uszczelka pod głowicą, wymiana kosztowala mnie ok 1500 zł:/
uszczelka pod głowicą, wymiana kosztowala mnie ok 1500 zł:/
|
Też mam pytanie co do oleju. Bierze mi olej, głównie jak jeżdżę w mieście na odcinkach 10km. Wiem, że takie odległości na zimnym silniku + korki nie pomagają autu. Oleju bierze sporo, przez prawie 1000km musiałem dolać prawie litrWycieków nigdzie pod spodem nie ma. Wniosek - spala się wszystko w silniku/turbinie. Zalany olej to Motul 8100 x-cess 5W40 syntetyk. Po rozmowie ze znajomym mechanikiem polecił mi następnym razem zalać go półsyntetykiem. Stwierdził, iż "może to pomoże i warto spróbować". Co o tym myślicie? Półsyntetyk się nada?
Coś drogo ja 2 tygodnie temu za dokładnie 1500 zł miałem wymienione: pierścienie, uszczelniacze, wszystkie uszczelki, dwa zawory( do tego głowica była regenerowana), świece, olej. Oczywiście części + robota=1500zł
---------- Post dodany 06-09-12 o 09:20 ----------
Ja od kiedy mam a3 to na półsyntetyku śmigam, jest trochę gęstszy i sprawdza się w wyeksploatowanym silnikiem.
Tak Przy okazji podaje linka do ciekawego artykułu o olejach, są testy oraz ranking, niestety po angielsku Miło zaskoczyłem się jak zobaczyłem że mój olej Valvoline jest w czołówceOto link: http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
Ostatnio edytowany przez pustack17 - 06-09-12 o 08:37
Kolego nie pisz głupot. Z jednej strony piszesz, że się nie znasz, z drugiej próbujesz komuś doradzać.
Półsyntetyka będzie zużywał więcej, bo jest to olej gorszej jakości niż syntetyk, który masz zalany. Tego możesz być pewny. Ogólnie przy takim granicznym zużyciu trzeba usunąć usterkę a nie kombinować z olejem. Olej półsyntetyczny możesz zalać, żeby trochę oszczędzić na dolewkach. Zmień mechanika, który tak doradza.
Cosmo-pl ja nie piszę głupot. Napisałem że się nie znam, ale używam półsyntetyku od kilku lat i się sprawdza, a do tego jest tańszy. Gość się pyta czy może użyć takiego oleju to mu odpowiadam bo też używam. A ty chyba jesteś typem forumowicza który na każdy temat jest ekspertem i próbujesz się wymądrzać. Zgadłem? Wiadomo że jak silnik jest zużyty to trzeba naprawić usterkę a nie kombinować z olejem. Zgadzam się też że powinno się jeździć na syntetyku, to samo wie na pewno kolega cinkers, zapytał czy półsyntetyk się nada, więc odpowiadam że się nada, mam 3 auta i wszystkie zalane półsyntetykiem, więc nada się.
No i co z tego, że też używasz i co z tego, że też się nada. Co to w ogóle jest?
Mam troszkę większe pojęcie od Ciebie, więc w ogóle nie muszę dyskutować z Tobą tak na marginesie.. Gadasz bzdury i tyle. Pozdrawiam i proszę nie zaśmiecać tematu bzdurnymi teoriami.
pustack17 dolej mu dwusiarczku molibdenu od liqui moly![]()
było A3 Sportback 1.9 TDI BLS 7GN MY2007
cosmo-pl - po zregenerowaniu turbiny, kopcenie ustało. Brak niebieskich obłoków. Pozostaje obserwowanie poziomu oleju. W każdym razie dzięki za pomoc!
Przed:
Po:
Super, mam nadzieję, że teraz wszystko będzie już ok. Pomierz i daj znać jakie zużycie wyszło Ci po naprawionym Turbo.
There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)