Strona 37 z 83 PierwszyPierwszy ... 27353637383947 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 361 do 370 z 830

Temat: Prosze o pomoc w wyborze oleju silnikowego V2 [PRZECZYTAJ 1. POST]

  1. #361
    mkbewe's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Śląsk
    Auto
    A8D3
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    49 razy
    Podziękował
    39 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez jacol210 Pokaż post
    http://pro-choice.pl/zestaw-olej-mot...88d-p-862.html
    no sorry ale jakieś mądre uzasadnienie bo olej typowo do TDI PDpolecasz ..... a ja to mam lać ?

  2. #362

    Data dołączenia
    Jun 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Piła
    Auto
    Audi a3 8p
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.9TDI BKC
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Siema.
    Kupiłem auto. Serwisowane, wiem że mogę jeździć jeszcze na tym oleju. Ale wole zmienić dla świetego spokoju
    Problem że nie jest napisane w książce jaki olej lany
    A3 1.9 TDi 105km
    Przejechane 157 tyś.
    Rok 2004
    Zrobilem jakieś 3,5tyś może 4 od kupna i nie ubyło oleju wogole
    Wiem że olej musi mieć norme
    505.01 bądz
    506.01 niby zimowy
    I tu moje pytanie
    JAKI będzie najlepszy olej na zime. Autko jest aktualnie na stałe w Norwegii. Niby teraz lato. Ale zmieniam olej na rok i chce żebył odpowiedni na zime.
    Są jakieś standardy zimowe?

    gadałem z mechanikiem (nie wiem czy nie robił mnie w ch**) I mówił że oleje ktore można kupić w Norwegii są przystosowane na zime(mocną).Inny klimat itp.
    A Polsce trochę słabszy klimat i oleje są "inne"

    Mam nadzieje, że rozumiecie co pisze, bo robię to na szybko;p

    Niedługo będę w Polsce i chciałem zmienić olej i nie wiem czy nie lepiej przywieść swoj olej.

  3. #363

    Data dołączenia
    Jun 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Piła
    Auto
    Audi a3 8p
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.9TDI BKC
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Nikt nie pomoże? Wiem, że się rozpisałem...ale może ktoś pomoże, wogole to mam jeszcze kilka pytań. Ale to potem jak dostane odp. na te...

  4. #364
    klamamoto's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    A3-CLUB.NET frakcja Bielsko
    Auto
    OOOO 264HP CS
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Audi3a Pokaż post
    Nikt nie pomoże? Wiem, że się rozpisałem...ale może ktoś pomoże, wogole to mam jeszcze kilka pytań. Ale to potem jak dostane odp. na te...
    Olej 15W może stać się zbyt gęsty już przy -20st. C, olej 10W zachowuje odpowiednią płynność i przy -25st. C, olej 5W zachowuje płynność przy -30ts. C, a olej 0W zachowuje się bardzo dobrze nawet 35-stopniowych mrozach. Dlatego zimą lepiej jest mieć olej 5W/40 niż 10W/40, a 10W/40 jest lepszy niż np. 15W/40. Lepkość jest dość ściśle związana z tym, czy olej jest mineralny, półsyntetyczny czy syntetyczny. Oleje mineralne mają najczęściej lepkość 15W/40, ""półsyntetyki"" mają na ogół lepkość 10W/40, a w pełni syntetyczne oleje mogą mieć lepkość 5W/40, 0W/40, 5W/30 i inne. Te ostatnie oleje najlepiej chronią silnik w czasie mrozu - ponieważ zachowują płynność, najszybciej docierają do smarowanych elementów silnika. Jeśli w czasie mrozu mamy w silniku olej mineralny, zaczyna on smarować silnik dopiero po kilku sekundach. W tym czasie silnik pracuje ""na sucho""! Gdy mamy w silniku ""syntetyk"", silnik smarowany jest niemal od razu po uruchomieniu. Dzięki temu jest chroniony lepiej i zużywa się wolniej.
    W przeciwieństwie do olejów mineralnych, oleje syntetyczne zawierają mniej parafiny, w związku z tym pozostają płynne w znacznie niższych temperaturach i zapewniają doskonałą ochronę silnika. Wybrane klasy lepkości w pełni syntetycznych olejów silnikowych (oznaczone 0W-5W 30/40 norma VW 506 01 - 506 00 - 503 00) są stworzone do pracy nawet w tak niskich temperaturach, jak -50C. Jednocześnie silnik uruchamia się szybciej, a zużycie eksploatacyjne jest zminimalizowane.
    Więc jeśli masz ostre zimy to zastosuj 5W/40-0W/40-5W/30 z normą w/w

  5. Podziękowania dla klamamoto za pomoc w problemie

    Audi3a (04-07-15)

  6. #365
    ADAMS91's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    WARSZAWA
    Auto
    Brak :(
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    164 razy
    Podziękował
    942 razy

    Domyślny

    Siema, proszę o dobranie oleju do:

    AUDI A6 C5 AVANT
    rocznik 2003
    pojemność 2671 cm3
    moc 290 KM
    przebieg 298 000 km
    nie mam informacji o poprzednim oleju
    bieżące zużycie oleju około 100 ml na 4000 km
    raczej coś z górnej półki
    (jeszcze kwestia ile litrów kupić, bo nie wiem ile łyknie ten mój smok )

    I druga sprawa, jaki filtr oleju do tego wziąć?
    Z góry dzięki za pomoc!
    OOOO
    ADAMS

  7. #366
    klamamoto's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    A3-CLUB.NET frakcja Bielsko
    Auto
    OOOO 264HP CS
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny

    ADAMS91 ma być pełny syntetyk 5W/40 norma VW502.00, 503.01, 505.00 ilość 6.8L
    filtry MANN lub ORI

  8. Podziękowania dla klamamoto za pomoc w problemie

    ADAMS91 (03-07-15)

  9. #367

    Data dołączenia
    Jun 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Piła
    Auto
    Audi a3 8p
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.9TDI BKC
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez klamamoto Pokaż post
    Olej 15W może stać się zbyt gęsty już przy -20st. C, olej 10W zachowuje odpowiednią płynność i przy -25st. C, olej 5W zachowuje płynność przy -30ts. C, a olej 0W zachowuje się bardzo dobrze nawet 35-stopniowych mrozach. Dlatego zimą lepiej jest mieć olej 5W/40 niż 10W/40, a 10W/40 jest lepszy niż np. 15W/40. Lepkość jest dość ściśle związana z tym, czy olej jest mineralny, półsyntetyczny czy syntetyczny. Oleje mineralne mają najczęściej lepkość 15W/40, ""półsyntetyki"" mają na ogół lepkość 10W/40, a w pełni syntetyczne oleje mogą mieć lepkość 5W/40, 0W/40, 5W/30 i inne. Te ostatnie oleje najlepiej chronią silnik w czasie mrozu - ponieważ zachowują płynność, najszybciej docierają do smarowanych elementów silnika. Jeśli w czasie mrozu mamy w silniku olej mineralny, zaczyna on smarować silnik dopiero po kilku sekundach. W tym czasie silnik pracuje ""na sucho""! Gdy mamy w silniku ""syntetyk"", silnik smarowany jest niemal od razu po uruchomieniu. Dzięki temu jest chroniony lepiej i zużywa się wolniej.
    W przeciwieństwie do olejów mineralnych, oleje syntetyczne zawierają mniej parafiny, w związku z tym pozostają płynne w znacznie niższych temperaturach i zapewniają doskonałą ochronę silnika. Wybrane klasy lepkości w pełni syntetycznych olejów silnikowych (oznaczone 0W-5W 30/40 norma VW 506 01 - 506 00 - 503 00) są stworzone do pracy nawet w tak niskich temperaturach, jak -50C. Jednocześnie silnik uruchamia się szybciej, a zużycie eksploatacyjne jest zminimalizowane.
    Więc jeśli masz ostre zimy to zastosuj 5W/40-0W/40-5W/30 z normą w/w
    A jak zachowuje się ten olej, gdy jest ciepło? Mogę go zalać w wakacje, gdy temp. są wysokie, czy olej jest tylko przeznaczony bardziej na zime.

  10. #368
    elemenateur's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    DGL // ZS
    Auto
    VW
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    45 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    0W40 to lepkość która w każdych warunkach, także w wakacje i pod pełnym obciążeniem da Ci wytrzymałość filmu olejowego. Bez żadnego stresu możesz go zalewać w bardzo mocnych turbobenzynach.
    Zadowolenie klientów bezcenne


    Najniższe ceny na części oraz oleje motul gg 347504, tel 663 962 604 , Rabat dla A3-club!

  11. #369

    Data dołączenia
    Jun 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Piła
    Auto
    Audi a3 8p
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.9TDI BKC
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez elemenateur Pokaż post
    Bez żadnego stresu możesz go zalewać w bardzo mocnych turbobenzynach.
    Ale ja mam diesla.

    A jak z "odmianą" oleju long life?
    okazało się że moja kobieta robi rocznie ok. 16tyś. +
    Jak zaleje olej zwykły gdzie wymiana co 10-12 to w zime bede musiał już zmieniać.
    A chciałbym zmienić dopiero po zimie. Opłaca sie lac long life?
    I ile km można zrobic na takim oleju bezpiecznie(zeby silnika nie zajeżdzać)

  12. #370
    szparag's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Konin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    80 razy
    Podziękował
    118 razy

    Domyślny

    Ja bym w long Life sie nie pchał jeżeli rocznie robisz około 15tys km. Zalej 0w40 lub 5w40 zeby miał normę vw 505.00 o ile mnie pamięć nie myli to jest norma dla diesla i bedzie gitara

Strona 37 z 83 PierwszyPierwszy ... 27353637383947 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •