Strona 1 z 29 12311 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 289

Temat: Czujnik deszczu zmierzchu / Lusterko wewnętrzne fotochrom

  1. #1

    Data dołączenia
    Mar 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa/Stalowa Wola
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Podziękował
    raz

    Domyślny Czujnik deszczu zmierzchu / Lusterko wewnętrzne fotochrom

    Witam wszystkich.

    Całkiem niedawno zakupiłem sobie A3, 2006r. 2.0 TDI. Jestem totalnym laikiem w sprawach mechaniki, także proszę o cierpliwość.

    Problem polega na tym że świeci mi się kontrolka mówiąca o błędzie czujnika światła/deszczu.

    Na szybie mam coś przyklejone (czujnik deszczu?), na tej naklejce jest jakiś układ scalony i uchwyt na lusterko. Z kolei samo lusterko posiada jakiś dziwny otwor (czujnik?), i zwykły przycisk z przodu lusterka

    Samo lusterko podlączone jest z jakimś kablem wystającym z podsufitki. Ten scalak z 'naklejki', także jest z czymś połączone.

    Zastanawiam się czy jest sens to naprawiać?
    Po pierwsze jak sprawdza się czujnik deszczu w praktyce? Można to wyłączać?
    Po drugie - po co mi czujnik światła? Jak to działa? W jakich sytuacjach?
    Po trzecie - czy to lusterko nie jest przypadkiem fotochromatyczne (samościemniające się) ?? Jak tak to byłby to solidny powód żeby to naprawić. Myślę że to akurat jest fajna opcja.

    Zadaje takie pytania, ponieważ zadałem je kiedyś mechanikowi z ASO, i nie był mi w stanie nic odpowiedzieć , lub też nie chciał.
    Szkoda mi to tak zostawiać.
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 02-07-15 o 17:44

  2. #2

    Data dołączenia
    Jul 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    okolice Kraków Katowice
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD

    Domyślny