pokręteł i przycisków przy klimatroniku (tak jakbym szybko włączy i wyłączył światła). Dodatkowo przy tych ostatnich mrozach padł mi parę razy aku więc pomyślałem że może być jakieś zwarcie na postoju i pobiera za dużo prądu. Kupiłem miernik. Pomiar prądu na postoju po zamknięciu po ok 1,5min spada do 0,02A więc ok. Drugi pomiar ładowanie jakie jest podawane na aku: przy wyłączonych odbiornikach 14,34V więc super, przy obciążeniu (światła+radio+ nawiew+ośw.wnętrza):13,82V więc też ok. ZAstanawiałem się że aku może być padnięte i nie trzyma mocy ale jak odłączam kleme na noc to nie rozładowywuje się. Nie wiem już sam. Związek widzę z tym zerowaniem zegara tak jakby w środku nocy robiło się zwarcie na jakiś czas zerujące zegar i rozładowywujące akumulator hmm... trochę dziwne. Dodam że nie zawsze mi zeruje zegar ale ostatnio za często. Mam nadzieję że ktoś pomoże rozwiązać problem
Auto odpala po nocy na tym aku bez odlaczania klem? To ze trzyma napiecie nie znaczy, ze jest ok, bo moze juz nie miec sprawnosci.
Sprawdzales bledy przez VAG/VCDS?
Auto odpala na tym aku bez odłaczania klem ale czasami padnie po 3 dniach a czasami po tygodniu.Błędy sprawdzałem vagiem i nic ciekawego nie pokazał. Pokazał błedy za słabego napięcia na abs i ogólnie elekryce ale to po próbie uruchomienia po rozładowaniu. Normalnie pokazuje mi błedy od ogrzewania postojowego które padło:
1 Fault Found:
00483 - Control Module for Auxiliary Air Heater
013 - Check DTC Memory
Freeze Frame:
Fault Status: 01101101
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 244
Mileage: 164933 km
Time Indication: 0
Date: 2011.07.14
Time: 20:33:39
Freeze Frame:
ON
Address 7D: Aux. Heat Labels: 1K0-963-235.lbl
Part No SW: 1K0 963 235 C HW: 1K0 963 235 C
Component: PTC-Element 0404
Revision: 00600000 Serial number:
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 2B51039FF621
1 Fault Found:
00361 - Heater Element for Auxiliary Heater (Z35)
014 - Defective
dodatkowo bolczyk wlewu mi się nie zamyka więc bład klapy (nie miałem kiedy się za to zabrać):
1 Fault Found:
00332 - Control Circuit for Tank Flap
007 - Short to Ground
Myślisz że może np. zwarcie na tym dogrzewaczu się robić i rozładować aku? Chyba nie bo komuter od razu odcina zasilanie przy błędzie i zgaszonym silniku
Zwarcie to masz na zamku klapki od wlewu paliwa - ten ostatni blad. To powod.
Myślisz że może tak być że komputer przy zamykaniu próbuje cały czas zamknąć klapkę wlewu i dlatego pada aku? A nie jest tak że jak komputer widzi błąd/zwarcie to odcina zasilanie podawane na dany uszkodzony element ?
Tez mam ten błąd Tank Flap na VAGU pokazuje jak go usunę zamkne i otworzę auto to znowu jest. Ale central i ten bolec w klapce chodzą poprawnie wiem narazie nie tykam sie tego
Po za tym jesli jest zwarcie to chyba ten element czyli siłowniczek uległ by spaleniu
bądź wyłączeniu sam juz nie wiem
Wznowię temat. Czy ktoś rozwiązał problem samoczynnego zerowania się zegarka. Mam podobny problem po dłuższym postoju, kilku dniach sam zeruje się zegarek. Nie ma żadnych błędów, samochód stoi w garażu nie jest zamykany na noc. Akumulator zdrowy.
Zagadka resetującego się zegarka rozwiązana.
Głównym problemem był rozrusznik. Był już w kiepskim stanie, przez co bardzo ciężko się kręcił, i wg. mnie przez to nadmiernie rozładowywał aku przy rozruchu.
Podejrzewam, że zegar resetuje się gdy napięcie na aku spadnie poniżej pewnego poziomu (nie sprawdzałem jaki to poziom).
Po wymianie rozrusznika i przy okazji akumulatora, który też już swoje lata miał, zegar przestał się resetować.
Witam,
Mam mały problem z zegarkiem w mojej 8p. Mianowicie jak auto postoi to zmienia mu się godzina. Czasami się resetuje, czasami wskazuje zupełnie co innego. Raz po całonocnym staniu raz nawet po kilku godzinach. Dodam, że licznik dzienny km wskazuje odpowiednie wartości i nie resetuje się. Co może być przyczyną?
Z góry dzięki za odpowiedz.
Licznik dzienny km nie będzie się zerował nawet po odpięciu aku. Jak zegar wariuje to albo zegar umiera albo Ci napięcie w instalacji siada.
A średnie spalanie też Ci się zeruje czy nie ? Tzn to z compa 2 ( globalne ) ?. Podpinałeś go pod komputer , pokazuje jakiś błędy ?.
Prawdopodobnie aku juz do wymiany
licznik bierze nieznaczne ilości prądu na postoju, gdyby aku padał a przez to licznik się zerował to by nie odpalił auta
Średniego spalania nie mam bo zegary bez fis. Na kompie nie ma żadnych błędów. Czyli jest możliwe, ze to kwestia aku? Bo ostatnio elektryk powiedział mi, że akumulator jest na wykończeniu.
Póki co auto odpala bez problemu dlatego jeszcze nie wymieniałem.
Z tym akumulatorem tez kiedys mialem podobnie, objawy akurat inne ale tez wskazujace na akumulator. Jednakze zadnego problemu z odpalaniem nie bylo, odpalalem od strzala i w droge. Wszystko bylo elegancko do czasu az do momentu gdy wyjezdzajac z garazu zapomnialem ze mam auto na biegu i puscilem sprzeglo. Potem juz nie odpalil.
Wymień akumulator. I nie radziłbym z tym zwlekać bo objawów może tylko przybywać.
Zreszta jak chcesz miec pewnosc, podjedz to jakiegos zakladu w ktorym sprzedaja akumulatory. Jak powiesz o co chodzi to Ci sprawdza jakie masz napiecie przy rozruchu specjalnym urzadzeniem i Ci gosc powie czy taki akumulator sie nadaje czy sie nie nadaje.
Z tego co pamietam to przy rozruchu napiecie nie powinno spadac ponizej 10V.
Okey, dzięki bardzo Panowie za pomoc. Podjadę do elektryka jeszcze raz, żeby sprawdzili przy rozruchu.
zwykłym multimetrem za kilkanaście zł sprawdzisz
U mnie winny był aku. A palił na dotyk.
Również mam problem z resetującym się zegarkiem. Sęk w tym, że tylko zegarkiem. Nic innego się nie resetuje. Sam zegarek resetuje się do godziny 02:05 za każdym razem. Dzieje się tak co 2-3 dni.