Na start chciałbym się przywitać z użytkownikami A Trójek Krótko gwoli wyjaśnienia, do tej pory siedziałem w japońskich benzynach, głównie Nissan (poza epizodem z PEugeotem 106 1.4D N/A 50KM ) więc proszę o trochę wyrozumiałości względem zapytań oczywistych dla wyjadaczy TDI.

Idąć do sedna sprawy, pacjentem jest A3 8P 2.0 TDI CR CFGB 170 KM.

Niedawno w trasie zaczęła mi mrugać kontrolka od świec, dalej spadek mocy, zero przyśpieszenia, tryb awaryjny... Pyk, check do tego. Przejechałem w trybie awaryjnym ok 140km, dojazd do pracy 280km więc być albo nie być. Auto zgaszone, bagaże rozpakowane, odpalam żeby przeparkować, a tu mi DPFa wywala na FISie, w*****enie, auto zaparkowane do dnia następnego.
Rano dojazd do pracy ok 22 km, kontrolka świec nie mruga, check się pali. Na firmie mamy prosty skaner OBD więc odczyt błędów i P 0403 EGR Malfunction.
Od tego czasu zrobiłem ok 700 km, czasem EGR się zawiesi i brak przyśpieszenia, czasem działa ok. Średnio fifty fifty.

Z tego co zdążyłem się dowiedzieć to jest to mokry EGR z chłodnicą spalin, organoleptycznie obczaiłem lokalizację przy samym bloku od strony ściany grodziowej, więc dostęp trudny. Dowiedziałem się od mechanika, że silnik z komory musi wyjechać z racji problematycznego dostępu do EGR, ale to nie aż taki problem bo rozrząd przy okazji nowy by wleciał.


Więc wymieniać cały EGR wraz z chodnicą spalin?
Regenerować?
Opcja wyrzucenia nie wchodzi w grę, ponieważ A3kę mam na niemieckich blachach i nie chcę problemów z TUVem, a w obecnej konfiguracji EURO5 spełnia więc ekologiczna zielona nalepka się należy.

Jeśli wymiana to co myślicie o zamienniku ENGITECH (produkcja na zlecenie INTERCARS ) cena ok 1300 zł ?
Jeśli oryginał Audi to o jakiej kwocie mówimy?
Jeśli regeneracja to jaki warszat w okolicach Poznania (zachodnia strona).

Pozdrawiam!