Strona 6 z 10 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 51 do 60 z 92

Temat: Jazda na luzie czy szkodzi?

  1. #51
    catalunia9's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    KOSZALIN
    Auto
    było A3 ASZ...
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Anmato Pokaż post
    Z górki to wrzuca się raczej na 5 albo 6 a nie na luz. Ale co do hamowania silnikiem, niech się wypowiedzą obeznani TDI userzy Zużywa to szybciej dwumas? Bo sprzęgło na pewno..
    Moze tak na maksa obeznany nie jestem, ale hamowanie silnikiem to przede wszystkim ekonomicznosc. Kiedys ogladalem program o tym na TVN Turbo i nic tam nie bylo o zuzywaniu dwumasu itp.

  2. #52
    tomek_cichy's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódzkie
    Auto
    ...
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    3 razy

    Domyślny

    Może ja też się wtrącę...
    Ktoś tam napisał, że ekonomiczniej jest rozpędzać auto do jakiejś tam prędkości po czym wyrzucać na luz i w momencie kiedy auto zwolni to wrzucać bieg i rozpędzać auto...
    Czyli wychodziłoby na to, że podczas jazdy miejskiej auto powinno spalać mniej paliwa niż na trasie ponieważ częściej występuje "jazda" na luzie.
    Zastanówcie się więc dlaczego auta palą mniej na trasie... Przecież wtedy stabilizują się obroty silnika i nie ma potrzeby rozpędzania auta co chwilę...
    Dlatego osobówki i ciężarówki wyposażone w tempomat spalają mniej na trasie.
    A co do ekonomiczności jazdy na luzie w ruchu miejskim...
    Niedawno robiłem test spalania w Focusie 1.8 TDCi...
    Test wykonany w zbliżonych warunkach drogowych i podobnym stylu jazdy
    Jazda z wykorzystaniem biegu jałowego: 7,7 l/100
    Spalanie na jałowym waha się od 0,6 - 1,1l/h
    Jazda z hamowaniem silnikiem: 6,8 l/100
    Przy puszczeniu gazu chwilowe spada do 0.
    Ponadto jeżdżąc na luzie silnik dłużej się rozgrzewa czyli więcej pali w początkowej jeździe...
    W A3 nie mam fisu ale też mniej spala gdy hamuję silnikiem.
    Aha w Yarisie mam pokazane chwilowe spalanie i podczas jazdy na luzie pokazuje w granicach 0,6 - 3l.

    I jeszcze jedno... Wyrzucanie na luz podczas zjeżdżania z górki jest ciut niebezpieczne...
    Bardziej uszkadza sprzęgło trzymanie przyciśniętego sprzęgła podczas oczekiwania na światło zielone niż hamowanie silnikiem. To taka konkluzja od Truckera....
    Ostatnio edytowany przez tomek_cichy - 18-04-09 o 21:45 Powód: Przepraszam za orta

  3. #53
    MiG25's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Żyrardów
    Auto
    .:OOOO:.
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    83 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez tomek_cichy Pokaż post
    Może ja też się wtrącę...
    Ktoś tam napisał, że ekonomiczniej jest rozpędzać auto do jakiejś tam prędkości po czym wyżucać na luz i w momencie kiedy auto zwolni to wrzucać bieg i rozpędzać auto...
    Czyli wychodziłoby na to, że podczas jazdy miejskiej auto powinno spalać mniej paliwa niż na trasie ponieważ częściej występuje "jazda" na luzie.
    Zastanówcie się więc dlaczego auta palą mniej na trasie... Przecież wtedy stabilizują się obroty silnika i nie ma potrzeby rozpędzania auta co chwilę...
    Dlatego osobówki i ciężarówki wyposażone w tempomat spalają mniej na trasie.
    A hamulca to w ogóle nie używasz ? Największą stratą energii ( a co za tym idzie i benzyny) jest rozpędzenie i zahamowanie ( no chyba ,że ktoś ma KERS ) , z pewnością na luzie przejedziemy dużo dalej niż z wciśniętym hamulcem po rozpędzeniu , a to się do spalania też liczy.

  4. #54
    toma126's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kluczbork
    Auto
    sharan tdi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    9 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez GRAWER Pokaż post
    Cytuj: Oryginalnie napisane przez Coolfon
    No ale zgodzisz się chyba że nie szkodzi w znaczącym stopniu jazda na luzie ?

    Zgadzam sie jak najbardziej Co wiecej, wyrazilem swoje zdanie na ten temat - polecam lekture 26 postu w tym watku
    Ja tez się z tym zgadzam...

    Panowie zacznę od tego że czytając w/w posty (nie wszystkie) aż mi

    "ciśnienie skoczyło" Kilka osób pisze "teoretyczne bzdury" jeśli chodzi

    o jazdę "na luzie"

    Moje doświadczenie praktyczne w ciągu ostatnich 11 lat(krótko i na

    temat)

    Od "98 roku jezdziłem różnymi samochodami z różnymi silnikami "na luzie" i

    nigdy mi się nie przytrafiło żeby padło mi sprzęgło... "przegrzała" sie turbina...

    itp.Nie stwierdzam jednoznacznie że hamowanie silnikiem jest złe bo tak też

    robię przy 80km/h i wyżej ...jeśli ma się coś wysypać to i tak

    sie wysypie prędzej czy pózniej

    I jaki z tego "morał"?

    Jezdzić z głową... a nie "głowką"

    To chyba tyle z mojej strony pzdr
    Ostatnio edytowany przez toma126 - 18-04-09 o 16:34

  5. #55

    Data dołączenia
    Dec 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    szczecin
    Auto
    OOOO
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD

    Domyślny

    jazda na luzie nie jest dobrym pomyslem ze wzgledu na brak kontroli nad autem. z gorki 5 albo 6 ? a to zalezy bo czesto takze na dwojce, zeby silnik sie nie rozpedzil i zeby nie zaistniala potrzeba uzywania hamulca roboczego jezeli jest slisko. hamowanie silnikiem rozpoczyna sie w momencie zabrania nogi z pedalu przyspieszenia - niezaleznie od chwilowej predkosci obrotowej, wowczas spalanie chwilowe jest zerowe. czy dobrze jest hamowac silnikiem ? to zalezy. dobrze jest przewidywac i nie wciskac gazu bez potrzeby. rownie dobrze jest wspomagac hamulce silnikiem, natomaist czeste redukowanie biegow z wysokich predkosci obrotowych nie oplaca sie. szybciej poleci sprzeglo czesto w parze z kolem zamachowym, ktore jest niewspolmiernie drozsze od kompletu standardowych hamulcow

  6. #56

    Data dołączenia
    Dec 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASV
    Pomógł
    6 razy
    Podziękował
    26 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez GRAWER Pokaż post
    szybciej poleci sprzeglo czesto w parze z kolem zamachowym, ktore jest niewspolmiernie drozsze od kompletu standardowych hamulcow
    czyli znalazła się osoba, która potwierdza to, że koło pada od hamowania silnikiem.. hm.. ale wracając do punktu wyjścia i mojego posta, czy więc nie poleci tak samo sprzęgło od hamowania nożnym? Przecież trzeba dohamowywać w końcowej fazie na pół sprzęgle..

  7. #57
    uzx's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T CDLA
    Pomógł
    12 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Ja jeszcze dopiszę, jak jest naprawdę z podawaniem paliwa przy hamowaniu silnikiem - przy wysokich obrotach faktycznie silnik wtryskowy nie pobiera paliwa, ale znów zaczyna podawać od ok. 1500-1800 (różnie w zależności od producenta) obr/min.
    Co do hamowania silnikiem - nie zauważyłem, żeby było to poruszone gdzieś w wątku, ale elementem, który mocno dostaje przy hamowaniu silnikiem jest również rozrząd.

  8. #58
    rycek81's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    wrocław
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    4 razy

    Talking

    do panów z silnikami 1,9tdi 2,0tdidlaczego nikt nie pisze ze w chwili gdy wrzucamy na luz turbo spręzarka niema smarowania,to chyba też jest bardzo ważne, w momencie kiedy jedziemy sobie dłuższy czas na luzie turbo nie dostaje cisnienia oleju czyli niema smarowania a przypominam ze cały czas sie kreci wolno ale się kręci...

  9. #59
    MiG25's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Żyrardów
    Auto
    .:OOOO:.
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    83 razy

    Domyślny

    To dlaczego kontrolka od ciśnienia oleju się nie zapala skoro nie ma smarowania ?
    Jest smarowanie , pompa oleju cały czas pracuje. Tyle tylko ,że z mniejszym ciśnieniem, bo obroty silnika po wciśnięciu sprzęgła są jałowe.
    Może to być oczywiście problematyczne ,czy to ciśnienie oleju na biegu jałowym wystarczy do schłodzenia turbosprężarki ( bo np. przed wciśnięciem sprzęgła dawaliśmy "na full") ,ale olej na pewno krąży.

  10. #60
    uzx's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T CDLA
    Pomógł
    12 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez rycek81 Pokaż post
    do panów z silnikami 1,9tdi 2,0tdidlaczego nikt nie pisze ze w chwili gdy wrzucamy na luz turbo spręzarka niema smarowania,to chyba też jest bardzo ważne, w momencie kiedy jedziemy sobie dłuższy czas na luzie turbo nie dostaje cisnienia oleju czyli niema smarowania a przypominam ze cały czas sie kreci wolno ale się kręci...
    To jaki byłby sens zostawiania włączonego samochodu po pałowaniu?
    Dodano:
    Cytuj Oryginalnie napisane przez MiG25 Pokaż post
    To dlaczego kontrolka od ciśnienia oleju się nie zapala skoro nie ma smarowania ?
    Jest smarowanie , pompa oleju cały czas pracuje. Tyle tylko ,że z mniejszym ciśnieniem, bo obroty silnika po wciśnięciu sprzęgła są jałowe.
    Może to być oczywiście problematyczne ,czy to ciśnienie oleju na biegu jałowym wystarczy do schłodzenia turbosprężarki ( bo np. przed wciśnięciem sprzęgła dawaliśmy "na full") ,ale olej na pewno krąży.
    To samo mówię
    Inaczej trzeba byłoby ustalić sobie 'obroty chłodzenia turbiny' i utrzymywać je przez minutę przed wyłączeniem silnika
    Ostatnio edytowany przez uzx - 18-04-09 o 19:03 Powód: Automatyczne łączenie postów

Strona 6 z 10 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •