Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 23

Thread: Płyn do czyszczenia turbiny... ?

  1. #1
    Audon's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    -
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Engine
    2.0TDI BKD
    Thanks
    Thanks 9 times

    Default Płyn do czyszczenia turbiny... ?

    Czy faktycznie jakimś płynem który się wlewa do paliwa można przeczyścić turbinę. Właśnie wybieram się do mechanika, gdzie mój dieselek ma dostać zastrzyk z tego środka chyba do zbirnika paliwa, jeśli dobrze zrozumiałem. W sumie to już sam nie wiem gdzie będą to wlewać dokładnie i co dalej robić. Czy taki płyn faktycznie jest w stanie pomóc jakoś przeczyścić turbinę? Nie znalazłem na forum nic na ten temat. Dwa tygodnie temu silnik przeszedł mi na tryb awaryjny przy wysokich obrotach...
    Last edited by klamamoto; 05-07-15 at 14:11.

  2. #2
    netes's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    -
    Auto
    Volvo V40
    Model
    Inny
    Engine
    inny
    Thanks
    Thanked 85 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 23 times

    Default

    Nie ma takiej możliwości, do turbiny nie dostaje się nic ze zbiornika paliwa.

  3. #3
    Zachodniopomorskie neoeinz's Avatar
    Join Date
    Nov 2005
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Szczecin
    Auto
    Passat B5fl
    Model
    Inny
    Engine
    inny
    Thanks
    Thanked 27 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 8 times

    Default

    na czyszczenie najlepsze jest przedmuchanie jej czyt. krec pod 4.2 i bedzie dobrze
    .......

  4. #4
    netes's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    -
    Auto
    Volvo V40
    Model
    Inny
    Engine
    inny
    Thanks
    Thanked 85 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 23 times

    Default

    neoeinz, pod warunkiem, że nie włącza Ci się notlauf przy 3600 tak jak u mnie na przykład

  5. #5
    Audon's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    -
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Engine
    2.0TDI BKD
    Thanks
    Thanks 9 times

    Default

    Kilka razy ją przedmuchałem przy jakichś 4500 obr/min. ale tak krótko po kilkanaście sekund na różnych biegach. Właściwie to przez jaki czas trzeba utrzymać te obroty i najlepiej na jakim biegu... a może na luzie wystarczy? Jutro odbieram auto od mechanika i się dowiem dokładnie co on robił, bo też mi się wydawało że do turbiny przecież nie dociera paliwo, a jedynie olej i że to właśnie do oleju może będzie chciał coś dolać, ale przecież nie można tak... Dziś się rozpędziłem do 200km/h bez żadnych oporów, autko śmiga bez żadnej zadyszki. A tak swoją drogą to kiedyś się rozpędziłem do 210 siedząc komuś na ogonie, nawet nie czułem prędkości ale wydawało mi się, że pójdzie więcej jednak wolałem bardziej nie igrać z radarami... Mam 17-calowe alusy a ponoć ciężko się rozpędzić do takiej prędkości przy większych felach jak wyczytałem na tymże forum... Mam przebieg 105 tys i 140 koni śmiga niesamowicie, aż dziwne jak łatwo przyśpiesza od 100 do 200, nie czuje się tego po prostu... Póki co miałem tylko tego jednego notlauf-a... i tenże mechanik mi powiedział, że to dlatego też, że jeżdżę tylko po mieście i przez ostatnie pół roku zrobiłem tylko 3tys. km (okres zimowy)...

  6. #6
    Sztomel's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Engine
    1.9TDI ALH
    Thanks
    Thanked 210 Times in 1 Post
    Thanks
    once

    Default

    Quote Originally Posted by Audon View Post
    trzeba utrzymać te obroty i najlepiej na jakim biegu... a może na luzie wystarczy?
    z całą pewnością nie na luzie bo jaka jest wtedy dynamika spalin, przecież na luzie obroty spadają do 860-900 RPM

    Quote Originally Posted by Audon View Post
    też mi się wydawało że do turbiny przecież nie dociera paliwo, a jedynie olej i że to właśnie do oleju może będzie chciał coś dolać, ale przecież nie można tak...
    przecież olej nie smaruje pierścienia wraz z łopatkami zmiennej geometrii (a to na nim się osadza sadza i nagar i powoduje zapiekanie kierownic) tylko łożyskowanie osi turbiny
    tak czy siak to niech ten mechanik lepiej sobie rumu doleje do herbaty !
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  7. #7
    Zachodniopomorskie neoeinz's Avatar
    Join Date
    Nov 2005
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Szczecin
    Auto
    Passat B5fl
    Model
    Inny
    Engine
    inny
    Thanks
    Thanked 27 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 8 times

    Default

    ja np cisnelem na 4tym biegu i tak sobie jechalem jakis czas nie powiem ile co i jak.
    .......

  8. #8
    Audon's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    -
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Engine
    2.0TDI BKD
    Thanks
    Thanks 9 times

    Default

    Quote Originally Posted by Sztomel View Post
    z całą pewnością nie na luzie bo jaka jest wtedy dynamika spalin, przecież na luzie obroty spadają do 860-900 RPM RPM
    Chodziło mi o to, że na postoju bez wrzucania biegu, jak depnę porządnie w pedał gazu to czy wtedy dochodzi też do tego samoczyszczenia się turbiny?

    A tak swoją drogą to dzięki za wszystkie odpowiedzi, od tamtego felernego noutlaufa nic się nie dzieje niepokojącego jak do tej pory ( i dziać nie będzie mam nadzieję ), zmieniłem styl jazdy na bardziej dynamiczy i nie hamuje silnikiem jak obroty spadają ponizej 1500. A mechanik coś dodał do zbiornika paliwa, zrobił furą jakieś 70km (jak sprawdziłem ) i tyle sie dowiedziałem od tego żabojada...
    Last edited by Audon; 26-04-09 at 19:33.

  9. #9
    SAiLO's Avatar
    Join Date
    Jan 2009
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Polski
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Engine
    2.0TDI BKD
    Thanks
    once
    Thanks
    Thanks 15 times

    Default

    A jak dlugo mniej wiecej trzeba sobie krecic pod 4.2k?
    http://a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic9956_1.gif

  10. #10
    Zachodniopomorskie neoeinz's Avatar
    Join Date
    Nov 2005
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Szczecin
    Auto
    Passat B5fl
    Model
    Inny
    Engine
    inny
    Thanks
    Thanked 27 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 8 times

    Default

    nie ma dokladnie ile pprostu wrzucasz np 4 bujasz sie do 4-4,2 i jedziesz kawalek, 30sec - 1min tak pare razy i jest ok

    albo 2gi bieg but pod 4,3- 3 bieg to samo, 4 to samo na 4tym cisniejsz torche i 5....

    Quote Originally Posted by Sztomel View Post
    tak czy siak to niech ten mechanik lepiej sobie rumu doleje do herbaty !
    lepiej nie bo jeszcze gorsze rzeczy bedzie mowil
    Last edited by neoeinz; 26-04-09 at 20:55.
    .......

Page 1 of 3 123 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •