Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 65

Temat: kontrolka check engine

  1. #1
    kubutek25's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Góra Kalwaria
    Auto
    audi a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN

    Domyślny kontrolka check engine

    Witam,

    Posiadam audi a3 1.8 benzyna 2000 rok. Samochód jest sprowadzany z Niemiec i ma przebieg 170 000 km. Samochód jest po wymianie rozrządu, filtrów, oleju i robiony był katalizator (nie powiem czy wycinany cały czy nie).

    W zeszłym tygodniu w poniedziałek zapaliła mi się kontrolka Check Engine. Podjechałem do mechanika u którego robiłem rozrząd - podłączył komputer zrestartował wszystko i kontrolka zgasła. We środę zapaliła mi się ponownie kontrolka więc podjechałem jeszcze raz do niego. Podłączył komputer i stwierdził iż jest to wina katalizatora. Jakoś nie mam przekonania co do jego stwierdzenia Stąd moje pytanie do was czy ktoś kiedyś z was miał podobną sytuację? Jeśli tak to prośba o informację
    Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie bo szukam w necie i nic nie mogę znaleźć - chyba że źle szukam
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 13-10-15 o 16:43

  2. #2
    mucka38's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zakopane-Myszków
    Auto
    -było :( Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez kubutek25 Pokaż post
    robiony był katalizator (nie powiem czy wycinany cały czy nie).
    ... i mechanik prawdopodobnie ma troche racji , sprawdz sonde lambde , jesli było grzebane przy katalizatorze to moze jest odłączona sonda , stad bład układu wtryskowego .
    A tutaj masz troche do poczytania w temacie , mysle ze znajdziesz odpowiedz
    http://a3-club.net/forum/search.php?searchid=2311783
    Ostatnio edytowany przez mucka38 - 05-10-09 o 20:46
    Zachucały góry
    Zasumiały lasy
    Ka sie zapodziały starodowne casy

  3. #3
    kubutek25's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Góra Kalwaria
    Auto
    audi a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN

    Domyślny

    wielkie dzięki. poszperam poszukam

  4. #4
    boży's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Białystok
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny kontrolka check engine

    Witam wszystkich serdecznie , posiadam audi a3 8l 1.8t ARZ z automatyczna skrzynia biegów i mam wielki problem , pali sie kontrolka check engine , byłem na diagnostyce najpierw wykazało ze była padnieta sonda lambda za katalizatorem i czujnik połozenia wałka rozrządu wiec wymieniłem skasowałem błąd i wszystko wydawało sie oki , po dwóch dniach znowu zapaliła sie ta sama kontrolka pojechałem więc na diagnostyke ponownie , okazało sie ze do wymiana mam jeszcze czujnik połozenia wału korbowego , wiec go wymieniłem i błąd został usuniety , nie mija pięc dni i znowu kontrolka sie zapala i ja juz nie wiem co mam robic władowałem tysiąc złotych i dalej to samo , zadnych spadków mocy nie mam silnik jak by lekko falował obrotami dosłownie dwa milimetry w góre dwa milimetry w dól lata strzałka od obrotomierza , moze komus z was sie przytrafił podobny przypadek lub moze wiecie jak rozwiazac ten problem bo ja juz powoli trace cierpliwosc , wiec prosze was o pomoc
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 06-04-17 o 21:17

  5. #5

    Data dołączenia
    Aug 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    29 razy
    Podziękował
    7 razy

    Domyślny

    Jakieś inne błędy pokazuje Ci VAG?

    Nieszczelność, dostaje gdzieś lewe powietrze lub cewka zapłonowa...

    Czy po wymianie czujnika G28 i sondy nadal pokazuje te same błędy na kompie?

    Może juz czas na sprawdzenie sondy przed katalizatorem...

  6. #6
    boży's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Białystok
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    zadnych innych błędów nie ma, jak byłem na wymianie tego czujnika połozenia wału korbowego to odrazu skasowałem ten błąd i zadnego nie wykryło , a te lewe powietrze to skad moze łykac ewentualnie ?

  7. #7

    Data dołączenia
    Aug 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    29 razy
    Podziękował
    7 razy

    Domyślny

    Sprawdź odmę oraz inne połączenia, przewody układu dolotowego.

    Czytaj:

    http://a3-club.net/forum/showthread....dma#post418740

    Dodam, że po wymianie jednej sondy za czas jakis z reguły pada druga
    Ostatnio edytowany przez major - 13-12-09 o 20:44

  8. #8
    boży's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Białystok
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    no to mnie zmartwiłes a taka sonda do najtańszych nie nalezy ponad 400zł, trudno trzeba bedzie zobaczyc moze gdzies nieszczelnosc jakas jest bo własnie ten temat co mi podrzuciłes to własnie tam kolega sie wypowiadał ze u niego tez obroty falowały , moze to mnie jakos naprowadzi oki dzieki za podpowiedzi

  9. #9
    boży's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Białystok
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    nie no ludzie ja juz powoli mam dosc tego samochodu nie dośc ze cały czas co dwa dni sie w nim psuje to jeszcze pali 15 przy naprawde emeryckiej jeździe co to moze byc jak nizej napisałem wymieniłem sonde lambde czujniki połozania wału rozrzadu i korbowego i check dalej sie pali błedów vag nie wykrywa co to moze byc bo jak dalej tak bedzie to chyba zastanowie sie nad pozbyciem sie tego samochodu , moze cos doradzicie bo ja juz nie mam sił nie wiem do kogo jechac czy do mechanika czy do elektryka nie wiem miekne juz

  10. #10
    monik's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2008
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    zielone
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    10 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    ja też miałam tego typu problem - wyskakiwał mi check engine po każdym skasowaniu błędów za niego odpowiedzialnych - u mnie najczęstszymi były zbyt uboga/zbyt bogata mieszanka. do tego nie można było zaadaptować przepustnicy. też nie byłam w stanie nic "wyczarować", nic nie działało

    u mnie było tak, że kontrolka zaczęła się zapalać coraz rzadziej, po przejechaniu większej ilości kilometrów od skasowania błędu. tak naprawdę nie wiem co było powodem tego, że przestała się świecić - albo błąd został w jedyny skuteczny sposób skasowany w salonie VASem (bo podłączano go pod VASa), albo w końcu przepalił się olej silnikowy (bo mechanik przy jego wymianie wlał go za dużo i to też mogło spowodować wyskoczenie błędu)

    generalnie nie stresuj się, nic strasznego się raczej nie dzieje pojeździj trochę, kasuj błąd na bieżąco, jeśli będzie wyskakiwał coraz rzadziej to jest nadzieja, że pewnego pięknego dnia w ogóle zniknie
    Best ET: 14.764@1/4mile

Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •