Na których kanałach to sprawdzasz ? Bo na 51 potrafi dość szybko wskoczyć temperatura, ja się bym bardziej sugerował kanałem 49.
Na których kanałach to sprawdzasz ? Bo na 51 potrafi dość szybko wskoczyć temperatura, ja się bym bardziej sugerował kanałem 49.
|
hmm kanał 49 to licznik błędów prędkościomierza o ile się nie mylę (tak wynika z opisu). sprawdzałem na 51, szybko wskoczyło względem tego co na zegarze widać - ale rozpędzało się do 90 stopni w normalnym tempie, tak jak przed usterką, do 60 stopni trochę wolniej, a pozniej z górki..
więc zapytam jeszcze raz, czy ten "wykaz" temperatury z climatronika jest jakimś wyznacznikiem, że wszystko ok? czy kompletnie to olać? i wogóle skąd on bierze tą temperature? z tego czujnika, który wymieniałem? bo to znaczyłoby, że wina lezy po stronie licznika.
Nie, kanał 49 to czujnik, który znajduje się w tym trójniku węży obok silnika, a kanał 51 z 2 pinowego czujnika.
Jeżeli wskazania na climatroniku są w normie to raczej jest ok, ponieważ, jakby czujniki były walnięte to wskazywałyby inne wartości.
Sprawdź kanał 49.
mlykopolska (03-01-13)
Dzięki darepb jutro zerknę na ten kanał 49, bo do elektryka szczerze na VAGA nie chce mi się jechać, wolę tą kase przeznaczyc ewentualnie jeszcze raz na czujnik+termostat
fajnie, ze doszedłeś do tego, jaka jest rzeczywista temp cieczysam sobie odpowiedziałeś na pytanie gdzie leży problem
wg mnie pierwszy czujnik pokazywał prawidłowo temp. skoro wskazówka pływała, bo taki jest częsty objaw padniętego termostatu. Podmień nowy czujnuk na stary i zobaczysz jak zachowuje się wskazówka temp., obstawiam, że pokaże na rozgrzanym silniku 90* i tam zostanie
![]()
daj znać jak to wygląda![]()
Jutro wstawie stary czujnik.
Póki co temperatura na wskazówce podnosi się dopiero po 15 minutach i zatrzymuje sie na 70 stopniach.
Klimatronik kanał 51 - wszystko poprawnie dochodzi do 90 st i utrzymuje się
i teraz..
kanał 49, który kazaliście mi sprawdzić pokazuje wartosc "12 5" co to znaczy? utrzymuyje sie bez wzgledu na czas jazdy, na to czy odpalony zostal po nocy, nigdy to sie nie zmienia
czy napewno w 76kanałowym klimatroniku kanal 49 sluzy to temperatury?
a ja troszkę opiszę jak jest u mnie, 3 miesiące po wymianie chłodnicy i termostatu. Climatronik zawsze włączony na 19 stopni.
Zaraz po wymianie, jak było ok. 15-18 stopni na zewnątrz silnik grzał się do 90 stopni po ok. 5-6 km.
Teraz gdy jest zimno, okolice zera, po uruchomieniu auta dmuchawa jest na jednej kresce (w auto), gdy silnik się rozgrzeje na tyle by climatronik włączył dmuchawę na 3-4 kreski przejeżdżam spokojnie 5-7 km, wtedy ma już ok. 60 stopni, wskazówka zaczyna się podnosić. Dmuchawa zaczyna grzać coraz mocniej, i jeśli pojadę spokojnie , to mogę jechać nawet 15 km i powoli powoli temperatura będzie się podnosić. Ale wystarczy 2 razy dojść do 3 tys obrotów i od razu jest bite 90 cały czas. nawet na postoju
to raczej nie termostat tylko wina czujnika temperatury i wskaźnika w zegarach to jest przypadłość tzw. pół fisu. ja też miałem podobny problem i wymiana termostatu nic nie dała
There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)