Czy ta poduszka jest taka sama jak w skodzie przy tym samym silniku ?
Printable View
Czy ta poduszka jest taka sama jak w skodzie przy tym samym silniku ?
Tak kolego to jest ta sama poduszka co w skodzie, golfie IV , toledo przy założeniu że są to TDI. Numer katalogowy 1J0 199 262 BF.
Przy okzaji mam pytanie czy ktoś może powiedzieć czym różni się ta poduszka w samochodzi z silnikiem TDI i benzynie 1.6.
Nr z etki to odpowiednio:
TDI - 1J0 199 262 BF
1.6 - 1J0 199 262 BE
Optycznie wygladają tak samo, jest jakaś róznica w wytrzymałości?
Mozesz napisać jakie nr bedzie miała lewa do asz aha i czy prawa do asz to bedzie również ta którą podałes
Kolego prawa poduszka jest na 100% ta sama co w silniku AHF. Co do lewej to nie wiem niestety nie mam ETKI. Numery, które podałem znalazłem na necie.
Napisz w tym temacie na pewno ktoś Ci pomoże
http://a3-club.net/forum/showthread....6ci#post513335
Pozdro :thumbright:
Do ASZ Poducha od strony Filtra 1J0 199 262 CP
od strony zbiorniczka 1J0 199 555 AQ
Panowie a czy ktoś potrafi wytłumaczyć co i dlaczego uszkadza mi poduszkę silnika :| wymieniłem już drugą w ciągu 3 miesięcy i znów pojawił mi się na niej luz :/ ze az silnik cały lata :/
dosłownie załadowałem 2 osoby na tył i ruszając pod górkę puszczę gaz to całym autem wali, czuć jak koła silnik podczaj wjazdu wciągają po puszczeniu cały silnik opada :|
nowe poduszki moment padły :/ nie wiem co sie tam dzieje :/
A wymieniałeś tą poduszkę pod skrzynią?Ten jak by łącznik?Może jest wyrobiona i dla tego pada Ci reszta?
tak, ta dolna laczaca silnik z belka poprzeczna moze byc rozwalona. Najwiekszy wg mnie ma wplyw na wibracje w kabinie.
Najlatwiej sprawdzic ja nie wchodzac do kanalu , to zaciagnac reczny, wlaczyc jedynke i patrzec czy silnik sie wyrywa do przodu pod maska.
Tak samo bardzo wtedy telepie buda , przy odpalaniu i gaszeniu.
poduszke kupiles originalna w aso ? to raz
dwa sprawdz przeguby wew i zew
No to faktycznie,
1. po pierwsze sprawdzilbym czy jest na pewno uzupelniony olej w skrzyni biegow, jesli nie masz problemow ze skrzynia - to raczej to jest ok , wibracje przez skrzynie moga sie przenosic na silnik a te dalej na poduszki.
2. Koło zamachowe w skrzyni biegow, czy ono nie jest juz zmeczone ? czy przy wcisnieciu sprzegla nie ma mniejszych wibracji ?
Jak zmieniałem kiedyś tą poduszkę pod filtrem (lewa) to źle ją ustawiłem i podczas odpalania oraz gaszenia mi stukała.Ale to co opisujesz jest trochę dziwne.
no wiec tak: pierwsza poduszka którą zmieniłem byłą orginalna w idealnym stanie (porównałem sztywnośc ze starą i nowym zamiennikiem w sklepie) była sztywniejsza niż zamiennik nowy w sklepie - to ją wziąłem. powiem szczerze ze silnik się usztywnił, ale podczas jazdy, gdy trochę podeptałem czuć było ze tej buja silnikiem ...
co do oleju to hmm - w tym tyg. wymieniam olej w silniu to powiem eby sprawdzili mi stan w skrzyni
co do przegubów to na podniesionym aucie gdy kręciłęm kołem (auto było na biegu) było słychac stuki przy wewnętrznych przegubach - nie wiem czy tam cos powinno byc słuchac czy nie - nigdy nic nie robłem z tymi przegubami - nie miałęm przygód ...
co do koła zamachowego - to nie mam pojęcia czy ma dość - szczerze mówiąc to jak jest teraz na minusie to po odpaleniu auta po nocy coś rzęźi/rzegocze przy skrzyni i ustępuje po wciśnięciu sprzęgła . ale czy to dwumas ? nie wiem .. podczas jazdy gdy zmienie bieg z 1 na 2 przy puszczaniu sprzęgła słychac metaliczne stuki i czuć takie dziwne jakby opóźnienie załapywania sprzęgła, a i chyba najważniejsze, że przy powolnym puszczaniu sprzęgła nie ma u mnie płynnego przenoszenia napędu tylko puszczam sprzęgło - puszczam - puszczam i nagle dup takie puknięcie i wtedy auto ciągnie do przodu
ręce opadają
No to koniecznie sprawdź koło zamachowe , o ile dobrze wiem to w 1.8T to też jest dwumas jak u mnie w AHF , więc też duże koszta i duże obciążenia związane z przeniesieniem dużego momentu obrotowego na napęd.
Oby to było tylko: brak oleju w skrzyni biegów , to byś ominął duże koszta z naprawą/ wymianą koła zamachowego .
Powodzenia!
jak przyjdzie do wymiany to napewno założe jednomasa ze sprzeglem od g60 - i wyjdzie mniej niż 1000 PLN, podejrzewam coś z przegubami albo z dwumasem, luzy na tych elemenntach dają popalić poduszce pod filtrem - tak mi sięwydaje
Na pewno coś jest ze skrzynią z tego co pisałeś , po wciśnięciu sprzęgła wibracje maleją , uszkadzenie powodować mogą wibracje ze skrzyni przez brak oleju lub rozwalone koło zamachowe . Przeguby na 100% nie, po pierwsze strzelałyby przy skrętach i tam się wyrabiają - na zakrętach - możesz to sprawdzić , przecież nie mają wpływu na pracę silnika na postoju ani jeździe na wprost.
mowa o przegubach wewnętrznych, może one mają duże luzy i powodują takie "naciąganie" tej poduszki przy ruszaniu i potem puszczaniu gazu
Przeguby wewnetrze nie strzelaja przy skretach, a powoduja wybracje i stukania przy dodawaniu i puszczaniu gazu.
kurde :/ jak zostawię auto na biegu zgaszone to przy otwartej masce poruszam auto przód - tył to silnik ewidentnie się rusza tu na tej poduszce pod filtrem ...
tylko co mi rozwala te poduszki :/ bo to już jest 3 poduszka :| wiec to chyba nie jest normalne ze one tak padają :/
ma ktoś jakieś doświadczenia? albo ma pomysł dlaczego padają mi te poduszki ?
poduszki rozpieprza jak sa duze wibracje na kole zamachowym i posrednio skrzyni biegow. w zwiazku z tym odpowiedz sbbie na pytanie w jakim stanie u ciebie kolo zamachowe - dwumas ? Ta lapa dolna o ktorej pisalem ma za zadanie trzymac skrzynie do sanek ( belki poprzecznej ). Ja z teog co pamietam u siebie przed wymiana tez mialem duze luzy , wlasnie tak sprawdzalem ta lape do belki. Poducha pod skrzynia tez byla wymieniana pozniej bo rozleciala sie od tych luzow . Czyli najwazniejsza ta na dole od sanek , jak ona pada to zaraz po niej ta pod skrzynia.
kurcze ja wymieniałem obie za jednym zamachem tj. tą dolną łapę i tą pod obudową filtra powietrza, a juz widzę że szlag trafił tą pod filtrem. coś u mnie w aucie powoduje, że przy ruszaniu jakby koła wyrywały do przodu ciągnąc za sobą silnik i tym samym uwalając poduszkę :/
Witam, chciałbym się podpiąć pod temat.
W mojej A3 1.9 TDI ALH przy wymianie filtra powietrza popatrzyłem i pobujałem trochę silnikiem przy poduszce od skrzyni biegów i zauważyłem że jestem w stanie bujnąć silnik w zasadzie palcami jednej ręki. Poniżej załączam link to filmu na YT.
Prosiłbym o poradę czy taki luz poduszki jest normalny czy jest kompletnie wytrzepana?
Poduszka silnika
Dziękuję i Pozdrawiam.
Michał (suchy).
a dzieje sie coś z autem? jakies uderzenia,/szarpnięcia/tąpnięcia itp.? bo moja lata tak samo.. tylko u mnie wali po całej budzie przy zmianie z 1 na 2 bieg,
Ogólnie to przy jeździe około 50-60k/h na 4-5 biegu jak puszczę gaz, silnik zacznie hamować i nacisnę pedał gazu zdecydowanie (nie do podłogi) tak jak się normalnie dodaje przy przyspieszaniu to czuję wyrażne szarpnięcie buda tak jakby ośki załapały dopiero po połowie obrotu, ciężko to wytłumaczyć. Później jak zdejmę nogę kompletnie z gazu to równierz jest takie jakby szarpnięcie gdy silnik zaczyna hamować i są jakby dwa bujnięcia i się uspokaja i zwalnia normalnie. I tak w kółko :). Poza tym przy podaniu dynamicznie gazu oprócz szarpnięcia wskazówka obrotomierza podskakuję o jej grugość i później od razu opada do właściwej wartości. Nie wiem co to może być może układ różnicowy możę skrzynia.. zacząłem podejżewać poduchy bo 300 000 najechane a na 100% nie były nigdy zmieniane... :)
PS. Dodam tylko że mam solidne koło zamachowe zamiast dwumasu.
jezeli kolo zamachowe masz w porzadku to mozliwym sprawca moga byc w tym momencie konczace sie przeguby wewnetrzne , padaja przy mocnym obciazeniu auta i napedu ( czyli "dawanie w pi..e") badz lapa - poducha dolna laczaca skrzynie z belka poprzeczna. Tez mialem podobne objawy , moze nie az tak widoczne , ale po wymianie juz nie zauwazam takich wibracji.
panowie a czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć na pytanie czy po odkręceniu poduszki silnika tej pod filtrem powietrza, silnik się przesuwa ku tyłowi auta. zeby poduszkę przykręcić silnik trzeba "naciągnąć" do przodu ..
czy tak byc powinno ?
Po pierwsze to poduszka skrzyni biegów , czyli lewa.
Jest chyba na 3 śrubach 18, 16,13. ?! Ale nie daję głowy.
Podstawiasz żabkę pod skrzynię biegów - między żabkę i szkrzynię włóż drewniany pniaczek i wtedy od góry odkręcasz poduszkę . Ja urwałem grzechotkę przy odkręcaniu, tak były mocno skręcone śruby, dlatego załatw porządną grzechotkę lub inny patent załatw na nasadkę.
wczoraj sam ustawiałem poduszke;p zakreciłem, pozniej jechalem okolo 10 km i jak sie ustawila to widzialem gdzie sruba latała i w tym miejscu dokrecilem;p
Kolego kadlubek , ale ja nie o to pytam :p ja poduszkę już wymieniałęm 2 razy, chodzi o to, ze jak ją odkręcałem to silnik po prostu odjechał mi ku tyłowi auta, żeby poduszkę zakręcić ktośmusiał mi silnik przyciągnąć do przodu, aby można było trafić w otwory, pytanie tlko czy silnik czasem nie powinien swobodnie wisieć po odkręceniu poduch ?
aha:]
Powiem szczerze , że nie wiem , wymieniałem gdy skrzynia była podparta żabką, ale wydaje mi sie że po odkręceniu poduchy skrzyni biegów, silnik będzie sciągany do tyłu przez łapę sanek ( poduchę dolną )
Bardzo prosze o podanie prawidlowego sposobu montazu poduszek silnika i skrzyni. Jest na nich regulacja i nie jestem pewien jak prawidlowo zamontowac silnik zeby nic nie drzalo. Sruby na poduszce skrzyni maja regulacje okolo 1cm takze mozna tym sposobem w rozny sposob pochylic skrzynie z silnikiem. Regulacje widac na filmiku zalaczonym przez suchyy3. Z gory dzieki i Wesolych Swiat
Panowie nie nie róbcie wideł z problemu którego nie ma...................przecież nie istotne jest to czy silnik sie przesunie po odkręceniu poduszki czy nie........no na chłopski rozum weźcie to, czy to na cokolwiek wpływa??? Jak sie odsunie to jaki problem jest go naciągnąć.........postawisz auto z górki to się odsunie.......a wogóle gratuluje osobom, które zmieniają poduszki bez podpierania silnika......
Poduszkę sie przykręca na środek otworów........są fasolki, więc śrube ustawiamy na jej środku.........albo tak samo jak były stare poduszki (zazwyczaj widać ślad po łebku śruby)
Czytalem, ze powinno sie dopiero do konca dokrecic po spokojnym przejechaniu kilku kilometrow a nie gdy silnik jest podparty lub wisi. Poduszka skrzyni ma na srodku dziure przez ktora widac otwor w mocowaniu skrzyni. Czy otwor powinien byc na srodku a mocowanie skrzyni idealnie wyposrodkowane czy tak jak pisza dokrecac z luznym silnikiem po przejechaniu kilku km? Nie chce zniszczyc nowych elementow i zmarnowac czas i wysilek wiec prosze o porade.
Witam !Koledzy mam do was pytanie gdzie znajdują sie gorne poduszki silnika ,słyszałem ze jedna jest pod obudową filtra Powietrza ,czy ta skrzynkę trzeba zdemontować ,aby dojść do tej poduszki ?
Ps.Proszę o w miarę szybka odpowiedz dopóki nie został post usunięty ,a znając Forum A3 mój watek będzie usunięty lada moment.Nie wszyscy jesteśmy tak obcykani w sprawach technicznych ,chyba od tego jest to forum ,aby zadawać pytania i pomogac sobie nawzajem Do administracji Forum :Proszę o poprawienie sprawności wyszukiwania szukajki ,bo niestety wyszukuje tematy nie mające nic do rzeczy z tematem który się wpisuje.
Jedna pod obudowa filtra - to jest poduszka skrzyni
Druga pod filtrem czastek stalych przy pasku rozrzadu - to jest od silnika
Kolejna jest pod autem na laczeniu skrzyni i silnika tzw DOGBONE
DanioUK dzieki za pomoc .
Ta pod silnikiem określana jest tez jako stabilizator silnika
Wysyłane z mojego LT26i za pomocą Tapatalk 2
daniouk a mialbys moze jakas fote albo namiar na allegro na dogbone bo nie wiem jak ona wyglada
Wrzuce jutro
http://allegro.pl/poduszka-silnika-a...593289427.html
tak to wyglada
Dokladnie to Co MISIEK pokazal
Podepnę się pod temat
Otóż pękła mi górna część łapy skrzyni biegów ( 1J0 199 555 AJ ). Myślę wymienić całą łapę i tu pytanie: jakiej firmy polecacie te łapy? Słyszałem, że FEBI jest bardzo dobrą firmą. Jakie jest Wasze zdanie. Patrzyłem na ceny i Febi się wybija (górna półka cenowa) ale wolę dołożyć jeśli faktycznie jest sens.
Febi może być , ale LEMFORDER leprsza
Nie ma reguły jedno i drogie porownywalne
Wysyłane z mojego LT26i za pomocą Tapatalk 2
Witam odświeżę trochę temat mianowicie mam problem ze śrubą od poduszki silnika od strony pasażera tą którą wkręca się w blok silnika przy rozrządzie wyleciała z otworu dodam że gwint jest cały jak ją dokręcić bo bardzo mało tam miejsca jest
O ile pamiętam to 2 śruby 18mm ktore trzymają łapę do ramy auta a 2 x 19mm do wspornika silnika. Trzeba podłożyć drewno między lewarek i silnik i podlewarować silnik aż najdą na siebie otwory. Oczywiście trzeba poluzować elementy obok , czyli zbiornik wspomagania , rura IC->Egr w TDI, ale nie wiem jak jest w 1.6 z rozmieszczeniem tych elementow
dokładnie chodzi mi o tą śrubę co wchodzi w blok silnika przy rozrządzie dziś mi wyleciała i słabe jest tam podejście
nie robi sie w niedziele, to grzech.
ja nie mialem problemow z podejsciem do tych srub. klucze nasadowe na przedłużce ...