Głupie porównanie finansowe jeszcze mi na myśl nachodzi co do wyboru premium a budżetówki:
Opon premium jest duży wybór, jedne szybciej się zdzierają, inne wolniej (względem przebiegu), wybierając dosyć żytowną oponę nie tracimy na przyczepności przy tych gumach. Za komplet damy załóżmy jak ja, 1800zł. Biorąc budżetówki zazwyczaj są przyczepne tylko na jednego rodzaju nawierzchni (suchy asfalt) - to już jedna rzecz, ale druga to żywotność, która jest zazwyczaj krótka

Opona premium jest załóżmy na 100 tys km przebiegu, komplet kosztuje 1800zł. Budżetówki kosztują za komplet 1000-1200zł, wystarczą na 50tys km.
Do tego opony premium są uśrednione na wszystkiego rodzaju nawierzchnie, zaś budżetówki są głównie na suchy asfalt, poza nim już to tak jak na łysych oponach się czuć można - brak trakcji.
Wiadomo, że z budżetówek jedna opona lepiej trzymie, więc kosztem zużycia to idzie.
Reasumując jeden dobry komplet opon da nam i długą żywotność przy zachowaniu przyczepności na różnych nawierzchniach, do tego wychodzi taniej niż 2 komplety budżetówek(na te samą ilość przejechanych km), często są również reklamacje z powodu wad fabrycznych tych opon. Więc narazić się można na niepotrzebny stres dodatkowo.