Te czyszczenie coś daje? Również słyszałem że niewiele pomaga... Sam już nie wiem..
Te czyszczenie coś daje? Również słyszałem że niewiele pomaga... Sam już nie wiem..
|
jak dasz do sprawdzonego warsztatu który się specjalizuje w czyszczeniu dpf to ci go wyczyszcza w 95%.
Opiszę ci swój przypadek kuzyn kupił vw t5 2014 2.0tdi cr auto średnio co 80-100km wchodziło w tryb wypalania dpf. Po zdiagnozowaniu vcdsem zapełnienie filtra było w minimalnym stopniu obliczona masa sadzy i popiołu kilkanaście gramów.
Co się okazało handlarz, który sprzedał kuzynowi tego t5 musiał vcdsem wyzerować dpf-a by oszukać kupującego i programwo pokazywało, że wmiare czysty a wypalał się co chwile.
Wyjęliśmy tego dpf-a na stół (bardzo łatwe dojście i możliwość jego demontażu) był tak zasyfiony w środku żadnego prześwitu na drugą stronę filtra, że sami mieliśmy wątpliwości czy czyszczenie coś da. Kupiliśmy pierwszy lepszy środek do czyszczenia dpf za około 50zł zalaliśmy wnętrze po godzinie wszystko pięknie namokło i wymyliśmy karcherem pod ciśnieniem. Filtr był praktycznie wymyty do czystego odrazu był widoczny prześwit filtra.
Założyliśmy na auto zrobiłem mu vcdesem zerowanie dpf i teraz średnio wypalanie ma co 400-450km więc tak jak powinno być.
Uważasz dalej, że to nic nie daje?
Witam, w moim silniku BLS został wycięty katalizator i DPF, w związku z tym turbina niesamowicie gwiżdże... Gwiżdże od najniższych obrotów, ktoś próbował czymś wypełniać puszkę po DPFie co by spowolnić przepływ spalin?
Witam i proszę o zerknięcie na zdjęcie.
Niestety nie mam dostępu do VCDS ale ten program podobno jest dobry.
Z tego co się orientuje masa sadzy to te 12,9g i wypalanie załączy się około 24g.
Ilość popiołu to te 120ml a wartość graniczna to 175ml.
Niestety program nie posiada rubryki z ilością popiołu w gramach (wartość graniczna to 60g tak?).Autko ma przebieg 220k.
Jeżdżę do pracy 4,5km w jedną stronę i czasem na siłkę 3,5km.Od biedy w weekend gdzieś dalej więc ma warunki do zapychania.
Co sadzicie-mam sie martwić?
Ps:nie wiem dlaczego ale link do fotki się nie wyświetla.
Ostatnio edytowany przez KrisO-O - 26-07-20 o 12:00
A po co ma mi ropa przenikać do oleju?! I jakieś głupie wypalanie, gdzie jest tyle dymu.. i gdzie tu ekologia?
Mam wycięty i mam to wszystko z głowy, auto nie dymi! Chyba że wtryskiwacze mówią papa to wtedy dymi.
I mogę sobie olej zalać w końcu 5w40 a nie jakaś wodę 5w30 low saps, gdzie taki olej nie chroni silnika!! Za to chroni DPF. Gdzie tu logika?
Pacjent 1.6 TDI Ile u was trwa wypalanie bo u mnie bardzo długo.Tak czytam, że u was już z 20min od zapalenia kontrolki. Ostatnio filtr nie potrafił się wypalić jadać 40km autostradą, jechałem dość dynamicznie chwilami po 170km/h. Standardowe wypalanie bez kontrolki. Do momenty zapełnienia i rozpoczęcia procedury dopalania robię od 300-700km. Jednak proces trwa zbyt długo. Nie jest to moje pierwsze auto z dpf i nigdy nie sprawiało mi problemu ale w tym egzemplarzu dostaje powoli nerwicy. Już jeżdżę z komputerem i obserwuje jak spadają gr podczas wypalania i najszybciej spadają jak jadę na 4 ok 90km/h ale wystarczy że zacznę przyspieszać to poziom zapełnienia nie spada w dół tylko stoi w miejscu. Brak błędów w sterowniku auto ma moc itd.
Zastanawiam się czy pomoże płukanie czy nie jest to jednak problem w aucie.
Trochę nie chcę go wycinać ale chyba nie będzie wyjścia. Wcześniej miałem 1.9 TDI BLS to nawet nie wiedziałem kiedy się przepala. Jeździłem też 2.0 TDI CR i tam widziałem podniesione obr czasami ale szybka rundka po mieście i koniec wypalania.
Czy ktoś miał taki problem i jakoś go rozwiązał.
Tak 20 minut trwa tak zwana procedura regeneracji DPF -a, gdy kontrolka się nie świeci. Najlepiej wypalać na 3 biegu z prędkością 70 km/h
Jak Kontrolka się zapala należy wykonać awaryjne wypalanie przy pomocy komputera ( na postoju lub jak sterownik pozwoli w czasie jazdy, zależy od zapełnienia filtra DPF)
samo wycięcie nic nie da trzeba jeszcze w kompie pogrzebać, a z drugiej strony pierwsza lepsza kontrola analizatorem spalin powoduje zabranie dowodu
Analizatorem? Jakim analizatorem? To nie benzyna! Jak już to dymomierzem!
Ja już z DPF-em mam z pół roku spokoju Nie dymi, jak wtryski sprawne. Chyba że przycisne go na czerwone pole wtedy pokazuje sie taki siwawy dym, to wszystko.
Santiago masz taki sam silnik
Masze silniki mają normę na DMOMIERZU 0,0, może nie kopci ale rura czarna od sadzy i jeżeli ktoś ma pomięcie to od razu zobaczy że masz wycięty dpf .
napisz jak ci na przeglądzie poszło bo od jakiegoś czasu robią analizę spalin, a jeszcze ma wejść kara za usunięcie kilka tysięcy, a nie wspomnę jazda takim autem za granicą a w szczególności w Niemczech - laweta plus pokaźny mandat
- - - Aktualizacja postu - - -
Moja audi ma 320000 nalotu 0,18L popiołu w DPF-e i kontrolka jeszcze się nie zaświeciła ani razu, a końcówka wydech czyściutka
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)