Od jakich modyfikacji zaczac?? Gdzie to zrobic? Czy chip tuning wogole zadziala w 3.2?? Czy DSG wytrzyma jakies wieksze mody??
Pozdro
Printable View
Od jakich modyfikacji zaczac?? Gdzie to zrobic? Czy chip tuning wogole zadziala w 3.2?? Czy DSG wytrzyma jakies wieksze mody??
Pozdro
kolego to wolnossak, programem zdziałasz max 5-7KM
Stage I to przelotowy wydech i dolot moc +/- 15KM od serii
Stage II to kompresor (turbosprężarka) (wiaze sie z powazniejszymi zamianami m.in. kolektor dolotowy i wydechowy, wtrsykiwacze paliwowe, byc moze pompa paliwa, intercooler) moc 50 - 100KM od serii (w zależności od rodzaju turbosprężarki lub kompresora)
Stage III to zakucie silnika nad którym trzeba myśleć przy mocy powyżej 300-350KM
To nie wszystko co można zrobić ale przy DSG większość tych modów pójdzie w las (podobno jest w stanie przenieść do 350Nm)
pzdr
BTW: przenosze do tuning...;)
slyszalem juz o 3,2 o okolicach 280-290 KM w pl (wydech dolot walki i program )
a dsg tez mozna przerobic
HGP ma w swojej ofercie taka opcje jak rozniez cala game modyfikacji turbo az do 600 KM
http://www.hgp-turbo.de/audi/a3.html
3.2 V6 ludziska wzmacniają: program, wydech ze sport katem, dolot, kolektor, wałek, kiedyś w vw trens gościu miał ale MK 4 R32 i podawał 280 PS
HGP to po prostu droga zabawa
na ich stronie można poczytać sobie prasowe artykuły
to elitarnie drogie przeróbki więc w naszych warunkach lepiej od razu mieć RS 4 niż kupić nowe auto i dodać mody, chyba że ktoś się uprze że kocha tylko ten a nie inny model
w 3.2 V6 jest ciężki silnik jak na kompakt ale miłość do V6 nie zna granic
mi bardziej odpowiadałoby S3 (265 PS) i można kręcić i do 400 PS
ja mam DSG: skrzynia młoda, na początku mówili mi : Nie kręcić powyżej 350 Nm, potem bezpiecznie 370/380 Nm, na stronie Oettingera można w tabelach danych przeczytać ze z tą skrzynią Nm jest max 390!!!!!!
2.0 TFSI - 147 kW (200 PS) > 206 kW (280 PS) - GTI
Oettinger-Anlage
AXX / BWA-G 2000 TFSI-4
Motorkennbuchstaben AXX / BWA
Getriebe 6-Gang-Schaltgetriebe / DSG - mit 390 Nm
Antrieb Frontantrieb
Konstruktive Änderungen OETTINGER Abgasturbolader
OETTINGER Abgaskrümmer
Motormanagement mit geänderter Abstimmung - per Direktport
OETTINGER SERIE
max. Leistung 206 kW (280 PS) bei 6000/min 147 kW (200 PS) bei 6000/min
max. Drehmoment 420 Nm bei 2700/min 280 Nm bei 1800/min
0 - 100 km/h ca. 6,1 s ca. 7,2 s
max. Geschwindigkeit ca. 255 km/h ca. 235 km/h
Kraftstoff Super Plus bleifrei, mind. 98 ROZ
Schadstoffklasse Euro 4
Zulassungsbest. Reifen der Geschwindigkeitskennung „W“
Bestell-Nummer OE 000 424 00
AXX / BWA-G 2000 TFSI-4 OE 000 424 00
Preis: 5.350,00 €
ostatnio dostałęm info, że z doświadczenia tunerów wiedzą że i 400 Nm przeniesie
HPG bawi się w skrzynie jak ktoś dobrze zna techniczny niemiecki mógłby przetłunmaczyć fragment strony co oni przy tych skrzynaich majstrują
:thumbright:
Ze HGP przerabia DSG to juz kilka razy pisalem na forum....
W silnikach N/A (bez turbo) wydech gra duża role wiec chcesz dużo koni to tak mniej wiecej 2,75 cala przelot ze sportowym katem. Jesli nie chcesz wydawac kasy http://www.mgmotorsport.pl/, co do dolotu to tylko uklady typu CAI (Cold Air Induction).
Przegladnij stronu tunerow:
www.mtm-online.de
http://www.abt-sportsline.de/
http://www.oettinger.de/
http://www.sportec.ch/
http://www.revotechnik.com/
www.bb-automobiltechnik.de
Powinno ci to dac zarys tego co mozesz zrobic.
ja powiem tyle w N/A na kosmos nie licz....może dobijesz do 280KM max. co wiąże się z kosztem około 5 tys pln (może więcej)....lepiej dozbierać i kombinować z turbosprężarką lub kompresorem (jeśli ci na to satać bo to droższa zabawa).
gr1zly,a w TURBO wydech gra mniejsza? ;)
pzdr
w turbo trudniej pogorszyc osiagi wydechem niz w NA
no i w NA jest to jeden z glownych wazniejszych modow
zanim sie zdecydujesz na wydech sprawdz duzo firm... Przykład cały wydech millteka:
Kocar okolo 10tys zł
G-force 5tys zł
Awesome-GTI UK 4500zł + koszt wysyłki (nie wysyłaja do PL :D )
Ebay De 6 tys zl +/- 800zł
Witam,
posiadam audi a3 sportback 3.2 quattro ze skrzynia dsg, chciałbym polepszyć trochę osiągu w mym autku.
O to co mi przychodzi na początek do głowy-
Po pierwsze chip:
http://www.44tuning.pl/audi/chip-tun....2-250-km.html
następnie układ dolotowy (tutaj właśnie prosił bym o rade- który lepszy)
http://cgi.ebay.pl/K-N-57i-Performan...mZ360143595381 ?
http://cgi.ebay.pl/BMC-Carbon-Dynamic-Airbox-CDASP-09-Anbausatz-Audi-A3_W0QQitemZ320002752550QQ ?
http://cgi.ebay.pl/AUDI-A3-3-2-V6-20...mZ290284656971 ?
oraz jakiś wydech :
http://cgi.ebay.pl/AUDI-A3-3-2-V6-20...290254758291QQ
Proszę o rady: co jeszcze można zrobić, co można zrobić inaczej, gdzie myślę źle, co z tego można osiągnąć, co można jeszcze dołożyć:)
Pozdrawiam czekam na info.
Mozna modyfikowac ten silnik na dwa sposoby.
1. zostawiajac go wolnossacego (ok 290ps)
2. zakladajac turbosprezarke (do 500ps)
Nasza firma oferuje modyfikacje poprzez uturbienie tego silnika poniewaz wedlug nas jest to jedyna "oplacalna" metoda modyfikacji, czyli przyrost jest adekwatny do pieniedzy jakie trzeba zostawic za taka modyfikacje.
Jezeli chodzi o opcje wolnossacy to nie wiem bo my nie robimy tylko wiem ze tyle da sie zrobic.
DSG wytrzymuje wiecej niz manual wiec tutaj nie ma problemu (w zaleznosci od momentu tzreab lub nie wymienic sprzegla). Polosie i Haldex to tak samo rzeczy ktore nie padaja tak jak w EVO :-) Hamulce o czywiscie do zrobienia. zawias wedlug uznania - zelzey do czego ma byc samochod.
W evo bardziej pada AYC niż półosie ;)
Wsumie polski projekt 3.2 turbo ciekawa sprawa :)
CompSport, jaki orientacyjnie jest koszt przerobki?
na czym stroicie takie 3.2 turbo?
seryjny komputer.
Koszt uturbienia ok 25-30tys zl.
Coraz więcej projektów 3.2 T/TT, więc taki temat o modyfikacjach się przyda.
Sam mam nadzieje że uda mi się gdzieś zrobić za rozsądne pieniądze 700 km 700 nm.
Od siebie na początku dodam, że wal lubi się poddać przy 700nm+.
wał z jakiegoś wolnossaka się stosuje, nie mogę teraz znaleźć tylko z jakiego...
Ale wtedy masz r30? Jego można kręcić do 8500 a to brzmi dość dobrze, bo ja tym chce na 1/4 polatac.
Powinno takie a3 700 km 700 nm sportback zrobić niskie 11 na 1/4?
Cel jest 0-200 <10 sekund.
ten Golf 5, ktorego wykres wklajalem, zrobiony na "zaledwie" 630/690 ( CS ) DSG DQ500 :
Załącznik 12745
Załącznik 12746
Załącznik 12747
11.0 1/4 to szybciej niż 800 km rs6, czyli dla mnie lepiej :D bo koszta utrzymania rs6 c6 to masakra...
I 400 nm poniżej 3000 obr/min znosnie na miasto.
z VR 2.8 wkłada sie wał.
tak daje się, żeby zrobić r30, ale żeby został r32 i nie pękał daje się chyba z jakiegoś V6 - na racingforum to pisali, nie mogę tylko teraz znaleźć
Mnie bardziej urządza r30, wyżej można bezpiecznie kręcić.
- - - Aktualizacja postu - - -
Kolektor pod turbo kosztuje na allegro 400 pln... ciekawe czy cena idzie w parze z jakością.
Ja ostatnio zamawialem koledze kolektor wydechowy pod 3,2 do uturbienia i koszt ok 780 euro. Za 400 nie wiem jak z jakoscia....ale uturbienie i porzadne zrobienie projektu to troche $ pochlonie. Ponizej 30k pln chyba nie ma co zaczynac. Kolektor dolotowy to z $1500....
Z 3.2 wyjdzie taniej albo podobnie , a jazda na pewno dużo lepsza v6 .
Zaba z CTR-tuning ma do sprzedania turbo-kit do r32 za rozsądne pieniądze...
https://www.facebook.com/ctrtuning
14 tys to naprawdę nie jest dużo.
Jak się da na tym zrobić 700 700 to może być mój :D
raczej nie na 98 jest nie całe 600 więc nawet na 100 będzie do około 50km więcej
Tylko co było barierą ??? Skrzynia ??? czy turbo ???
Barierą było turbo.
Z tego co wiem teraz ma być dużo większe i moc w okolicach 900-1000km.
W tej ich 8l ?
turbo ma mieć taki potencjał czy moc taka ma być ?
Taka ma być moc.
nie wiem czy czytaliscie, jak Compoty opisuja mod 3,2 + DSG DQ500 ( RS3/TTRS )
Dwa lata temu opracowaliśmy nasz Stage4 do silników 3.2 czyli ponad 600km/700Nm. Przez długi czas nie mieliśmy go oficjalnie w ofercie ponieważ jak się okazało nie wytrzymywała skrzynia biegów DSG DQ250. Po ok 10tyś km zawsze "ukręcał" się 4ty bieg Postanowiliśmy przetestować najmocniejszą odmianę Volkswagenowskiego DSG DQ500 jaka jest montowana między innymi w Audi TTRS czy też RS3. Żeby sytuacja nie była za prosta skrzynia ta nie pasowała do dzwonu silnika VR6. Po zeskanowaniu 3D obu dzwonów skrzyń DQ250 i DQ500 zdecydowaliśmy się na przerobienie obudowy skrzyni biegów przy użyciu frezarki CNC. Nie chcieliśmy spawać tzw. flanszy iż baliśmy się zbyt dużego obciążenia termicznego obudowy skrzyni co za tym idzie jej wykrzywieniem. Po zamontowaniu mechanicznym przyszedł czas na podłączenie. Mimo iż generacja skrzyni DQ500 ma się nijak do reszty sterowników zastosowanych w Golfie5 i z tym problemem sobie poradziliśmy. Tak oto w listopadzie 2013 powstał Golf R32 Turbo z 7mio stopniową DSG która jest w stanie bez problemu znieść moment obrotowy rzędu 700Nm przy zachowaniu fabrycznego sprzęgła.
to własnie o tym Golfie, ktorego wykresy wklejalem wczesniej..
https://www.facebook.com/media/set/?...3424919&type=1
http://m.regiomoto.pl/portal/aktualn...niadanie-wideo
Auto Zlosia ;) a wcześniej użytkownika tego forum PiSi-ego :thumbright: bardzo fajny projekt :D
Grabek wały tak jak Ci napisali 2.8 tylko pasuje. Std a po co az tyle golf 5 od CS przy 500 hp robi 3.4sek 0-100 i 11.4 na cwiartke i takie 500 to bezawaryjny set. Lepiej za ta kwote powalczyłbym z masa jakieś lekkie kubły jakiś carbon itp.
dobra poszukałem tego o czym mówiłem, żeby nie było, że sobie to wymyśliłem :)
chodziło o wały z AZZ i BAA z touarega 3,2 v6,
a najmocniejszy z 3,2vr jest ten z silnika BFH
teraz masz bez podobno
jak mnie to śmieszy to "podobno". Jak na wieksze moce tylko r30, silnik odprezasz bez przekladki, mozna krecic do 7500. Same plusy.