Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 11 do 20 z 46

Temat: Temperatura silnika a 8Z6 Hot country 8Z6

  1. #11
    kuki13's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszafka
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T BPY
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Panowie ja niestety nie mam Elsy ani Etki, a poza tym sie tym nie bardzo znam, może ktoś mi pomoże?
    Mój VIN to WAUHF78P47A016733
    Plik do Elsy można ściągnąc wpisując mój VIN tu http://vin-vag.info/szukaj.php
    Trzeba by zrobić dwa pliki jeden mój a w drugim edytować z 8Z6 na 8Z5.
    Będzie ktoś tak miły?
    Strasznie mnie to ciekawi...

    PS.
    U mnie jest DSG
    Miro chodziło mi właśnie o kod, strzelam że samochody na Europę nie są HOT
    Start 150 KM i FWD--> 176 KM i FWD-->170 KM AWD--->136KM 4x4 off-road---->driftmachine 225KM RWD--->ARX 150KM QUATTRO----> Touareg 310 KM----> teraz Sportback 2,0 TFSI DSG

  2. #12
    Golem1's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    253 razy
    Podziękował
    15 razy

    Domyślny

    Jęśli chodzi o różnicę wyposażenia to auta nie na ciepłe kraje były wyposażane w tzw. układ dogrzewania płynu chłodniczego i składał się on z trzech świec podgrzewający płyn. Układ ten był stosowany w większości silników 1,9 TDI w A4 w silnikach 1Z, AHU, AFN z tego co pamiętam to w silnikach z pompowtryskiwaczami układ ten był zastosowany tylko w silniku AJM i potem usunięto go z układu chłodzenia.

  3. #13
    metti's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    z północy
    Auto
    Cupra Formentor
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    22 razy
    Podziękował
    222 razy

    Domyślny

    od modelu Golf 5 i A3 8P zadania te przejął uklad PTC
    było A3 Sportback 1.9 TDI BLS 7GN MY2007

  4. #14
    kuki13's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszafka
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T BPY
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Koledzy mówicie o silnikach TDI, ja mam TFSI, moja ciekawość została zaspokojona tylko w części, jestem przekonany że jest jakaś różnica w moim układzie chłodzenia.
    Dzisiaj sprawdzałem, samochód stoi w garażu w którym jest 17 st. a rozgrzewanie do 90st zajmuje 6 km drogi ze światałami i lekkim korku, to sporo biorąc pod uwagę że moja firmowa Insignia CDTI która wydawało mi się rozgrzewa się wolno, jest w pełni nagrzana po ok. 3-4 km. jak miałem Touarega w benzynie to nagrzanie zajmowało max. 2-3 km.
    Są dwie opcje albo silniki TFSI wyjątkowo wolno się nagrzewają, albo mam jakiś różnice w układzie i stawiam na to drugie, czy jest szansa że ktoś będzie mógł je sprawdzić w Etce czy Elsie??
    Start 150 KM i FWD--> 176 KM i FWD-->170 KM AWD--->136KM 4x4 off-road---->driftmachine 225KM RWD--->ARX 150KM QUATTRO----> Touareg 310 KM----> teraz Sportback 2,0 TFSI DSG

  5. #15
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    783 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez kuki13 Pokaż post
    Dzisiaj sprawdzałem, samochód stoi w garażu w którym jest 17 st. a rozgrzewanie do 90st zajmuje 6 km drogi ze światałami i lekkim korku,
    mam dokladnie tak samo i uwazam ze nagrzewa sie bardzo szybko, w koncu jest to benzyna 16V

    moje stare 8P z BKD nagrzewalo sie o wiele wolniej, a 8L AHF ktore mam jeszcze wolniej.

    jedna dosc istotna sprawa do nagrzewania sie plynu, masz w ogole oslone pod silnikiem ?
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  6. #16
    Golem1's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    253 razy
    Podziękował
    15 razy

    Domyślny

    Wracając do sprostowania to układ o którym wcześniej wspominałem był tylko stosowany w silnikach wysokoprężnych z racji małego wypromieniowania ciepła w stosunku do silników benzynowych. Tak jak metti dopisał w póznieszym czasie układ ten został zastąpiony poprzez dodatkowe ogrzewanie elektryczne PTC. Sprawdź u siebie czy vag ci się łaczy ze sterownikiem 7D skoro masz auto nie na kraje tzw. tropikalne.

  7. #17
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    783 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    Golem, ale on wlasnie ma auto na "hot country"
    w przeciwienstwie do wlasciwie wszystkich tutaj na forum z europy, pewnie auto z californii, stad te pytania kolegi
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  8. #18
    kuki13's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszafka
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T BPY
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Dokładnie, auto użytkowane w Californi....... ktoś pomoże z tą Etką/Elsą??
    Start 150 KM i FWD--> 176 KM i FWD-->170 KM AWD--->136KM 4x4 off-road---->driftmachine 225KM RWD--->ARX 150KM QUATTRO----> Touareg 310 KM----> teraz Sportback 2,0 TFSI DSG

  9. #19
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    783 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    przegladajac etke

    chlodnica wody jest taka sama , wentylatory sa takie same, chlodnica powietrza doladowujacego FMIC, rowniez taki sam

    ale, tak w dieslach jak i w benzynie jest cos takiego, co nazywa sie "dodatkowa chlodnica plynu chlodniczego, do eksploatacji w cieplych krajach"
    mala chlodnica z plastikowymi kierownicami powietrza, 1K0 121 212 B (nowsza C)

    w wersjach "not hot country" oczywiscie takiej chlodnicy w ukladzie nie ma.

    zeby uprzedzic pytanie, Tak Kuki, masz taka chlodnice wg VIN

    rysunki i zdjecia mozna sobie wygooglowac wpisujac numer czesci


    tyle z mojej strony
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  10. Podziękowania dla Miro za pomoc w problemie

    kuki13 (09-10-12)

  11. #20
    kuki13's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszafka
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T BPY
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    I wszystko w tym temacie, podziękowania wielkie dla Miro! Miałem rację z tym wolniejszym rozgrzewaniem się auta. Wychodzi na to że samochód będzie lepiej chłodzony jak by mi strzeliły do głowy jakieś mody........ chociaż u mnie pewnie zakończy się softem na wiosnę.
    W każdym razie zostanie dla potomnych, może przyda się komuś kto ma zamiar bardziej dłubać.
    Jeszcze raz dzięki
    Start 150 KM i FWD--> 176 KM i FWD-->170 KM AWD--->136KM 4x4 off-road---->driftmachine 225KM RWD--->ARX 150KM QUATTRO----> Touareg 310 KM----> teraz Sportback 2,0 TFSI DSG

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •