witam natknąłem sie na forum tt o tym modzie
http://www.clubtt.pl/warsztat-zralb-...powietrza.html
http://www.wak-tt.com/mods/induction...ctiontests.htm
miał ktoś może u siebie taki wynalazek ja :confused:
Printable View
witam natknąłem sie na forum tt o tym modzie
http://www.clubtt.pl/warsztat-zralb-...powietrza.html
http://www.wak-tt.com/mods/induction...ctiontests.htm
miał ktoś może u siebie taki wynalazek ja :confused:
mam u Siebie tak zrobione, ma taz Lukii w swojej S3
Ale czy rzeczywiscie cos to daje? kto tam napisal ze moze lepiej wyprowadzic rure np.spiro pod zderzak i bezposrednio do tej puszki. Ja majac forda escorta RS'a wpakowalem Kega po heinekenie i od niego rure wlasnie spiro w sderzak i nie dosc ze fajnie buuuuurczalo gdy filtr zasysal (stozkowy) to jeszcze ta pucha robila efekt. Ale na moc jakos szczegolnie sie to nie przelozylo.
w tym działaniu chodzi o to że seryjny otwór doprowadzający powietrze do puszki jest za mały. widzimy z porównania przepływu powietrza że żadne filtry w ori miejsce nic nie zmieniają. musimy wyciąć większą dziurę albo pozbyć się puszki.
bez innych (już grubych) modyfikacji nie da to odczuwalnych przyrostów mocy ale nie zaszkodzi :) dzwięk powinien się zmienić. (w corrado 2.0 16V powycinanie puszki rzeczywiście zmieniło dzwięk na dużo bardziej rasowy).
oczywiście spowoduje to zbieranie się więcej syfu na filtrze i jest to bezpowrotna modyfikacja więc każdy zrobi jak uważa.
a jak jest z zasysaniem ciepłego powietrza od silnika przy tym modzie? bo widziałem kilka wersji z wycinaniem tych otworów jedni wycinali duże prostokąty a drudzy otwory w dolnej części i po bokach
Mnie osobiscie to wycinanie sie nie widzi. Nie lepiej wyciac jedna dziure i dorobic jakies orurowanie z pod zderzaka do filtra???
Tez uważam ze lepiej wyciąć 2 dziurę i dać większa rurę, bo jesli wytniemy kilka to zniszczymy obudowę i lipa nie do odwrócenia
Doprowadzenie zimnego powietrza bezpośrednio do puszki to wydaje mi sie najlepsze rozwiazanie. Gruba,szczelna rura do puszki. Jestem przekonany ze mozna zrobic to nawet dosc estetycznie,bez niszczenia obudowy filtra pow.
A nie można się podłączyć w kierownicę powietrza żeby przy samym filtrze powietrza wpadało zimne... W nadkolu to syfu dużo będzie wpadać... ewentualnie dorobić druga kierownicę powietrza + nowa dziura lub wyrzucić starą i wstawić większą :)
trzeba najpierw miec kierownice powietrza. :D
raczej zrobię tak ja na forum tt pisali puszeczka sie zniszczy ale za jakiś czas i tak będę szedł w jakiś konkretny dolot coś w z somity albo k&n wiec i tak ory puszeczka nie będzie potrzebna thx za odpowiedzi :thumbright:
Podpytajcie Maggu jak dorobił dolot powietrza do puszki filtra bezpośrednio z pasa przedniego. Jak dobrze pamiętam do swojego TDI zastosował dolot powietrza z benzynowego 1.8 z lat 96-98.
Wtedy żadne ingerencje w puchę filtra nie są potrzebne a powietrze zasysane jest prosto z pasa przedniego.
to ja też to przerabiałem, ori rurki z jakiegoś przedlifta i zaciaga powietrze koło znaczka OOOO
ja tak właśnie mam ;)
Wystarczy tylko wyciąć w pasie przednim otwór pod ten dolot i jest OK. Dodatkowo u siebie zrobiłem sobie "łapacz" powietrza, który kieruje powietrze dokładnie do dolotu.
Dla mnie takie karanie puszki powietrza jest zbędne. Nic to dobrego, a napewno lepszego niż seryjne rozwiązanie z w/w dolotem nie przyniesie.
http://img233.imageshack.us/img233/7...jcie859.th.jpg
Pewnie Wam o to chodzi:) mam takie coś na zbyciu. Tylko że bez tej górnej części.
Dokładnie taki dolot :)
identyczny do poprzedniej a3 założyłem ;)
zaślepka jest dokładnie w grilu. lepiej mieć taki dolot niż ten z nadkola ale moim zdaniem ani jeden ani drugi szału nie zrobi. za dużo zakrętów jest przez co zjawisko falowe działa na jakieś 5 odbić i spowalnia przepływ powietrza.
Zjawiska falowania nie ma bo powietrze jest zasysane przez silnik jak odkurzacz a nie jest tam wtłaczane poprzez pęd powietrza. Nie wiem po za tym czy pisząc o tym plastikowym dolocie (zdjęcie wklejone przez Buzz-Astral) jak o modyfikacji nie piszecie o oryginalnej części która w każdym uturbionym aucie seryjnie jest montowana. Źle zrozumiałem?
tak zle zrozumiales,
mi chodziło o odbijanie powietrza na zakrętach rury, które zawsze wystąpi. oczywiscie w samochodzie turbo nie ma tak silnego zjawiska falowego jak w N/A ale też występuje ponieważ silnik nie pracuje na stałych obrotach. stąd przepływ staje się turbulentny, wytwarzają się zawirowania powietrza i większe podciśnienie przed turbiną.
R@fi - na to wyglada że z nadkola jest lepiej :)
Aha no i taki dolot z pasa dzwieku rasowego to nie doda :) Co innego nawiercona puszka od spodu. Tu dzwięk jest już konkretny - widziałem w akcji 1.8T ajq z waks boxem i zrobionym kompletnym wydechem 2,5cala , glosniejszy byl z przodu jak z tyl ;D
wiec tak jestem po darmowym modzie i powiem szczerze ze takiego efektu sie nie spodziewałem auto zaczęło mruczeć jak przy jakimś stożku oraz dv słychać głośniej pewnie za jakiś czas będzie jakiś dedykowany dolot ale po wak boxsie jetem zadowolony i polecam wąchającym się osobom :thumbright:
A możesz nagrać filmik z dźwiękiem jaki wydaje silnik?
postaram sie coś nagrać ale tel to dźwięk nie wiem czy będzie tak odczuwalny jak na żywo tu masz tez filmiki z waks boxem
http://www.wak-tt.com/mods/ramair/cheapinduction.htm
siema mała próbka dźwięk z tel kiepski na żywo jeszcze lepszy efekt
http://www.youtube.com/watch?v=1Ibxl...il6-jD-xd6m2Oj
:thumbright:
Fajny dźwięk, ciekawi mnie jak to będzie brzmiało i czy przyniesie poprawę w TDI?
co do tdi to nie mam pojęcia wszelkie info o tym modzie widziałem tylko w 1.8 T
Dzięki za filmik. Słychać ze poprawiło się brzmienie silnika. :)
Hmmmm :D
Ciekawe czy w TDI zadziała :))
Dodano:
Hmmmm :D
Ciekawe czy w TDI zadziała :))
z tego co wiem to w dieselach dużo nie zdziałasz ;)
modyfikacja sprytna i z pewnością daje poprawę.
W moim poprzednim fiacie wystarczyło ściągnąć obudowę filtra powietrza i pracował zdecydowanie lepiej, i lepiej się zbierał-2 sekundy wcześniej do setki to sporo.
Czy ktoś sprawdzał różnice w osiągach np przyśpieszenie podczas jazdy na 3-4 biegu?
Przy tej modyfikacji proponuję wymieniać filtr powietrza co ok 5-7 tys km, bo przepływka poleci błyskawicznie.
Przez dodatkowe wycięcia silnik dostaje mieszankę powietrza ciepłego i zimnego. Jeśli ktoś ma większego icka to nie będzie miało to dużego znaczenia. Przy seryjnym icku i w dodatku w ciepłe popołudnie silnik będzie pracował zdecydowanie inaczej niż teraz zimą i odbije się to znacznie na osiągach.
[QUOTE=nosscore;887591].
W moim poprzednim fiacie wystarczyło ściągnąć obudowę filtra powietrza i pracował zdecydowanie lepiej, i lepiej się zbierał-2 sekundy wcześniej do setki to sporo.
wątpię w taka poprawę :D może jest jakaś znikoma poprawa w osiągach ale raczej trudno do odczucia ale dźwięk robi robotę podczas jazdy na niskich obrotach porównał bym do tego jak by autko np na 3 gary chodziło
[QUOTE=Maciek84;887684]Jak możesz oceniać różnicę w osiągach skoro zwracasz uwagę tylko czy głośno jest przy dodawaniu gazu? Moim skromnym zdaniem warto jest sprawdzić różnicę w osiągach przed i po modyfikacji aby oceniać czy ma to sens. z pewnością wcześniej się zbiera i żywiej reaguje po wciśnięciu gazu, tylko że teraz już tego nie sprawdzisz...
zwróciłby uwagę na osiągi gdyby były one odczuwalne. ale nie zwiększy ta modyfikacja mocy przy wszystkim seryjnym bo silnik jest przystosowany do takiej a nie innej szczeliny w filtrze, co innego gdy zostanie inaczej wystrojony.
co prawda ta modyfikacja potrafi zmniejszyć turbodziure podobnie jak luźny wydech tylko w mniejszym stopniu poprzez zmniejszenie oporów turbiny.
ale z tymi dwoma sekundami to Cie poniosło..
kolego żeby urwać 2 sec to trzeba dużo koników dodatkowych nie 5 czy 10 tylko kilkadziesiąt :thumbright:
przy silniku 1.1 10KM to jest kosmiczna różnica ale nie osiągalne przez zdjęciu puszki silnika
po modyfikacji strony http://fiatpunto.com.pl/ nie mogę tego znaleźć. Nie tylko ja robiłem taki myk, a z tego co pamiętam taka modyfikacja spisywała się znacznie lepiej niż wstawienie stożkowego filtru powietrza.
Może koniec tego tematu bo i tak nie dojdziemy do konsensusu
MACIEK84 Mógłbyś dokładniej opisać jak wyglądała ta przeróbka by mieć taki dźwięk + jakieś foto,i ciekaw jestem czy w moim 1.8 125KM to będzie podobnie brzmiało
http://www.wak-tt.com/mods/ramair/cheapinduction.htm
tu masz foto ale czy w 1.8 bez t będzie efekt podobny to nie wiem
Przestan, nie spodziewaj się
jesli bedziesz jechal na podcisnieniu jest to w zasadzie seria, przy przyspieszaniu dosyc buczy i slychac dvke.
Jestem już po zabiegu. U mnie efekt dźwiękowy oceniam na umiarkowany. Nie jest specjalnie głośniej.
Do Maciek84:
Ile otworow wyciąłeś u siebie? Ja zrobiłem tylko 3 podłużne w podstawie filtra. Może coś więcej dociąć?