Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 20

Temat: Naruszanie praw autorskich i anonimowa zemsta - jako ciekawostka

  1. #1

    Data dołączenia
    May 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Olkusz
    Auto
    A6 C5 4.2 V8
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    9 razy
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny Naruszanie praw autorskich i anonimowa zemsta - jako ciekawostka

    Witajcie koledzy. Jak niektórzy zauważyli wrzucam od pewnego czasu swoje zdjęcia z tematyki motoryzacyjnej na forum. Fotografią zajmuję się już od kilkunastu lat, również zawodowo. Przed paru laty zacząłem również bawić się w fotografię motoryzacyjną. Perypetie zawodowe toczyły się różnie, ale od pewnego czasu reaktywowałem fotografię - wspólnie z przyjacielem tworzymy team zajmujący się fotografią okolicznościową (fotosil.pl), a samodzielnie rozwijam dziedzinę fotografii motoryzacyjnej (fb/@fotoyez). Tak to już działa, że każdy pilnuje swoich praw - to rzecz zdaje się normalna. Opłacam reklamy, jeżdżę po ludziach tworząc darmowe sesje i spędzam godziny z aparatem i przed komputerem by stworzyć zdjęcia które będą się podobać. Nie wspomnę o tym iż musiałem zainwestować równowartość niejednej klubowej A3-ki w sprzęt fotograficzny i legalne oprogramowanie do obróbki zdjęć.

    Nie mam nic przeciwko wykorzystaniu moich zdjęć - pomaga mi to w promocji mojej pracy. Jednakże wykorzystanie zdjęć w jakikolwiek celu niż użytek prywatny (tj oglądanie, ustawienie na tapecie itd) jednakże publikacja publiczna w myśl ustawy o prawach autorskich to coś innego:

    Art. 17. Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, twórcy przysługuje wyłączne prawo
    do korzystania z utworu i rozporządzania nim na wszystkich polach eksploatacji oraz
    do wynagrodzenia za korzystanie z utworu.
    tak więc jeśli ktoś umieszcza gdziekolwiek zdjęcie należące do kogoś - musi podać źródło oryginału, odnośnik - cokolwiek.