Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 18 of 18

Thread: kompresja silnika

  1. #11
    LeoRulez's Avatar
    Join Date
    Jul 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Zamość
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Engine
    1.9TDI AHF
    Thanks
    Thanked 41 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 4 times

    Default

    Quote Originally Posted by pavel_ View Post
    Wygląda mi na to, że podałeś dolne dopuszczalne granice.
    Ale i tak bym się kłocił, bo w 1,8T (agu, aqa itd) serwis dopuszcza 12,5-7,5 atmosfer. Najważniejsze, żeby wartości na poszczególnych cylindrach nie różniły sie między sobą więcej niż 10%
    To ja wspolczuje jak bys jezdzil na 7,5 barowym cisnieniu.
    A 10% to roznice kolo 1 bara na cylindrach to roznice na skraju rownomiernej pracy silnika.
    Silnik jest zdrowy jak dmucha 10bar a roznice nie przekraczaja 0,3-0,4bara

  2. #12
    Snowflake_'s Avatar
    Join Date
    Aug 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Tychy
    Auto
    Audi A3 1.8 T
    Model
    A3 8L 3d
    Engine
    1.8T ARZ

    Default

    Quote Originally Posted by Moruso View Post
    I z tego co mi znajomy mówił powinno się sprawdzać na zimnym silniku. Prawda to? A o dodawaniu gazu to pierwsze słysze Co to ma niby dawać skoro i tak nie ma iskry na badanym cylindrze?

    a no to daje ze naciskajac gaz otwierasz przepustnice :] nie wiem jak w a3 ale ja zawsze odpinalem cewki bo przy takim sprawdzaniu dostaja w ****

  3. #13
    larius's Avatar
    Join Date
    Apr 2007
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Warszawa
    Auto
    The Revenant
    Model
    A3 8P
    Engine
    2.0T CCZA
    Thanks
    Thanked 49 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 19 times

    Default

    Quote Originally Posted by luckystrike1979 View Post
    Larius, podaj proszę źródło swoich danych ?
    ElsaWin Version 3.10

    Quote Originally Posted by pavel_ View Post
    Wygląda mi na to, że podałeś dolne dopuszczalne granice.
    Nie napisano czy to dolne czy górne granice. Po prostu kompresja...
    Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.

  4. #14
    pavel_'s Avatar
    Join Date
    Nov 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Kwidzyn/ Grudziądz
    Auto
    audi tt AJQ & mk2syncro APY
    Model
    Inny
    Engine
    1.8T APY
    Thanks
    Thanked 10 Times in 1 Post

    Default

    Quote Originally Posted by larius View Post

    Nie napisano czy to dolne czy górne granice. Po prostu kompresja...
    No to pomyliłes kompresję ze stopniem kompresji. Stopień kompresji to wartość niezmienna, charakterystyczna dla danego silnika, określająca stosunek "poj. skokowa+ poj. komory spalania/ poj. komory spalania". Jest to jak wynika ze wzoru wartość bezwzględna i stała dla danego silnika.

    A kompresja to poprostu ciśnienie sprężania mierzone w komorze spalania i jest w odróżnieniu od stopnia sprężania wartośćią zmienną, zmniejszającą się wraz z zużyciem silnika (pierścieni tłokowych, tłoków i tulei cylindrowych). I jest wartością względną mierzoną w atmosferach/ barach

  5. #15
    larius's Avatar
    Join Date
    Apr 2007
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Warszawa
    Auto
    The Revenant
    Model
    A3 8P
    Engine
    2.0T CCZA
    Thanks
    Thanked 49 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 19 times

    Default

    A to nie wiedziałem ;] To teraz poszukam kompresji względnej jak mówisz
    Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.

  6. #16

    Join Date
    Nov 2007
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Zawiercie/Żarnowiec
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Engine
    1.8T AGU
    Thanks
    Thanked 3 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 2 times

    Default

    Według parametrów technicznych dla silnika AGU podanych na tej stronce http://www.volkswagen-golf.pl/dane-t...en-golf-iv-18/ kompresja min. to 7.5 bar, a max. to 14 bar, czyli praktycznie tak jak podał pavel_
    jezdze szybko - stanowczo za wolno

  7. #17

    Join Date
    Jun 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Wlkp.
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Engine
    1.8T AGU
    Thanks
    Thanked 4 Times in 1 Post

    Default

    Tu masz cały opis dla tego silnika

    http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3521125
    Best ET-15,0s

  8. #18
    respect2's Avatar
    Join Date
    Apr 2010
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Wietrzychowice
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Engine
    1.8T AGU
    Thanks
    Thanked 26 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 15 times

    Default

    Proszę się wypowiedzieć na temat kompresji w AGU. Pomiar na zimnym silniku po nocy, aku naładowany, temp na zewnątrz +2st , ciężko kręcił: 1- 11 , 2- 10.5 , 3- 12.7 , 4- 11.5 Próba olejowa, warunki te same 1- 12.2, 2- 12, 3- 14.4, 4- 13 Wiem że niezbyt równe, przyrost ciśnienia po próbie olejowej 1 - 1.2b, 2- 1.5b, 3- 1,7b, 4- 1.5b O czym to świadczy. Czytałem że jeśli różnica po próbie olejowej wynosi 2-3b to dół do remontu.
    AGU + K04H + me7.5

Page 2 of 2 FirstFirst 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •