Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 15

Thread: Brak ogrzewania po nagrzaniu silnika - 1.9tdi BXE

  1. #1

    Join Date
    Dec 2012
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Białystok
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Engine
    1.9TDI BXE

    Default Brak ogrzewania po nagrzaniu silnika - 1.9tdi BXE

    Od sezonu zimowego zmagam się z problemem ogrzewania. W październiku po zakupie audi 1,9 tdi z 2007 roku (129000km) mechanik wymienił mi rozrząd + pompę wody. Potem zauważyłem że mam problem z ogrzewaniem i nie wiem jak było wcześniej bo samochód był sprowadzony z Belgii we wrześniu. Jest ogrzewanie do momenty aż temp. silnika osiągnie 90 stopni. po włączeniu pełnego obiegu przez chłodnicę wieje zimne powietrze. Nie jest to przyjemne przy -15 na zewnątrz.
    Jak pokręcę silnik na wysokich obrotach przez moment pojawia się ciepłe powietrze czyli nagania płyn do nagrzewnicy.
    Dodam jeszcze że po wymianie pompy wody robiłem dwa razy dolewkę płynu w sumie jakieś pół litra bo wyświetliła się kontrolka.
    Byłem już u dwóch mechaników i obstawiają uszczelkę albo w najgorszym wypadku pękniętą głowicę. VAG nie pokazuje błędów. Spadków mocy nie ma ani falujących obrotów, śladów oleju w zbiorniczku .. Faktycznie auto trochę za dużo pali bo jakieś 8,5L/100km
    Był robiony test na obecność spalin i dopiero po jakims czasie płyn w testerze zmienił kolor.
    Jeśli ktoś miał taki problem i zna przyczynę to będe wdzięczny!
    Last edited by klamamoto; 04-07-15 at 00:54.

  2. #2
    kuebk's Avatar
    Join Date
    May 2010
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Berlin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Engine
    2.0 TDI CR CBBB (170KM)
    Thanks
    Thanked 141 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 29 times

    Default

    Po:
    1. Nie pisz capslockiem
    2. Wybierz w profilu odpowiedni do posiadanego auta silnik
    3. Raczyles wogole cokolwiek poszukac na ten temat wczesniej? http://www.a3-club.net/forum/showthr...-jednej-strony
    4. Sprawdz VAGiem/VCDSem jaki masz bledy

  3. #3
    PROSTO's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    64-100
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8P
    Engine
    2.0T CDLA
    Thanks
    Thanked 308 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 11 times

    Default

    co sie dziej po trasie czy nawet przejazdzce w zbiorniczku wyrownawczym na plyn chlodzocy?jest bulgotanie, albo przy odkrecaniu duze cisnienie uchodzace z ukladu?
    Who I am? I am a the Champion.

  4. #4

    Join Date
    Dec 2012
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Białystok
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Engine
    1.9TDI BXE

    Default

    Quote Originally Posted by PROSTO View Post
    co sie dziej po trasie czy nawet przejazdzce w zbiorniczku wyrownawczym na plyn chlodzocy?jest bulgotanie, albo przy odkrecaniu duze cisnienie uchodzace z ukladu?
    Lekkie bulgotanie się pojawiało po tym jak sprawdzałem ciśnienie następnego dnia.

  5. #5
    PROSTO's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    64-100
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8P
    Engine
    2.0T CDLA
    Thanks
    Thanked 308 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 11 times

    Default

    zakladajac ze to bulgotanie to niestety ale bedzie to uszczelka badz glowica.
    bedziesz mial auto rozgrzane to odkrec korek ostroznie i patrz co tam sie dzieje z plynem .
    Who I am? I am a the Champion.

  6. #6

    Join Date
    Dec 2012
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Białystok
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Engine
    1.9TDI BXE

    Default

    przy rozgrzanym co powinno się dziać ?

  7. #7
    PROSTO's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    64-100
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8P
    Engine
    2.0T CDLA
    Thanks
    Thanked 308 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 11 times

    Default

    na rozgrzanym to w zbiorniczku powinno bulgotac, sprawdz tez weze wchodzace do sciany grodziowej z prawej str auta czy sa cieple czy letnie czy jakie
    Who I am? I am a the Champion.

  8. #8
    Burz's Avatar
    Join Date
    Jan 2013
    Sex
    mężczyzna
    Location
    PL
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 5d
    Engine
    1.8T ARZ
    Thanks
    Thanked 2 Times in 1 Post
    Thanks
    once

    Default

    w moim przypadku za brak grzania na wolnych obrotach była odpowiedzialna niedrożna nagrzewnica,radze ją sprawdzić przed wydawaniem pieniędzy na konkrety jak głowica
    może być też zła pompa wody i nie pompuje jej z odpowiednim ciśnieniem

  9. #9
    rpiechota's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Sex
    mężczyzna
    Location
    VCDs Okolice Bełchatowa-Radomska
    Auto
    A3
    Model
    A3 8P
    Engine
    2.0TDI BKD
    Thanks
    Thanked 3 Times in 1 Post

    Default

    Do tego po wymianie pompy nagrzewnica się zapowietrzyła i przez te ubytki płynu.

  10. #10
    PROSTO's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    64-100
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8P
    Engine
    2.0T CDLA
    Thanks
    Thanked 308 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 11 times

    Default

    to nie jest wahacz zeby zle zlozyc, pompa jest jedna i musi pasowac , nie da sie inaczej jej przykrecic.
    Zawsze zrobi sie poduszka powietrza w ukladzie po wymianie plynu ,ale dzieki zastosowaniu korka ktory jest odpowietrznikiem za razme nie trzeba nic robic z ukladzem tylko dolac plyn po jakims czasie.

    wczesniej pisalem aby sprawdzic weze wchodzace do sciany grodziowej
    Who I am? I am a the Champion.

Page 1 of 2 12 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •