Page 1 of 13 12311 ... LastLast
Results 1 to 10 of 128

Thread: Wymiana sprężyn

  1. #1

    Join Date
    Sep 2007
    Sex
    mężczyzna
    Location
    rzeszow
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 5d
    Engine
    1.9TDI ATD

    Default Wymiana sprężyn

    Witam, chodzi kwestie czysto techniczną - muszę wymienić sprężyny (przód) bo jedna z nich strzeliła, w zwiazku z tym pytanie czy jest jakis sposób aby wymienić springa nie demontujac całkowicie amortyzatora ? Chodzi mi o to czy da sie na tyle opuścic cała kolumnę za zwrotnica po odkręceniu jej z gory (normalnie chodzi w dość duzym zakresie, po odpieciu z gory powinna jeszcze więcej), razem ze zwrotnica na tyle zeby jakos wyciagnąć sprężyne ( oczywiscie spieta )? Celem jest zachowanie geometrii zawieszenia. Przeglądalem rózne fora ale wiekszość tematów dotyczy wymiany całej zawiechy amortyzator +spring wiec zupełnie inna bajka. Któryś z postow traktował o tym że da się np. wymienić w ten sposób łozysko oporowe - wiec idąc za ciosem może i sprężyne ? Moze dało by sie coś z dołu odpiać jeszcze od zwrotnicy tak zeby nie ruszyć geometrii ? Nowe springi identyczne z oryginalnymi o tych samych parametrach i oznaczeniach. Prosze o odpowiedź i ewentualne sugestie.
    Last edited by klamamoto; 29-08-15 at 20:08.

  2. #2
    LeoRulez's Avatar
    Join Date
    Jul 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Zamość
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Engine
    1.9TDI AHF
    Thanks
    Thanked 41 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 4 times

    Default

    Przeciez jak odkrecasz na gorze to i tak odkrecasz amor.
    Nie wyciagniesz kolumny nie odpinajac jej od zwrotnicy.
    A jak wsadzisz takie same springi to nie zmienisz geometrii zawieszenia.
    A lozysko oporowe to masz kolego przy sprzegle nie MacPersonie.

  3. #3
    malydziodek's Avatar
    Join Date
    Nov 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Poznań
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Engine
    1.6 AKL

    Default

    Ok. zgadzam sie z klubowiczem, nie trzeba ustawiać zbierzności.

  4. #4
    pavel_'s Avatar
    Join Date
    Nov 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Kwidzyn/ Grudziądz
    Auto
    audi tt AJQ & mk2syncro APY
    Model
    Inny
    Engine
    1.8T APY
    Thanks
    Thanked 10 Times in 1 Post

    Default

    Quote Originally Posted by letsmile View Post
    Któryś z postow traktował o tym że da się np. wymienić w ten sposób łozysko oporowe - wiec idąc za ciosem może i sprężyne ? .
    Łożysko ma średnicę ok. 40mm i wysokość ok. 10mm. Spężyna ma całkiem inne gabaryty: średnica powiedzmy 140mm, wysokość 400m- więc jest między łożyskiem oporowym a sprężyną poważna różnica w gabarytach. Łożysko da się wyjąć mając do dyspozycji przestrzeń pomiędzy górą McPersona a górą kielicha, ale na wyjęcie sprężyny nie ma szans- jest poprostu za mało miejsca.
    Dodano:
    Quote Originally Posted by LeoRulez View Post
    A lozysko oporowe to masz kolego przy sprzegle nie MacPersonie.
    Łożysko oporowe masz także w górnym mocowaniu McPersona- inaczej nie ruszyłbyś kierownicą ani w prawo ani w lewo
    Dodano:
    Quote Originally Posted by malydziodek View Post
    Ok. zgadzam sie z klubowiczem, nie trzeba ustawiać zbierzności.
    biegać--->zbieŻność---> to po pierwsze

    Nowa sprężyna będzie zawsze sztywniejsza niż używana, a więc będzie stała wyżej.
    Wyższe zawieszenie to zmiana zbieżności (zależnie od konstrukcji na + lub -) --- zatem po zmianie sprężyn konieczna jest regulacja kątów pochylenia kół oraz ustawienie zbieżności
    Last edited by pavel_; 31-01-09 at 02:02. Reason: Automatyczne łączenie postów

  5. #5
    sopek's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Szczecin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Engine
    1.8T APP
    Thanks
    Thanked 3 Times in 1 Post
    Thanks
    once

    Default

    kolego w a3 katow sie nie ustawia?? tylko zbieznosc, z tego co mi wiadomo

  6. #6
    Jacek's Avatar
    Join Date
    Jun 2006
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Warszawa-Wilanów
    Auto
    VW
    Model
    Inny
    Engine
    2.0 TDI CR CBBB (170KM)
    Thanks
    Thanked 12 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 18 times

    Default

    zbieznosc po wymianie spreżyn czy amorów do zrobienia koniecznie

  7. #7

    Join Date
    Sep 2007
    Sex
    mężczyzna
    Location
    rzeszow
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 5d
    Engine
    1.9TDI ATD

    Default

    Witam ponownie
    Autko jest juz po zabiegu wiec moge powiedziec co nastepuje:
    1. Nie chcialem wyciagac calej kolumny, a tylko springi wiec stad moje moze dosc obszerne ale mysle rzeczowe pytanie - otoz wbrew powszechnym opiniom na forach i w literaturze, mozna to zrobic bez odpinania amortyzatorow od zwrotnic.
    2. Operacja jak na pierwszy raz zajela ok 4 godzin ale mysle ze nastepnym razem mozna bedzie zejsc do ok 3 moze 2 godzin.
    3. Procedura wydaje sie dosc prosta - spinamy stara spreżyne, odkrecamy amortyzator od gory, na dole zwalniamy ze zwrotnicy drazek kierowniczy, odkrecamy lacznik stabilizatora,i srube polosi napedowej - wszystkie zabiegi na dole pozwalaja opuscic zawias tak ze pomiedzy sruba amora a kielichem jest ok 10-15 cm. To pozwala rozmontowac lozysko i gorny kielich, a nastepnie scisnac uwolniony z gory amortyzator i wyjac sprezyne. Do dyspozycji jest wowczas ok 20 - 25 cm miedzy sruba amora a gniazdem w karoserii samochodu. Poniewaz na dole nie trzyma drazek kierowniczy,stabilizator ani połoska (nie trzeba jej wyjmowac a jedynie zwolnic na srubie gdyz w skrajnym dolnym połozeniu zawiasu jest o 2-3 cm za krotka i zawias na niej wisi) cala kolumna moza krecic i przestawiac ja praktycznie tak jak nam sie podoba (na dole chodzi na sworzniu). Zamontowanie oczywiscie dokladnie odwrotnie. Sciagacz do springow musi byc dosc zgrabny aby mozna ja spinac i rospinac w przestrzenii jaka jest w nadkolu.
    4. W gorze amortyzator zamontowany jest za posrednictwem lozyska oporowego w najczystszej postaci (przenaczone do przenoszenia obciazen osiowych)- to gwoli niejasnosci bo w ETCE np opisane jest jako kulkowe wzdluzne - byc moze to to samo
    5. Nie widze koniecznosci korygowania czegokolwiek w geometrii zawieszenia - zabieg odbyl sie bez odrecania jakichkolwiek elementow majacych wplyw na katy. Co do roznicy w dlugosci spręzyn nowych i wyeksploatowanych (o identycznych parametrach oczywiscie) to mysle ze roznica jest na tyle niewielka, ze wieksze roznice w ugieciu springow i sredniego polozenia zawiasow wystepuja podczas normalnej eksloatacji z roznymi obciazeniami (np na pusto i full obciazenie). Przeciez fabrycznie auto mialo ustawione katy na nowych sprezynach wiec musialo byc dobrze, a nikt przeciez nie zmienia geometrii jak mu 1cm czy poltora siadzie czy to po latach czy w wyniku dociazenia.
    6. Mimo wszystko zabieg nietypowy wiec dziekuje kolegom za posty i podpowiedzi. Mysle ze temat mozna zamknac.
    Pozdrowienia.

  8. #8
    Enten's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Otwock
    Auto
    Audi a3, Golf mk1 1.9TDI ASZ
    Model
    A3 Sportback
    Engine
    2.0TDI BKD
    Thanks
    Thanked 52 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 18 times

    Default

    Quote Originally Posted by letsmile View Post
    (ciach...)
    3. Procedura wydaje sie dosc prosta - spinamy stara spreżyne, odkrecamy amortyzator od gory, na dole zwalniamy ze zwrotnicy drazek kierowniczy, odkrecamy lacznik stabilizatora,i srube polosi (ciach..)
    Jeśli rozpinasz ze zwrotnicy końcówkę drążka kierowniczego i przy ponownym montażu używasz tej samej końcówki to jak dla mnie odstawiasz fuszerkę.
    My life be like Ooh Ahh...

    ... wracam do gry
    BKD+GTB2260VK = 245ps/510Nm

    by EvolutionMotorSport


    Zużycie paliwa - Motostat.pl

    mój golf mk1 http://www.a3-club.net/forum/showthr...57#post1331057

  9. #9
    Jacek's Avatar
    Join Date
    Jun 2006
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Warszawa-Wilanów
    Auto
    VW
    Model
    Inny
    Engine
    2.0 TDI CR CBBB (170KM)
    Thanks
    Thanked 12 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 18 times

    Default

    ENTEN ma racje a co do zbieznosci to powino ją sie robic nie tylko dlatego ze cos wymieniamy w zawiasie ale również profilaktycznie sprawdzać tak samo jak nie wywaza sie koła raz na pare lat

  10. #10

    Join Date
    Sep 2007
    Sex
    mężczyzna
    Location
    okolice Krakowa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Engine
    1.9TDI ALH
    Thanks
    Thanked 6 Times in 1 Post
    Thanks
    once

    Default

    Według mnie zdecydowanie łatwiej i szybciej jest odkręcić jedną śrubę od zwrotnicy i wyciągnąć całą kolumnę na zewnątrz, niż drążek, półoś i kto wie co jeszcze. Poza tym mając kolumnę na zewnątrz można ją bardzo łatwo uzbroić bez ciasnoty i klęczenia na kolanach. Mi wymiana sprężyn (z wyciąganiem kolumn na zewnątrz) zajęła 2 godziny (przód + tył)... Większym problemem jest tylko prawa strona auta ze względu na półoś, która opiera się o ramę i trzeba troszkę ścisnąć sprężynę na aucie żeby dało się wyciągnąć kolumnę ze zwrotnicy.
    124 Hp 277 Nm

Page 1 of 13 12311 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •