Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 39

Temat: [8L] błąd VAG 17748 - auto szarpie na wysokich obrotach

  1. #1
    kminu's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    warszawa
    Auto
    AUDI
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.8T APY
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny [8L] błąd VAG 17748 - auto szarpie na wysokich obrotach

    Cześć,

    17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G2: Incor. Correlation
    P1340 - 35-10 - - - Intermittent

    Taki o to błąd pojawia się w mojej czarnuli od czasu, gdy wymieniany był downpipe. Sam downpipe chyba nie powinien mieć wpływu ale żeby się do niego dostać trzeba conieco rozbebeszyć (jednak nadal chyba nie w tej okolicy, choć nie znam się dobrze).

    Błąd był wykasowywany wleeokrtonie ale wraca. Czujnik, którego błąd dotyczy (lecz nie wiem, który z tych 2ch) został wymieniony i nie pomogło.

    Objawy są takie, że jak dam ognia i auto rozkręca się powyżej 3.5-4krpm, to się ksztusi jakby dostawało za mało paliwa, bądź rwało sprężenie - zresztą nie wiem co, bo nie jestem mechanikiem

    Szukałem info o tym błędzie i znajduję, że może to być przeskoczenie paska rozrządu o 1 ząbek, wadliwy napinacz lub nieprawdiłowy kąt synchronizacji wałka rozrządu do wału korbowego no i oczywiście usterka samego czujnika (jednego z 2ch), a może coś jeszcze.

    Rozrząd miałem robiony w całości ok. pół roku temu i nic takiego się nie działo, dopiero po tej wymianie downpipe (który był rozwalony i nieszczelny).

    Auto zapala normalnie, może troche nierówno silnik chodzi na jałowych obrotach ale cięzko mi stwierdzić, czy wcześniej chodził inaczej. Moc też ma, jedynie jak dostanie buta mocniej, to szarpie (krztusi się).

    Czy na podstawie tych objawów, ktoś mógłby nakierować mnie, gdzie zacząć szukać? Już 250 zeta poszło w wymiane czujnika, wolałbym nie brnąć w koszta po omacku.