Pokazane rezultaty 1 do 10 z 50

Temat: Zawieszenie pneumatyczne "airride"

Threaded View

  1. #1
    juhas100's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Berlin
    Auto
    no fucking airride
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BXE
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny Zawieszenie pneumatyczne "airride"

    zacznijmy od tego co to jest airride




    Zawieszenia pneumatyczne, w których konwencjonalne metalowe elementy sprężyste są zastąpione przez gumowe mieszki lub powietrzne worki umieszczone przy każdym kole, mają wiele zalet, ale są stosowane tylko w nielicznych modelach samochodów. W zawieszeniu pneumatycznym źródłem sprężonego powietrza, które wypełnia układ zawieszenia jest sprężarka napędzana przez silnik samochodu lub silnik elektryczny. Elementy sprężyste zawieszenia przyjmują zwykle postać gumowych worków częściowo zawiniętych do środka i zwanych mieszkami z wywijaną przeponą. Tłok związany z wahaczem, do którego jest mocowane koło, oddziałuje na podstawę worka powietrznego w kierunku do wewnątrz lub ściska gumowy mieszek. Zawory poziomujące, sterowane przez ruchy wahaczy, zapewniają prawidłową i stałą wysokość podczas jazdy, wpuszczając dodatkowe ilości powietrza gdy pojazd jest obciążony i zawieszenie ściśnięte, a wypuszczając powietrze gdy obciążenie jest mniejsze.

    W niektórych rozwiązaniach, zawory poziomujące są wyposażone w urządzenia opóźniające, zapobiegające reakcji zaworów poziomujących na każdy ruch wahaczy lub nadwozia samochodu.

    Pneumatyczne elementy sprężyste mogą być jedynymi elementami sprężystymi w układzie, ale czasem stosuje się dodatkowe sprężyny śrubowe lub resory piórowe, które przenoszą część obciążenia zapobiegając zbyt dużemu obniżeniu się nadwozia, jeśli ciśnienie w układzie obniży się poniżej wymaganego minimum. Naprawa tego typu zawieszenia wymaga specjalistycznej wiedzy i dużych umiejętności praktycznych.

    Co do zagrozeń!
    nie ma zagrożenia jeśli wszystko jest złożone dobrze i utrzymywane w dobrym stanie. Wiadomo - poduszki i przewody się z czasem starzeją zużywają i trzeba je konserwować albo wymieniać. Co do trwałości poduszek vel. miechów to mówi się że trwałość jest podobna do trwałości sprężyn. Takie zawieszenia w stanache jeżdżą już od wielu wielu lat, od dłuższego czasu luskusowe limuzyny mają pneumatykę seryjnie, na zachodzie zestawy akcesoryjne są już od paru lat dostępne. Technika jest sprawdzona. Jak się zachowuje przy mocnym starcie, przyspieszeniach, na zakrętach to zależy od amortyzatorów i ciśnienia w poduszkach. Generalnie zmieni się prowadzenie na lepsze a nie na gorsze. Lepsze bo poduszka lepiej tłumi niż sprężyna. Jak lubisz czasem samochód twardy jak deska to pompujesz poduszki. A jeżeli zestaw składasz samodzielnie to najlepiej od razu zamontować regulowane amortyzatory (np. Koni) i tam śrubą regulujesz twardość.

    Zbiorniki
    Podstawowe gotowe zestawy mają zbiorniki ok 10 l pojemności z tego co zdążyłem zauważyć. Także powinien wystarczyć w Volvo. Generalnie im większy zbiornik tym rzadziej go trzeba będzie pompować i bardziej możesz podnieść samochód, szybciej będzie się dało podnosić itp. A no i przy pneumatyce nie myśl o skakaniu- bo zostaniesz na glebie na stałe Im wydajniejszy kompresor to też lepiej bo szybciej Ci napełni.

    Miechy (zwane wcześniej poduszkami)
    Jest kilka rodzajów. Różnią się jesli chodzi o zakres regulacji. Co do masy - przy samochodach osobowych to nie robi różnicy




    jak to wygląda?
    a3 8L
    [youtube]AMOEydu5LBw[/youtube]
    a3 8P
    [youtube]EJCZV3DiQQI[/youtube]
    przykładowy zestaw



    polskie mity związane z airride
    "na AR nie da się szybko jeździć",
    "po wpadnieciu w dziurę miechy pękają, dlatego to sie nie nadaje na polskie drogi",
    "na AR łatwo samochód przewrócić",
    "jak się wjedzie samochodem na AR w zakręt to można lusterkami przytrzeć o asfalt" - ten to jest szczególnie udany Laughing
    "AR jest kosmiczne drogi" - fakt tani nie jest, ale wiele osób zajrzało np. na chromowane.pl, stronę G.A.S, zobaczyło cenę 9 000 zł za gotowy zestaw i się zraziło.

    Firmy
    przykładowy zestaw z montażem http://www.chromowane.pl/p_pneumatyczne.php
    zawsze można się odezwać do chłopaków ze "stylepoznan" którzy mają pneumatykę u siebie i się tym zajmują

    jeżeli chcecie się wypowiedzieć coś dodać od siebie to piszcie
    Załączone miniaturki Załączone miniaturki Click image for larger version. 

Name:	AirBags2.jpg 
Views:	1558 
Size:	386.2 KB 
ID:	2264   Click image for larger version. 

Name:	AirCompressor1.jpg 
Views:	426 
Size:	87.2 KB 
ID:	2265   Click image for larger version. 

Name:	AirRideRearLeft.jpg 
Views:	854 
Size:	48.3 KB 
ID:	2266   Click image for larger version. 

Name:	audicharly1sm1.jpg 
Views:	2248 
Size:	379.6 KB 
ID:	2267   Click image for larger version. 

Name:	329176570_d8d8e50552.jpg 
Views:	1180 
Size:	122.7 KB 
ID:	2268  
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 06-10-15 o 20:10
    [sigpic][/sigpic]

    Brak mi mojej a3

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •