Results 1 to 10 of 10

Thread: Kontrolka ładowanie

  1. #1
    karoll20's Avatar
    Join Date
    Jul 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    BIAŁYSTOK
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Engine
    1.8T AGU
    Thanks
    Thanked 2 Times in 1 Post
    Thanks
    once

    Default Kontrolka ładowanie

    Witam, Miałem uszkodzony regulator napięcia. Po wymianie na identyczny (boscha) ładowanie działa, mierzyłem miernikiem wszystko jest ok ale....
    I teraz problem: po zapaleniu samochodu kontrolka ładowania nie świeci, ale jak obroty samochodu przekroczą 2 tyś to zapala się kontrolka i już przez cały czas się pali (nawet gdy obroty spadną do 1 tys). Jak zwiększam obroty to lekko przygasa ale zupełnie nie gaśnie. Mierząc miernikiem wszystko jest w porządku, na biegu jałowym około 13,4 V, gdy włączę światełka to podskakuje o 0.3 V - wiec wszystko prawidłowo. Podłączałem VAG i nie ma żadnego błędu. Co może być uszkodzone? proszę o pomoc
    Last edited by karoll20; 02-09-08 at 23:05.

  2. #2
    LeoRulez's Avatar
    Join Date
    Jul 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Zamość
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Engine
    1.9TDI AHF
    Thanks
    Thanked 41 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 4 times

    Default

    Mialem podobny problem kiedys i polecialo mi lozysko na alternatorze.

  3. #3
    karoll20's Avatar
    Join Date
    Jul 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    BIAŁYSTOK
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Engine
    1.8T AGU
    Thanks
    Thanked 2 Times in 1 Post
    Thanks
    once

    Default

    Ale miałeś dokładnie taki sam problem? Bo nie rozumiem co to może mieć wspólnego.

  4. #4
    wyder's Avatar
    Join Date
    Jul 2007
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Warszawa
    Auto
    A3 1,8 Seria >>> A4 2,5TDI Q Mod>>> Będzie A5 mod :) niedługo >>> Sercem i duszą z wami
    Model
    Inny
    Engine
    inny
    Thanks
    Thanked 6 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 2 times

    Default

    Alternator. może jego szczotki ------- poszukaj na forum
    Pzdr

  5. #5
    karoll20's Avatar
    Join Date
    Jul 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    BIAŁYSTOK
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Engine
    1.8T AGU
    Thanks
    Thanked 2 Times in 1 Post
    Thanks
    once

    Default

    To właśnie po wymianie regulatora zaczął się mój problem. A tak wogóle w tym modelu szczotki są przy regulatorze wiec to nie może być ich wina.

  6. #6
    LeoRulez's Avatar
    Join Date
    Jul 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Zamość
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Engine
    1.9TDI AHF
    Thanks
    Thanked 41 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 4 times

    Default

    Quote Originally Posted by karoll20 View Post
    Ale miałeś dokładnie taki sam problem? Bo nie rozumiem co to może mieć wspólnego.
    No przeciez juz to raz napisalem.
    Tak, mialem problem o podobnym przebiegu.
    Po odpaleniu kontrolka sie nie swiecila, po krotkiej jezdzie albo przygazowce zapalala sie i juz nie chciala zgasnac a ladowanie mialem.
    Podjechalem do elektryka i wymienil mi lozysko i szcztoki bo byly na wykonczeniu, ale to bylo tak przy okazji bo winne bylo lozysko.

  7. #7
    karoll20's Avatar
    Join Date
    Jul 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    BIAŁYSTOK
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Engine
    1.8T AGU
    Thanks
    Thanked 2 Times in 1 Post
    Thanks
    once

    Default

    Dziś rozebrałem alternator, jutro kupie łożyska i zobaczymy czy to powodowało zapalenie sie kontrolki. Ale mam inne pytanie, może mi ktoś powiedzieć do czego są te kwadraciki w alternatorze (miejsce zaznaczyłem na zdjęciu).
    Oraz dlaczego u mnie w tej okolicy jest rdza??
    http://img219.imageshack.us/my.php?i...sc00094mr0.jpg

  8. #8
    karoll20's Avatar
    Join Date
    Jul 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    BIAŁYSTOK
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Engine
    1.8T AGU
    Thanks
    Thanked 2 Times in 1 Post
    Thanks
    once

    Default

    Wymiana łożysk nic nie dała. Może mi ktoś pomóc, czy powodem świecenia kontrolki może być ta "rdzawa" obudowa alternatora?

  9. #9

    Join Date
    Oct 2007
    Sex
    mężczyzna
    Location
    slaskie
    Auto
    A3
    Model
    A3 8P
    Engine
    1.9TDI BLS
    Thanks
    Thanked 6 Times in 1 Post

    Default

    czyli szczotki masz nowe tak ?
    a one byly juz na polokraglo zrobione ze przylegaja cala powierzchnia ?

    a jak sie ma sprawa z kablem hmm +
    dobrze sie trzyma dobrze przylega ma dobre styki z jednej jak i drogiej strony ?
    wyczysc ...
    jesli nie pomoze sprobuj dla proby podlaczyc dodatkowa mase -
    wez jakis kabel i podlacz do obudowy z alternatora i do budy

  10. #10
    karoll20's Avatar
    Join Date
    Jul 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    BIAŁYSTOK
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Engine
    1.8T AGU
    Thanks
    Thanked 2 Times in 1 Post
    Thanks
    once

    Default

    jeszcze raz od początku. Przestało działać ładowanie, wymieniłem regulator (w tym egzemplarzu jest razem ze szczotkami), złożyłem i alternator zaczął działąć. Jednak nadal świeciła sie kontrolka. Za namową kolegów z forum wymieniłem wczoraj łożyska. Po złożeniu kontrolka nadal świeci. Zaciekawiła mnie jedynie ta obudowa, a dokładniej te kwadraciki (nie mam pojęcia do czego one są) I u mnie one były mocno zardzawione oraz obudowa w koło była rdzawa. (patrzyłem na allegro na zdjęcia alternatorów używanych u każdego jest to ładnie i czyściutkie).
    2. W regulatorze napięcia w kostce do podłączenia są dwa bolczyki. U mnie w instalacji do mojej wtyczki dochodzi tylko jeden przewodzik. Czyli jeden bolczyk w regulatorze nie jest podłączony!! U siebie także tak macie?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •