co uwazacie za lepsze?
chodzi mi ogolnie o to czy w/g Ciebie lepsze jest auto na benzyne czy raczej na ropke
napiszcie tez w paru zdaniach dlaczego tak zaglosowaliscie..
Printable View
co uwazacie za lepsze?
chodzi mi ogolnie o to czy w/g Ciebie lepsze jest auto na benzyne czy raczej na ropke
napiszcie tez w paru zdaniach dlaczego tak zaglosowaliscie..
to zalezy co bierzesz pod uwage i do czego ma sluzyc auto !? ...a jakby benzyna palila tyle co disel nikt by juz nie stawial sobie takiego pytania :mrgreen:Cytuj:
Oryginalnie napisane przez PITERd
mi tam pasi diesel, spalanie malutkie, moment spory, jak dasz chip to juz w ogole haj lajf, no i idzie tania rope dostac jak wiesz gdzie szukac
a nie przeszkadza wam klekot w osobowce??
jak siedze za kierownica nawet tego nie rozrozniam ;) ...Cytuj:
Oryginalnie napisane przez PITERd
No wogole prawie nie slychac w czasie jazdy klekotu ... jeszcze jak gra radio to juz wogole
Diesel na codzień a benzynka na weekendy :wink:
Zgadzam sie co do klekotu - słychać go jedynie na wolnych obrotach i wyłączonym radiu :D
Skapol, i na zewnatrz.. ale co nas to interesuje ;) mi sie w sumie podoba ten odglosik
dla mnie bass benzyny jest niezastapiony...
jak mam porownac np amerykanca z TDI to.... n/c
...mysle bardzo podobnie...ogólnie wole benzynke , moze dlatego ze i kilometrów nie robie duzoCytuj:
Oryginalnie napisane przez michael21j
Ja jestem za dieslem :D - tak po prostu. 2 lata temu miałem Golfa III w benzynce. Nie ma porównania.
Diesel Diesel Diesel !!!
taaa ale jak sie daje diselkowi po dupie to chodzi jak rasowe v8 :P taki ryczek silnika a nie jak ty to mowisz kolego basowe brzmienie benzynki jak dasz tlumik to kazdy bedzie basowy :P hihihihi ps jechalem nowym a3 i w srodku wogole nie slychac ze to diselek :D :P
Dałem benzynke (pewnie dlatego że nią jeżdze :wink: )
Ale ostatnio co raz mocniej zastanawiam się nad TDI..... :P
a ja powiem tak... zawsze mialem autka beznynowe... :twisted: od czasu do czasu jezdze dieslami i jednak zdecydowanie wole benzyne!! Jakos nie moge sie przyzwyczaic do diesla... tak jakos dziwacznie mi sie je prowadzi... byc moze kwestia przyzwyczajenia ale mojego jak narazie zmienial nie bede :P
No ja też dałem benzynka bo mam benzynke i chciałbym mieć np 3.2 benzynke! Nie ma to jak pociągnąć do 7000RPM choć powiem że te dieselki zaczynająć być powoli kuszące :mrgreen: ale jak narazie BENZYNA!!!!!!!
ale pewnie jakby ktos ci zafundowal nowa a3 170 konna + chipek zaraz bys zdanie zmienil :PCytuj:
Oryginalnie napisane przez Damiano
a jak by mu ktos zafundowal A3 z 2.0T... + czipek... to tez by zdanie zmienil....Cytuj:
Oryginalnie napisane przez michael21j
zakup diesla to wiekszy koszt niz benzyki
wiadomo ze ekspolatacja jest tansza...
ale teraz cena ON prawie rowna jest cenie Pb, a jak sie diesla popedza to tez 8/9 litrow pali...
poza tym zastanawiam sie jak te diesle nowe na pompowtryskiwaczach beda wytrzymywac ciezkie prawie nogi.....
Proxa przyjacielu nie mozna mowic ze TDI chodzi jak V8.... nie mozna :-P
Ja stawiam na benzynę bo mam 1.6 i jestem bardzo zadowolony jeździłem dwu litrową calibrą i też byłem zadowolony na codzień mam w pracy dizelka do dyspozycji i powiem tak praszka
a czemu nie ma LPG? :)
Liquified Petroleum Gas
Stosowany jest głównie jako paliwo opałowe do domowych kuchenek gazowych, gaz nośny do kosmetyków w aerozolu :-P
wiec benzynka czy diesel?
:lol: :lol: :lol:Cytuj:
Oryginalnie napisane przez PITERd
Benzynka gora!!!! Trzeba jeszcze troche dopingu, bo dieselek tuz tuz :P
to czas oddac na dieselka glos :PCytuj:
Oryginalnie napisane przez ZILLION
lubie te nasze sondy zawsze po rowno :D tak samo ze zlotami :D
PITERd, Nie podskakuj :P Zaloze czipsa i bede wsysal nie jedno turbo na benzynce - he :)
:shock: wysysal :D :shock: hahahahahaa :D ZBOK :D
pokaz mi zchipowane 2.0T w polsce? albo kto to robi?Cytuj:
Oryginalnie napisane przez PITERd
glodnemu chleb na mysli :PCytuj:
Oryginalnie napisane przez Proxa
ja oczwysiscie postawilem na diesla mimo ze teraz powaznie zastanawialbym sie nad benzyna... ale to z tego powodu ze w dieslu S3 nie robia :twisted:
Mialem kiedys przed kupmnem dylemat 1.9TDi czy 1,8T i wybralem!!!!Cytuj:
Oryginalnie napisane przez PITERd
Dlatego pisze za BENZYNKA !!!I jak Bozia i portfel pozwoli to schęcią bym tą 3.2 dorwal!!!!
Ale jak narazie 180kucyków starcza może coś niedlugo pomyślę!!!!
[ Dodano: Czw 01 Cze, 2006 19:57 ]
A tu macie odpowiedź!!!!!!!!!! :mrgreen:Cytuj:
Oryginalnie napisane przez DTM
no nie mow ze nikt nie zrobi chipa na 2.0T....Cytuj:
Oryginalnie napisane przez DTM
pelno goficzow V z 2.0T jezdzi no co ty?
nie wiem jak teraz jest ale jeszcze niedawno nikt nie czepial sie tych nowych silnikow FSI :roll:Cytuj:
Oryginalnie napisane przez PITERd
dlatego sporo ludzi wybieralo diesle bo tutaj mozna bylo zwiekszyc sobie stado kucykow pod maska :P
edit: poszukalem po necie i juz zaczely sie wysypy chipsow do 2.0T-FSI :idea:
jest bardzo bardzo duzo, mam juz paru znajomych co maja pochipowane 2.0T z grupy VW :-)
Przez przypadek oddalem glos na benzynke :(
Oczywiscie stawiam na dieselka :mrgreen: Argument, ktory za tym przemawiaja to przede wszystkim niskie zuzycie paliwa i potezny moment obrotowy dostepny bez mala w pelnym zakresie obrotow uzytecznych ;)
No i ten klekot. Jak ktos moze powiedziec, ze nie kupi diesla bo wstyd zeby luxusowe auto tak warczało ?? Nowoczesne diesle to nie to samo co niesmiertelne W124 z przebiegami po 1,5mln km. Osobiscie bardzo lubie jak burczy i zdecydowanie wole zeby bylo go slychac troche barzdiej niz wcale :)
Benzyna tez fajnie gra.. tak od V8 w gore :twisted:
nie urazajac nikogo.Jak widze kolesia na swiatlach w audicy(oczywiscie a3) ...obnizony,fele 18" itd ...i klekocze jak transit ..to nie zabardzo mi to pasi.niewazne ile ma koni i czy mnie wezmie jednym kolem to zawsze jest diesel i te brzmienie poraza.Diesel feee :lol:
Panowie wychlostac go publiczniena zlocie trzeba :twisted:
bardzo elegancki ten przypadek ze oddales glos na bene :-)Cytuj:
Oryginalnie napisane przez GRAWER
ja to nie wiem ja to nie wiem, ale jak jade TDI bez picza to powyzej 3tys obrotow nie ma co go krecic bo nic sie juz nie dzieje, wiec nie wiem jak Ty to masz dostepny moment w calym zakresie obrotow - chyba ze masz juz chipa. :-)
a klekot to jest klekot....
[ Dodano: Nie 04 Cze, 2006 14:37 ]
dokladnie zgadzma sie dokladnie :-)Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Ombre
To bylo oczywiscie troszke przesadnie powiedziane, chipa wciaz nie ma :(Cytuj:
Oryginalnie napisane przez PITERd
Ciesze sie, ze tu sie przynajmniej zgadzamy :twisted:Cytuj:
Oryginalnie napisane przez PITERd
klekot RULEZ!!!!!! jak dla mnie idealna sprawa malo pali choc aktualnie moje troche wiecej niz zwykle Tdi :twisted: fajny momencik latwo dosc przerobic na mocna wersje.. plusy benzyny sa jasne fajnie sie wkreca i dluzszy zakres obrotow no i ciszej ale Tdiiki sie juz zmieniaja pod tym wzgledem... sa coraz cichsze!! wszystko ma plusy i minusy ale ogolem TDI RULEZ!!!!!!
nie tylko latwo ale i "tanio" - to jest chyba najwazniejsza zalata w stosunku do benzyny - jezeli nie wierzycie to zapytajcie kalina czy macha ile wydali na przerobki :PCytuj:
Oryginalnie napisane przez kmiler
ale do pewnego momentu jest tanio - tzn sam chip, a jek chesz wiecej mocy to tez musisz zainwestowac w IC, turbo, pompe, program....Cytuj:
Oryginalnie napisane przez DTM
i jak to zrobisz to z 1.9TDI osoagneisz gora 250KM /moze jest juz inaczej teraz, nie wiem nei znam sie na dieslach, ale mysle ze granica 250 to i tak dosc wysoka jest/
a powiedziec ci co sie dzieje z 1.8T jak go dobrze dofinansujesz?
no to moze zrobimy kalkulacje?Cytuj:
Oryginalnie napisane przez PITERd
DIESEL na ok 220KM (przyklad dla VP)
255lph HP- turbina GT20 1.5 tys zl (przerabiana co nieco)
- intercooler 1 tys zl (z montazem)
- program 1 tys zl
- wtryskiwacze 2 tys zl
- pompa 1.5 tys zl
czyli po zsumowaniu ok 7 tys zl
teraz podaj mi przyklad dla 1.8T 150KM i zrobienia go na ok 220KM (w sumie torszke wiecej zeby byly zachowane lepsze proporcje do diesla)
dodam tylko ze turbine mozesz liczyc za uzywke a reszta ma byc nowa
pomijam takze wydech gdzie w przypadku diesla mozesz zrobic pelen przelot bez tlumikow na ktorych zaoszczedzisz kolejne 500zl jak nie wiecej :wink:
tylko wez dobrze doinwestuj :roll: mi sie nie widzi pakowanie 20 tys i wiecej w auto dla zrobienia ponad 300KM mimo ze super byloby tyle miec - po 2 wtedy to juz mozesz zapomniec o niskim spalaniu co w przypadku diesla pozostaje prawie na niezmienionym poziomie (srednio rosnie o ok 2l/100km)Cytuj:
Oryginalnie napisane przez PITERd
taka mala czesc z zestawu na ponad 300KM :wink: :
- turbo GT2871R Kit 6902zł http://sklep.pws.com.pl/product_info...ducts_id=23217
- wtryski RC 550cc Hi 428zł/szt http://sklep.pws.com.pl/product_info...roducts_id=439
- pompa Walbro 255lph HP ok 400zl http://sklep.pws.com.pl/index.php?cPath=24_87
czyli ok 10 tys zl a do tego trzeba wzmocnic wiele rzeczy by sobie radzily z taka moca
PITERd takie gadanie nie ma sensu bo ja moge stwierdzic: ze mozesz mi powiedziec co sie dzieje ze spalaniem przy modyfikacji 1,8T na duza moc ja mam teraz kolo 180KM w swoim dieslu i po miescie spalam kolo 7,3l... wiec wydaje mi sie ze ta dyskusja sie troche mija z celem bo i to i to ma swoje zalety i swoich zwoleninikow ciezko wiec doszukac sie jednoznacznej odpowiedzi... :mrgreen:Cytuj:
Oryginalnie napisane przez PITERd
Nie ma sensu zaczynac tak teoretycznej dyskusji... ale zdecydowanie musze stwierdzic ze ceny zarowno za IC jak i za program to zanizyles na IC to liczylbym przynajmniej 500-1000zl wiecej :roll:Cytuj:
Oryginalnie napisane przez DTM
W 1.8T powiedzmy ze okolice 210-220KM zrobisz taniej... ale juz przekroczenie tej granicy pociaga za soba wielokrotnie wieksze koszta ... dlatego ta granica mocy nie jest IMO dobrym przykladem :wink:
troche sie z wami nie zgodze bo zeby przejsc magiczne 220 KM w Tdi trzeba kupic wtryski za prawie 8tyś zł.... a to sie juz troche nie oplaca...
No to najlepszą opcją jest kupic S3 gdzie magiczne 225KM jest w serii :DCytuj:
Oryginalnie napisane przez kmiler
A spalanie przy tak wysilonym dieslu nie wiele prawdopodobnie odbiega od S3...
ta tyle ze mi juz wystarczy te 200 KM bez zmiany wtryskow w Tdi a wtedy spalanie tak nie rośnie.. pzdro
z cenami za program jest tak ze raz sa takie a raz inne - wszystko zalezy od dogadania sieCytuj:
Oryginalnie napisane przez Mach
natomiast jezeli chodzi o IC to kupijesz taki z ARL'a albo golfa V itp za ok 300zl do tego spawasz komory alu za ok 300zl - rurki z kolankami spokojnie kupisz za ok 250zl i dajesz komus 250zl za pospawanie ich - wiec max 1100zl :P no i wypadaloby wymienic kolektor ssacy na ten od ASZ'ta za 150zl :wink:
no to moze napiszesz co i za ile mniej wiecej - pytam z ciekawosci :wink:Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Mach
i jeszcze taki szczegol ze diesel na 220 powinien sobie lepiej radzic niz benzynowka o tajkiej samej mocy :wink:
jak juz to pompowtryski i w silniku PD a nie VP do ktorego tyczyl sie moj opis :wink:Cytuj:
Oryginalnie napisane przez kmiler
wystarczy wziac na przyklad setup kalina:Cytuj:
Oryginalnie napisane przez DTM
hybrydowe turbo k03/k04 + wydech + IC + program
zreszta na k03s (czyli serii z 180KM) granice 210KM jest osiagalna... a znany jest przypadek ze na tej turbinie + program + MBC (bez FMIC) bylo ponad 220KM (byla iza tery'ego z sr.pl)
DTM program to byl za 1tys w promocji teraz sie waha od 1.5tys w gore ... czest to ceny netto ...
mysle ze moja poprzednia wypowiedz wszystko tlumaczy:Cytuj:
Oryginalnie napisane przez Proxa
Cytuj:
Oryginalnie napisane przez DTM
A jaki koszt wtryskow ze 170 ? Powoli zbieram.. :PCytuj:
Oryginalnie napisane przez kmiler
nie wiem jak uciebie ;P mi compsport powiedzieli 1400zl takie wtryski ze moglbym autko w przyszlosci do 180 czy 190 KM podniesc... czyli IC i wieksza turbina wrazie czego ... ale ja mam AGR nie wiem jak uciebie :D