DTM
Pisze o tym jak zrobić samemu ściągacz którym można sobie poradzić przy ściąganiu tulejek
Masz do tego jakieś foty albo rsuneczek
Chciał bym bardzo samemu sobie z tym poradzić z tymi tulejami -dlatego o nie pyam
DTM
Pisze o tym jak zrobić samemu ściągacz którym można sobie poradzić przy ściąganiu tulejek
Masz do tego jakieś foty albo rsuneczek
Chciał bym bardzo samemu sobie z tym poradzić z tymi tulejami -dlatego o nie pyam
Wiktor
A3 1,9 TDI
Jeszcze bez chipa
HONDA
FIREBLADE 954
154 PS
MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
|
Ja kupowalem tuleje w ASO... Nie placilem duzo... Co do wymiany to jade do jednego mechanika bo nie znam sie na tym200 zl za wymiane... czas realizacji 2/3h
![]()
mopobrotowy.pl
mopwirujacy.pl
moprotacyjny.pl
magicmop.pl
magicmop.com.pl
ja nie pisalem o sciagaczu a o sposobie na wlozenie nowych i mysle ze wystarczy to co napisalem - sciagnac mozesz wybijajac a czym to juz sam musisz zdecydowacOryginalnie napisane przez wiktor
A3 1.9 TDi ____________________________________________
Witam temat juz istnieje ale nikt nie zalaczyl fotek.Ostatnio wymienialem owe tuleje i porobilem troche fotek
Kazdy ma swoj sposob na wymiane tuleji ja najpierw chcialem tylko belke odchylic i wcisnac ale okazalo sie ze to nie bylo takie proste wiec wywalilem cala belke daje ponizej opis i fotki
Niezbedne narzedzia
1. płaska 11
2. płaska 12
3. płaska 14
4. płaska 16
5. oczkowa 18
6. Nasadka i grzechotka 18, 22
7. śrubokręt płaski
8. kombinerki
9. podnosnik(w moim przypadku zabka)
10. klucz do kol
11. palnik lub jakies specjalne przyrządu do tego
12. prasa, rozpierak hydrualiczny lub cos podobnego
(wykaz narzedzi przepisany od kolegi "lukiasz" poniewaz uzywalem takich samych)
No to startujemy
1.Na poczatek popuszczamy kola tylnie jezeli zamierzamy wyciagac cala belke a przed tym klinujemy autko na wszelki wypadek
2.Musimy na czymś oprzec auto (ja uzylem drewna nie zawiodlo)
http://img142.imageshack.us/my.php?i...7250012tp6.jpg
3.Jezeli wykonalismy punk 1 i 2 mozemy przejsc do rozlanczania rurek z plynem hamulcowym, linki od hamulca recznego czujników ABS
a)ABS- nalezy wcisnac zaznaczony kolkiem nosek i delikatniew pociagnac
http://img384.imageshack.us/my.php?i...1159642zk5.jpg
b)rozkrecamy rurke w ktorej znajduje sie plyn trzeba pamietac ze samo odkrecenie rurek nic nie da boniewaz znajduja sie tam jeszcze wezyki zabezpieczone blaszka ktor nalezy pociagnac np w dol wowczas bedzie mozna swobodnie wyjac wezyk z belki
http://img384.imageshack.us/my.php?i...7250009eh4.jpg
c)zaznaczylem na zdjeciu strzalka miejsce w ktore wsunalem srubokret w celu zwolnienia linki hamulca recznego drugim podewazalem glowe hamulca
http://img140.imageshack.us/my.php?i...4065048yr4.jpg
Linka tez jest zabezpieczona w celu rozbezpieczenia wystarczy podwazyc wkretamiem lub szczypcami
http://img172.imageshack.us/my.php?i...4771342gs9.jpg
4.Teraz mozemy sie zabrac za odkrecanie teleskopów nie zamieszczam foty bo to jest oczywiste.WAZNE zeby nie wyciagac jeszcze szpilek poniewaz sprezyny nie sa jeszcze sciagniete.Wystarczy odkrecic narazie
5.Nastepna czynnosci jest jest odkrecenie belki dobrze jest wczesniej popsikac wd-40 lub plynem hamulcowy.Uprzednio odkrecilem i sciaglem kola a pozniej podnioslem belke na lewarku
http://img56.imageshack.us/my.php?image=91322408ts3.jpg
http://img301.imageshack.us/my.php?i...2606430jr8.jpg
6.Nie uzywalem sciagacza do sprezyn tylko powoli opuszczale belke ,sprezyny wyjalem reka bez zadnych obaw.
7.No i beleczka byla juz na wierzchu
http://img371.imageshack.us/my.php?i...2777054zp9.jpg
8.Dla nie wtajemniczonych trzeba wybic(o ile pojdzie)metalowe pozostalosci po tulei biala linia zanznaczylme co pozostaje po dematarzu
http://img389.imageshack.us/my.php?i...8063738dm2.jpg
http://img389.imageshack.us/my.php?i...0769373xi0.jpg(pozostlosc po tulei)
9.Nie mam juz fotek ktore by ukazywaly prase i moment wciskania tulei do belki trzeba pamietac zeby dokladnie obczyscic ucho belki i przesmarowac dowolnym smarem lub plynem latwiej bedzie wchodzic
10.Przyszedl czas na zlozenie wszystkiego do kupy.Robimy wszystko dokladnie od konca
NIE ZAPOMNIJCIE ODPOWIETRZYC UKLADU HAMUCOWEGO I DOLAC PLYNU
Zalecane sa do tego 2 osoby zawsze idzie to szybciej
Mysle ze pomoglem komus w wymiany tulei jezeli tak to bedzie to dla mnie satysfakcja
Ostatnio edytowany przez PROSTO - 06-01-10 o 19:23
Who I am? I am a the Champion.
chłopaki a jaki jest objaw ze nalezy te tuleje wymienic? bo mi strasznie tyl auta dobija na dziurach a na przeslach mostu to czasem mi sie wydaje ze tyl zostawie na drodze, czy to jest taki duzy huk jakby sie na kolach bez powietrza jechało? bylem na przegladzie wczoraj nigdzie luzow w zawieszeniu nie ma, amorki ok wiec nie wiem:/
No właśnie to takie objawy jak mówisz. Jedź jeszcze raz żeby zwrócił na to szczególną uwagę.
Dobry opis kolego.
Ja ostatnio wymieniałem i muszę się pochwalić że zajęło mi to 1,5 godziny. I robiłem to sam tylko przy dźwiganiu pomagał mi człowiek. Ale bez niego nie dałbym w ogóle rady.
tez bede musial wymienic tuleje mam tylko pytanie czy to trzeba cala ta czesc guma + metal, czy sama gume mozna wymienic ? ktos wie ile kosztuja oryginalne tuleje ? orientacyjny koszt wymiany ?![]()
w serwisie audi powiedzieli mi, ze oryginalna tuleja do mojego auta kosztuje 78zl,
takze mysle, ze to dobra cena jak za oryginal
mam rowniez pytanie, czy na pewno belke trzeba zdjac, zeby zalozyc tuleje, mechanik mi powiedzial, ze owszem zdjac moze bez zdejmowania belki, ale zeby dobrze zalozyc nowe musi zdjac belke i zrobic prase zeby zalozyc nowe tuleje :/
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)