Witam szukałem na forum i albo nic nie ma, albo nie mogłem znaleźc.
Mam problem kupiłem wskaźnik boost autogage i nie do końca wiem gdzie go podłączyć w 2.0 Tdi.? Może ktoś na forum już robił coś takie kiego?
Printable View
Witam szukałem na forum i albo nic nie ma, albo nie mogłem znaleźc.
Mam problem kupiłem wskaźnik boost autogage i nie do końca wiem gdzie go podłączyć w 2.0 Tdi.? Może ktoś na forum już robił coś takie kiego?
slabo szukales
robi sie tak samo jak w "kazdym" aucie, a o zegarach turbo na tym forum troche jest
ale...
w warsztacie podwieszony temat z przerobkami konkretnie do 8p :
http://www.a3-club.net/forum/showthr...595#post714595
a tam :
http://forums.fourtitude.com/showthread.php?2612731
kwestia zamontowania w srodku samego zegara to juz zalezy od inwencji i rodzaju zegara, zegarow
niektorzy maja na slupku, niektorzy jak w linku w nawiewie, ale ten dedykowany z linka jest malutki
w sprzedazy na allegro dominuja zegary 53, ale sa tez ich wersje 60, a taka idealnie wchodzi w nawiew 8p, sporo juz osob na tym forum tak zrobilo, czego przyklady w dziale moje auto
przyklad u mua :
http://www.a3-club.net/forum/showpos...&postcount=514
Pomysł na zamątowanie zegara w środku już mam tylko nie wiem w którym miejscu wpiąć się z podciśnieniem ??
Ja mam wpięty tuż przed kolektorem ssącym
Już sobie poradziłem zamontowałem w obudowie egr. jak będę miał chwile to zrobię fotki i się podzielę efektem.
ja mam zrobiona wypustke z rury , tam gdzie kiedys byl EGR wlasnie, do tego wezyk, a sam zaworek ten zmieniajcy sygnal podpiety kolo N75, kabelek przeprowadzony tak jak ida kable do kabiny z komory silnika
Witam własnie kupiłem ww. wskaźnik i zastanawiam sie gdzie podłączyć tą rurkę
Wiem ze musi być gdzieś w dolocie. Szukając na forum znalazłem ten temat
z tym że jest jeden problem w tym temacie koleś w białym audi podpina sie gdzieś pod serwem za akumulatorem widać na foto w miarę dobrze ale niestety on ma 2,0 T a ja ma 2,0 TDI i teraz pytanie czy ja mogę podpiąć sie w to samo miejsce i czy nie bede miał przekłamania na wskaźniku i czy oczywiascie ja taką rurkę mam . Rozważam tes sposób na wkręcenie sie w palstikową rurę gdzieś koło czujnika ale nie jestem pewien czy uda mi się to dobrze uszczelnić i unieruchamić. Prosze o małe wsparcie Mile widziane foto. Aha i nie za bardzo chcę wierciić w EGR lub lub w żeliwnym dolocie
nie wepniesz się w przewód do serwa ponieważ tam jest tylko podciśnienie z pompy vacuum, musisz się wpiąć gdzieś w dolot, najlepszą opcją jest egr lub jakiś aluminiowy element dolotu tak by nawiercić dziurkę i wstawić dysze, najlepiej za IC, taki jest najpewniejszy montaż, modzenia w plastiku nie popieram. W plastiku tez dziurke trzeba nawiercić i wtedy jakiś dobry klej epoksydowy,do tego np wkrętka gazownicza i dopiero wężyk do wskaźnika.
Przy okazji pytanko do kolegów mających wskaźniki boost mechaniczne w tdi , drży Wam wskazówka ?
Dowbra wiec jestem po monta?u tego Boosta
http://allegro.pl/boost-cisnienie-do...994219440.html
i pytanie do koleg?w kt?rzy tez maj? wska?niki ile u was dmuch ?e si? tak wyra?? chwilowo. U mnie na 3 biegu i peda? do pod?ogi wska?nik wskazuje 1,9 bar przez 1 sek potem w ci?gu 5 sek spada go warto?ci oko?o 1,4 - 1,5bar dodam ze mam wirusa ABT na 170 km i 370 Nm. Nie znam sie jeszcze na tym wiec nie wiem czy ta chwilowa du?a warto?? moze by?. Wiem ze Trubo w TDI powinno dmucha? oko?o 1,4 bar
gdzie sie wpieles, moze zaprezentujesz jakies foto??
Wpiołem się obok czujnika Ciśnienia doładowania niestety foty nie mam ale mogę opisać ładnie jak to wykonać tanio i prosto i fachowo ze nie wypadnie :) Wszystko zrobiłem sam z koncówki spawalniczej do automatu spawalniczego. Rozwierciłem ja na 3 mm otwór + 2 podkładki jedna zwiekszał powieszchnie styku z rurą a 2 była od góry. Wszystko skręcone opaską stalową w której wykonałem otwór. Skręciłem wszystko razem czyli koncówkę wkręciłem w rurę po uprzednim wywierceniu i nagwintowaniu oraz uszczelnieniu silikonem. Przedtem jeszcze założyłem wężyk również skręcony miniaturową metalową opaską jak narazie śmiga
normalny overboost , wbijasz pedał w podłoge sprężarka jak najszybciej chce osiągnąć zadane 1,5 bara i zanim kierownice się przymkną łapie na chwile 1,9 b. na wyższych biegach lepiej widoczne, bo i większe obciążenie ;) sprawdz czy na pewno tak długo trwa spadanie z 1,9->1,5 bo może kierownice się przycinają, albo program nie jest do końca taki jaki powinien być...
Sprawdzałem moja geometrię ręką i nic sie nie zacina pracuje lekko i czuć opór sprężyny
Po za tym dziś malowałem juz wskaźnik :) tzn. szybkę sprayem do lamp bo jak dal mnie zbyt mocno świeci a nie dało sie juz bardziej zmniejszyć siły podświetlania. Kabelek od zmiany siły podświetlania podpięty. Po za tym mam jeszcze jedno pytanie czy może ktoś z was wie do czego służy mała srubka z tyłu w moim BOOST pan który to sprzedaje nie ma pojęcia :/ zastanawiam sie czy nie jest to czasami do regulacji "Worninga" ale boje sie tym kręcić :)
Do tego to jest ale rzadko działa w tych wskaźnikach u mnie działało ale jak dmuchnąłem wiecej turbo i znowu chciałem zmienić warning ale już się nie dało:(
tyle kasy i nie działa
szczerze to nie wiem o jaki "worning" wam chodzi ?
"warning" pikanie ostrzegawcze o przeladowaniu ustawia sie guzikiem, tak samo jak to czy ma w ogole pikac, czy tylko swiecic na czerwono w momencie przeladowania (zadanego na zegarach)
to ze przeladowuje turbo to w zadzie "normalne" ale to ze tak dlugo wraca do zadanego, to juz nie jest normalnego, to ma byc ulamek sekundy.
u mnie turbo dmucha 1.65 i przy mocniejszym dodaniu gazu tylko mignie zegar "na czerwono" wjezdzajac na 1.8 , bo taka granice mam ustawiona przeladowania na owym zegarze. inna sprawa to ze takie tanie zegary oszukuja
takie wahania mialem jak mi sie kierownice lata temu przycinaly, za mocny program byl i za bardzo sie otwieraly ( kierownice moga sie otwierac za malo, ale moga tez za bardzo )
wskazowka od samego wskaznika nie moze dragac.
Mam pytanie czy to możliwe ze przy tem 1 stopnia miałem większe ciśnienie doładowania ( chwilowe ) niz przy 15 stopniach. Wydaje mi sie ze zimą przy 1 stopniu wskaźnik boost, pokazywał chwilowe doładowanie( przy mocnym depnięciu )więcej niz przy tem 15 stopni. Wiem ze zima diesle lepiej smigają bo lubią zimne such powietrze a czy ma to coś wspólnego z ciśnieniem ???
Mi w zimie więcej pompuje i to normalne bo mniej " deptam " i turbo łapie delikatny nagar a w lecie raz że temp... wyższa to nie jeździ się tak spokojnie i dlatego przy "depnieciu" pompuje mniej... np. po jeździe na autostradzie z większymi prędkościami też mniej będzie pompować...turbo czyste łopatki pracują tak jak trzeba...mam nadzieje że pomogłem.
Dzieki za pomoc. Po przemyśleniu tematu myślę ze turbo zima troche lepiej pompuje bo łatwiej jest sprzężyc zimne such powietrze niż wilgotne i ciepłe :)
Witam,
2.0TDI, 140PS, 16V, BKD, 2005r
Na początku myślałem, że tak na być nigdy wcześniej w dieslu nie sprawdzalem boosta ani nie montowalem zegara...
Problem ogólnie dotyczy tego że przy pełnym obciążeniu zegar pokazuje 2bary co w dieslu bez modyfikacji (tak przypuszczam) jest średnio możliwe. Co może być nie tak?
Zegary (sa dwa drugi to ciśnienie oleju - on akurat pokazuje ok) ProSport, z silniczkami elektrycznymi.
https://thumb.ibb.co/euSAER/received...7863836247.jpg
Sposób podłączenia:
Jako, że w dieslu we wszystkich wężykach jest podciśnienie, wywierciłem, nagwintowałem i wkręciłem złączke do EGR.
https://thumb.ibb.co/gHKvUR/IMG_20180113_WA0013.jpg https://thumb.ibb.co/egNSb6/IMG_20180113_WA0011.jpg https://thumb.ibb.co/fZ2h9R/IMG_20180113_WA0009.jpg
No kable wiadomo nie będę tłumaczył, masa, plus po zapłonie i sygnał z czujnika boosta, wężyk idzie w komorze luźno nie jest ściśnięty, przed samym boost sensorem jest dławik.
Przy pełnym wciśnięciu pedału przyspieszenia zegar pokazuje max czyli 2bary, podpiąłem swojego foxwell'a nt500 sprawdziłem dane w czasie rzeczywistym i doładowanie max to 2600mbar - cisnienie atmosferyczne to wiadomo 1.6bara tak mniej wiecej oowinien wskazywac zegar a tam lipa...
Przykłady z dziś:
2-3 bieg pedał w podłodze
https://youtu.be/KKkMZeC7bJA
5 bieg, pedał w podłodze 2-3tys rpm.
https://youtu.be/-fHi5HMg4AI
Ktoś ma jakieś pomysły?
Dzięki!
Widocznie ten zegar pokazuje cisnienie absolutne, a nie relatywne.
Ale chyba udało się potwierdzić teorię o usterce, cos jest nie tak, dzisiaj nie dawało mi to spokoju i przegoniłem go na 4biegu do odciny. Oto wyniki. Pytanie za co konkretnie się zabrać? Czy sprawdzać wszystko po kolei?
https://thumb.ibb.co/iH4Y8m/20180202_222403.jpg
A gdzie można się wpiąć by mieć dodatkowe wskazanie temperatury oleju? 1,9 TDI Czy w czujnik bezpośrednio przy filtrze oleju można zastosować trójnik?
Witam, ostatnio montowałem czujnik, który miał pokazywać ile pompuje turbo, lecz napotkałem po drodze problem.
Z góry zaznaczę, nie jestem mechanikiem, kolega po technikum po mechaniku pomagał, ale brał się za to pierwszy raz:D
Elektronika i reszta wszystko bangla, jest ceremonia powitania i tak dalej, lecz zegar po odpaleniu silnika schodzi na -0,5 bara,
po dodaniu gazu dochodzi prawie do zera. Uprzedzając pytania, testowałem podczas jazdy, to samo co na postoju na filmiku niżej.
https://youtu.be/PvGsW86Le6Y
Zegar mam podpięty w miejscu, które zaznaczam na zdjęciu. Wężyk idzie od EGR (zaznaczony po lewo na zdjęciu) [prawdopodobnie EGR z mojej skromnej wiedzy]
https://ibb.co/Npd78x6
Co może być przyczyną? Gdzie przestawić wężyk? Jeśli mogę prosić o łopatologiczne wytłumaczenie:D
Pozdrawiam wszystkich :)