Results 1 to 7 of 7

Thread: Silnik klapy w kolektorze ssącym -V157- Brak sygnału.

  1. #1

    Join Date
    Mar 2011
    Sex
    mężczyzna
    Location
    hrubieszów
    Auto
    audi
    Model
    A3 8P
    Engine
    1.9TDI BKC

    Default Silnik klapy w kolektorze ssącym -V157- Brak sygnału.

    Koledzy mam Audi A3 8P 1.9 Tdi silnik BKC 2005r. i mam taki problem: Silnik klapy w kolektorze ssącym -V157- Brak sygnału.
    Wszystko mam sprawne: egr+silnik klapy gaszącej są nowe. Wentylatory działają, klima też. Błąd po skasowaniu i świecąca się pomarańczowa kontrolka silnika po kilku dniach powraca. Co może być przyczyną. Byłem u kilku mechaników ale żaden nic nie znalazł, poradźcie coś, może ktoś miał coś podobnego.
    Last edited by klamamoto; 04-07-15 at 17:01.

  2. #2
    Sztomel's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Engine
    1.9TDI ALH
    Thanks
    Thanked 210 Times in 1 Post
    Thanks
    once

    Default

    Co może wpływać na ten błąd to : niepodpięta wtyczka do V157, spalony bezpiecznik lub brak styku na pinach wtyczki, spalone krańcówki w tym silniczku.
    Wymieniłeś na nowy czy inny używany ?
    Ten silniczek da się otworzyć, trzeba tylko zbić z niego pokrywkę i zobaczyć jak to wygląda wewnątrz - często jest zalany olejem lub ma ułamane zęby mechanizmu przesuwnego.
    http://www.google.pl/search?q=%22195...ient=firefox-a
    I nie ma tu znaczenia czy problem dotyczy silnika BKC czy nawet 2.0 TDI gdyż zasada działania V157 jest ta sama. Czytaj wszystkie posty z zamieszczonego linku.
    Last edited by Sztomel; 06-06-11 at 08:02.
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  3. #3
    Miro's Avatar
    Join Date
    Nov 2005
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Engine
    2.0T CCZA
    Thanks
    Thanked 649 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 116 times

    Default

    Quote Originally Posted by Sztomel View Post
    Czytaj wszystkie posty z zamieszczonego linku.
    wystarczyloby zeby kolega poszukal na naszym forum, sam wiesz ze jest o tym wszystko, problem nie jest wyjatkowy i wiele razy szczegolowo opisywany

    temat zbedny
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  4. #4

    Join Date
    Mar 2011
    Sex
    mężczyzna
    Location
    hrubieszów
    Auto
    audi
    Model
    A3 8P
    Engine
    1.9TDI BKC

    Default

    Koledzy mechanik sprawdził wszystko co było możliwe: bezpieczniki całe, silnik klapy gaszącej nowy, we wtyczce do silnika klapy jest prąd, wentylatory i klima działają, a po wykasowaniu błędu po kilku dniach błąd powraca. Co może być.

  5. #5
    Proxaa's Avatar
    Join Date
    Oct 2015
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Białystok
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Engine
    2.0TDI BMN
    Thanks
    Thanked 52 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 207 times

    Default

    Witam. Może nie w tym temacie ale nic konkretego z kolektorem w tytule przez wyszukiwarkę nie znalazłem. Mam problem, leci mi olej z lewej strony kolektora tzn poci się delikatnie Wychodzi z niego jakiś *******nik w sumie to nie wiem od czego jest. Pojechałem do mechanika i stwierdził że jest problem z klapami kolektora i jak dodam gazu to wydmu****e delikatnie olej. Byłem u kumpla ma taką samą Audi tylko z BKD u niego nie ma klap..czy u mnie na pewno są ? Nigdzie nie mogę się tego doczytać. Czy była by to wina klap czy tylko problem leży w uszczelnieniu ?Silnik pracuje cicho równo nie mam żadnego błędu na zegarach. Nic nie stuka nic nie puka. sprawdzałem w różnym zakresie obrotów. Mechanik stwierdził żebym nie szalał bo jak klapy pójdą w silnik to nie będzie wesoło. Stwierdził żeby to zaślepić i tyle. Tylko z tego co wyczytałem nie powinno się tego robić

    http://ifotos.pl/z/sqrrppe/

  6. #6
    Miro's Avatar
    Join Date
    Nov 2005
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Engine
    2.0T CCZA
    Thanks
    Thanked 649 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 116 times

    Default

    z innego tematu :

    Quote Originally Posted by Miro View Post
    od Axee z leonclubu :


    Kolektor dolotowy w 2.0TDI 170KM o oznaczeniu BMN jest zazwyczaj plastikowy i ma nr 03G129711AF (...siedemset jedenascie AF), co zamienilo sie jako czesc serwisowa na 03G129711AP, natepnie na 03G129711AS. Nowy w ASO VW to okolo 25oo pln !!
    Ow kolektor posiada system klapek/przepustnic na co drugim kanale dolotowym. Jest to czesc ekologicznego systemu zawirowywania powietrza w cylindrze. Dziala on przy malych obciazeniach i na biegu jalowym.
    Klapki znajduja sie na wspolnej osi wyprowadzonej z boku kolektrora, zakonczonej dzwignia, do ktorej podpiety jest silownik podcisnieniowy.
    Na skutek slabej i plastikowej konstrukcji tegoz patentu, wczesniej czy pozniej ulega on uszkodzeniu.
    Najczesciej klapki na tyle sie scieraja, ze oska wyjezdza w bok, tworzac dziure na lozyskowaniu koncowym, tworzac dziury pomiedzy poszczegolnymi kanalami, koncowka silownika moze sie urywac, a dzwignia i klapki pozostaja w polozeniu zamknietym, na klapkach osadza sie sadza z egra, powodujac ich zatarcie i zablokowanie 4 z 8 kanalow ssacych, oska/klapki sie urywaja itp.
    Poprzez wytworzana dziure ucieka powietrze z dolotu, najczesciej wyrzuca je z olejem z rur turbo lub z sadza z egra.
    Dziura powoduje nieszczelnosc w dolocie, o ile jest jeszcze mala nie ma objawow w postaci bledow, jak juz jest wieksza nastepuja bledy typu 008825 - Leak in Air Intake System P2279 - 006 - Short to Plus - Intermittent oraz notlauf.
    Przymkniete klapki powoduja utrate mocy mniej odczuwalna na mniejszych obrotach, a wiecej na wyzszych.
    Auto moze dymic powyzej 3000obrotow, moze rowniez relatywnie wzrosnac spalanie. W skrajnych przypadkach moc drastycznie spada w calym zakresie obrotow. Moze byc odczuwalny swist przy przyspieszaniu pomiedzy 2000-3000obrotow.
    Jako, ze kupienie uzywanego plastikowego kolektora ssacego z BMN'a (kolektor ten wystepuje rowniez w silnikach BUY, BMR, BUZ, BMA, BKP) i na dodatek w pelni sprawnego graniczy z cudem, a i tak wczesniej czy pozniej znow sie zepsuje mozna zastapic go ponizszym rozwiazaniem.

    Nalezy zakupic plastikowy kolektor ssacy z silnika 2.0TDI 140KM o oznaczeniu BKD, ow kolektor ma numer 03G129713AF (...siedemset trzynascie AF). Koszt sprawnej uzywki to ok. 150pln, do tego nowa uszczelke pod kolektor ssacy (03G129717C ok. 50pln w ASO) i pomiedzy kolektor, a klape gaszaca (03G131547C ok. 26pln w ASO).
    Demontujemy stary kolektor ssacy z niesparwnym systemem klapek, oraz silownik.
    Aby zdemontowac kolektor nalezy odpiac rure dolotowa do egra, odkrecic zawor egr i klape gaszaca, gdyz jedna sruba mocujaca kolektor jest w dziurze dolotowej, tam gdzie przykrecony jest egr z klapa gaszaca. Kolektor jest zamocowany na 10 srub, 5 dlugich gornych i 5 krotkich dolnych, na dodatek sruby ktore mocuja dodatkowo uchwyty maja wieksze glowki, nalezy zwrocic na to uwage.
    Demontujemy wezyki podcisnienia od krzyzaka rozgaleziajacego (wzdluz przewodow alu paliwowych) do zaworka elektrycznego, i od zaworka do silownika. Koniecznie zaslepiamy pozostaly po sciagnieciu wezyka otwor w krzyzaku rozgaleziajacym podcisnienie jakas szczelna zatyczka (np. kawalkiem wezyka z kulka w srodku). Montujemy nowy kolektor ssacy bez systemu klapek. Montujemy niepodpiety podcisnieniowo zaworek sterujacy i polaczamy do niego wtyczke elektryczna (w ten wsposob unikniemy bledu od niepodlaczonego zaworka).
    Przy okazji nalezy oczyscic z nagaru/sadzy/oleju zawor egr i klape gaszaca np. nitrem lub preparatem do czyszczenia przepustnic (uszczelka pomiedzy nimi ma nr N 90978701, koszt ok. 10pln w ASO). Warto rowniez wymienic oring na rurze dolotowej z turbo do egra (nr 3C0145117F, ok. 17pln w ASO).


    są 4 rodzaje kolektorów ssących: 1. Plastikowy z klapkami, 2. Plastikowy bez klepek, 3. Aluminiowy z klapkami, 4. Aluminiowy bez klapek. Kolektory z klapkami maja siłownik na wierzchu lub jego mocowanie w zależności kto co usunął przed sprzedażą. Kolektory bez klapek nie maja siłownika na zewnątrz.
    Zasada jest taka, trzeba kupić nowa uszczelke pod kolektor ssący, do kolektora aluminiowego jest uszczelka blaszana, do kolektora plastikowego jest uszczelka gumowa.
    Każdy z 4 rodzajów kolektorów spasuje do BMNa, który zalozysz Twoja decyzja, na pewno plastikowy z klapkami odpada, bo sprawnego nie uswiadczycz.
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  7. Podziękowania dla Miro za pomoc w problemie

    Proxaa (14-06-16)

  8. #7
    Proxaa's Avatar
    Join Date
    Oct 2015
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Białystok
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Engine
    2.0TDI BMN
    Thanks
    Thanked 52 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 207 times

    Default

    Dzięki Miro znalazłem cały wątek na forum Leona o podmianie tego z BMN na BDK

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •