|
VDO czyli teoretycznie nie powinno byc z nim problemu...Jednak musze sie chyba mu przyjrzeć bo mam uszkodzona popme od ABSu a kontrolka sie nie pokazuje, nawet na zapłonie. Dodatkowo w tescie zegarów nie wszystkie kontrolki sie pokazują a wskaźnik paliwa zawyża stan więc coś jest na rzeczy
Witam,obawiam się że mogę mieć uszkodzoną uszczelkę pod głowicą więc jak założę instalację LPG to będzie przeszkadzać przy demontażu głowicy silnika?
Niestety żeby to sprawdzić musiałbym rozebrać zegary a wole wskazówek i tarczy nie ściągać I tak już demontowałem licznik bo myślałem na początku że tam są żarówki a nie diody Na zapłonie pojawia się czerwony wykrzyknik i znika, ale nic nie pika. A jaki to ma związek ze sprawą?
Witam, podepnę się pod wątek. U mnie sytuacja przedstawia się następująco. Zauważyłem dziwne zachowanie wskaźnika temperatury zarówno podczas postoju oraz jazdy. Sądząc, iż czujnik temperatury wody kończy swój żywot wymieniłem go jak i przy okazji termostat również. Jednak objawy wskazań nie poprawiły się. Na Vagu błędów nie znalazłem, jednocześnie przeprowadziłem test zegarów i wszystko wygląda ok. Na klimatroniku ( 76-kanałowy ) na kanale 49 pokazuje temp jaka jest na liczniku a na 51 wartość jaka jest cieczy. Ze wskazań kanału 51 temperatura robocza cieczy podczas pracy silnika dochodzi do 90 st. i tak trzyma, termostat się otwiera bo węże są gorące. Kiedy silnik jest rozgrzany do 90 st wg wskazań kanału 51 temp cieczy to na blacie i kanale 49 jest np temperatura 65-70 st. Ale jak wyłączę zapłon i za chwilę uruchomię ponownie wskazówka temp na blacie osiąga prawidłową wartość taką jak podaje odczyt z kanału 51 czyli 90 st. Kiedy przejadę kawałek wskazówka na blacie zaczyna opadać czasami się trochę podnosi..Co to może być?
Witam,
Posiadam audi a3 8L 1.6 BFQ 2002. Problem polega na tym, że chyba nie otwiera się termostat - wąż idący do chłodnicy od góry jest gorący, ale wąż idący z dołu jest zimny. Jeździłem jakieś 15-20 minut tylko i samochód na pewno osiągnąl temperaturę roboczą.
Czy to może być termostat? czy bardziej problem z chłodnicą? Wentylatory także się nie włączyły mimo wskazania 115*C na kanale 49(normalnie powinno tam być 110-111) Dodam, iż ostatnio grzebałem przy aucie (wymieniałem czujnik położenia wału oraz dałem nowy akumulator) - być może jakąś wtyczkę poruszyłem lub coś w tym stylu. Ma ktoś pomysł co powinienem sprawdzić? pozdrawiam
Dodam ze temperatura na climatroniku w momencie gdy go butowałem na dwójce do wysokich obrotów to była normalna 110/111. Wyskoczyła na wysoką dopiero w momencie gdy zwolniłem i powoli się turlałem po parkingu
EDIT:
Pojeździłem z 30 minut z włączonym VAG-COM i w measurement blockach temperaturę pokazywało przez cały czas w zakresach 108-110.
Na klimatroniku przez chwilę było 115 ale w tym samym czasie VAG-COM pokazywał 110. 115 było gdy stałem w kolejeczce do ronda, ale tylko przez chwilę, przez większość czasu na klimatroniku było 110-111. Dodatkowo po tych 30 minutach sprawdziłem znów węże i górny wąż gorący, dolny wąż jedynie "ciepły".
Wygląda więc na to, że wszystko jest ok. Czym może być spowodowana różnica w temperaturze pomiędzy VAG-COM a klimatronikiem? to nie jest brane z tego samego czujnika?
Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez krisinho - 16-03-18 o 14:52
Z tego samego czujnika,ktory wysyla dwa sygnaly . Jeden na licznik( u mnie na klimatroniku kanal 49) i to jest ta sama temp,co na vag-u w 017 Instruments,potem meas.block i grupa 003 -pierwsza kolumna.Drugi sygnal idzie na ECU ,na vag-u 01 Engine,meas.block i np grupa 007 kolumna czwarta. Te dwie temp. musza byc zblizone do siebie do +/- 3 stopnie. Jezeli roznica jest wieksza to czujnik do wymiany. Raz kupilem na all..o taki czujnik (rzekomo oryginal) i roznica byla 8-9 stopni. Zakupiony w servisie -roznica 2 stopnie,tak wiec czujnik polecam kupowac tylko w ASO.
Czy brak oslony pod silnikiem,na silniku i wygluszenia maski ma duzy wplyw na czas osiagniecia magicznej 90tki na zegarach ?
raczej żadnego
There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)