na zegrach pokazuje prawidłowo 90C, a jaka maksymalna wartość powinna być/ może być przy założeniu że wszystko jest ok na vagu?
Printable View
na zegrach pokazuje prawidłowo 90C, a jaka maksymalna wartość powinna być/ może być przy założeniu że wszystko jest ok na vagu?
Ja kiedyś sprawdzałem to miałem 87 stopni
ja jak jezdze to mam wlasnie 87-88, powyzej 90 to prawie nigdy nie chce uronac, chyba ze jade pod gorke na upale to wtedy urosnie gdzies do 93, ale do 96 czyli wtedy gdy sie wlacza wentylator u mnie(wiem bo sprawdzalem w garazu) jeszcze mi sie nie zdazylo od miesiaca od kiedy posiadam A3.
A olej jak mi urosni do 90 to tak tzryma chociazby co sie dzialo.
Olej sprawdzam na kanale 51 a temp plynu chlodniczego na 49 w kliomatronicu. JA mam takie wlasnie kody, bo mam auto z Francji, juz kiedys wkleilem link do strony gdzie to mozna sprawdzic, bo niestety na forum nie znalazlem wczesniej nigdzie prawidlowego spisu do mojego klimatronika
http://electro8051.free.fr/adaptvag/...leon_a3_s3.htm
nie chodzi mi o wskazanie na zegarach a na vagu czy mogą być zachwiania mimo że na zegarach pokazuje 90
zachwiania (niewielkie) sa jak najbardziej normalne. Temperatura dochodzi najczesciej do ok. 95 stopni i wtedy wlacza sie wiatrak i schladza do ok. 87st. Na zegarach pokazywana jest stala wartosc zeby nie martwic kierowcy :wink:Cytuj:
Oryginalnie napisane przez piotrek991
Cytuj:
Oryginalnie napisane przez jarekp23
nie wiedzialem ze 51 kod to temp oleju :roll: ale dziwne, ze olej szybciej osiaga 90stopni niz woda :twisted: przynajmniej u mnie tak jest :mrgreen:
mi tez wydaje sie to dziwne - tym bardziej ze cyferki na 51 kanale rosna w rownym odstepie czasu - jakby jakis licznikCytuj:
Oryginalnie napisane przez Kuba007
Coś na temat kanału 51:
http://a3-club.net/forum/viewtopic.p...r=asc&start=28
Ja sie nie zgodze, tak to wyglada ze 51 kanal to napewno temp oleju.
Owszem jak sie przekreci kluczyk to wskaz rosnie do 90 i faktcznie wyglda to jak jakis licznik, ale widocznie tak jest, bo wtedy wskaznik po prostu "glupieje" i odczytuje dziwen wartosci, ktore na chwile obecna nie moge wyjasnic.Czujnik moze miec zwarcie, albo opornosc mniejsza niz przy odpaleniu silnika i naturalne ze wskaz urosnie szybciej, ale dla pewnosci mozna by spojrzec do schematu elektrycznego, czy po zapaleniu silnika nie dochodza jakies rownolegle rezystancje,ktore zmniejszaja rezystancje obwodu czujnika z innymi.
Po drugie obserwuje za kazdym razem jak jezdze ten kanal 51 i jak jest chlodno na zewnatrz to oczywiscie wskaze okolo 20 stopni i nagrzewa sie powoli oczywiscie, jak jest upal to od razu wskaze ok 30 stopni czyli tyle ile jest rzeczywiscie i nagrzewa sie szybciej.
Po trzecie jak mialem mniej oleju to szybciej sie grzeje niz z wiekasza iloscia oleju.
Po czwarte jak pojezdze troche i silnik jest goracy i np stane w miescie na postoju, zgasze, zrobie zakupy przyjde za 5 minut to po odpaleniu jest zaraz ok 70-80 stopni ale zaraz urosnie do 90 i tak tzryma.
Wiecej mysle dowodow ze to jest jednak temp oleju nie tzreba mysle.
Ale tez jest faktem , ze klimatronioc jest w zaleznosci od pochodzenia rozno-ilosciowo kodowe, ponizej przyklady, ja mam ta wersje francuska 78-kodową.
tj jest 78 kodowy
http://electro8051.free.fr/adaptvag/...leon_a3_s3.htm
to jest 61 kodowy
http://vwgolf.pl/index.php?id=klimatronik
a tu 72 i 82 kodowy
http://www.a3-club.net/forum/co-to-z...y+klimatronika
[ Dodano: Pią 27 Lip, 2007 23:04 ]
a olej urosnie szybciej niz plyn chlodniczy bo jest przeciez w samym srodku gdzie wydziela sie cieplo czyli w silniku, a plyn chlodniczy otacza silnik z zewnatrz....
Poza tym przeciez otwiera sie wiekszy obieg i to tez trzeba miec na uwadze....
jarekp23, spójrz łaskawie do tematu, który MiG25 wkleił, gdzie napisałem co sądzę o kanale 51. Czy przy zgaszonym silniku temp. oleju Tobie rośnie??? Bo wskazanie tego licznika tak.
Natomiast mam inne pytanie, związane z tematem. Do jakiej temp. wg. AC(49) rozgrzewa się Wam woda przy jeździe z prędkością 170km/h po autostradzie? Bo mi przekracza 110 i rośnie, nie wiem czy to dobre... Silnik nie był virusowany, tym bardziej się obawiam...
Bo zauważyłem, że o ile temp. waha się w granicach 85-100, to wskazówka na zegarach pokazuje równo 90, ale jak temp. nadal rośnie, to zaczyna wychodzić wyżej.
Martwi mnie to, bo jadąc przez np. 10km z prędkością 180 mam bardzo szybko 100, 110... Czy to by sugerowało problemy z pompą wodną? Czy po prostu to normalne przy AHF i mogą mieć tendencję do przegrzewania się? Optycznie, to chłodnica wygląda ok, zalana płynem petrygo - nie najlepszy, ale w sumie używany w wielu autach...
ogolnie ja w AHF mialem taki problem, ze jadac z sandałem w podlodze temp. na kanale 49 podnosila sie do ponad 100 stopni i wywalalo mi wode przelewem w zbiiorniczku. okazalo sie, ze uszczelka pod glowica walnieta - spaliny dostawaly sie do ukladu chlodzacego :? teraz po wymianie uszczelki temp caly czas trzyma okolo 90 stopni na climatronicu.
bartowl, wydaje mi się, że wahania temp są nie do uniknięcia... Cały układ chłodzący to czystego rodzaju automatyka. Nigdy nie będziesz miał tak, że rzeczywista temp będzie stała w miejscu. Układ z zachowaniem pewnych wartości progowych reaguje, zachowując temperaturę w odpowiednim zakresie... Choć 110 stopni to już chyba trochę za dużo...
bartowl, ja napisalem rozniez co mysle o kanale 51, po to chyba zostalo stworzone forum , aby wymienaic sie doswiadczeniami i rozwiazywac wspolnie problemy, wiec dlatego opisalem jak to u mnie wyglada....
Wydaje mi się,że nie. Mój nie przekroczył nigdy 90st mimo buta w podłodze,standardowo temp 82-84stopnie.Cytuj:
Oryginalnie napisane przez bartowl
MiG25, czy mowimy o temp oleju?
Mi jak sie nagrzeje do 90 (kanal 51) to trzymie caly czas, chociazby co sie dzialo, tez mnie to zastanawia...
MiG25, czyli nie trzyma Ci caly czas 90 stopni tak ?? mamy te same silniki wiec ta odpowiedz bedzie dla mnie wazna .
Nie wiem jak w przypadku diesla, ale u mnie zawsze po nagrzaniu stoi 90 stopni i ani drgnie, jeszcze mi sie nie zdarzylo aby skoczylo o 1 stopien do góry lub spadło
no u mnie tak samo, a na ktorym kodzie sprawdzasz marekb ?
na kanale 51 jest cały czas 90 ,mówię o 49 ,że wacha się od 82-84stopnie standardowo ,a przy ostrej jeździe w ciepły dzień max miałem 88.Cytuj:
MiG25, czy mowimy o temp oleju?
Mi jak sie nagrzeje do 90 (kanal 51) to trzymie caly czas, chociazby co sie dzialo, tez mnie to zastanawia...
na 49 u mnie temperatura sie waha tak 89-91 chcciaz wczoraj zauwazylem, ze po ostrej jezdzie na postoju temp wzrosla do 96, ruszylem i znowu okolo 90.
jarekp23, 51
na 51 to chyba nikomu nie skoczy o jedene stopien w gore :D :D :D :D bylo juz o tym, ze to nie jest zadna temperatura
Kuba007, wszystko zależy od wersji którą masz
wyobraź sobie ze robiłem porównanie wskazań temp cieczy chłodzącej silnika vagiem i porównywałem ze wskazaniem 51 kanału na climatronicu, i dziwne ze się zgadzało
A co sadzicie o tym co napisalem wczesniej....
biorac pod uwage to co marekb napisal to chyba to sie zgadza z tym co ja nabazgralem...
ja jak jezdze to mam wlasnie 87-88, powyzej 90 to prawie nigdy nie chce uronac, chyba ze jade pod gorke na upale to wtedy urosnie gdzies do 93, ale do 96 czyli wtedy gdy sie wlacza wentylator u mnie(wiem bo sprawdzalem w garazu) jeszcze mi sie nie zdazylo od miesiaca od kiedy posiadam A3.
A olej jak mi urosni do 90 to tak tzryma chociazby co sie dzialo.
Olej sprawdzam na kanale 51 a temp plynu chlodniczego na 49 w kliomatronicu. JA mam takie wlasnie kody, bo mam auto z Francji, juz kiedys wkleilem link do strony gdzie to mozna sprawdzic, bo niestety na forum nie znalazlem wczesniej nigdzie prawidlowego spisu do mojego klimatronika
http://electro8051.free.f..._leon_a3_s3.htm
a na kanale 49 tez mam jak jezdze to 84-88 stopni chyba ze zaczne pod gorke jezdzic albo ostro i na upalach to mam ponad 90, ale najwiecej mi doszlo do 94
W takim razie, aby nie wszczynać wojny o kanał 51 zadam tylko jedno pytanie:
czy komukolwiek kanał 51 NIE rósł do 90 na WYŁĄCZONYM silniku :?:
A konkretnie - włączacie zapłon, bez odpalania silnika, patrzycie na 51 i... rośnie czy nie rośnie?
Jeśli nie rośnie, to ile macie max kanałów (to dla mnie b. istotne pytanie)
No bo jeśli rośnie, to sami sobie odpowiedzcie co Wam może podgrzewać rzekomo olej do tych 90st. do których zapewne dojdzie. EOT jeśli chodzi o 51 kanał z mojej strony.
bartowl nie chodzi o wojne, ale o fakty i probe rozwiazania problemu...
,.... moze zle ze pisze akurat w tym temacie ale jak juz zaczelismy to kontynuuje....
poczytaj co napisalem co zaobserwowalem, tez tam pisze ile mam kanalow..
http://a3-club.net/forum/viewtopic.p...er=asc&start=0
no ale widzisz - sam przyznałeś, że po przekręceniu kluczyka bez włączonego silnika "temperatura oleju" rośnie do 90st. i że nie potrafisz tego wytłumaczyć... :
Jeśli chodzi o sam czujnik, to nie sądzę, aby mógł jakoś głupieć - nie mówimy tu o jakimś polonezie... Zastanawia mnie czemu siętak upierasz co do tego kanału. Szczerze powiedziawszy nie wierzę, że istnieje silnik, który potrafi utrzymać temperature oleju z dokładnością do 1stC bez względu na obciązenie... Szczególnie w połączeniu z tym "wariowaniem" i domniemaniem sprzęgów elektronicznych... naciągane strasznie...Cytuj:
Oryginalnie napisane przez jarekp23
Mi również zależy na znalezieniu prawdy w tym wszystkim, ale sorry - tego typu argumenty mnie po prostu nie przekonują :( Jeśli masz jakieś konkretne powody żeby być tego tak pewnym, to przedstaw je, chętnie zmienie swoje zdanie i przyznam Tobie rację.
to powiedz mi jak sprawdzic czy olej sie juz nagrzal i mozna deptac bezpiecznie diesla powyzej 2000 obrotow. Jesli to ten licznik na kanale 51 zlicza to neich sobie zlicza jak tylko umie bezpiecznie poinformowac o nagrzaniu oleju, przeciez o to chyba wszystkim chodzi...
a propos tych "Sprzegniec" to to normalne polaczenie rownolegle rezystorow to zadna magia tylko prawidla elektroniki... :lol:
jarekp23, ech, Ty to jesteś uparty :P jeśli chodzi o elektronikę, to skończyłem jakiś czas temu informatykę na wydziale elektroniki i mam trochę pojęcia o tym... Nie wyobrażam sobie, żeby po odpaleniu silnika (nie włączeniu zapłonu, a odpaleniu silnka) jakieś pasożytnicze rezystancje były dołączane do czujników. Obwody czujników się nie zmieniają.
Mi chodzi TYLKO o jedną sytuację - czy po włączeniu zapłonu na ZIMNYM silniku owa 'temperatura oleju' rośnie Tobie do 90st BEZ odpalenia silnika? jeśli tak, to poczekaj aż będzie 90 i dotknij sobie miski olejowej. Nie wykluczam, że możesz mieć inny sterownik klimy i Tobie nie rośnie, ale sprawdź sobie a nie gdybaj, proszę. Poza tym jak sobie wyobrażasz 2 obiegi cieczy w tym samym bloku, żeby jeden miał 90st a drugi 60? Bo ja nie wyobrażam sobie tego, a 51 pokazuje mi 90 jeszcze zanim 49/woda osiągnie 60...
Jeśli nie sprawdzisz tego samemu, to ja kończe w tym miejscu, bo przypomina mi to rzucanie grochem o ściane, bo mimo podawania logicznych argumentów, Ty nadal swoje... Nie, że jestem uparty i obstaje przy swoim zdaniu, ale spróbuj mnie jakoś logicznie przekonać! A nie domysłami.
A co do deptania, to poczekaj chociaż aż woda osiągnie te 70-80st. Wiem, że to trochę trwa... jak nie chce Ci się czekać, to rób jak uważasz - w przeciągu 50kkm raczej i tak turbina Ci się nie zatrze...
Panowie, spokój bo będzie zaraz czyszczenie wątku.
Pamiętajcie:
- Klimatroniki miały kilka wersji oprogramowania, do 95 roku, od 96 do 98, od 98 do 01, na każdym z nich były czasami delikatne różnice, a czasami duże w znaczeniu konkretnych kanałów. Radzę sobie sprawdzić którą macie wersje porównując kolejne kanały a potem się kłócić
-Co do temp. to w sprawnym aucie z silnikiem na PB ma mieć 90 stopni i tego sie trzymać
-w Dieslach nie pamiętam, wiem ze ciut wyżej.
[ Dodano: Wto 31 Lip, 2007 10:33 ]
Chciałym dodać jeszcze jedna informację na moim klimatronicu wersja '96 rocznik
na kanale 51 jest temp cieczy chłodzącej silnik. po włączeniu zapłonu nic się nie dzieje, dopiero po odpaleniu silnika powoli zaczyna rosnąć temperatura.
To ze jest to temperatura silnika potwierdza fakt ze mam ustawione LPG na 45 stopni (temp. wymagana do przelaczenia) i faktycznie dopiero gdy temp na 51 kanale pokaże się 45 stopni silnik przełącza się na LPG.
Dodatkowo sprawdzałem kanał 51 zarówno w A3 jak i w A4 i w obydwu przypadkach jest to temp. silnika i zachowanie jest jak powyżej opisałem
Ad.1.Dziś przed odpaleniem silnika wziąłem na climatroniku wentylatory na całą wstecz (wyłączone) ,następnie kanał 51 i o dziwo nic nie wzrosło. Silnik się zagrzał a kanał 51 ciągle pokazuje 17. Jak się zorientowałem puściłem auto i momentalnie roslo do 90... Więc moje podejzenie ,że jest to temp wody w obwodzie climatronica.Cytuj:
Oryginalnie napisane przez bartowl
Ad.2 Akurat w dieslach jest takie cos jak podgrzewacz wody wlasnie po to aby silnik sie szybciej zagrzal. Sa to trzy takie fajki z prawej strony silnika obok dwuobwodowego czujnika temperatury (cos ala swiece zarowe) i moga one podgrzewac wode jeszcze jak silnik nie jest zapalony...Stad w dieslach temp na kanale 51 moze rosnac (przy wlaczonym nawiewie klimatyzacji) a w benzynach nie ( bo chyba nie ma czegos takiego).
A jam mam pytanko gdzie dokładnie sprawdzic temp Vagiem ?? mam versie angielską 409.Chodzi mi w jakej zakladce który blok ,grupa ??
gloni, Modul silnika 01-Engine ,grupa podajże 01 czwarte okienko , na dole napis Coolant temp.
To samo w 17-Instruments ,grupa 03, Temp.
Te dwie wartości powinny pokazywac mniej wiecej to samo ,jesli sa duze roznice to czujnik dwuobwodowy do wymiany.
MiG25,
u mnie na kanale51 tez jak mam wylaczone wiatraki to temp tez wzrasta i potrafi urosc do 90 stopni.
Jak zapale silnik to spadnie to mniej wiecej takiej jakiej jest plyn chlodniczy.
Generalnie korzystam zawsze z kanalu 51 i 49 do czytania kiedy se moge jezdzic bezpiecznie ponad 2500 obrotow,bo wskaznik na desce rozdzielczej mam zepsuty, zawyza mi temp o 20 stopni, haha, jak mam podczas normalnej jazdy na kanale 49 ok 85 stopni, to na zegarach mam caly czas 110, jak mam zimny silnik to na wskaznikach caly czas na 80 stopniach, czyli tak jak w sprawnym wskazniku 60 stopni jest poczatkiem skali...
[ Dodano: Wto 18 Wrz, 2007 15:55 ]
Na Vagu mam wszystko takie same, czyli to co na kanale 49, no moze o 1-1,5 stopnia nizej mam na vagu, ale to normalne.
marekb i jeszcze jedno, gdzie jest temat do którego dałem na pierwszej stronie linka w tym temacie? : http://a3-club.net/forum/viewtopic.p...r=asc&start=28
Też odnosił się do tego i zdaje się pierwotnie tam go chciałem wkleić.... Dodam ,że rano link jeszcze działał....
[ Dodano: Wto 18 Wrz, 2007 16:27 ]
jarekp23, A czy rośnie Ci na kanale 51 jak masz wentylatory wyłączone :?: ( U mnie stoi w miejscu)Cytuj:
Oryginalnie napisane przez jarekp23
I czy temperatura na kanale 51 potrafi Ci spaść :?: (U mnie tylko rośnie ew stoi w miejscu..)
a co moze byc powodem ze na 49 kanale temperatura przy normalniej jezdzie smiga pomiedzy 94-99 stopni
a przy korkach dochodzi do 110 ?
no wlasnie gdzie jest temat,w ktorym rano pisalismy... :x
MiG25,
spasc niegdy mi nie spada, no chyba ze zrobi taki numer, że:
przekrecam kluczyki, urosnie, nawet moze do 90 stopni, a pozniej zapalam auto, wtedy spadnie temp do rzeczywistej, to potweirdza Twoja teze, ze jest to podgrzewacz plynu po prawej stronie silnika.
Jak mam wentylatory wylaczone to tez rosnie,nawet przed chwila sprawdzalem.
Tylko ciekawy jest fakt, ze jak pozwole urosnac do 90 stopni na wylaczonym silniku, pozniej wroce kluczyk, spowrotem przekrece za np 2 sekundy, to nie bedzie np 70 stopni, tylko spadnie do 20...
No chyba ze jest goracy silnik po jezdzie,to wtedy od razu kanal 51 wskakuje na mniej wiecej taka temp jaka jest na kanale 49...
Ale faktem jest ze ten wskaz na kanale 51 nigdy nie spada jak sa kluczyki przekrecone....
[ Dodano: Wto 18 Wrz, 2007 17:33 ]
bronek
To jest normalne zachowanie, wiadomo przy benzynie jest wieksza temp niz przy dieslu,ale ze az tyle.
Ja mam przy normalnej jezdzie miedzy 84 a 88, a jak stoje w korku to rosnie do 95 ale to juz musi byc duzy korek.
A dzieje sie tak, ze silnik wydziela cieplo, jak sie jedzie to chlodzi go powietrze z zewnatrz, a jak stoi to nie ma tego podmuchu.
A jak sie jedzie, to temp jest na jednym poziomie (czyt 84-88) dlatego ze chlodnica jest tak zbudowana, ze te male kanaliki nie przepuszczaja wiekszej ilosci wpadajacego powietrza przy szybkiej jezdzie, po prostu tak jakby ja zapychalo i juz nie bierze wiecej powietrza. Mam nadzieje ze to skladnie napisalem
taka prośba, żebyście podawali te kanały w postaci 49/x czy 51/x gdzie x to max ilość kanałów w climatroniku. Bo wydaje mi się, że to wprowadza największe niejasności w tym temacie. Są różnice pomiędzy róznymi climatronikami - u mnie 51/76 rośnie od 30 do 90 nawet na nie zapalonym silniku, natomiast 49/76 pokazuje rzeczywistą temperaturę silnika. I co ciekawsze - czekałem bez zapalania silnika aż 51/76 urośnie do np. 70st, później odpaliłem ZIMNY silnik, a na 51 dalej spokojnie urosło do 90 i koniec. Tak więc kolejny raz potwierdze, ze 51/76 to ściema! Po wyłączeniu silnika liczy od bieżącej temp. Ale nie odzwierciedla żadnej temperatury.
Mnie w dieslu na zegarze pokazuje coś ok. 83 stopnie C.
Ale nie stoi idealnie, tylko potrafi lekko podskoczyć lub spaść.
Jak jest w innych dieslach ? może ktos sie wypowie.
Witam.Cytuj:
Oryginalnie napisane przez piotrek991
Sporo nspisaliście o kanale 51 a nie znalazłem odpwiedzi na zadane pytanie.
Mam podobne rozterki.
Miałem slabe ogrzewanie, temperatura podczas jazdy w trasie jak zimno na zegarach tak 80 stopni pokazywalo.
Wymienilem termostat Wurth i nowka plyn g12.
Teraz mam ogzrewanie ze dotkna c sie nie da do nawiewów, ale moja wskazówka zaczela przekraczac 90 stopni.
Tak wiec teraz jest tak.
Zapalam auto temp rosnie do 99 stopni.
Nastepnie spada:
w miescie do 96
w trasie do 94,5
Odczytuje to na vagu http://images26.fotosik.pl/126/2851fa1e3702cfd2med.jpg
Sa tam dwie temp. ta druga to chyba temp. powietrza w dolocie??
Rano pokazuja zblizona wartosc (np.-1 i 0)wiec czujnik chyba ok.
I tak zaczełem sie zastanaweic co bedzie latem:] Z uwagi ze te temperatury wystpuja teraz.
Czy jest to normalne???
Jaki jest zakres normalnej temperatury płynu chłodzącego przy wyjściu z silnika.
Wiem ze termostat otwiera sie przy 87 stopniach, ale znajduje sie on z dugiej strony ukladu chlodzacego i może być troche ochladzany przez zimna ciecz i zanim on osiagnie 87 stopni to na wyjsciu (tam gdzie czujnik)jest juz wiecej.
Druga moja teoria jest taka ze nowy termostat musi sie troche rozruszac:]
Chciałbym poznac wasza opinie na ten temat.
Pozdrawiam
Pozwolę sobie podpiąć się z moim małym zapytaniem.
Wczoraj podczas spokojnej jazdy poza miastem (średnio 70-100km/h) zaobserwowałem, że temperatura podniosła się do licznikowych ~100st. C. Zaniepokoiło mnie to, bo do tej pory wskazówka zamierała na 90C i tak to też moim zdaniem ma wyglądać.
Po zdjęciu nogi z gazu i jeszcze spokojniejszej jeździe wskazówka wracała na swój stały poziom (sytuacja powtórzyła się 3-krotnie, ale nie wiem, do ilu stopni by doszło, bo za każdym razem odpuszczałem, jako że nie uśmiecha mi się przegrzać silnika).
Dodam, że 2kkm temu pompa zmieniona wraz z całym rozrządem, podobnie termostat, jak i płyn chłodniczy (co prawda Shell a nie G12, ale przecież to nie powinno mieć znaczenia).
Po powrocie do domu zgasiłem, zapaliłem, zostawiłem na wolnych i obserwowałem - wskazówka więcej się już nie podniosła, wentylator załączył się po niedługim czasie (dodam, że nawet w zimie często po zgaszeniu silnika wiatrak jeszcze przez chwilę pracuje - u Was też tak jest?).
Dzisiaj w miejskich korkach sytuacja się nie powtórzyła. Próbowałem też trochę agresywniejszej jazdy i również nic. Nie miałem jednak okazji przejechać dłuższego odcinka w trasie, który by przypominał wczorajsze okoliczności.
Prawdę mówiąc, nie mam bladego pojęcia, co mogło być przyczyną. Niestety nie mam możliwości zvagowania, bo coś nie chce mi się komunikować (czeka mnie jeszcze wizyta u elektryka). Macie może jakieś pomysły? Czy jakiś błąd wskazania licznikowego wchodzi w ogóle w grę?
Drażni mnie to prawdę mówiąc, bo ja muszę mieć wszystko tip-top.
Z góry dzięki za pomoc.
Jak był wymieniany termostat to kolego sprawdz sobie czy masz odpowiednio dużo płynu chłodniczego bo układ sam sie odpowietrza i mógł zassać troche. Niby powinna sie zaświecić czerwona lampka i 3 sygnały dzwiękowe ale czasami może czujnik nie załapać. Lepiej sprawdzić. Dolej do max, chodz trzeba wiedzieć że jak sie nagrzewa to minimalnie zwiększa swoją obiętość.
Poziom płynu rzecz jasna w normie :) Takie sprawy to posprawdzałem i piszę dlatego, że nic mi do głowy nie przychodzi...
Dzisiaj przejechałem kilka km autostradą - cały czas ok 150km/h na 4. biegu, żeby ewent. złapał temperaturę, ale objaw się nie powtórzył.
No nic - dziwne to, ale póki co odpuszczam, bo jak bym się nie starał, temperatura nie rusza ponad normę - to chyba nawet dobrze. Będę obserwował w razie czego.
Witam! Ja mam taką małą prośbę: W jaki sposób sprawdzić temperaturę płynu chłodzącego na climatroniku?
wojtas, w FAQ znajdź kody klimatronika.
@tomekk, może wentylator sie nie załączył, mojej koleżance tak się stało, temp. szybko jej skoczyła jak stała w korku. Zapytam jej jeszcze jak to było i jak sobie poradziła.
No dopuszczam i taką hipotezę, ale musiałby się po prostu przywiesić jakoś, bo jak podjechałem pod dom, to zgasiłem, zapaliłem, chwilę pochodził i wentylator normalnie się włączył (być może bez gaszenia też by się włączył).Cytuj:
Oryginalnie napisane przez julo23
Poza tym trochę to dziwne, żeby podczas jady @80km/h w trasie i na mrozie musiały latać wiatraki... :roll:
sam już nie wiem - póki co nie robię nic
kiedy silnik jest zimny odpala bezproblemowo jak tylko sie zagrzeje do 80 lub 90 st. jest problem, po ok 4 sek krecenia rozrusznikiem dopiero zapala.pytalem mechanikow i nie moga za bardzo zdiagnozowac tego moze wy mi pomozecie
pablo81, poszukaj, na forum !!
było
nie ten wątek
Dzięki za wskazówkę, sprawdziłem i termostat do wymianyCytuj:
Oryginalnie napisane przez MiG25